Basshunter 22.01.2005 16:45:41 | |
---|
Eli tarkoitus olis vaihtaa bassooni paksummat kielet ts. 45/105 -> 50/110. Paikallisessa kaupassa ei ollu paksumpaa satsia muulta kuin merkiltä DR. (never heard..) Onko kellään kokemuksia ko. kielistä? Onko ne ihan jallaa..? Sit toinen juttu, eli mulla on bassossa D-vire ja kielinä noi em. 45/105:et. Nyt kun vaihdan paksumman setin, niin joutuukohan tota kaularautaa säätään? Eikös sitä kiristetä, jos kielet paksunee.. |
Itselläni oli nauhattomassa DR:n Lo-Riderit (se nikkeliversio), pirun hyvät kielet ovat ne. En olisi vaihtanut ikuna niintä poies, mutta ei otelauta kestänyt hiomattomia kieliä. En tiedä muista seteistä, mutta ainakin noista menee DR:lle iso plussa. Osta pois ja kokeile. EDIT: Kannattaahan sitä kaularautaa hieman säädellä jos vaihtaa erilaiset kielet. Kiristääkö vai löysätä, sehän nyt riippuu ihan siitä millä mallilla kaula tällä hetkellä on...mutta käsittääkseni kielten paksutessa voipi hieman rautaa kiristää. Minä olen Steve, sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia.
http://www.stevedigiorgio.com |
pardy 22.01.2005 19:51:04 | |
---|
Eli tarkoitus olis vaihtaa bassooni paksummat kielet ts. 45/105 -> 50/110. Paikallisessa kaupassa ei ollu paksumpaa satsia muulta kuin merkiltä DR. (never heard..) Onko kellään kokemuksia ko. kielistä? Onko ne ihan jallaa..? Sit toinen juttu, eli mulla on bassossa D-vire ja kielinä noi em. 45/105:et. Nyt kun vaihdan paksumman setin, niin joutuukohan tota kaularautaa säätään? Eikös sitä kiristetä, jos kielet paksunee.. Osta DR:t, ne on hyvät. Eikä sitä kaularautaa tarvitse siitä säätää jos kaikki on tasasesti paksumpia kuin vanhat kielet. Jos kuitenkin tuntuu jotain muutosta tapahtuvan, niin sitten kannattaa säätää. Etukäteen ei kannata mennä säätelemään. Basisti. |
Karlsson 22.01.2005 20:12:19 | |
---|
Suosittelen. Itse olen tykästynyt juuri DR:n Hi-beam settiin roundwoundeista. 0.50 setti. Kun en hirveämmin harrasta kielien vaihtoa, niin se miten kielet vanhenevat, on tärkeä ominaisuus. Ja munsta DR:t vanhenevat heinosti. Mitä se nyt ikinä meinaakaan. Jesus built my hot dog! |
Jacomies 22.01.2005 22:36:48 | |
---|
Ehdottomasti DR! Pirun hyviä ovat. Olin itsekin epäileväinen aluksi, mutta eivät pettäneet... Se on sinun mielipiteesi - totuus on tämä |
Pallisti 23.01.2005 13:01:56 | |
---|
DR on ihan kingi! Mulla DR:n kielet ovat ainoat, jotka eivät ole pamahdelleet kesken soiton. saundi pysyy aika hyvin jaja taidettiinpa dr:n kielet valita maailman parhaiksi passokieliksi.. |
Basshunter 23.01.2005 17:14:26 | |
---|
Eiköhän noi kommentit saanu meitsin vakuuttuneeks. Pitääpä käydä huomenna hakemassa nuo DR:n Lo Ridersit.. |
M.Hanski 24.01.2005 10:03:50 (muokattu 24.01.2005 10:04:47) | |
---|
