Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitara ja hihna
1 2 3
gösplstorm
24.01.2005 18:18:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mietin vain sitä, että kun harjoittelen esim. yksin kotona, istun aina. Sitten kun pitäisi bändin kanssa esiintyä jossain tietysti seisoen niin onkin paljon vaikeampi soittaa ne samat biisit mitkä menee istuen ku vettä vaan. Pitääkö kaikki muut sitä hihnaa jotenki törkeen kireellä, niin että kitara hipoo leukaa vai ootteko vaan aina harjotellu seisten, himassakin? Jos sitä kitaraa pitää semmosilla siedettävän tyylikkäillä korkeuksilla on teknisesti paljon vaikeempi soittaa. Miten on mahdollista, että joku jimi hendrix tai slash pitää sitä kitaraa ihan polvissa ja silti lähtee ihan mitä vaan siitä kitarasta. Oonko mä vaan jotenki outo, vammanen tai rajoitteinen vai onkos tää joku ihan yleinen ongelma, josta selviää vaan vuosien harjottelulla?
 
kommentti sijaitsee pari riviä ylempänä.
Kakemakeväke
24.01.2005 18:21:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se menee ihan harjoittelulla. Tottumuskysymys toi hihnan pituus. Ja Jimi Hendrix ei pitänyt kitaraa polvissa.
Jos haluaa kitaran polviin, niin seisaallaan soittaen harjoittelee, ja kun tuntuu handlaavansa, niin sitten siirtää alemmas, niin kauan, kunnes tuntuu hyvältä (ja tietysti näyttää coolilta).
 
Rock-musiikki pelasti minut urheilulta.
Pande
24.01.2005 18:24:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsekin soittelen yleensä istuen, laiska paska kun olen. Silloin kun soitan seisten en tähän ikään niinkään välitä siitä näytänkö überkewliltä vaiko ihan vaan nöhveröis-itseltäni, ja siksi pidän hihnaa lähes Gambalemaisen ylhäällä. Eli pidä ihmeessä hihnaa sillä korkeudella miltä sopivalta tuntuu, jätetään ne leveät haara-asennot ja kitara-polvien-alapuolella -härdellit Metallicalle.
 
If you can't dazzle them with your brilliance, baffle them with your bullshit.
gösplstorm
24.01.2005 18:31:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja Jimi Hendrix ei pitänyt kitaraa polvissa.
Ei ehkä yleensä, mutta on kyllä semmonen tunne, että olen siitä joskus jotain kuvamateriaalia nähnyt, missä on kyllä suhteellisen alhaalla. no, voi olla et sekoitan.
 
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä, niitä jotka osaavat laskea ja niitä jotka eivät osaa.
Hohhoijaa
24.01.2005 18:39:03 (muokattu 24.01.2005 18:41:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=11&t=73872&o=0&co=0
 
Joo eli itse harjoittelen seisten. Aluksi saatttaa tuntua hassulta seisaalteen soittaminen jos on harjoitellut istuen, mutta treenaamalla se korjaantuu.
 
Kalamies #12 >-)))>
Ozba
24.01.2005 19:20:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä soitan nykypäivisin usein seisaaltaan.. kunnes jalat pettää ja pitää mennä syömään reilunkaupan banaaneja!
 
Oonko mä vaan jotenki outo, vammanen tai rajoitteinen vai??
 
En usko että olet vammainen.
 
olen sanaton
gösplstorm
24.01.2005 19:25:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä soitan nykypäivisin usein seisaaltaan.. kunnes jalat pettää ja pitää mennä syömään reilunkaupan banaaneja!
 
Oonko mä vaan jotenki outo, vammanen tai rajoitteinen vai??
 
En usko että olet vammainen.

 
heh. terve ossi.
 
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä, niitä jotka osaavat laskea ja niitä jotka eivät osaa.
heavy
24.01.2005 19:51:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

soittelet vaan kotisallakin ihan seisaaltaan kyllä se siitä harjaantuu.
 
"Naisia menee naisia tulee mut Rock 'n Roll forever" torilla myynnissä Epiphone Strato-malli
mikko1
24.01.2005 20:17:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen miettinyt samaa, Kitara kirjaimellisesti kaulassa olisi helepompaa soittaa jutut, mutta ei sillä tavalla voi missään näyttäytyä.
 
THE RIPPER
24.01.2005 20:30:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

opettele soittamaan kitaraseläntakana ni et nää ees otelautaa, ku opit sen ni voit alkaa opetella angeloo soittaa siksakkia ja invertinä ja NOPEESTI!!
 
