Aihe: Löytyykö kokemuksia Ibanezin Satriani kepistä
1 2 3 4 5
lukeman
24.01.2005 01:34:11
Miksi et? Perustele miksi et maksaisi huippukitarasta hintaa joka on huippukitaralle jopa halpa hinta. Vai etkö ole ylipäätään valmis maksamaan kitarasta vastaavaa hintaa?

- Aardfather

No jos vaikka juuri JS-1000:n hinta alkaa menemään yli sen tonnin, se ei mielestäni ole suinkaan enää kovin halpa hinta siitä, vaikka hyvä kitara onkin, jälleenmyyntiarvohan tuossa ei ole kuitenkaan ihan "huippuluokkaa", vaikka signature-malli onkin. Kitarasta olen tottakai valmis maksamaan, riippuen kitarasta ja tietenkin hinnasta. :))
Paljonko itse maksaisit vaikka juuri Ibanez JS-1000:sta ja mikä sinun mielestäsi on siitä vielä halpa hinta?
Kimmo72
24.01.2005 01:40:00
Jemin hinnasta tuli mieleen, että eihän se maksa oikeastaan paljoakaan enempää kuin JS-100 siis Jem-555, missä sama talla. Mikit Jemissä on Evoja 3kpl, joten ne jo maksaa sen erotuksen. Jem ei tosin eroa paljoa RG:stä.

Paitsi että toi JEM on korealainen.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
lukeman
24.01.2005 01:48:48
Ai ei kannata maksaa yli 1000€ JS-1000:sta? Just..... Sen verran melkein kannattaa maksaa jo JS-100:sta mikä on hyvä kitara sekin. JS-mallisto on sitäpaitsi hyvin kohtuullisesti hinnoiteltu ottaen huomioon että ne on signature-kitaroita.

- Aardfather

Miksi ihmeessä JS-100:sesta kannattaisi maksaa esim. 1000 €? Eihän siinä ole mitään järkeä jos ne uutena maksaa alle tonnin...
hanipai
24.01.2005 02:23:16
Paitsi että toi JEM on korealainen.

Kuten myös JS-100
Carpe Diem
Kimmo72
24.01.2005 02:23:58
Kuten myös JS-100

oukkidoukki :)
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
hanipai
24.01.2005 02:26:15
Kuten myös JS-100

Turha keskustella siitä hinnasta sen enempää. Mä voisin hikiseen maksaan sen bargainsin hinna tuosta JS-100:sta mikä oli siis 650 ja jotain. Jäis kyllä harmittaan se talla aika lailla. Jos oisin pro niin varmaan voisin maksaakin Jemin hinnan tai JS1000:n, mutta nyt tilanne on toinen.
Carpe Diem
hanipai
24.01.2005 02:31:14 (muokattu 24.01.2005 02:38:54)
Turha keskustella siitä hinnasta sen enempää. Mä voisin hikiseen maksaan sen bargainsin hinna tuosta JS-100:sta mikä oli siis 650 ja jotain. Jäis kyllä harmittaan se talla aika lailla. Jos oisin pro niin varmaan voisin maksaakin Jemin hinnan tai JS1000:n, mutta nyt tilanne on toinen.

Periaatteessa voidaan verrata JEM 555 mallia -> JS100:een

Jem 555:ssä on kuitenkin kaikki kolme mikkiä Evoja eli ne nostaa hintaa jo 270e verrattuna JS100:sen halpismikkeihin (toki jotain nekin maksaa :)
Hinta halvimmillaan JEM 555:lla 894e ja JS100:lla 655e
Hintaeroa ei siis käytännössä ole vaikka JEM 555 on ulkonäöllisesti varsin hieno.

Halvin Jem7D maksaa 1256 ja se on siis aito JEM Edge prolla kun taas JS1000 maksaa halvimmillaan 1256e joten se siitä hintakeskustelusta :)
Carpe Diem
Aardfather
24.01.2005 07:13:54
No jos vaikka juuri JS-1000:n hinta alkaa menemään yli sen tonnin, se ei mielestäni ole suinkaan enää kovin halpa hinta siitä

Lausuntosi perusteella käsityksesi kyseisen kitaran arvosta on vähintäänkin outo ja aivan väärä.

Mielestäsi siis laadukkaasta signature-mallin kitarasta (mikä on siis custom-malli), ei voi maksaa enempää kuin tavallisen keskiverto-massatuotantokitaran hinnan mitä valmistetaan todella suuria määriä vuosittain, kuten vaikkapa esim. keskiverto RG?

vaikka hyvä kitara onkin, jälleenmyyntiarvohan tuossa ei ole kuitenkaan ihan "huippuluokkaa", vaikka signature-malli onkin.