Toisessa halossa on medium-paksuinen Hi-Beam-setti ja toisessa samanpaksuinen Lo-Rider-setti (rosteria molemmat). Täytyy kyllä sanoa, että Lo-Riderit ovat hitusen enemmän mun mieleen jämäkämmän soittotatsinsa vuoksi. Soundissa ei ole meikäläisen puukorvilla havaittavissa olevia selkeitä eroja. Kovin Hyvät Narut (tm). |
zapster 24.01.2005 12:12:26 | |
---|
DR:n 50-110, hyvältä on kuulostanut. Laitoin myös akustiseen kitaraan DR:t ja soundi on todella pehmeä ja miellyttävä. |
spp 25.01.2005 11:00:01 | |
---|
Se on moro. Minen enää muita käytäkään kuin DR:n kieliä, sekä kitaroissani että bassoissa. Ja miksikö näin? Noh, parempia en ole kokenut. Korvasta vasta makian mönjän saa! |
_hannu 25.01.2005 13:43:00 | |
---|
Kuinkas paljon on viisaampien mielestä kielien paksuudella vaikutusta siihen että soundi on vähän liian kolinaa ja särinää nauhoja vasten? Kun tuntuupi siltä että loppuu tallasta säätövara ja pitäisi saada "puhtaampi" soundi. Nykyinen setti on 40-100, ja ongelmana lähinnä se että saman basson pitäisi taipua drop-C# vireestä ihan perinteiseen E-vireeseen. Uskaltaako vaikkapa 65-125 settiä laittaa tuohon, ja onko sillä edes toivottua vaikutusta? |
Karlsson 25.01.2005 13:48:31 | |
---|
Kuinkas paljon on viisaampien mielestä kielien paksuudella vaikutusta siihen että soundi on vähän liian kolinaa ja särinää nauhoja vasten? Kun tuntuupi siltä että loppuu tallasta säätövara ja pitäisi saada "puhtaampi" soundi. Nykyinen setti on 40-100, ja ongelmana lähinnä se että saman basson pitäisi taipua drop-C# vireestä ihan perinteiseen E-vireeseen. Uskaltaako vaikkapa 65-125 settiä laittaa tuohon, ja onko sillä edes toivottua vaikutusta? Toi 40-setti on kyllä semmosta "keitetty makarooni" -jäykkyyttä... Ja vielä alavireessä, niin se vähän sama jos laittais kuminauhat siihen. Varmaan jo 45 on paree, mutta vielä paksummat alavireen vuoksi vois olla poikaa. Mutta jos jostain oikeasti löydät 65-setin nii ilmotappa mulle... Jesus built my hot dog! |
M.Hanski 25.01.2005 13:52:15 | |
---|
Sam Other: Varmaan jo 45 on paree, mutta vielä paksummat alavireen vuoksi vois olla poikaa. Mutta jos jostain oikeasti löydät 65-setin nii ilmotappa mulle... Siirrät .45 - .125 -paksuisesta 5-kielisen setistä G-kielen hammaslangaksi vessan peilikaappiin. :P Nojuu, mulla toimii .45 - .105 -paksuinen DR Lo-Rider -setti sekä E- että C#-vireessä kohtalaisen mukavasti ilman suurempia räminöitä. |
Karlsson 25.01.2005 14:00:23 | |
---|
Sam Other: Siirrät .45 - .125 -paksuisesta 5-kielisen setistä G-kielen hammaslangaksi vessan peilikaappiin. :P Nojuu, mulla toimii .45 - .105 -paksuinen DR Lo-Rider -setti sekä E- että C#-vireessä kohtalaisen mukavasti ilman suurempia räminöitä. Nooh, niinko legenda kertoo niin ostaessani tuon 78 presarini siinä oli viiskielisen setin paksuimmat kielet kiinni. Tosin EADG-vireessä. Aika äijä tatsi oli. Jesus built my hot dog! |
zapster 25.01.2005 15:15:14 (muokattu 25.01.2005 15:19:34) | |
---|
