Aihe: "Big-Jesus Soul Mates Trash-can!!"
1
FlatOutFucked
23.01.2005 01:40:17 (muokattu 23.01.2005 01:41:17)
The BIRTHDAY PARTY on sitten ketjun aihe.

Rakas äitini toi isosta kaupungista tuliaisiksi Junk Yardin. Jonkin verran tosin tullut kuunneltua jo aiemmin, mutta levyjä en vielä ehtinyt hommaamaan.

Jumalauta. Täydellinen levy.

Seuraavaksi kaupasta lähtee tilaukseen Prayers On Fire. Kai tämä menee linjalle noise-rock/skitso-blues/post-punk.

Oh-ho-ho-ho-ho-ho-ho-ho-ho-ho...
"We´ve been playing along and they´ve been the song we wanted to hear...
But the melody´s meaningless, it´s wasted on my ears.
Surprise, surprise...Surprise, surprise!
The government lies!"
Margarita
24.01.2005 05:09:13
The Bad Seed -ep säilyy suosikkinani vuodesta toiseen. Wild World -biisin kitarariffi on vaan niin hemmetin hieno. Toki Junkyard ja Prayers on Fire ovat myös riemastuttavia. Lydia Lunchin kanssa tehty livesplitti tosin on aika kuuntelukelvotonta kamaa, Zoo Music Girliä lukuun ottamatta. Tai ehkä mä vaan oon ns. neliö.
Lönnrot
25.01.2005 13:24:59

Gun & Crucifix goes: ''Pop! Pop! Pop!''
Hello Kettle, my name is Pot.
BV2
09.02.2005 14:35:29
Asiaa!
Ja huolestuttavaa, miten harva täällä näemmä on ao. asiaan reagoinut...

Muuten, niin loistava kun Junkyard - ja iso osa Prayers On Firesta - onkin, bändin musiikillinen näkemys kristallisoitui kyllä vasta viimeisillä EP:illä eli Bad Seedillä ja Mutinyllä. Eikös niitä ole sittemmin saanut jopa yhdeksi kootulla CD:llä?

pesi kyllä jo aikoinaan kaiken maailman Bauhausit ja Killing Joket 6-0.
Hmm, vähintäänkin Bauhausin (josta ei pitäisi puhua edes samassa lauseessa), mutta Killing Joke oli sentään ankaraa tavaraa ennen 80-luvun puolivälin laimentumistaan. Onneksi ehti käydä sitä ennen Suomessakin.
Feggy
09.02.2005 14:41:42

Asiaa!
Ja huolestuttavaa, miten harva täällä näemmä on ao. asiaan reagoinut...

Muuten, niin loistava kun Junkyard - ja iso osa Prayers On Firesta - onkin, bändin musiikillinen näkemys kristallisoitui kyllä vasta viimeisillä EP:illä eli Bad Seedillä ja Mutinyllä. Eikös niitä ole sittemmin saanut jopa yhdeksi kootulla CD:llä?

Hmm, vähintäänkin Bauhausin (josta ei pitäisi puhua edes samassa lauseessa), mutta Killing Joke oli sentään ankaraa tavaraa ennen 80-luvun puolivälin laimentumistaan. Onneksi ehti käydä sitä ennen Suomessakin.

Mulle Killing Joke ei ole koskaan pudonnut...no, anivei, nykyäänhän Suomessa on lippua korkealla pitävä Nervous System, joka biisejään soittaa. Vielä kun joku soittaisi Birthday Partyn, Devon ja Gun clubinkin biisejä.
Less is more.
Margarita
09.02.2005 23:49:42
Hmm, vähintäänkin Bauhausin (josta ei pitäisi puhua edes samassa lauseessa)

Entä Virgin Prunesista? (Ei kyllä mun mielestä ainakaan. Ajattelin vaan että jos sun...)
BV2
15.02.2005 16:19:45
Entä Virgin Prunesista? (Ei kyllä mun mielestä ainakaan.)

