Aihe: Heittäkääs kommentti mun täydennysprojektiin
1 2
hanipai
28.02.2003 21:50:25 (muokattu 28.02.2003 21:58:35)
Mulla on nyt V-amp2 ja oon aatellu mitä tekisin sille, luopuisinko siitä vai en. No nyt oon jo vakavasti harkinnut sen säästämistä ja kyytipojaksi oon aatellu kahta Ibanezin Tone-lok pedaalia: säröt SM-7 Smashboxia ja delayks DE-7:aa, miltäs kuulostais? En sit tiedä miten noi toimii mallinnuksien kanssa, onko kokemusta?
Tän hetken kakkos vaihtoehto on luopua Vampista ja hommata esim Zoom GFX-8 multiefekti
Kolmas vaihtoehto ois vaan hommata niitä pedaaleja, mutta silloin ei sais mallinnuksia tai sais mutta rahaa menis ihan törkeenä. Ehdotuksia?
Kitarasankari
01.03.2003 00:22:46
myy vamppi pois ja osta pari hyvää pedaalia. zoomiin älä rahojas laita...
Pulla on inspiraation lähde...
hanipai
01.03.2003 01:46:36
myy vamppi pois ja osta pari hyvää pedaalia. zoomiin älä rahojas laita...

Hiukan perusteluja kiitos. Vamppihan on ihan yees kuten myös tuo Zoom, mikä ei todellakaan ole mikään halpis vaan 400e uutena.
-K-
01.03.2003 01:52:07
No minun mielestänni zoomin soundimaailma nyt ei ole v-amppia parempi, keikkaystävällisempi zoom toki on. Mutta jos keikkaystävällisyys on se mitä haet niin singlepedaaleja. Tai sitten pari säröpedaalia ja joku hyvä räkkikaiku/efekti ja midiohjain.
Kitarasankari
01.03.2003 02:04:23

Hiukan perusteluja kiitos. Vamppihan on ihan yees kuten myös tuo Zoom, mikä ei todellakaan ole mikään halpis vaan 400e uutena.

zoomeista en ole kuullut keltään muuta kuin huonoa palautetta ja ei jäänyt tuon zoomin testistä itsellenikään kovin positiivinen kuva. en tiedä miten v-amp ja erillis pedaalit tulee keskenään toimeen, mutta voihan sitä kokeilla. itse kyllä myisin vampin pois ja ostaisin vaikkapa särön, delayn ja choruksen (ja ehkäpä kompuran ja eq:n) ja soundit ja käytännöllisyys olis ihan eri luokkaa...
Pulla on inspiraation lähde...
hanipai
01.03.2003 02:23:47

zoomeista en ole kuullut keltään muuta kuin huonoa palautetta ja ei jäänyt tuon zoomin testistä itsellenikään kovin positiivinen kuva. en tiedä miten v-amp ja erillis pedaalit tulee keskenään toimeen, mutta voihan sitä kokeilla. itse kyllä myisin vampin pois ja ostaisin vaikkapa särön, delayn ja choruksen (ja ehkäpä kompuran ja eq:n) ja soundit ja käytännöllisyys olis ihan eri luokkaa...

Lisää mielipiteitä....
Dumb
01.03.2003 11:04:37 (muokattu 01.03.2003 11:05:11)

Minäkin kyselisin tuota vahvistinta. Kerro kunnolla, minkälainen arsenaali sulla nyt on käytössä niin katsellaan sitten. Toi DE-7 on kyllä ihan hyvä, ihastuin siihen tuossa yksi päivä.

LISÄYS: Niin, siis onko sulla toi V-Amp vahvistimena vaiko efektilaitteena?
hanipai
01.03.2003 12:14:03
Minäkin kyselisin tuota vahvistinta. Kerro kunnolla, minkälainen arsenaali sulla nyt on käytössä niin katsellaan sitten. Toi DE-7 on kyllä ihan hyvä, ihastuin siihen tuossa yksi päivä.

LISÄYS: Niin, siis onko sulla toi V-Amp vahvistimena vaiko efektilaitteena?

Moi!

