VoodooChild 23.01.2005 02:26:25 (muokattu 23.01.2005 02:31:16) | |
---|
1. Eli nehän voi vaihtaa ihan itsekseen, mutta vaikuttaako putken ikään, jos tarttuu paskasilla/rasvaisilla sormilla putkeen (kuten lampuissa käyttöikä lyhenee)? Vai onko joku kikka vaihdossa? 2. Onko samanmallisissa putkissa paljonkin eroja soundillisesti? (Svetlana, JJ Electronics, EH, jne..) 3. Voiko käyttää eri valmistajan etuasteputkia yhtäaikaa (vahvistimessa 3 etuasteputkea) |
tunkki 23.01.2005 03:36:15 | |
---|
Lyhyesti sanottuna: kyllä, kyllä ja kyllä. Tuhannen megawatin totuus! |
Fortune 23.01.2005 12:06:56 | |
---|
1. Eli nehän voi vaihtaa ihan itsekseen, mutta vaikuttaako putken ikään, jos tarttuu paskasilla/rasvaisilla sormilla putkeen (kuten lampuissa käyttöikä lyhenee)? Vai onko joku kikka vaihdossa?
Tämä ei ole etuasteputkien kanssa niin suuri juttu kuin pääteputkien kanssa, kas kun etusputket eivät käy niin kuumina. Mutta ei se nyt mitään haittaakaan, jos pistää puuvillasormikkaat käteen. Itse kyllä sorkin niitä ihan tahmatassuin. |
Tämä ei ole etuasteputkien kanssa niin suuri juttu kuin pääteputkien kanssa, kas kun etusputket eivät käy niin kuumina. Mutta ei se nyt mitään haittaakaan, jos pistää puuvillasormikkaat käteen. Itse kyllä sorkin niitä ihan tahmatassuin. Minä en ainakaa hanskoilla noita sais irti ku ovat niin tiukassa. Turpa kii tai tuun teille soittaa. |
Fortune 23.01.2005 17:09:05 | |
---|
Minä en ainakaa hanskoilla noita sais irti ku ovat niin tiukassa. Keinuttelemallahan ne lähtevät. Enkä tarkoittanut hanskoilla rouhekintaita. |
mikasoi 24.01.2005 22:15:11 | |
---|
Saundieroista voin sanoo, että kokeilin tossa uraltonessa etuasteessa peräkkäin jj putkea ja mullardia. JJ oli tummempi saundinen, tosin hyvä sekin. Mullardi kirkkaampi, ja sillä sai ainakin uralista enemmän etuastesäröä irti. Kolmantena kokeilin philipsiä ja se ei mielestäni viskannut mullardista kovin kauas, äkkiseltään kovasti saman oloinen, mutta mullardin sinne kuitenkin lopuksi jätin. Itse irrottelin putket patakinnas kädessä, jotta pääsin kokeilemaan peräkkäin ilman vartin jäähdyttelyä. Siinä saattaa nimittäin korvatkin "jäähtyä" ja vertaileminen vaikeutuu. Go Billy, Go and drink some jarruneste. |
ReBeat 24.01.2005 22:26:42 | |
---|
Putken alareunahan on hiukan pyöristetty. Jos putkikanta näkyy selkeästi, niin talttapäisen ruuvimeisselin voi kammeta siihen putken ja kannan saumaan ja kääntää meisseliä hiukan oman akselinsa ympäri. Tällöin talttapään toinen reuna pakottaa putkea nousemaan ja samalla toinen reuna pakottaa putken kantaa vastakkaiseen suuntaan. Näin etuasteputket lähtevät helposti nousemaan paikoiltaan. Samalla vältetään keinuttelusta ja kiskomisesta johtuvaa juotosten rasittumista, mikäli putken kannat ovat heiveröisesti piirilevyssä kiinni. Vaikka pojat kivittävät sammakoita huvikseen,
eivät sammakot kuole huvikseen vaan tosissaan. -Plutarkhos- |