justus5 23.01.2005 22:28:54 | |
---|
Uhoh, tunnustaakos kukaan käyttäneensä muovisia MOP-jäljitelmiä otelautamerkkeinä? Ei siis dotseja vaan esim. Gibsonin tyylisiä blockeja. Kiinnostaisi tietää miltä noi näyttää tosielämässä(tm) aitoon tavaraan verrattuna - eli jos joltain löytyisi omasta projektista tuollaiset ja viitsisi pistää vaikka jotain kuvaa niin olisin kiitollinen. Noiden aitojen MOP merkkien hinta kun on aika suolainen verrattuna jäljitelmiin.. mikä ei liene kenellekään yllätys ;) Remember to rebel against authorities, kids! |
fox 23.01.2005 23:32:42 | |
---|
Uhoh, tunnustaakos kukaan käyttäneensä muovisia MOP-jäljitelmiä otelautamerkkeinä? Ei siis dotseja vaan esim. Gibsonin tyylisiä blockeja. Kiinnostaisi tietää miltä noi näyttää tosielämässä(tm) aitoon tavaraan verrattuna - eli jos joltain löytyisi omasta projektista tuollaiset ja viitsisi pistää vaikka jotain kuvaa niin olisin kiitollinen. Noiden aitojen MOP merkkien hinta kun on aika suolainen verrattuna jäljitelmiin.. mikä ei liene kenellekään yllätys ;) Liikkeeseen kun menet niin siellähän niitä näkee, ei noissa vakiokepeissä kovinkaan monessa ole muuta kuin noita synteettisiä. Custom- ja erikoiskitarat sitte erikseen. Kas kun tuo aito helmiäinen tahi abalone on melko työlästä työstää ja muutenkin, niin sarjatuotantovehkeissä käytetään noita "moderneja" korvikkeita. Helpompia valmistaa, kun voi stanssilla leikata. Omissa projekteissa toki olis hienoa alkuperäinen, mutta parhaat synteettiset on niin paljon hyviä, että täytyy koko läheltä katsoa jos eron huomaa. |
justus5 24.01.2005 08:46:57 | |
---|
Liikkeeseen kun menet niin siellähän niitä näkee. Se tässä onkin ongelmana, kun paikat mitkä noita myy on joko toisella puolella maata tai ei muuten vaan satu matkan varrelle että ehtisi ajoissa. Kas kun tuo aito helmiäinen tahi abalone on melko työlästä työstää ja muutenkin Ajattelinkin lähinnä noita valmiita inlay-settejä .. Eben-otelauta on kyseessä, joten hiontaa varten pitää muutenkin kehitellä jotain järeämmän kaliberin työkaluja. Remember to rebel against authorities, kids! |
vrajala 24.01.2005 09:15:02 | |
---|
No jos sulle ei ole tärkeää se, ovatko blokit aidot vai ei, niin ehkäpä silloin kannattaa harkita vakavasti noiden muovisten käyttöä. Halvempaa, helpompaa eikä kuitenkaan niin selvästi huonomman näköistä. Juu, varmast näi, mää kysyi? |
Juzzu 24.01.2005 09:19:53 | |
---|
Miusta nuo valmiiksi sahatut helmiäisetkään ei nyt niin kuolettavasti maksa ettenkö moisiin viitsisi panostaa. Esim. MOP-kruunut 40$ jne... Ja sitten jos haluaa jotain erikoista, kultaista MOPpia tai abalonea, niin eip muovi passaa... Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen |
justus5 24.01.2005 09:34:46 | |
---|