No kotikäyttöön aattelin vaan. Mulla on joku 15w crate kaiulla. Kuullokkeillakin aattelin soitella. Mikseri löytyy. V-amppi kun ei oo multiefekti, niin siksi täydentäisin. Mulla on vähän kaikennäköstä soitinta kotona, joten en nyt ihan kaikkein kalleinta efektilaitetta kuitenkaan hamua, kun pitäis panostaa nin monelle saralle:) Jos rehellisiä ollaan niin oon kyllä aika paljon kuulokkeilla soitellu, kun kerrostalossa asutaan.
Oon kyllä miettinyt myös jonkin efektilaitteen esim. Zoom RFx-1000:n ostamista. Siitä sasi kaiut delayt jne. Heittäkääs jokin hyvä kotivaihtoehto. Ei pelkkä V-amp kuitenkaan.
Dumb
01.03.2003 12:33:47

Noniin. Nyt selkeni asia jo paremmin.

Mulla on kotona myös 15 wattinen kotivahvistin (Squierin tuotoksia) jonka kitarasisääntuloon (kun muita sisääntuloja ei ole tarjolla, esim. efektilenkin paluuta) olen liittänyt tuon Line6 POD II:seni. Vahvistimen sävynsäädöt olen säätänyt niin kuin PODin ohjekirja neuvoo, eli bass ja treble nollaan ja middle täysille. Hyvin toimii ja soundi miellyttää.

Jonkin verran olen soitellut kotona myös pelkän PODin kanssa jolloin olen liittänyt siihen joko tietokoneen aktiivikaiuttimet taikka kuulokkeet. Hyvin on toiminut näinkin vaikka hieman säätöä onkin saanut tehdä, sillä suurin osa muistipaikkojen soundeista on tehty tuolla POD+vahvistin-yhdistelmällä (A.I.R. poissa). Hyvää soundia olen kuitenkin saanut ulos näinkin ja varsinkin stereoefekteillä varustetut soundit on kuulokkeiden kanssa oikein miellyttävää kuunneltavaa.

Mua vähän ihmetyttää V-Ampin käyttäjien innostus noita erillisä säröpedaaleita kohtaan, eikä V-Ampista saa muka hyvää särösoundia? Mulla ei ole itsellä minkäänlaista kokemusta V-Ampin käytöstä, mutta luulisin, että siitäkin ihan hyviä soundeja saisi irti.

Erillispedaalit kyllä toimivat mallintavien kanssa ihan yhtä hyvin kuin muidenkin vahvistimien (säröpedaaleiden toiminnasta ei kyllä ole kauheasti kokemusta), joten ainakin tuon DE-7:kan luulisi toimivan vallan mainiosti. Toisaalta, kotonahan olisi kiva leikkiä vaikka millä ihmesoundeilla, joten siltä kantilta katsottuna joku multiefekti voisi olla myös kotiin ihan kiva hankinta. Kotisoitossa nuo hieman halvemmatkin multiefektit yleensä ajavat asiansa ihan kivasti.
hanipai
01.03.2003 12:54:40 (muokattu 01.03.2003 13:44:57)
Noniin. Nyt selkeni asia jo paremmin.

Mulla on kotona myös 15 wattinen kotivahvistin (Squierin tuotoksia) jonka kitarasisääntuloon (kun muita sisääntuloja ei ole tarjolla, esim. efektilenkin paluuta) olen liittänyt tuon Line6 POD II:seni. Vahvistimen sävynsäädöt olen säätänyt niin kuin PODin ohjekirja neuvoo, eli bass ja treble nollaan ja middle täysille. Hyvin toimii ja soundi miellyttää.

Jonkin verran olen soitellut kotona myös pelkän PODin kanssa jolloin olen liittänyt siihen joko tietokoneen aktiivikaiuttimet taikka kuulokkeet. Hyvin on toiminut näinkin vaikka hieman säätöä onkin saanut tehdä, sillä suurin osa muistipaikkojen soundeista on tehty tuolla POD+vahvistin-yhdistelmällä (A.I.R. poissa). Hyvää soundia olen kuitenkin saanut ulos näinkin ja varsinkin stereoefekteillä varustetut soundit on kuulokkeiden kanssa oikein miellyttävää kuunneltavaa.

