Aihe: Millaista on hyvä konemusiikki?
1
Jabbe
28.02.2003 21:47:13
Täällä näkyy olevan jonkun verran ihmisiä, jotka tekevät koneilla musiikkia. Kiinostaisi ihan tietää, millaista musiikkia teette koneillanne. Onko teidän käsityksenne konemusiikista MTV:n eurotrance ja teknopoppi vai kenties jotain muuta? Diggaileeko kukaan esim. Jarrea, Enoa, Tangerinea, Kraftwerkiä ym. tai kenties uudempia artisteja. (Pyydän kuintenkin, että tällä kertaa kukaan ei mainitse A- ja I- bändejä, ihan vain eräiden ihmisten hermojen säästämiseksi.) Mutta päästän muut konemuusikot nyt ääneen..
"Eiku..."
Notefix
28.02.2003 22:09:05

Onko teidän käsityksenne konemusiikista MTV:n eurotrance ja teknopoppi vai kenties jotain muuta? Diggaileeko kukaan esim. Jarrea, Enoa, Tangerinea, Kraftwerkiä ym. tai kenties

Mulle konemusa on yhtä kuin Isao Tomita. Tottakai sitä diggaa melkein mistä vaan, koneilla tai ilman, mutta aikanaan retkahdin tuohon japanilaiseen velhoon, jonka 70-luvulla tekemät jutut kuulostaa vieläkin aivan käsittämättömän hyviltä.
Jabbe
01.03.2003 00:18:02

Mulle konemusa on yhtä kuin Isao Tomita. Tottakai sitä diggaa melkein mistä vaan, koneilla tai ilman, mutta aikanaan retkahdin tuohon japanilaiseen velhoon, jonka 70-luvulla tekemät jutut kuulostaa vieläkin aivan käsittämättömän hyviltä.

Unohdinkin tuon herran (ja aika monta muuta) tuossa mainita, ehkä siksi että en ole (vielä) kyseiseen taiteilijaan tutustunut... varmasti hyvää musiikkia, hyvä suunta.
"Eiku..."
Juho L
01.03.2003 10:55:55
Kiinostaisi ihan tietää, millaista musiikkia teette koneillanne. Onko teidän käsityksenne konemusiikista MTV:n eurotrance ja teknopoppi vai kenties jotain muuta?

Notta nykyään lähinnä dub/ambient-viritelmiä harjoitan ja tässä juuri ajattelin, että pitäähän sitä helkkuri soikoon Kalevala-aiheinen kappale tehdä. Vielä kun löytäisi hyviä kantelesampleja jostain. Välillä virittelen hauskoja psytrance-hölmöilyitä. Minulla on huono tapa tehdä hassuja kokeiluja kyseisen tyylisuuntauksen parissa. Esimerkiksi hieno revittely, jossa epävireinen baaripiano soittaa kauneimpia sävelmiään antaen kohtalaisen autenttisen säväyksen. Myöskin olen jotain progekokeiluja tehnyt. Vielä pitäisi saada yksi helkkurin särkijälaatikko rakennettua, jotta saisi kitarat peliin.

Pyydän kuintenkin, että tällä kertaa kukaan ei mainitse A- ja I- bändejä, ihan vain eräiden ihmisten hermojen säästämiseksi.

Kiitos.
Jätä eilinen menneeseen. Huominen on tulevaisuutta!
hörhö
01.03.2003 11:54:18

Itse pidän:

Jarre, Carlos, Jimi Tenorin konesekoilut, konevahvisteiset rock/jazz/öykkämöykkäbändit(XL, 22-pistepirkon uudempi, massive attack, Herbie Hancokin 70-luku, jne.) ja tärkeimpänä konevahvisteiset nykysäveltäjät.

