Aihe: Motif masterkiipparina 1 2 | |
---|---|
![]() 22.01.2005 13:18:53 | |
Kun tuli tuossa jokin aika sitten hommattua tuo iso Motif (sitä vanhempaa mallia tosin), niin olisi yksi kysymys kiipparipalstan Motif-evankelistoille.. :) Siis: jos (ja kun) olisi tarkoitus käyttää Motifia masterkiipparina, niin olenko ymmärtänyt oikein, että vaikka siihen saa ne kaksi kontrollipedaalia kiinni, niin ne on tarkoitettu vain sisäisten soundien ohjaamiseen. En Motifin valikoista enkä manuaalistakaan löytänyt mistään sitä, miten ne saisi ohjelmoitua kontrolloimaan esim. ulkopuolisten äänilähteiden volumea. Olenko tyhmä, vai onko Motif tässä suhteessa p..stä? "Ehke parempi mine kotona." | |
![]() 22.01.2005 13:31:52 | |
Sinä jos joku ei varmastikaan ole tyhmä! Pitääpä tutkia, en ole tuota ominaisuutta tarvinnut, enkä siis etsinyt Mä lopetan nää hommat! | |
![]() 22.01.2005 14:19:16 (muokattu 22.01.2005 14:19:27) | |
Keu. Löysin hyvän ohjeen, jonka on antanut joku kiippariguru susirajan ulkopuolelta: Voisit ihan oikeasti vähän skarpata tuon kirjoittelun kanssa. Emme tiedä mitä kirjoittaessasi päässäsi liikkuu, joten on syytä kirjoitella mahdollisimman yksityiskohtaisesti ja selkeästi. Älä kuitenkaan noudata, vaan tee yhtä tyhmästi kuin itse vähän vastaavassa tilanteessa: Jouduin, prh, kokeilemaan, sna, ja vielä tutkimaan manuaalia. On se kanssa. Eikä ollut edes Motif... | |
![]() 22.01.2005 17:13:47 | |
Ei kun sun pitää mennä Master-moodiin ja tehdä master-presetti jossa käytät zoneja. Sit voit zonekohtaisesti määrittää niiden kontrollien funktion. Liian pitkä juttu selitettäväksi joten suosittelen tutustumaan manuaalin kohtaan jossa puhutaan Master-moodista ja Zoneista. Mutta kyllä onnistuu. | |
![]() 22.01.2005 18:21:13 | |
Ei kun sun pitää mennä Master-moodiin ja tehdä master-presetti jossa käytät zoneja. No tehty on, eihän niitä moduleita pystyisi muuten soittamaan. Ellei ne kaikki ole samalla kanavalla kuin Motifin KBDTransCh. :) Sit voit zonekohtaisesti määrittää niiden kontrollien funktion. Niiden etupaneelin kontrollinuppien ja -liukusäätimien toiminnan pystyy kyllä määrittämään, mutta kun niitä jalkapedaaleita ei ole siinä samassa valikossa ainakaan. Liian pitkä juttu selitettäväksi joten suosittelen tutustumaan manuaalin kohtaan jossa puhutaan Master-moodista ja Zoneista. Joo, tutustuttu on, en mä muuten täällä kyselisi! :) Siellä selitetään Zone Edit:issä, että "From this display you can determine which CC-numbers are used for the Knobs and Sliders for each Zone." Mut pedaaleista ei halaistua sanaa. Siinä "Transmit Switch" -valikossa ne on, mutta rasti ruutuun On/Off -tyyppisesti, eikä siinä voi määrittää mitä kontrollitietoa ne pedaalit lähettää. Kerro nyt, oonko edes lähellä? :) Mutta kyllä onnistuu. Ootko itse kokeillut? Ja jos oot, niin sullahan on se ES-malli, jos se vaikka on fixattu siihen?? "Ehke parempi mine kotona." | |
![]() 22.01.2005 18:45:51 | |
Mulla on vaan 1 expressio mitä käytän volumeen ja 1 switch mikä hoitaa modulaatiota. Utilitystä kai voi säätää noi sit tarkemmin, tsekkaa sieltä? | |
![]() 22.01.2005 18:54:54 (muokattu 22.01.2005 19:28:40) | |
Mulla on vaan 1 expressio mitä käytän volumeen--- Lähettääkö se ulospäinkin MIDI-volumea, kun mulla se ykköspedaali oletusarvoisesti lähettää kontrollitietoa no. 11 eli Expression. EDIT: Performance-modessahan voi muuttaa sitä pedaalien lähettämää tietoa, mutta sehän ei auta sitten enää Master-modessa, missä periaatteessa millään Zonella ei tarvitse olla valittuna sisäistä Voicea tai Performancea, jos vain kontrolloi ulkopuolisia äänilähteitä. "Ehke parempi mine kotona." | |
