Aihe: Metallica
1 2 3 4 511 12 13 14 1518 19 20 21 22
Torniojaws
24.01.2005 11:23:51

S&M ei jostain syystä iske DVD:nä. CD:nä se vielä meni, mutta tuo on jotenkin tylsä katsoa. Vuoden 1997 Stuttgartin keikka (tuli aikoinaan Suomen TV2:ssa) taas on sellaista namia, että aijai.
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies" - Charles Baudelaire
-Prokitaristi-
24.01.2005 13:58:30
Kyllähän se niin on et parhaat CD:t on KAIKKI!...Paitsi Load ja Reload ja St.Anger. Ja paras biisi varmaankin One, Nothing Else Matters, Fade To Black tai Enter Sandman. Toki kaikki Metallica on 3 ja puolen tähden arvoista PAITSI nuo nimeämäni CD:t. kuulimpas tässä juorun että Metallica ei aio enää soittaa kitarasooloja. Toivottavasti se oli pelkkä juoru, koska kitarasoolot Metallicalla ovat kuin mansikat mansikkakakussa.
FatSam
24.01.2005 14:50:18

Mitä sä jauhat?!? Mä ilmotin tossa yhessä viestissä että harmi kun metallica topikeissa väitetään hammettia paskaks ja valitetaan muuttumattomuudesta... mä en sanonu olevani ite sitä mieltä!

EIEI! Nyt loppu, kun ei mene perille.

Onko varmaa tietoa Monster-dvd:n ilmestymisestä ja hinnoittelupolitiikasta? Ostan välittömästi, kun tulee.

S&M:stä en kauheasti pidä. Minun mielestä ne orkkasovitukset ei ole hyviä suurimmassa osassa biisejä. Rauhallisimpiin sopii hyvin.
aivokuolio
24.01.2005 15:15:02
http://www.nwps.ws/~metallica/forum/

Tuolta löytyy muuten suht pätevä suomenkielinen metallica-foorumi, mitä nyt muutama trollikakara pyörii silloin tällöin. Eli sinne vaan jos koet että Metallica kiinnostaa ja sinulla on jotain OIKEASTI oleellista sanottavaa. Ei siis mitään "mikä on metallican paras levy"-polleja.
Jäsen X
24.01.2005 15:15:07
Vuoden 1997 Stuttgartin keikka (tuli aikoinaan Suomen TV2:ssa) taas on sellaista namia, että aijai.

Oli muuten ihan paska keikka paskoilla saundeilla ja huonoilla biisivalinnoilla :) Saattaa ne saundit vaikuttaa tietty mun mielipiteeseen...mutta hieman aneemiselta vaikutti!
"Working on a sex farm, Trying to raise some hard love, Getting out my pitch fork, Poking your hay"
aivokuolio
24.01.2005 15:23:15
Oli muuten ihan paska keikka paskoilla saundeilla ja huonoilla biisivalinnoilla :) Saattaa ne saundit vaikuttaa tietty mun mielipiteeseen...mutta hieman aneemiselta vaikutti!

Tää on kyllä totta. Soundit aivan berberistä eikä Hammetin kitarakaan kuulunut juuri ollenkaan. Kyllähän tuota pentuna tuli diggailtua aivan raivona, mutta nyt kun suht vasta katsoin tuon usean vuoden tauon jälkeen, niin kyllä se aika laiskaa touhua oli. Samaa sapluunaa on myös tuo Cunning Stunts-kotivideo.
bedlam
24.01.2005 15:27:08 (muokattu 24.01.2005 15:27:33)

Toivottavasti se oli pelkkä juoru, koska kitarasoolot Metallicalla ovat kuin mansikat mansikkakakussa.

Kyllä ne välillä ovat ennemminkin kuin lakritseja kebabissa.
http://www.mikseri.net/kiasma
Torniojaws
24.01.2005 15:31:04

Tää on kyllä totta. Soundit aivan berberistä eikä Hammetin kitarakaan kuulunut juuri ollenkaan.

Tiedä onko huono asia ;)

Mutta tosiaan, huomasin tässä kun pari kuukautta sitten latasin netistä tuon samaisen keikan, niin soundit oli erittäin munakkaat ja paljastuipa yksi Ylen virhekin(kö?). Silloin kun se livenä tuli telkkarista, niin esim. For Whom the Bell Tollsin yhdessä välissä James meni laulamaan lavan oikeaan reunaan, eikä laulua kuulunut ollenkaan. Videollakaan ei kuulu laulua tuossa kohtaa. Nyt taas tässä ladatussa videossa, laulu kuuluu ja hyvin, 100% vasempaan pannattuna.

Tiedä sitten lähettikö Yle sen aikoinaan monona.
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies" - Charles Baudelaire
MV
24.01.2005 15:35:36
S&M-keikka on mielestäni aika vaisuhku mutta orkesterisovitukset ovat törkeen hienot...Settilista saisi myöskin olla parempi koska ei oikein nuo load, RE-load lätyt iske ja niiltähän on biisejä tässä aika paljon...

Luulen että settiin on otettu ne biisit mihin kamenilla on ollut helppo tehnyt sinfoniat.