No jos sulle ei ole tärkeää se, ovatko blokit aidot vai ei, niin ehkäpä silloin kannattaa harkita vakavasti noiden muovisten käyttöä. Halvempaa, helpompaa eikä kuitenkaan niin selvästi huonomman näköistä. Ei tässä niin puristeja olla että pitäisi olla aitoa helmiäistä mutta toi "selvästi huonomman näköistä" on edelleen kysymysmerkki ;) Pikaisesti katsottuna muovisetti á 8e ja MOP sitten 40e. On siinä kuitenkin sen verran eroa, ettei viitsi maksaa jos ulkonäössä/kestävyydessä/? ei ole radikaalia eroa. Toisaalta sitten taas yrittää välttää väärissä paikoissa säästämistä. Remember to rebel against authorities, kids! |
Juzzu 24.01.2005 09:44:37 | |
---|
No sulla ei ole mitään onkkelmia sen suhteen että ovat muovia niin laita ihmeessä sellaiset! Mä oon jotenkin niin fiksaantunut että mä haluan otelaudamerkkien olevan helmiäistä, onpahan sitten oikiaa. Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen |
fox 24.01.2005 12:49:33 | |
---|
No sulla ei ole mitään onkkelmia sen suhteen että ovat muovia niin laita ihmeessä sellaiset! Mä oon jotenkin niin fiksaantunut että mä haluan otelaudamerkkien olevan helmiäistä, onpahan sitten oikiaa. Hyvinkin pitkälti näin.. Omissa projekteissa se lopputulos on tärkein. Edelleen teollisessa valmistuksessa, etenkin suurien sarjojen kyseessä ollessa sääntö on, että merkit on synteettistä MOP:ia tai abalania. Ihan vaan tuon valmistusprosessin ja kustannusvaikutusten takia. |
Itse tilasin omaan projektiini muoviset blockit Spelektroniikasta, mutta minun silmääni ne olivat liian "muoviset" joten päädyin loppujenlopuksi MOP:pi blockeihin. Mielestäni ei rahan säästön takia kannata ostaa muovi-blockeja. Ne kuitenkin aika näkyvä osa kitaraa ja ainakin Sp:n muovi-blockit olivat huonot. Laitan kuvan niistä blockeista kun pääsen skannerin viereen.. |
justus5 24.01.2005 16:04:35 | |
---|
Itse tilasin omaan projektiini muoviset blockit Spelektroniikasta, mutta minun silmääni ne olivat liian "muoviset" joten päädyin loppujenlopuksi MOP:pi blockeihin. Samaisen paikan katalogista mäkin noita katselin ja vähän sen takia tuota rupesinkin arpomaan, koska ne blockit on selvästi erinäköisiä. Laita ihmeessä kuvaa jos/kun ehdit. Noista n-kertaa pakatuista PDF-kuvista ei oikein todellista kuvaa saa. Remember to rebel against authorities, kids! |
Black Star 24.01.2005 16:11:58 (muokattu 24.01.2005 16:13:54) | |
---|
Onkos viisaammilla tietoa että mistä löytäisin puodin jossa myytäisiin vähän isompana levynä tyyliin 50mm x 50mm tuota abalonea, sillä esim. sp-elektroniikassa näytti olevan vai 20mm x 20millin paloina, eikä huvittaisi alkaa liimailla 10 palaa yhteen pelkästään pienen koristeen vuoksi. olisin tekemässä lapaan tuollaista logon tyylistä. Dimebag Darrell in memoriam.