![]() 22.01.2005 19:28:04 (muokattu 22.01.2005 19:28:37) | |
Lähettääkö se ulospäinkin MIDI-volumea, kun mulla se ykköspedaali oletusarvoisesti lähettää kontrollitietoa no. 11 eli Expression. Ei tällasia vaan kertakaikkiaan saa kysyä.Varsinkaan Yamahaa ei saa pitää syyllisenä jos ominaisuudet ontuu :-) Applekin saa kato ottaa Logicista pois ihan mitä tahansa.Just huomasin että vanha kunnon näppiskomento c ei vaihda cycle modea päälle ja pois. Varmaan vaihttaa jos käy key commandeista sääteleen mut tommoset on vittumaisia kun niiden JUMALAUTA pitäis toimia kun on ammattivehkeitä! Edit:Oli pakko avautuu! | |
![]() 22.01.2005 19:31:05 | |
Ei tällasia vaan kertakaikkiaan saa kysyä.Varsinkaan Yamahaa ei saa pitää syyllisenä jos ominaisuudet ontuu :-) Täällä saa kysyä vain että mikä on hyvä kiippari ja kulkeeko MIDI-ääni innistä outtiin vai päinvastoin. :) Applekin saa kato ottaa Logicista pois ihan mitä tahansa.Just huomasin että vanha kunnon näppiskomento c ei vaihda cycle modea päälle ja pois. Varmaan vaihttaa jos käy key commandeista sääteleen mut tommoset on vittumaisia kun niiden JUMALAUTA pitäis toimia kun on ammattivehkeitä! Edit:Oli pakko avautuu! Mä haluun Performerin. Mulle riitti tää Emagic/Apple -sekoilu... "Ehke parempi mine kotona." | |
![]() 22.01.2005 22:02:37 (muokattu 22.01.2005 22:03:38) | |
Lähettääkö se ulospäinkin MIDI-volumea, kun mulla se ykköspedaali oletusarvoisesti lähettää kontrollitietoa no. 11 eli Expression. No itseasiassa cc11 taitaa lähettää. Ei oo ollu ongelmia kun mulla on ulkoisena vaan läppäri, jossa Brainspawn Forte on VSTi-hostina ja siinä on älyttömän kätevä remapata kaikki kontrollerit. Painat "learn", väännät potikkaa ja valitset mitä haluat sen ohjaavan. Helpompaa kuin Motifista säätäminen. Mutta ainakin globaalia oletusarvoa kontrolleille pystyy kait säätää Utility-modesta. En sit tiiä, jos haluut joka masterille eri säädöt että onko moinen mahdollista enää.. EDIT: www.motifator.com , kannattaa tuolta kysyä. Siellä on ihan oikeitakin guruja. ;) | |
![]() 22.01.2005 22:09:51 | |
No itseasiassa cc11 taitaa lähettää. Ei oo ollu ongelmia kun mulla on ulkoisena vaan läppäri, jossa Brainspawn Forte on VSTi-hostina ja siinä on älyttömän kätevä remapata kaikki kontrollerit. Painat "learn", väännät potikkaa ja valitset mitä haluat sen ohjaavan. Helpompaa kuin Motifista säätäminen. Mutta ainakin globaalia oletusarvoa kontrolleille pystyy kait säätää Utility-modesta. En sit tiiä, jos haluut joka masterille eri säädöt että onko moinen mahdollista enää.. Jos oiskin vain yksi moduli niin eihän siinä sitten olis mitään. Mutta kun tarvis pedaalista 1 säätää yhden modulin ja pedaalista 2 toisen modulin volaa, niin näyttää pahasti että sellaiseen ei ainakaan Motif Classic taivu. Ei kun vain vanha sotaratsu A-80 esille... :( www.motifator.com , kannattaa tuolta kysyä. Siellä on ihan oikeitakin guruja. ;) Jabbe, Jabbe! Mä olen nyt vähän pettynyt!! :) "Ehke parempi mine kotona." | |
![]() 23.01.2005 00:20:17 | |