Mutta itse keikkaan:Vaisuhko meininki on. Ei ole sitä perus metallica-lavameininkiä mitä tavallisilla keikoilla...Vähän vihaisempaa menoa siis kiitos...Toihan olisi erittäin mainio paketti jos keikka olisi laatua seatle 89! Jotenkin tuntuu siltä että äijät säästeli samalla tavalla kuin minä säästän hävyttömyyksiäni kun olen mamman tykönä:)
mitä tähän pitäis laittaa perkele?
bedlam
24.01.2005 15:36:53

Tiedä onko huono asia ;)

Mutta tosiaan, huomasin tässä kun pari kuukautta sitten latasin netistä tuon samaisen keikan, niin soundit oli erittäin munakkaat ja paljastuipa yksi Ylen virhekin(kö?). Silloin kun se livenä tuli telkkarista, niin esim. For Whom the Bell Tollsin yhdessä välissä James meni laulamaan lavan oikeaan reunaan, eikä laulua kuulunut ollenkaan. Videollakaan ei kuulu laulua tuossa kohtaa. Nyt taas tässä ladatussa videossa, laulu kuuluu ja hyvin, 100% vasempaan pannattuna.

Tiedä sitten lähettikö Yle sen aikoinaan monona.

Olisihan tuon mononakin pitänyt kuulua. Ettei vika olisi töllösi tai videoittesi asetuksissa?
http://www.mikseri.net/kiasma
moottorisaha
24.01.2005 15:54:29

Olisihan tuon mononakin pitänyt kuulua. Ettei vika olisi töllösi tai videoittesi asetuksissa?

Ei se mullakaan kuulunut kun telkkarista katoin.
"Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P.
Jäsen X
24.01.2005 16:32:37
Ei se mullakaan kuulunut kun telkkarista katoin.

Eikä minulla
"Working on a sex farm, Trying to raise some hard love, Getting out my pitch fork, Poking your hay"
moottorisaha
24.01.2005 17:10:17

Huomasin muuten että on aivan pirun hyvä tuossa Seattlen keikassa tuo The Thing That Should Not Be:n versio. Huomattavasti kiinnostavampi kuin levyllä (mikä on ainakin minulle yllätys). Larskin soittaa sen biisin täydellisesti.
"Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P.
mathias
24.01.2005 18:08:22
Huomasin muuten että on aivan pirun hyvä tuossa Seattlen keikassa tuo The Thing That Should Not Be:n versio. Huomattavasti kiinnostavampi kuin levyllä (mikä on ainakin minulle yllätys). Larskin soittaa sen biisin täydellisesti.

Jeps, saman olen minäkin pannut merkille. On muuten loistavasti vedetty tuo samainen biisi myös S&M:llä. Keikan parhaimpia esityksiä. Varsinkin Hetfieldin laulusuoritus on kertakaikkiaan loistava.
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer. -Homer Simpson-
...And Justice For All
24.01.2005 20:20:08
Tää on kyllä totta. Soundit aivan berberistä eikä Hammetin kitarakaan kuulunut juuri ollenkaan. Kyllähän tuota pentuna tuli diggailtua aivan raivona, mutta nyt kun suht vasta katsoin tuon usean vuoden tauon jälkeen, niin kyllä se aika laiskaa touhua oli. Samaa sapluunaa on myös tuo Cunning Stunts-kotivideo.

Mua häirittee kun Hammettin kitara on aina niin hiljasella... sooloja esim seattlen keikalla täytyy oikeen korva kajarissa kuunnella jos meinaa kuulla jotain!
...And Justice For All
Ozzman
24.01.2005 20:35:15
Mua häirittee kun Hammettin kitara on aina niin hiljasella... sooloja esim seattlen keikalla täytyy oikeen korva kajarissa kuunnella jos meinaa kuulla jotain!

Öhh, korkeiden äänien kuuleminen heikohkoa sinulla? Ei minulla ainakaan ole sen ihmeempiä vaikeuksia niitä kuulla.
Onko yleensä metallikeikoilla semmosia hulluja remuleijonia, jotka tulevat ja hakkaavat toisiaan siellä. Oon kuullut, että eturivissä tulee aina ruumiita. -Linkinpark87
...And Justice For All
24.01.2005 20:39:16
Öhh, korkeiden äänien kuuleminen heikohkoa sinulla? Ei minulla ainakaan ole sen ihmeempiä vaikeuksia niitä kuulla.

Ei sen huonommin kun muillakaan. Verrattuna Hetfieldin kitaraan hammettin skepa on 50% hiljemmalla.... kavereitten kanssa aina kirotaan kun ei kuule hammettin soitosta mitään. Ja vaikka missä kattoo niin sama, eli ei äänisäädöissä vikaa
...And Justice For All
Carpenter
24.01.2005 21:48:12
Mua häirittee kun Hammettin kitara on aina niin hiljasella...

Ite kattelin Live Shittia kuulokkeet päässä. Siinä oli ainakin miksattu Jameksen soitto vasemmalle ja Kirkin oikealle kanavalle. Kyllä ne molemmat aika samoissa volyymeissa olivat ja hyvin eroittuivat.
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan.
moottorisaha
25.01.2005 06:38:09

Jos haluttaisiin selkeyttä, pitäisi Kirkin soolot olla panoroitu keskelle ja volumea hieman nostettu, ja kun palataan takaisin rytmiosuuksiin lasketaan volat ja heitetään raita vasemmalle.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)