Hyvä konemusiikki:

Makuasia.
Jean
01.03.2003 16:11:19
Tuohon on vaikea vastata.... Hyvä konemusiikki on erillaista joka hetkellä.
Eniten uppoaa tech-,tribal- ja hieman "progempi" house. Kilistelyä 130bpm:n tienoilla. Paljon perkussion soittimia, puhallinsoundeja, Ei vokaaleja. (ok, puhesamplet ja HYVÄT, kauniit vokaalit hyväksytään)
Myös ehkä jopa hieman teknompikin (tarkoitan siis tietenkin musiikkityyliä tekno, en yleisnimitystä tekno) toimii. Riippuu biisistä ja mielialasta.
HK
01.03.2003 23:19:56
90-luvun alun demoscenen trackereillä väännetty syntsapoppi. :)
Peltikorva pahimmasta päästä.
JPQ
01.03.2003 23:55:55

90-luvun alun demoscenen trackereillä väännetty syntsapoppi. :)

Oho muistit jotain minkä unohdin. Itse Tarkoitan artisteja jotka on esim.
Jester/Sanity,Dr.Awesome/Crusaders ja muutama muukin joiden nimiä en muista...
Santeri
03.03.2003 08:19:15
Siis hyväähän on Astral Projection ja Infected Mushroom jos psykee hakee =)
Juho L
03.03.2003 11:52:33
Siis hyväähän on Astral Projection ja Infected Mushroom jos psykee hakee =)

Helkkuri.
Jätä eilinen menneeseen. Huominen on tulevaisuutta!
teknis-
03.03.2003 12:29:05
Millaista on hyvä konemusiikki?

thievey corporation
Mac Hine
03.03.2003 14:14:13
Itselle on jo pitkään ebm/industrial ollut se konelinja joka
kolahtaa. Siltä alalta löytyy myös enemmän alagenrejä kuin
kukaan viitsii muistaa ja myös yhtyeitä jokaiseen makuun.

Alla muutamia hyviä bändejä laidasta laitaan:

Nitzer ebb, Dubont, Ionic vision, DAF, Front 242, VNV nation, Covenant, Wumpscut, Icon of coil, (vanha) Apoptygma perzerk, Suicide commando, Fleshfield, Project Pitchfork,
Deine lakaien, Lame immortelle, Diary of dreams... jne...

Mac Hine
Mohla
04.03.2003 20:13:04 (muokattu 04.03.2003 20:14:01)

Joo. Olen palannut lomalta, joten nyt minua taas näkee täälläkin. En jaksa kirjoittaa, joten otan jo kirjoittamani pätkän tuolta toisesta keskustelusta:

kannattaa ainakin tsekata Earth nimistä projektia, sekä Red Snapperia, LTJ Bukemia, Thievery Corporationia, yms.

Ok. lisätään nyt vielä Portishead, Massive Attack, öö, Roni Size, Orbital, Boards Of Canada (onko muuten kukaan muu kuullut kyseistä orkesteria?), mitähän vielä? öö.. Björk on aika pitkälle konemusaa, ja Prodigykin soi joskus soittimessa, Helicopter girl, I Monster. Joitain ambient juttuja on viimeaikoina tullut kuunneltua...

Ja kaikki mitä kuuntelen on mielestäni hyvää (eikös se ole itsestään selvyys). Paitsi David Hasselhoff on huonoa vaikka joskus kuuntelen... humalassa.

EDIT: David Hasselhoffhan ei siis ole koneellista...
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
qso
04.03.2003 23:53:49 (muokattu 05.03.2003 08:24:30)
Elektroninen musiikki kiinnostaa lähes koko laajuudessaan, mutta suurin intohimoni löytyy tuollaisesta 70- ja 80-luvun
ambientista ja Berliinin koulukunnan sekvenssipauhusta tyyliin Tangerine Dream, Klaus Schulze, Brian Eno ja Mark Shreeve.

Uudemmista voisi mainita seuraavat: Arcane, Redshift, Global Communication, FIN ja vaikka AirSculpture.

Lisäksi tulee kuunneltua ja tehtyä 80-luvun syntsadancea. Tuon tyylin tunnetuimmat artistit ovat nimeltään Laserdance ja Koto.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)