Ei sen jälleenmyyntiarvossa ole mitään vikaa, enkä minä ainakaan kitaroita sen perusteella osta tai hinnoittele. En osta kitaroita kokeiltavaksi ja eteenpäinmyytäväksi jos se ei olekaan sitä mitä haluan, vaan tiedän etukäteen tarkalleen mitä ostan ja vaikka joskus parinkymmenen vuoden päästä pois myisinkin, niin eipä sillä paljoa merkitystä ole mikä sen jälleenmyyntiarvo silloin mahtaa olla. Jos se on pari sataa vähemmän tai enemmän kun jonkun toisen kitaran, niin ihan sama. Sen verran menee helposti parina viikonloppuna baarikiertueella taivaantuuliin.

Kitarasta olen tottakai valmis maksamaan, riippuen kitarasta ja tietenkin hinnasta. :))

Mistähän kitarasta ja minkähän hinnan ja mistä syystä olisit sitten valmis maksamaan......?

Se mitä jostain kitarasta on itse halukas maksamaan, mitkä syyt sitten ikinä ovatkaan, ja mikä on sen todellinen ja käypä markkina-arvo ovat kaksi täysin eri asiaa.

Paljonko itse maksaisit vaikka juuri Ibanez JS-1000:sta ja mikä sinun mielestäsi on siitä vielä halpa hinta?

Maksaisin siitä uutena sen verran kun siitä kaupassa pyydetäänkin. Ja esim. Thomannin tämänhetkinen 1555€ on siitä suht halpa hinta. 1300€ olisi jo todella halpa hinta.

Käytetyn hinta taas riippuu tietysti iästä, kunnosta jne. Yhden JS-1000:n olen ostanut 800€:n hintaan, mikä oli todella halpa hinta ja olin enemmän kuin tyytyväinen kauppaan. Olisin maksanu enemmänkin. Kitara oli hyvässä kunnossa ja siinä oli normaaleja pieniä käytön jälkiä, mutta ei mitään isompaa. Nauhat piti tosin hioa kun oli jo sen verran käytössä kuluneet vuosien varrella.

- Aardfather
Aardfather
24.01.2005 07:16:17
Miksi ihmeessä JS-100:sesta kannattaisi maksaa esim. 1000 €? Eihän siinä ole mitään järkeä jos ne uutena maksaa alle tonnin...

Sanoin että "sen verran melkein jo kannattaisi maksaa".

- Aardfather
Aardfather
24.01.2005 07:30:06 (muokattu 24.01.2005 08:02:30)

Lähentelee jo halpakitaroiden hintaluokkaa ja kyseessä on kuitenkin hyvä kitara, eikä mikään halpakitara.

Jem 555:ssä on kuitenkin kaikki kolme mikkiä Evoja eli ne nostaa hintaa jo 270e verrattuna JS100:sen halpismikkeihin (toki jotain nekin maksaa :)

Mistä tiedät että ne on halpismikit? Otitko hinnat selville? Toki ne todennäköisesti on halvemmat kuin EVO:t, mutta ei ne tietääkseni ole mitkään ns. halpismikit, vaikka Ibanezin valmistamat onkin eikä DiMarzion tai SD:n. Halpismikkejä löytyy "Anttilan" kitaroista ja kaikenmaailman Harley Bentoneista. Olen itseasiassa kuullu että JS-100:n mikit olisivat aika hyvät mikit.

Se että on yksi mikki enemmän, niin tuo toki hintaa jo jonkin verran lisää tietysti itsessään. Tosin se keskimmäinenhän on single coil-mikki, eikä humbucker, mikä on siis selvästi halvempi mikki kuin ne kaksi muuta humbuckeria.

Halvin Jem7D maksaa 1256 ja se on siis aito JEM Edge prolla kun taas JS1000 maksaa halvimmillaan 1256e joten se siitä hintakeskustelusta :)

Mistä noin halvalla saa? Siis EU:sta.

