BeeKoo 22.01.2005 15:19:11 | |
---|
Tilanne seuraavanlainen: Mikki äänikortin (SB Live Value!) mic-liitännässä eli siinä punaisessa töpselissä. Viereisessä liitännässä eli siinä vihreässä on kiinni tietokoneen kaiuttimet, jotka toimivat mainiosti. Sitten se kummallisuus. Äänittäminen edes Windowsin omalla Ääninauhurilla ei onnistu. Kuitenkin kun Windowsin mikseristä (siitä, jonka saa esiin ruudun oikean alakulman torvesta) laittaa Record Controlista valituksi Line-inin (ei siis microphone-kohdan) ja Play Controlista laittaa Line-inin mutelle ja microphonen jättää auki, niin johan kuuluu kaiuttimista livenä, mitä mikkiin ikinä tarttuukin. Äänitys ei silti edelleenkään onnistu. Nyt olisi sellainen kysymys, että missäköhän vika mahtaisi olla? Onko vika softassa vai kannattaisiko irroittaa kädet, kiinnittää ne vasen oikeaan ja oikea vasempaan ja kokeilla sitten kytkeä uudestaan? Hjälp. |
booriss 22.01.2005 15:25:47 | |
---|
onko recod kohdassa line in valittuna? ei riitä pelkkä playback nauhótukseen |
BeeKoo 22.01.2005 15:36:16 | |
---|
onko recod kohdassa line in valittuna? ei riitä pelkkä playback nauhótukseen Kuten kirjoitin, on. Line-inin valitseminen recordista, play controlista line-inin mykistäminen ja mikin ei-mutettaminen on ainoa keino saada edes jotakin kuulumaan. Äänittämään ei tunnu saavan mikään yhdistelmä. |
-Q- 22.01.2005 16:15:38 (muokattu 22.01.2005 16:16:26) | |
---|
..Mikki äänikortin (SB Live Value!) mic-liitännässä eli siinä punaisessa töpselissä... ..laittaa Record Controlista valituksi Line-inin (ei siis microphone-kohdan)..
Nyt mä en pysy mukana. Miksi siis valitset tuon Line-Inin, etkä sitä mikki-sisäänmenoa jossa se sun mikrofonis on? Jäljempänä todettu kohta, eli mic-in valitseminen playback ikkunasta jolloin ääni kuuluu kaiuttimista, on ihan niinkuin pitääkin. Tällä ei tosin ole mitään tekemistä sen äänityskanavan kanssa, joka mun järjen mukaan pitäisi tietty olla se Mic-in. EDIT: lainaus kuntoon |
Nyt mä en pysy mukana. Miksi siis valitset tuon Line-Inin, etkä sitä mikki-sisäänmenoa jossa se sun mikrofonis on? En minäkään hetkeen pysynyt mukana ja harkitsin jo soittoa Gatesin Pilille, että jos ei itse pääse pääkallopaikalle, niin lähettäisi ainakin jonkun sellaisen raavaasta miestäkin pelottavan lekan kanssa myrskyn silmään. Siis tein sen siksi, että sillä tavalla ainoastaan varmistui, että mikistä tulee jotakin hönkää tietokoneelle. Nyt se pähkäilyn jäljiltä sitten selvisi. Järjestelmä-kuvakkeen alta, kun kävi laittelemassa toisen ohjaimen käyttöön, niin alkoi pelittää. |