Mua vähän ihmetyttää V-Ampin käyttäjien innostus noita erillisä säröpedaaleita kohtaan, eikä V-Ampista saa muka hyvää särösoundia? Mulla ei ole itsellä minkäänlaista kokemusta V-Ampin käytöstä, mutta luulisin, että siitäkin ihan hyviä soundeja saisi irti.

Erillispedaalit kyllä toimivat mallintavien kanssa ihan yhtä hyvin kuin muidenkin vahvistimien (säröpedaaleiden toiminnasta ei kyllä ole kauheasti kokemusta), joten ainakin tuon DE-7:kan luulisi toimivan vallan mainiosti. Toisaalta, kotonahan olisi kiva leikkiä vaikka millä ihmesoundeilla, joten siltä kantilta katsottuna joku multiefekti voisi olla myös kotiin ihan kiva hankinta. Kotisoitossa nuo hieman halvemmatkin multiefektit yleensä ajavat asiansa ihan kivasti.

No mitäpä mieltä olette GT-2:sta, jos sitä höystäis muutamalla spedulla vaikka deläyllä ja choruksella? TAi oisko DG- Stomp asiallinen, siinä kun saa enmmän efektejä päällekäin vai jokin multiefekti Korg AX1500G tai Zoom GFx-8, jokin muu, mikä?
-K-
01.03.2003 14:56:04

Saa kun osaa ruuvata niitä soundeja, ei mistään smash boxista tai vastaavasta saa parempaa säröä kuin v-ampissa on valmiina. Kannattaa pelleillä niillä kaappimallinnuksilla, niillä saa muutettua pirusti säröjen luonnetta.
-K-
01.03.2003 14:57:05

Saa kun osaa ruuvata niitä soundeja, ei mistään smash boxista tai vastaavasta saa parempaa säröä kuin v-ampissa on valmiina. Kannattaa pelleillä niillä kaappimallinnuksilla, niillä saa muutettua pirusti säröjen luonnetta.

Siis ainakin Vamp2:ssa, ykkösversiosta ei ole kokemusta.
hanipai
01.03.2003 23:03:20
ei mistään smash boxista tai vastaavasta saa parempaa säröä kuin v-ampissa on valmiina.
Perustelut???
-K-
02.03.2003 00:21:16
ei mistään smash boxista tai vastaavasta saa parempaa säröä kuin v-ampissa on valmiina.
Perustelut???

Ai perustelut, olen kummatkin laitteet omistanut ja korvani sen sanoo, vai pitääkö heittää perään vielä jokin matemaattinen kaava ? =) ..tosin omat kitarakamani eivät ole ihan 15wattiset vaan 120w nuppi+kaappi joten en osaa sanoa että toimisiko tuo säröpedaali sellaisen kanssa paremmin, yksi neuvo, ota kokeiluun ennekuin ostat. Olen soitellut v-ampilla paljon combojen läpi ja parhaalta se kuulostaa efektilenkin paluuseen ka L1 asutuksilla. Kokeile jos tuosta on apua.
-K-
02.03.2003 00:22:22
..ka L1 asutuksilla.

ja piti sanomani
D-Kay
02.03.2003 16:18:11

Mulla itelläni on V-amp2 ja Smash Box. Ennen otin smash boxista säröt ja V-amp oli TF-700:n efektilenkissä. Nykyään Vamppi toimii etusena ja menee Laneyn efektipaluuseen, välissä on Danelectron eq. Itse olen soundeihin todella tyytyväinen ja jos patcheissä käyttää samaa kaappimallinnusta ei häiritsevää viivettä tule.

Olen myös kokeillut Smash boxia Vampin kanssa mutta en ole mitään hyvänkuuloista saanut sillä aikaiseksi. Tosin kerran bändin kanssa nauhotettiin jotain ja vedettiin bändin toisen kitaristi Metal Zone Vampin läpi ja kuulosti hyvältä.

