Aihe: Se on valmis!!
1
tonicaster
20.01.2005 13:59:15
Joo elikkä juuri sitä mitä otsikkokin sanoo.. Sain telen valmiiksi eilen noin kello 24.00 ;).. Noh, eipä valehdella, intonaation säätöä ja jotain kiillotusta vielä ja avot. Mutta kuitenkin, soittelin tai olen soitellut tolla tossa nyt jonkin verran ja täytyy todeta, että kyllä se vain toimii.. Soi akustisesti todella kovaa, ja heleästi. Pidän soundista, eikä sähköinenkään soundi yhtään sen heikompi ollut. Eihän tuon viimeistely ynnä muut ulkoiset seikat paljoa anna kunniaa tekijälleen, mutta olen kuitenkin sen verran tyytyväinen tuotokseeni, etten hevillä mene enää kauppaan kitaraa ostamaan..ja onhan tämä aika mukavaa ja terapeuttista hommaa, tämä puun työstö.. Tämä oli nyt periaatteessa ensimmäinen kunnollinen oma tekemäni, joka siis todella toimii!! Huomioita joita olen nyt siis tehnyt tästä kitarasta seuraavia projekteja ajatellen: Radius hieman suuremmaksi, itse pidän hieman kuperammasta, sekä kaula aavistuksen ohuemmaksi. tuossa on aika tukki toi kaula.. ei pitäis tolla kymppi setillä paljoa venkoilla vaikka ei olis kaularautaa lainkaan..(puunsyyt pystysuuntaan)

Kuvia ajattelin laittaa illemmalla tai huomenissa, mutta miten saisin laitettua monta kuvaa, kun ei oo mitn nettisivu juttuja mulla. (en oo mikään haka näissä atk-jutskissa)
Juzzu
20.01.2005 14:03:11 (muokattu 20.01.2005 14:04:04)
Onhan tuo sun omakuva ollu jo aika hyvä teaseri, ei muuta kuin kuvia näytille! Hiano se varmaan on, voi jo sanoa :o)
Mitä tulee tuohon kaulaan.. Wanhuus ei tule yksin vaan paksun kaulan kanssa! Kohta teet jotain 25mm koko ajan,hehe...

Jos radiuksesta teet suuremman niin silloinhan kaulasta tulee littanampi...?
Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen
tonicaster
20.01.2005 14:06:47 (muokattu 20.01.2005 14:07:21)
Joo, mutta siis tarkoitin kaarevamman, sori...:) Eli siis pienemmän, olet oikeassa... Toisaalta tuo tuntuma saattaa muuttua hieman myöskin jos kaula on ohuempi.?
Tim
20.01.2005 15:53:40 (muokattu 20.01.2005 15:55:27)

Jaa toi olikin toi tele. Joskus tullu katottua tuota omakuvasta jo. Pistä vaan kunnon kuvia. Mieluummin vähän enemmän valoja päälle huoneessa :)

EDIT: Itsellä on yliopiston kaupallinen account, niin ei oo tarvinnut noihin webbikuvapankkeihin tutustua. Käsittääkseni tommosia ilmasta tilaa tarjoavia sitejä kyllä on. Tunkevat vaan sitten silmät ja suut täyteen mainoksia kun meet kattoon niitä kuvia, mutta parempi sekin kun ei mitään.
Juzzu
20.01.2005 19:31:34
Tuonne voi ainakin päräytellä ilmatiset omat "kotisivut" eli käytännössä laittaa vaan vaikka kuvia.
http://members.freewebs.com/

Eipä kovin vaikeakäyttöinen ole kun itsekin onnistuin par kuvaa laittamaan. Mutta vähän aikaa piti toki kikkailla meikäläisen valtaisilla tietsikkataidoilla.
Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen
tonicaster
21.01.2005 19:54:35 (muokattu 21.01.2005 19:55:39)
Nyt on tossa omakuvassa uus kuva, yritän saada vielä ton freewebs hässäkän toimimaan että sais muualtakin kuvaa kun vain edestä päin...;)

Ja niinkuin kuvasta näkyy päädyin olla laittamatta etumikille mitään kehystä...
spyykko
21.01.2005 20:48:44

Nyt on tossa omakuvassa uus kuva

Käsittämättömän komeen näkönen! Ainut mikä mun silmään ei oikein istu on tuo switchi, tai oikeastaan sen nuppi. Lisää kuvia odotellessa...
Ite olis taas tarvinnu tehdä
Hohhoijaa
22.01.2005 11:12:35 (muokattu 22.01.2005 11:12:50)
Hieno on!
Kalamies #12 >-)))>
miktol
22.01.2005 14:16:48
Hieno on kuin mikä!

Otelautamerkkien pois jättäminen antaa kitaralle uskomattoman paljon ulkonäköä!