..maksalaatikko on hyvää..
Carpenter
24.01.2005 21:29:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Opettele soittamaan siten, että pidät peukaloa otelaudan päällä, älä takana. Juuri tämän takiahan esim. Hedfield pystyy soittamaan niin alhaalla. Minä ainakin soitan power-soinnut nykyään etu- ja pikkusormella, koska muuten ei sormet taivu, jos pitää peukaloa otelaudan päällä.
 
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan.
carlos
24.01.2005 21:50:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite kotona soitellessakin kyllä yleensä seisaalten soitan. Tuntuu siltä, että niin on helpompi.
 
Standin' with the fury that they had in '66
Kakemakeväke
24.01.2005 22:09:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pande: Eli pidä ihmeessä hihnaa sillä korkeudella miltä sopivalta tuntuu, jätetään ne leveät haara-asennot ja kitara-polvien-alapuolella -härdellit Metallicalle.
 
Aevan, siltä miltä tuntuu parhaalta, niin on paras. Niin, Hendrix ei soittanut polvien kohdalta (monesti hampaiden kohdalla, kylläkin), ja Metallica ei soita polvien kohdalta (paitsi nilkoista soittava Trujillo pääsee lähelle). Esim. Panterassa soitettiin välillä polvista. Tutustukaa kuvamateriaaliin, niin huomaatte eron.
 
Mikko: Itse olen miettinyt samaa, Kitara kirjaimellisesti kaulassa olisi helepompaa soittaa jutut, mutta ei sillä tavalla voi missään näyttäytyä.
 
Tämä on hyvä pointti.
 
Rock-musiikki pelasti minut urheilulta.
Sir Härö
24.01.2005 22:37:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon soittanu aina seisten. Niinhän se on että ainakun soittaa niin myös seisoo:)
 
Syökää kanaa! Pastilli?
Krice
24.01.2005 22:54:09 (muokattu 24.01.2005 22:54:56)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse soitan melkein aina seisten, mutta nykyisin kun tuota ikää on alkanut kertymään niin joskus istuenkin. Kitaran hihna pitää säätää itselle sopivaksi. Joskus se on melkoista säätämistä tosiaan. Itselläni on "Adrian Smith" -hihnapulma, eli plektrakäsi haluaisi olla alempana, mutta otelautakäsi ei yletä sitten laudalle. Adrian on ratkaissut tuon kenolla asennolla, eli oikean käden olkapää nousee ja nousee... Olen kyllä yrittänyt välttää tuota, se ei ole niskalle hyväksi pidemmän päälle.
 
Ne joilla on pitkät kädet ja sormet voivat laittaa sen kitaran alemmas helpommin, koska sormissa riittää kuitenkin ulottuvuutta vaikka kitara olisikin alhaalla.
 
Crossroad
25.01.2005 06:18:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itse soitan aina hihnan varassa, istun tai seison.stratomallisia kitaroita on jotenkin helpompi soittaa lyhyemmällä hihnalla kun taas les paul on luontevampi alempana..ja itse soitan les paulia kaula 45 asteen kulmassa..les paul on aika huono kitara soittaa istualtaan.
 
Keke Urlaub
25.01.2005 09:03:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Treenaan aina seisten, ja tele roikkuu luontevalla korkeudella, rungon ylälaita about navan kohdalla tai piirun ylempänä. Laulu sujuu paremmin ja asento on luonnollinen.
 
Hauska niinkuin noidannuoli.
Torniojaws
25.01.2005 09:21:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parasta on soittaa siinä missä se parhaimmalta tuntuu. Omassa tapauksessa kaikki kulkee yhtä hyvin, soitin istualtaan (kotona) tai seisaaltaan.
 
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies" - Charles Baudelaire
A8
25.01.2005 10:54:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

asiaa sivuten: itselläni on tuommoinen halpis hihna (http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … _ernie_ball_nylongurt_prodinfo.html) ja kitara meinaa tippua usein kun vähänkään fiilistelee. välillä ihan paikoillaankin soittaessa. missä vika? soittajassa vai hihnassa?
 
Pande
25.01.2005 11:11:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

asiaa sivuten: itselläni on tuommoinen halpis hihna (http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … _ernie_ball_nylongurt_prodinfo.html) ja kitara meinaa tippua usein kun vähänkään fiilistelee. välillä ihan paikoillaankin soittaessa. missä vika? soittajassa vai hihnassa?
 
Ei se nyt tippua saa missään tilanteessa. Joudun suosittelemaan sulle DiMarzion hihnaa. Ks. www.dimarzio.com ja sieltä straps-osio. Paras malli lienee tämä missä on nämä klipsuttimet jotka saa näppärästi irti mutta jotka pitävät.
 
If you can't dazzle them with your brilliance, baffle them with your bullshit.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «