Aihe: Löytyykö kokemuksia Ibanezin Satriani kepistä
1 2 3 4 5
Explorer
22.01.2005 23:23:29
No onkos toi Edge pro 2 ihan paska

On.
This fractal illusion burning away all structure toward the obscene.
kiriminni
22.01.2005 23:39:17 (muokattu 22.01.2005 23:40:26)
No onkos toi Edge pro 2 ihan paska, mikä löytyy JS100:sta?
Pitäiskö ostaa JS100 vai S470DX. Hintaeroahan noilla on.

Kyllä se lo-pro edge on parempi(tietysti onhan se kalliimpi).
Kyllä mä ainakin toimeen olen tullut js-100 vibran kanssa.
Vireen se pitää,mutta resonoi joillain vapailla kielillä aika inhottavasti.Vaihdan sen vielä floyd rose pro tremoloon pitäis mennä suoraan ilman mitään bodyn muokkauksia.
Jemsite.com löytyy hyvin tietoa vibran vaihdosta.
Jos soundi mitään meinaa niin js-100 noista kahdesta.
Aardfather
23.01.2005 03:15:06
Kaula on ainakin mun kouraan melko unelmainen. Ei mikään ohut tikku, vaan stratomainen mutta äärimmäisen helpposoittoinen. Kielet saa JS1000:ssa säädettyä todella matalalle jos haluaa ja silti voi bendata ylänauhoillakin ilman mitään nauhasärinöitä. Runko on kevyt, mutta ergonominen. Kokonaisuutena yksinkertaisesti ystävällinen soittajalle. Uudemmissakin floikka on varmaan ihan laadukas. Lo-Pro on helmi.

Soundista sen verran, että runkomateriaalinsa ja PAF Pro:n takia Joesta saa myös todella hienot puhtaat soundit. Epäilen hyvin vahvasti sitäkin asiaa, että mistään JEM:stä voisi saada kaulamikillä yhtä pehmeitä ja samalla kirkkaita... kauniin kuultavia puhtaita. Ennemminkin tulee mielikuva sellaisesta tyypillisestä hevikirveen yliterävästä choruksen alle eltaannutetusta 80's cleanista. Mitä olen Vain kliinejä kuullut äänitteiltä, niin JS:stä saa kyllä kertaluokkaa paremmat. Sen sielussa on enemmän bluesia. No, säröhommiinhan jemejä pääasiassa varmaan käytetään.

Mikkien puolitusasennot tiputtavat toki volumea jonkin verran (offtopic: Carvinin aktiivisysteemissä hämmästyin kun volume ei muutu oikeastaan mitenkään). Volumen ollessa kohillaan JS:n puolitettujen mikkien väliasento on aikas kiva puhtailla soundeilla maisteltaessa. Puolitettu Fred yksinään on aika onneton. Kai sillä voi soitella jotain lo-fi juttuja... säestää venäläistä kansantanssia.
Säröillä PAF Pro antaa voimakkaan ominaissoundin, josta ainakin ite tykkään. Jotkut sanoo mutaiseksi, mutta mun mielestä se ei sitä kyllä ole. Yläpäätä löytyy aivan tarpeeksi. Se on persoonallinen mikki ja siinä on ainutlaatuista luonnetta, kunhan sen sopivilla vahvistimen EQ-asetuksilla löytää. Toimii myös tolkuttoman gainimäärän kanssa ja tykkää wahin käytöstä ihan sikana.
Fred on sille korvan mielestä kohtuullinen vastakohta, koska Fred rankaisee kunnon lead-keskialueella, josta löytyy kivasti niitä harmonikseja. Hallitun feedbackin ja pinch harmonicsien aikaansaaminen ei ole ongelma sen kanssa.

JS:ssä on enemmän luonnetta ja mojoa kuin JEM:ssä :)

Todella hyvin kommentoitu. Olen täysin samaa mieltä. Plussaa. :-)

Ittelläni on JS-700 sekä JS-1000 molemmat vuoden -97 malleja (näissä ei ole vielä nykyistä "JS-kaulaa" mutta ero on hyvin pieni) ja paremmilla kitaroilla en ole koskaan soittanut lähes 20 vuoden aikana. Erittäin monipuolisia ja hyväsoundisia kitaroita, etenkin JS-1000.

