Aihe: Ensimmäinen sähkökitara tulevalle kitaravirtuoosille? ;)
1
Jabbe
28.02.2003 08:52:08
Niin siis suositelkaapas nyt jotain harrastelijatasoista kitaraa, ei mitään kaikkein paskinta mahdollista mutta ei ihan ammattisoitintakaan. Hintaluokka 200- max. 500 euroa. Olen siis jo pitkään musaa harrastanut (yli 10v) mutta kitaraa en ole vielä soittanut, ja ajattelin sen nyt aloittaa, kun vielä kerkeäisi oppimaan. Elikkä joku hyvä soitin siis mulle. Vahvistinta en usko tarvitsevani, löytyy jo Behringerin V-amp2 ja 65w kosketincombo, joilla uskoisin pärjääväni.
"Eiku..."
M-Juhana
28.02.2003 09:00:13

Niin siis suositelkaapas nyt jotain harrastelijatasoista kitaraa

Squier strato !!
Fortune
28.02.2003 11:52:29
Jokin kiinteätallainen sen olla pitää tuolla budjetilla, ei tule niin paljon itkua ja hammasten kiristelyä.

500 eurolla saat varmasti Mexico-Telecasterin tai Tokain Tele-kopion. 500 euroon olisi taannoin lähtenyt vallan mainio japsi-Tokai Antiquity-mikeillä, joka oli todella pätevä kitara.

Jotain semmoista minä etsiskelisin, Telecasteria tai Les Paul -kopiota (eivät ne Tokain korealaisetkaan nyt aloittelijalle höpömpiä vaihtoehtoja ole).
"I know everything there is to know about monkeys
since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Galleria avattu.
funkypick
28.02.2003 12:27:13
Tilaa suorilta ranskasta Vigier Excalibur Ultra Custom :D
Kyl sää kuites niin guru oot, että soitat sitä pitkään.
You can play anything on any chord as long as you phr^H^H^H play it fast enough.
Juzzu
28.02.2003 12:46:22
Jokin kiinteätallainen sen olla pitää tuolla budjetilla.

jeh, sama mieltä. Tietenkin stratotyyppinen käy myös, senhän saa tarpeen vaatiessa pönkättyä ikään kuin kiinteäksi tuon tremin.

Mä lähtisin hakemaan kitaraa humpparilla tai humppareilla. Tietenkin eihän ne yksikelaisetkaan siellä joukossa haittaa ;o) Mutta mun ahdasmielisen näkökulmani mukaan humppari(t) lisää kuitenkin kepin monipuolisuutta. Pelkillä yksikelaisilla olevaa en lähtisi hakemaan ainoaksi kitaraksi. Mutta mä oonkin enemmän humpparimies...
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Albert Järvinen
28.02.2003 14:03:28
Riippuu ihan sun musatyylistä. Jos se on jotain hevanderia, niin ei ole kovin vaikea ettiä eri merkkejä. Mutta jos kuitenkin haluat hyvän yleiskitaran hyvällä soitettavuudella, niin kato SG:t! Epillä on G-400:sia siinä 400 euron pintaan. Ne on kuitenkin ihan käypiä vermeitä.
Jabbe
28.02.2003 16:51:10 (muokattu 28.02.2003 17:59:17)
Humppari on humbucker, sen verran taisin älytä (?), mutta mitä käytännön merkitystä niillä ja niiden määrällä on, ja mitä eroa/hyötyä verrattuna yksikelaiseen? Entäs tuo kiinteätallaisuus, mitä se tarkoittaa? Heviä ei ole tarkoitus varmaankaan soittaa (enkä halua maailman kovimmaksi tiluttajaksi), musatyyli on kuitenkin vähän hakusessa (ehkä jotain progea) joten voisi olla hyvä sellainen yleiskitara olla...

Niin ja pistäkääs pari kitaraa mihin kannattais tutustua, kenties jotain linkkejä.
"Eiku..."
hanipai
28.02.2003 17:02:09
Humppari on humbucker, sen verran taisin älytä (?), mutta mitä käytännön merkitystä niillä ja niiden määrällä on, ja mitä eroa/hyötyä verrattuna yksikelaiseen? Entäs tuo kiinteätallaisuus, mitä se tarkoittaa? Heviä ei ole tarkoitus varmaankaan soittaa (enkä halua maailman kovimmaksi tiluttajaksi), musatyyli on kuitenkin vähän hakusessa (ehkä jotain progea) joten voisi olla hyvä sellainen yleiskitara olla...

Yamahan halpisskitat on hyviä ja Squierit myös. Ite ostaisin Yamahan, en muista nyt mallia.
petevon
28.02.2003 17:56:34
Humppareissa/humbukkereissa on yleensä kovempi ulostuloteho. Humppari tarkoittaa siis kaksikelaista kitaran mikrofonia.
Kiinteä talla meinaa et ei ole mitään kampi yms. systeemeitä, ei tule säätöjen kanssa hankaluuksia.
Esim straton peruskampi on vittumainen tapaus jos ei ole säädöt kohdallaan. Muuten hyvä ja mukavan kuuloinen.
Floyd rose kampisysteemeistä en edes puhu, olis joku jättäny keksimättä. Floyd rose on siis kielilukollinen kampisysteemi hevimiehille. Yleinen valituksen aihe hevipiireissä on kun aloitteleva hevimies ostaa squierin ja valittaa vireongelmia. Muut pidemmälle ehtineet hevimiehet yleensä neuvovat ostamaan lukkokammellisen hevikitaran.
Xon
28.02.2003 18:23:42
ESP:llä on hyviä Ltd-sarjassa, halvimmat on siinä 400-500e.
Olen tykännyt uusista ESP:n skeboista enemmän kuin useimmista Jacksoneista..
Tompsi
28.02.2003 18:28:59
No tuolla torilla olisi 400euroa Tokai ast33 strato seymour duncanin mikeillä (tallassa JBjr, ja kaula ja keski vintage staggered). Ainakin hyvät mikit näyttäisivät olevan eikä tuo kitarakaan niin kamala ole laadultaan?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)