Jos oiskin vain yksi moduli niin eihän siinä sitten olis mitään. Mutta kun tarvis pedaalista 1 säätää yhden modulin ja pedaalista 2 toisen modulin volaa, niin näyttää pahasti että sellaiseen ei ainakaan Motif Classic taivu. Ei kun vain vanha sotaratsu A-80 esille... :( Siis et voi säätää pedaalia 1 toimimaan vain zonella 1 ja pedaalia 2 zonella 2? Jos molemmilla pitää vaan volaa lähettää (vai siis pitääkö olla cc07 et cc11 ei toimi?)... kai ton nyt pitäis onnistuu? Jabbe, Jabbe! Mä olen nyt vähän pettynyt!! :) Mä oon vaan väsyny tappelee noiden juttujen kans, pitäs itekin säätää uusiks kaikki livejutut ku asensin läppäriin kaiken uusiks... eihän tohon tarviis toisaalta varata kun joku tunti mut ei vaan jaksa. :D | |
![]() 23.01.2005 06:39:01 | |
Peiraatteessa kaikkea muuta voisin kuvitella midillä ohjaavani mutta en volumea. Riski, että soittotilanteessa tulee joku klitsi tai midikatkos jonka seurauksena volume menee täysille (tai nollaan) on vaan liian suuri. Kaikki muu voi olla digitaalista mutta volumen pitää olla analoginen potikka. My name is Baron, U.Honey Baron. | |
![]() 23.01.2005 10:43:36 | |
Peiraatteessa kaikkea muuta voisin kuvitella midillä ohjaavani mutta en volumea. Riski, että soittotilanteessa tulee joku klitsi tai midikatkos jonka seurauksena volume menee täysille (tai nollaan) on vaan liian suuri. Kaikki muu voi olla digitaalista mutta volumen pitää olla analoginen potikka. Samaa mieltä kyllä. Mulla on keikoilla nykyään mikseri mukana, jossa läppäristäkin on 2 eri kanavaa. Tekis mieli hommata ADA8000 et sais 8 ulostuloa lisää, sais kaikki plugarit omille kanavilleen joille ois analoginen volasäätö ja mute-napit. Tosin ei toimi pedaaleilla mut pääasiassa yleensä pedaalilla riittää biisin aikana yhtä soitinta kerrallaan säätää, jos tarvii esim. jotain jousia feidata pianon taakse kertsiin tai sit ihan jotain hammondpedaalia, mut pääasiallinen volasäätö toimii ihan hardisnupeilla audion kanssa. | |
![]() 23.01.2005 16:54:16 | |
Peiraatteessa kaikkea muuta voisin kuvitella midillä ohjaavani mutta en volumea. Riski, että soittotilanteessa tulee joku klitsi tai midikatkos jonka seurauksena volume menee täysille (tai nollaan) on vaan liian suuri. Kaikki muu voi olla digitaalista mutta volumen pitää olla analoginen potikka. Äh, aattele tilanne jossa räkissä on 10 eri modulia joista linjat mikseriin. Sinäkö pistät lattialle 10 eri volumepedaalia? Offtopicoidaan vähän...voi kun ois joku oma ketju tälle aiheelle.. | |
![]() 23.01.2005 16:56:21 | |
Jos oiskin vain yksi moduli niin eihän siinä sitten olis mitään. Mutta kun tarvis pedaalista 1 säätää yhden modulin ja pedaalista 2 toisen modulin volaa, niin näyttää pahasti että sellaiseen ei ainakaan Motif Classic taivu. Ei kun vain vanha sotaratsu A-80 esille... :( Kyllä, omalla A-90:llä menis 5sekkaa tohon hommaan. Mut sama juttu fantomillakin, hankalaa valikko-ohjelmointia ja sitten saa vaan todeta että "tämä ominaisuus puuttuu, prkl". | |
![]() 25.01.2005 13:39:44 | |
Äh, aattele tilanne jossa räkissä on 10 eri modulia joista linjat mikseriin. Sinäkö pistät lattialle 10 eri volumepedaalia? Ja kaikille on pakko olla pedaali, ei onnistu vasurilla säätää vieressä olevaa mikseriä? | |
![]() 25.01.2005 13:40:49 | |
Offtopicoidaan vähän...voi kun ois joku oma ketju tälle aiheelle.. Pitäisikö perustaa? "Midi-velhoilu"? :D | |
![]() 25.01.2005 13:40:49 | |
Offtopicoidaan vähän...voi kun ois joku oma ketju tälle aiheelle.. Pitäisikö perustaa? "Midi-velhoilu"? :D | |
![]() 25.01.2005 13:45:17 | |
Nyt ruvetaan oleen hyvissä... Pakko lähettää tää mutsille. Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)