Itse pidän enemmän sellaisesta reunallisesta Telen-tallasta, mutta se on ihan makuasia. :)

En tykkää normaalista Telen silinterinhattu-switchinnupista, joten oli ovela idea laittaa kitaraan erilainen switchi. Kuvasta ei vielä oikein kunnolla näy miltä se näyttää.

Lisäkuvia odotellaan kiinnostuneena...

Ilmaista kotisivutilaa on saatavissa myös täältä:
MTV3:n ilmaiseen Internet-liittymään kuuluu 20 Mt kotisivutilaa. Sivuilta löytyy suomenkielisiä ohjeitakin...
http://www.mtv3.fi/liittymat/internet.shtml
tonicaster
22.01.2005 15:28:54
Mutta sanokaas mitä näistä seuraavaksi?: Koivurunkoinen strato yhdestä palasta, flying V pähkinäpuu kannella, TC-90 kaarevalla kannella vai perus 335....on niin vaikeaa tämä päätöksen teko...=)..kaikkea tekisi mieli tehdä, mutta yhdenkään osiin ei olis nyt pörssissä rakoa...
Lord of the strings
22.01.2005 16:08:32
Mutta sanokaas mitä näistä seuraavaksi?: Koivurunkoinen strato yhdestä palasta, flying V pähkinäpuu kannella, TC-90 kaarevalla kannella vai perus 335....on niin vaikeaa tämä päätöksen teko...=)..kaikkea tekisi mieli tehdä, mutta yhdenkään osiin ei olis nyt pörssissä rakoa...

Oletko harkinnut SG:tä? Niitä ei mielestäni täällä Mnetissä tehdä paljoa. Olisi mielenkiintoista nähdä jonkun Mnettiläisen tekemä SG.
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| Pastilli?
vrajala
22.01.2005 16:41:00
Hienohan se on. Vaikket laittanutkaan sitä Gretchin nuppia tohon mikkikytkyttimeen. Spyykkokin jo huomauttelee...

Mutta sanokaas mitä näistä seuraavaksi ... ..kaikkea tekisi mieli tehdä, mutta yhdenkään osiin ei olis nyt pörssissä rakoa...

Kaikki vaan työn alle. Sitten kun joudut osia hankkimaan on jo 2008 elokuu.
Juu, varmast näi, mää kysyi?
tonicaster
22.01.2005 17:53:42 (muokattu 22.01.2005 18:17:56)
Olen kyllä miettinyt tuota SG:tä myös..täytyis vain saada jostain vähän lainaksi SG piirustuksia..kirjastossakaan ei noita ole näkynyt, kaikkea muuta kyllä...
Toi nuppi täytyis kyllä vaihtaa samaa olen miettinyt, mutta kun ei ole saanut aikaan niin ei...=)
Toi Flying V olis kanssas aika sellanen houkuttava vaihtoehto, ajattelin vaan tehdä siitä hieman erilaisen...kuin Albert Kingillä... eli lespan lavalla = parhaus, näyttää mun mielestäni aikas mageelta!!!
EDIT:http://www.musicplayer.com/cgi-bin/ … b.cgi?ubb=print_topic;f=19;t=008197
kato
22.01.2005 20:02:56

Hieno on ! Onneksi olkoon.
Oliko kansi loimukoivua? Itselläni on myös hyvät
kokemukset loimukoivu kansipuuna.
Jucciz
23.01.2005 07:29:46
Mutta sanokaas mitä näistä seuraavaksi?: Koivurunkoinen strato yhdestä palasta, flying V pähkinäpuu kannella, TC-90 kaarevalla kannella vai perus 335...

Ehdottomasti 335!

Ja vaihekuvien kera mielellään. Monipuolisempaa työhevosta saa muutenkin hakea. Taipuu hevistä humppaan, bluesista rockiin ja jatsista kantriin.
kalamies#11 >-)))>
« bändi · kalusto · räpellystä »
tonicaster
23.01.2005 16:28:32
Joo loimukoivua on tuo. Taidanpa tosiaankin tehdä kuulkaas niin, että aloitan kerralla heti useamman teon..=) kaikkea tekee kumminkin mieli. Seurauksena on hetken kuluttua nurkat täynnä valmiita runkoja ja kauloja vailla hardwarea....;)
vrajala
24.01.2005 09:08:48
Taidanpa tosiaankin tehdä kuulkaas niin, että aloitan kerralla heti useamman teon..=)

Kannattaa silti harkita. Oikeesti. Mulla on tällä hetkellä oikeastaan viisi keskeneräistä rojektia pelkästään soitinrakennus-/korjausmielessä. Tulee uniin nuo jo...

Ongelmana tuossa on se, ettei varsinkaan tuohon viimeistelynypräykseen tahdo riittää energiaa. Ja sitten hommasta tulee enemmänkin velvollisuus- kuin huviluontoista. No, pari noista pitäis saada ovesta pihalle parissa viikossa. Toivottavasti.
Juu, varmast näi, mää kysyi?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)