Viritän myös bändistä riippuen setin joko E- tai C -vireeseen. Tosiaan tuo matala vire vaatii paksumpaa kieltä ja .50 - .110 setti palvelee hyvin tossa. Corvette Standardissa ei ole ollut mitään särinä ongelmia missään vireessä. Jouduin jättämään 4 kk uuden Corveten huoltoon kun puhti katos ( patteri ei ole loppu ; ) ja ylimääräisiä hälyääniä rupes kuulumaan. Oisko elektroniikassa vikaa...selviää toivottavasti tällä viikolla. |
maKnate 26.01.2005 20:05:48 | |
---|
asiasta moottorisahaan. Mitenkäs mahtaa toimia nuo DR:n Marcus Miller 'FAT BEAMS' Signature kieli satsit? mahtaako olla hurjia eroja noihin DR:n perus kielipaketteihin? KILL KILL! |
chief 27.01.2005 10:00:07 | |
---|
Nooh, niinko legenda kertoo niin ostaessani tuon 78 presarini siinä oli viiskielisen setin paksuimmat kielet kiinni. Tosin EADG-vireessä. Aika äijä tatsi oli. Voisiko tähän sanoa että "Don't try this at home!" Häh? |
Niskamies 27.01.2005 21:19:34 | |
---|
Kun en hirveämmin harrasta kielien vaihtoa, niin se miten kielet vanhenevat, on tärkeä ominaisuus. Ja munsta DR:t vanhenevat heinosti. Mitä se nyt ikinä meinaakaan. GHS:t vanhenevat omasta mielestäni kanssa todella hienosti. Rotosoundit taas eivät sitten ollenkaan, kielet ihan tukossa jo parin kuukauden päästä kun nyt vetelen pari kuukautta vanhoilla GHS:llä ja tuntuvat ja kuulostavat vielä uusilta. Vaihdan sitten tosa huhtikuun alussa kun tulee iso kasa Sadowskyn kieliä. Meitsi on meshissä. |
Keny 28.01.2005 08:23:57 | |
---|
GHS:t vanhenevat omasta mielestäni kanssa todella hienosti. Rotosoundit taas eivät sitten ollenkaan, kielet ihan tukossa jo parin kuukauden päästä kun nyt vetelen pari kuukautta vanhoilla GHS:llä ja tuntuvat ja kuulostavat vielä uusilta. Vaihdan sitten tosa huhtikuun alussa kun tulee iso kasa Sadowskyn kieliä. Hmm...kukahan ne sadowskyn kielet näistä isoista firmoista tekee.Sama kun esim EBS,eikukaan noita ite ala vääntää eli joku näistä isoista kielimerkeistä noi vääntää. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Karlsson 28.01.2005 08:45:04 | |
---|
GHS:t vanhenevat omasta mielestäni kanssa todella hienosti. Rotosoundit taas eivät sitten ollenkaan, kielet ihan tukossa jo parin kuukauden päästä kun nyt vetelen pari kuukautta vanhoilla GHS:llä ja tuntuvat ja kuulostavat vielä uusilta. Vaihdan sitten tosa huhtikuun alussa kun tulee iso kasa Sadowskyn kieliä. En nyt sinänsä meinaa sitä että kuinka kauan kielet kestävät uuden kuuloisina, siihen vaikuttaa niin moni asia. Itse kun tykkään käyttää aika vanhoja kieliä, niin tuolla ominaisuudella ei ole niinkään merkitystä. Eli mitä ajoin takaa on se, miltä kielet kuulostavat jo pitemmän ajan soittamisen jälkeen kun se yläpäähelinä on hävinnyt. DR:t ovat näin verrattuna toimineet oivasti, kun taas esmes DŽaddariot menevät totaalisen tukkoon käytettyinä. "Aika tekee musiikille, kuten nauta tekee ruoholle. Suodattaa paskan, jäljelle jää pihvi." -Ekman |