No, Prunesien taso heitteli aika lailla, mutta ainaski If I Die, I Die -LP on ihan klassikko kaikenlaisen "oikeesti vaarallisen kuuloisen synkistelyn" saralla - ja siksi siitä voi puhua samassa yhteydessä jopa Birthday Partyn kanssa.

Apropoo: Killing Joken Jaz Coleman ei pitänyt BP:tä ja VP:tä yhtään minään, koska niiden musa oli paljo "sotkuisempaa" kuin Joken junttaus. Tämän äijä paljasti meitsille henkilökohtaisesti Nivalan Tuiskulan (!) takahuoneessa, ahem (joojoo, oon ihansaatanan vanha ;)
Feggy
15.02.2005 16:33:14

No, Prunesien taso heitteli aika lailla, mutta ainaski If I Die, I Die -LP on ihan klassikko kaikenlaisen "oikeesti vaarallisen kuuloisen synkistelyn" saralla - ja siksi siitä voi puhua samassa yhteydessä jopa Birthday Partyn kanssa.

Apropoo: Killing Joken Jaz Coleman ei pitänyt BP:tä ja VP:tä yhtään minään, koska niiden musa oli paljo "sotkuisempaa" kuin Joken junttaus. Tämän äijä paljasti meitsille henkilökohtaisesti Nivalan Tuiskulan (!) takahuoneessa, ahem (joojoo, oon ihansaatanan vanha ;)

Perustelu tuokin, mulle KJ on nimenomaan tylsää junttausta, joka vain hetkittäin iskee hermoon.
Less is more.
FlatOutFucked
12.04.2005 16:50:29
Takaisin Synttärijuhliin.

Ostin viime viikolla viiden cd:n Definite Missing Link Recordings 1979-1982 -box-setin (sori vaan sille jonka nenän edestä sen huusin, häähää!).

Loistavaa tavaraahan tämä on. The Birthday Party on nyt virallisesti paras kuulemani "post-punk" -bändi.

Nyt varmaan pitäisi tutustua Nick Cave & the Bad Seedsiin, jota en ole kuunnellut kappaleen vertaa. Muistuttaako heidän alkupään tuotanto yhtään TBP:a? Samoja heebojahan siinäkin on. Minkä platan hommaan? Kertokaa.

Harvinaisen perverssiä on Tracy Pewn vaatetus ja lavakäyttäytyminen.
It´s making me sick, I want no part of it.
Stop waving that flag.
Feggy
12.04.2005 19:39:08

Takaisin Synttärijuhliin.

Ostin viime viikolla viiden cd:n Definite Missing Link Recordings 1979-1982 -box-setin (sori vaan sille jonka nenän edestä sen huusin, häähää!).

Loistavaa tavaraahan tämä on. The Birthday Party on nyt virallisesti paras kuulemani "post-punk" -bändi.

Nyt varmaan pitäisi tutustua Nick Cave & the Bad Seedsiin, jota en ole kuunnellut kappaleen vertaa. Muistuttaako heidän alkupään tuotanto yhtään TBP:a? Samoja heebojahan siinäkin on. Minkä platan hommaan? Kertokaa.

Harvinaisen perverssiä on Tracy Pewn vaatetus ja lavakäyttäytyminen.

Kyllä Bad Seedsien meininki on silleen loogista kehitystä Birthday Partystä, eli suosittelen kyllä! Aloita vaikka First Born Is Deadista tai From Her to Eternitystä.
Less is more.
Margarita
13.04.2005 00:37:28
Juu, tutustu ehdottomasti alkupään Bad Seedsiin. From Her to Eternity muistuttaa BP:tä eniten. Sen ja First Born is Deadin lisäksi suosittelen Tender Prey -levyä, jolta löytyy mm. loistavat Sunday's Slave ja Mercy Seat.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)