Ai ei kannata maksaa yli 1000€ JS-1000:sta? Just..... Sen verran melkein kannattaa maksaa jo JS-100:sta mikä on hyvä kitara sekin. JS-mallisto on sitäpaitsi hyvin kohtuullisesti hinnoiteltu ottaen huomioon että ne on signature-kitaroita. Hinnat on sen takia saatu alhaisiksi koska ne on aika pelkistettyjä ulkonäöllisesti, eikä niissä ei ole mitään ylenmääräisiä koristeluja kuten esim. JEMeissä jotka maksaakin sitten jo reilusti enemmän.

- Aardfather
hanipai
23.01.2005 03:50:25 (muokattu 23.01.2005 03:51:00)
Jemin hinnasta tuli mieleen, että eihän se maksa oikeastaan paljoakaan enempää kuin JS-100 siis Jem-555, missä sama talla. Mikit Jemissä on Evoja 3kpl, joten ne jo maksaa sen erotuksen. Jem ei tosin eroa paljoa RG:stä.
Carpe Diem
lukeman
23.01.2005 12:01:08
Ai ei kannata maksaa yli 1000€ JS-1000:sta? Just..... Sen verran melkein kannattaa maksaa jo JS-100:sta mikä on hyvä kitara sekin. JS-mallisto on sitäpaitsi hyvin kohtuullisesti hinnoiteltu ottaen huomioon että ne on signature-kitaroita. Hinnat on sen takia saatu alhaisiksi koska ne on aika pelkistettyjä ulkonäöllisesti, eikä niissä ei ole mitään ylenmääräisiä koristeluja kuten esim. JEMeissä jotka maksaakin sitten jo reilusti enemmän.

- Aardfather

Mainitsinkin, että mielestäni ei kannata maksaa. Tokihan jokainen saa maksaa niin paljon kuin lystää. :) Itse en maksaisi.
wilo
23.01.2005 13:28:34
Ymmärsinkö oikein: otelaudan kaarevuussäde on koko matkalta 9", mutta nauhat hiotaan siten, että ylänauhat ovat keskeltä ohuemmat. Tällöin nauhojen kaarevuussäde muuttuu, vaikka otelauta onkin koko matkalta sama.

Hmm, voiskohan tällaisen teettää nauharempan yhteydessä omaan kitaraan...
squier_telecaster
23.01.2005 14:17:19
Mainitsinkin, että mielestäni ei kannata maksaa. Tokihan jokainen saa maksaa niin paljon kuin lystää. :) Itse en maksaisi.

Hullu ei ole se joka pyytää ylihintaa, hullu on se joka maksaa ylihintaa.
hanipai
23.01.2005 14:50:36
Vaihtelevat ovat olleet mielipiteet tuon JS100:sen suhteen. Mielestäni siinä on talla ja mikit huonot, mutta nehän voi vaihtaa. Tosin kyllä sillä Edge pro 2:llakin varmaan pärjää jos ei hirveesti kampee. Satrianihan ei hirveesti divee syvältä tosin kuin Vai.
Houkuttelee toi kaulan erilaisuus ja pyöreä muoto. Eikös tossa oo aika samaa materiaalia kuin RG:ssäkin. Luulis kuulostavankin melko samalta? Kohta täytyy ostaa "chromeboy" , jos vielä Satrianin videoita kattelee :) Hintaa 5500$
Carpe Diem
kiriminni
23.01.2005 17:54:26 (muokattu 23.01.2005 17:56:32)

Ne sanoo aina noin joilla ei ole rahaa ostaa jotakin.
Joko alkaa Hanipailla selviään,että hyvä kitara.Jos et tykkää
floyd-tallasta osta js-700.Ei taida jem-mallistosta löytyä
vastaavaa.Tree of life kuvion voit piirtää vaikka tussilla
otelautaan niin se on siinä.
Älä vaan luule,että RG kuulostaa samalta kuin JS, se on pelkkää luulottelua
Niskamies
23.01.2005 18:20:14

Miksei kuulostaisi? Useimmat RG:thän ovat lehmusta, kuten on myös JS. Ainoa ero minkä mä voisin kuvitella olisi saundi kaulamikillä, koska ne ovat eripaikoissa, johtuen siitä ettei JS:ssä ole 24 nauhaa.
Meitsi on meshissä.
hanipai
23.01.2005 19:00:37
Miksei kuulostaisi? Useimmat RG:thän ovat lehmusta, kuten on myös JS. Ainoa ero minkä mä voisin kuvitella olisi saundi kaulamikillä, koska ne ovat eripaikoissa, johtuen siitä ettei JS:ssä ole 24 nauhaa.