Minä henkilökohtaisesti suosittelisin, että ostaisit uuden, efektilenkillä varustetun, vahvistimen.
hanipai
02.03.2003 17:10:58
Mulla itelläni on V-amp2 ja Smash Box. Ennen otin smash boxista säröt ja V-amp oli TF-700:n efektilenkissä. Nykyään Vamppi toimii etusena ja menee Laneyn efektipaluuseen, välissä on Danelectron eq. Itse olen soundeihin todella tyytyväinen ja jos patcheissä käyttää samaa kaappimallinnusta ei häiritsevää viivettä tule.

Olen myös kokeillut Smash boxia Vampin kanssa mutta en ole mitään hyvänkuuloista saanut sillä aikaiseksi. Tosin kerran bändin kanssa nauhotettiin jotain ja vedettiin bändin toisen kitaristi Metal Zone Vampin läpi ja kuulosti hyvältä.

Minä henkilökohtaisesti suosittelisin, että ostaisit uuden, efektilenkillä varustetun, vahvistimen.

Eli Smash box ja V-amp2 ei sovi hyvin yhteen? Ilmeisesti mikään särkijä ei sovi V-ampin kanssa ja onko edes tarpeellista käyttää sellaista. Vai Mt-2 toimis? Eikös Smashboxia oo kehuttu muuten ja MT-2:sta on mielipiteitä moneen junaan.
No en tarttis, kun ihan pienen styrkkarin, olisko ehdotuksia. selittäisittekö vielä sen efektilenkin toiminnan, miksi se parantaa ääntä?
hanipai
02.03.2003 19:53:31

Eli Smash box ja V-amp2 ei sovi hyvin yhteen? Ilmeisesti mikään särkijä ei sovi V-ampin kanssa ja onko edes tarpeellista käyttää sellaista. Vai Mt-2 toimis? Eikös Smashboxia oo kehuttu muuten ja MT-2:sta on mielipiteitä moneen junaan.
No en tarttis, kun ihan pienen styrkkarin, olisko ehdotuksia. selittäisittekö vielä sen efektilenkin toiminnan, miksi se parantaa ääntä?

Viitaten Dumbin sanomaan "Toisaalta, kotonahan olisi kiva leikkiä vaikka millä ihmesoundeilla, joten siltä kantilta katsottuna joku multiefekti voisi olla myös kotiin ihan kiva hankinta. Kotisoitossa nuo hieman halvemmatkin multiefektit yleensä ajavat asiansa ihan kivasti."

Taas on ruvennut mietityttämään, että josko se GFX-8 pitäis hommata. Viikon olen aktiivisesti tutkinut ja punninut vaihtoehtoja ja nyt oon taas melkein samassa pisteessä kun aloittaessani :)
Rappion Apostoli
03.03.2003 01:47:28

No mitäpä mieltä olette GT-2:sta, jos sitä höystäis muutamalla spedulla vaikka deläyllä ja choruksella?

Jos nyt tarkoitat Tech 21 GT-2:ta, niin se on mielestäni hyvä peli. Vahvistinmallinnukseksi olisi kuitenkin varmaan Classic hieman parempi. Classicin ja GT-2:den erona on Classicin laajempi "vahvistin" valikoima. Niissä oli kai jotain muuta pientä eroa myös, selviää varmaan Techin sivuilta.

Techin GT-2:den puhtaiden kanssa tulee toimeen. Mutta niitä saa ainoastaan Tweed-ampilla ja drive tarvii säätää todella pienelle. Säröistä kyllä löytyy.

Itse ihmettelin taannoin miten tuo GT-2 toimisi esim. tubescreamerin kanssa, kun yleisesti tykätään, että esim. Linen kanssa se ei oikein tule toimeen. Netistä löytyi sellaista tietoa, että TS:a ja Techia käytetään yhdessä, eikä pidetä mitenkään erikoisena yhdistelmänä.

Ainakin muut efektit menevät aivan hyvin. Tuo laite kannattaa ehdottamasti testata ja käytettynä voi löytää aivan hullun halvalla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)