"I shake my fists at skies above, Mad at God! Pastilli? |
Juzzu 24.01.2005 17:24:18 | |
---|
Onkos viisaammilla tietoa että mistä löytäisin puodin jossa myytäisiin vähän isompana levynä tyyliin 50mm x 50mm tuota abalonea, sillä esim. sp-elektroniikassa näytti olevan vai 20mm x 20millin paloina, eikä huvittaisi alkaa liimailla 10 palaa yhteen pelkästään pienen koristeen vuoksi. olisin tekemässä lapaan tuollaista logon tyylistä. Noinkoha tuota edes kovin suurina paloina saa, ellei sitten simpukat kasva oikein suuriksi jossain. Ja ei kai tuota liimaamista tarvitse pelätä, liimaamallahan "kaikki" nuo tehdään kun ei isoja paloja saa. Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen |
ghog 24.01.2005 17:34:56 | |
---|
|
Juzzu 24.01.2005 17:43:36 | |
---|
Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen |
THE RIPPER 24.01.2005 19:38:33 (muokattu 24.01.2005 19:38:46) | |
---|
hankkikaa jacksonin evä upotukset tai jotain manowaria ..maksalaatikko on hyvää.. |
fox 24.01.2005 20:00:46 | |
---|
Onkos viisaammilla tietoa että mistä löytäisin puodin jossa myytäisiin vähän isompana levynä tyyliin 50mm x 50mm tuota abalonea, sillä esim. sp-elektroniikassa näytti olevan vai 20mm x 20millin paloina, eikä huvittaisi alkaa liimailla 10 palaa yhteen pelkästään pienen koristeen vuoksi. olisin tekemässä lapaan tuollaista logon tyylistä. Juu, kuten Juzzu sano, ei oikeeta abalonee saa noin suurena. Kas simpukista ei saa tuon kokoista kuorenpalasta hiottua tasaiseks.. Kaikki isot lapa-inlayt, jos ne on luonnonaineesta, on monipalaisia, eikä se mitään, hienomman näköinenkin.. Saumoja toki voi tasauksen jälkeenkin "filleröidä" superliimalla ja simpukan hiontapölyllä, mutta optimihan on pystyä tekemään huomaamaton sauma. Tuolta voi katsella jos Tonylla sattuis olemaan abalone-simpukin kappaleita.. www.inlaidartist.com |
Black Star 24.01.2005 20:04:55 (muokattu 24.01.2005 20:13:54) | |
---|
No niin joo tosiaan, ei tullut taas ajateltua näppäimistöä pidemmälle. onkos tuo sp-elektoniikan abalone siis siellä oikeassa alakulmassa näkyvä itse muotoiltava tosiaankin 8 euroa per palanen. aloin tässä miettimään että tuollaisen suorakulman muotoisen setin ostaminen (10 palaa 44€) tulisi puolet halvemmaksi mutta kun sitä kaikkea ei kyllä saisi käytetyksi. eikä taida saada keinotekoisenakaan muuta kun tuota m.o.p.pia. Dimebag Darrell in memoriam.
"I shake my fists at skies above, Mad at God! Pastilli? |
miktol 24.01.2005 20:15:48 | |
---|
Mahtaako tuota muovihelmiäistä saada mistään hieman isompina paloina? Tarvitsisin mitoiltaan n. 55 x 20 mm:sen palan. Aikomuksena kun on tehdä 12. nauhalle otelaudan levyinen merkki. |
justus5 24.01.2005 20:35:06 | |
---|
Mahtaako tuota muovihelmiäistä saada mistään hieman isompina paloina? Mulle tuli ekana mieleen joku (Straton) helmiäs-pleksi mistä tommosen palasen voisi leikata. Voisiko jostain Etolasta tms. löytää tuollaista jäljitelmää? Tiedä sitten miltä näyttäisi.. Remember to rebel against authorities, kids! |
miktol 24.01.2005 20:56:32 | |
---|
Mulle tuli ekana mieleen joku (Straton) helmiäs-pleksi mistä tommosen palasen voisi leikata. Voisiko jostain Etolasta tms. löytää tuollaista jäljitelmää? Kävi mielessä itsellänikin, mutta... otelautamerkin on tarkoitus jatkua ihan reunaan asti (paikkaan tällä nauhauran sahauksessa sattuneen virheeni). Jos pleksi on esim. kolmikerrospleksiä se ei näytä hyvältä reunassa, josta jäisi alemmat valkoinen ja musta kerroskin näkyviin. Otelautamerkin on tarkoitus olla samalla reunamerkki. Ainahan tämän voi tietysti tehdä MOPista, mutta muovi olisi käsittääkseni aika paljon helpompaa käsitellä. |