ddrum54 22.01.2005 20:37:12 (muokattu 22.01.2005 20:40:11) | |
---|
Opettajana varmaan ymmärrät ettei kaikkia varmaa huvita treenata 30v sitä perustekniikkaa, ennenkuin alkaa keikkoja vetämään. Nää treenaa enemmän viestit ei mun mielestä hyödytä ketään Eikös se nyt kuitenkin ole niin, että oppia ikä kaikki. Ei kai kukaan tekniikkatreeniä lopeta ensimmäiseen keikkaan? Vai onko homma niin, että kun ekalle keikalle pääsee niin onkin valmis rumpali? Kun kirvesmies neuvoo naulausta, se sanoo: anna vasaran tehdä työ, älä purista liikaa, tulee rakkoja. Pätee tähänkin harrastukseen. Jos treenaamiseen patistaminen on turhaa ja hyödytöntä niin mulla on pätevä ohje: pikaliimaa kapulaan ja 5min. puristusta. Varmasti pysyy, eikä tarvitse sen kummemmin treenailla. Voila´ olet valmis rumpali. EDIT: Jamille ja J. Coolille plussaa. Puhutte asiaa. 2`n 4 |
hybrid 22.01.2005 23:45:48 (muokattu 22.01.2005 23:46:59) | |
---|
Taas kerran unohdin reitittää aivojen kautta sen mitä sormet kirjoittaa. Tarkoitukseni oli sanoa, että kai niitä keikkoja saa tehdä vaikka kapulat "eivät soi" kädessä. Mutta keikkoja on ikävämpi soittaa, jos kapulat lentelee kädestä mihin sattuu. Kun kirvesmies neuvoo naulausta, se sanoo: anna vasaran tehdä työ, älä purista liikaa, tulee rakkoja. Pätee tähänkin harrastukseen. Topic ei käsitellyt tekniikkaa. Ihmiset ovat erilaisia. Jonkun kämmenet hikoavat tavallista enemmän, joku on ehkä menettänyt peukalon jne. Kaikille kysyjille ei voi sanoa, että menepäs poika treenaamaan kun et osaa. Ja monet ammattirumpalitkin käyttävät teippiä kapuloissa tai hanskoja. Onko ne vaan kaikki paskoja? Jos treenaamiseen patistaminen on turhaa ja hyödytöntä niin mulla on pätevä ohje: pikaliimaa kapulaan ja 5min. puristusta. Varmasti pysyy, eikä tarvitse sen kummemmin treenailla. Voila´ olet valmis rumpali. Ei me täällä mitään basisteja olla. Kaikki varmasti ymmärtävät harjoittelun tärkeyden. Mutta oikeanlaisilla välineillä selviää vähemmällä harjoittelulla. Tässä taannoin valitin ostamani tuplapedaalin kankeudesta. Sain asiantuntevia vastauksia pedaalin säädöistä ja ongelma ratkesi. Sensijaan toista olisi ollut jos joku olisi tullut selittämään: "aina tätä kysytään, opetelkaa nyt soittaa. Jos treenaatte 30 vuotta, nii voitte vaikka potkia kengällä keskelle bassorumpua ja hyvin toimii" ja sitten seuraavat viestit olis ollut: "joo hyvä pointti, mä oon kans harjotellu tota. Se kenkä soi niin paljo paremmin kun joku pedaali" Niin ja pahoitelen avautumistani, mutta kirjoitettu mikä kirjoitettu. Älköön kukaa provosoituko |
markkuliini 23.01.2005 00:58:30 | |
---|
Itsekin olen sita mielta etta teipit sun muut ovat yleensa aivan turhia, mutta tiedan monia rumpaleita jotka karsivat liian kuivista kasista ja kapuloihin ei saa kunnon pitoa sen takia. Ja esimerkiksi Jim Keltner joutuu kayttamaan hanskoja koska hanen peukalon kynsi muistaakseni jotenkin hankaa sormen ihoa. Eli siis pointti on se etta ei kannattaisi ihan noin ehdoton olla noissa kommenteissa.. Ja luulisi Jaminkin opettajana tietavan etta provosoiminen on aika huono tapa saada oppi perille. Sori kun ei ole skandinaaveja kaytossa... ;) |
ruska on kaunis väri |
ltg 23.01.2005 13:51:58 | |
---|
Härskiä meininkiä.;) Itsellä pysyy parhaiten käsissä Regal Tipin kapulat. Melko kevyet, mutta miellyttävän takapainoiset kapulat ja hyvä lakkapinta. Heikoiten (häh?) käsissä pysyvät Taman Ka Shi-tammikapulat. Painavat kapulat ja liukas pinta, vaikka muuten ovatkin ihan toimivat tikut. Jännä juttu. Itse soitan justiinsa noilla Ka Shi-kepeillä, ja hyvin pysyvät "korkkaamisen" jälkeen käsissä. Suutin on puoli imuria |
Youni 23.01.2005 18:21:12 | |
---|
Missä noita myydään? Itse löysin Hyvinkään TV-musiikista, mutta kyllä soitinliikkeet tilaavat, kun vaan pyytää. Ja minkä hintaisia ovat normaaleihin kapuloihin nähden? Maksoin vajaat 15€. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] |
Paas 23.01.2005 19:12:25 | |
---|
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
käreyndanni 25.01.2005 09:08:12 | |
---|
Se on niin päin että kun tekniikka hajoaa niin ote lipsuu. Ja sitähän ei näin ollen saisikkaan yrittää korjata pitoa lisäämällä vaan nimenomaan tekniikkaa treenaamalla. Kun on hyvä pito kapulassa, sitä voi pitää keveämmin kiinni, eikä tarvitse puristaa. Tällöin voi kiinnittää enemmän huomioita reboundiin ja soitosta tulee rennompaa. |
mika_89 06.02.2005 11:26:30 | |
---|
juu kyllä mullaki on välillä ollu samaa. mutta jossei muuta niin koita pihkaa :) . kyllä ne sillä hielläki varmaan pysyy, tai riippu kyllä kapulasta. minkälaiset? |