- Aardfather
Jani The Rock
24.01.2005 09:56:43

No ne JS100:n mikit on ihan hyvät mikit. Mulla oli se samoilla mikeillä varustettu uusversio Artistista ja mä tein sillä aika monta keikkaa ja studiossakin sen kanssa sai aikaseksi aivan saatanan hyvää jälkeä. Eikä kukaan tullut valittamaan soundista.
The road never ends for me, kid.
Tompsi
24.01.2005 12:06:19 (muokattu 24.01.2005 12:06:37)
Voi jestas mikä threadi... "Mun mielestä Korean Squiereista kannattaa maksaa ainakin 1000 euroa kun ne on niin hyviä kitaroita ja kuulemma niissä on ihan hyvät mikitkin."

Kiukutelkaapa hölmöt vielä lisää kun ette ihan onnistuneet minua tappamaan nauruun. :)
hanipai
24.01.2005 12:22:46
Voi jestas mikä threadi... "Mun mielestä Korean Squiereista kannattaa maksaa ainakin 1000 euroa kun ne on niin hyviä kitaroita ja kuulemma niissä on ihan hyvät mikitkin."

Kiukutelkaapa hölmöt vielä lisää kun ette ihan onnistuneet minua tappamaan nauruun. :)

No on tässä ollut hyvääkin.
Carpe Diem
Shaft
24.01.2005 13:58:48 (muokattu 24.01.2005 14:10:31)
Lausuntosi perusteella käsityksesi kyseisen kitaran arvosta on vähintäänkin outo ja aivan väärä.

Mielestäsi siis laadukkaasta signature-mallin kitarasta (mikä on siis custom-malli), ei voi maksaa enempää kuin tavallisen keskiverto-massatuotantokitaran hinnan mitä valmistetaan todella suuria määriä vuosittain, kuten vaikkapa esim. keskiverto RG?

On kyllä täysin älytön keskustelu. Kitaran arvo soittajalle on täysin subjektiivinen juttu, eikä siinä voi olla väärässä.

Sarjatuotantona Satriani-mallejakin tehdään, enkä ainakaan itse maksaisi "signaturesta" mitään ihmeellistä lisähintaa. Kyllä tuo tonni on ihan järkevä hintakatto, kun puhutaan käytetystä.
Mrezzye
24.01.2005 14:21:35

Itsepä en hirveästi kyseisestä kitarasta tykännyt. Ihan laadukkaasti tietysti tehty, mutta kaulan profiili oli outo ja muista saman hintaluokan kitaroista löytyy kyllä paremmin minun käteeni sopivia pelejä. Sitä paitsi Satriani-keppi on tylsän näköinen.
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
hanipai
24.01.2005 14:21:38
On kyllä täysin älytön keskustelu. Kitaran arvo soittajalle on täysin subjektiivinen juttu, eikä siinä voi olla väärässä.

Sarjatuotantona Satriani-mallejakin tehdään, enkä ainakaan itse maksaisi "signaturesta" mitään ihmeellistä lisähintaa. Kyllä tuo tonni on ihan järkevä hintakatto, kun puhutaan käytetystä.

Torilla myynnissä Ibanez J-Custom (7-kielinen + piezo)
Hinta 3900e (Jos customeista puhutaan, niin tuo on sitä)
Carpe Diem
MrGuitarist
24.01.2005 14:59:49
Olen lukemanin kanssa samoilla linjoilla tuon hintapolitiikan suhteen. Itse en koskaan yli tonnia maksaisi missään nimessä ko. kitarasta, vaikkaki se "genressään" onkin aivan toimiva keppi. Saati sitten 1300e. Kumpikaan omista "suomalais-käsityöläiskitaroistani" ei ole maksanut niinkään paljoa ja laatu on kuitenkin eriluokkaa kun massatuotantokitaroissa, joita js1000:kin kuitenkin ovat.
kiriminni
24.01.2005 15:28:46
Olen lukemanin kanssa samoilla linjoilla tuon hintapolitiikan suhteen. Itse en koskaan yli tonnia maksaisi missään nimessä ko. kitarasta, vaikkaki se "genressään" onkin aivan toimiva keppi. Saati sitten 1300e. Kumpikaan omista "suomalais-käsityöläiskitaroistani" ei ole maksanut niinkään paljoa ja laatu on kuitenkin eriluokkaa kun massatuotantokitaroissa, joita js1000:kin kuitenkin ovat.

Kyllä Ibanezillakin on mahdollista tilata custom-keppi.
Plussat silti sulle,kun suosit suomalaista käsityötä.
MrGuitarist
24.01.2005 15:58:43
Kyllä Ibanezillakin on mahdollista tilata custom-keppi.

Nojoo, en muuta väittänytkään :)

Mutta js1000 on käsittääkseni ihan sarjatuotantokitara, korjatkaa jos olen väärässä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)