Niinpä niin. 150e ylimäärästä tuntuu aika paljolta, jos vertaa S470DX:n hintaan. S470DX on mahonkia ja siinä on ZR talla, mikä vetää S-mallin puoleen aika vahvasti. Jemin otelauta on kyllä hieno. Rg mulla oli ja haluun vaihtelua, vaikka hyvä skitta olikin. Ihme, ettei Satriani ole halunnut kitarstaan neck-thru:ta tai liimakaulaa. Ei oo muuten all access jointtia myöskään sen skitassa, S470:ssä taitaa olla. Päätöstäni en ole veilä tehnyt mutta floikallisen kuitenkin ostan, koska mulla on jo Les Paul.
Carpe Diem
lukeman
23.01.2005 19:03:16

Joskus sanoo, joskus ei.:) Kaksi JS:1000:sta olen aikoinaan omistanut. Hinta-/laatusuhde on kohdallaan, mutta edelleen se mitä itse maksaisin siis esim. JS:1000:sta, on max. tonni, tietenkin käytettynä ja kunnosta riippuen.
makoskela
23.01.2005 20:30:49
Voihan sitä etsiä itselleen myös vanhemman Radiuksen eli 540R:n. Parempi se on kuin JS1000. Jos kestää katsellä Lo-Pro Edgeä...
Katselin itselleni JS:ää pitkän aikaa, kunnes älysin tuon 'ensimmäisen' mallin.
GAS ei ole sairaus - se on elämäntapa =)
Aardfather
23.01.2005 21:11:13

Miksi et? Perustele miksi et maksaisi huippukitarasta hintaa joka on huippukitaralle jopa halpa hinta. Vai etkö ole ylipäätään valmis maksamaan kitarasta vastaavaa hintaa?

- Aardfather
Aardfather
23.01.2005 21:13:42
Jemin hinnasta tuli mieleen, että eihän se maksa oikeastaan paljoakaan enempää kuin JS-100 siis Jem-555, missä sama talla. Mikit Jemissä on Evoja 3kpl, joten ne jo maksaa sen erotuksen. Jem ei tosin eroa paljoa RG:stä.

En tarkottanutkaan mitään tiettyjä malleja vaan ihan yleisesti ottaen JEMit on todellakin reilusti kalliimpia.

- Aardfather
hanipai
23.01.2005 21:15:43
Miksi et? Perustele miksi et maksaisi huippukitarasta hintaa joka on huippukitaralle jopa halpa hinta. Vai etkö ole ylipäätään valmis maksamaan kitarasta vastaavaa hintaa?

- Aardfather

No ei siitä kannata maksaa enempää kuin 1000e käytettynä kun sen saa uutena kotiin kannettuna noin 1300 eurolla.
Carpe Diem
hanipai
23.01.2005 21:21:37
Voihan sitä etsiä itselleen myös vanhemman Radiuksen eli 540R:n. Parempi se on kuin JS1000. Jos kestää katsellä Lo-Pro Edgeä...
Katselin itselleni JS:ää pitkän aikaa, kunnes älysin tuon 'ensimmäisen' mallin.

Muuten millä perusteella vanha Radius on parempi kuin JS1000?
Jos sun skittas ei olis niin vanha (nauhat kuluneet pakosti?) ja se ois joku muu kuin sininen niin voisin harkitakin ostoa.
Carpe Diem
makoskela
23.01.2005 22:02:16 (muokattu 23.01.2005 22:03:28)
Muuten millä perusteella vanha Radius on parempi kuin JS1000?
Jos sun skittas ei olis niin vanha (nauhat kuluneet pakosti?) ja se ois joku muu kuin sininen niin voisin harkitakin ostoa.

Pahoittelen pientä piilomainontaa. Lähinnä toi H-S-S mikitys mua siinä lämmittää. Ja kuluneet
nauhat on tehty hiottavaksi... Eli ihan kunnossa on. Mutta sininen tuo toki on =). Ja tehty -91.
GAS ei ole sairaus - se on elämäntapa =)
kiriminni
23.01.2005 22:06:03 (muokattu 23.01.2005 22:08:09)

Sää et tiedä paskaakaan(ja jäsenkuvauksessa basisti).
Niissähän on bodykin erilainen.Vai soiko perseen-tai tissien muotoinen kitara samalla lailla.
Ota vaikka vanha guitar player ja totea sieltä että kaikki kitarassa vaikuttaa ääneen.
Elikä toi 22 tai 24 nauhaakin vaikuttaa ääneen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)