Aihe: Syntikalla iskelmätaustoja?
1 2
Top40
20.01.2005 16:02:38
Mikä syntetisaattori olisi soveltuva iskelmätaustojen tekemiseen? Haussa on laite, jossa olisi paljon valmiita soundeja ja rytmejä, koska soittotaito on rajoitettu. Jos laitteeessa on levykeasema tai vastaava, jolla voi ladata lisää valmiita kaupallisia soundeja niin se lienee laskettava eduksi.
half
20.01.2005 17:42:45
Mikä syntetisaattori olisi soveltuva iskelmätaustojen tekemiseen? Haussa on laite, jossa olisi paljon valmiita soundeja ja rytmejä, koska soittotaito on rajoitettu. Jos laitteeessa on levykeasema tai vastaava, jolla voi ladata lisää valmiita kaupallisia soundeja niin se lienee laskettava eduksi.

Teetkö omia biisejä ? Vai teetkö jotain playback keikkaa ?
Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on.
Top40
21.01.2005 13:17:14
Teetkö omia biisejä ? Vai teetkö jotain playback keikkaa ?

Omia piisejä. Eli kyse on demojen taustoista.
Martso
21.01.2005 14:14:49
Omia piisejä. Eli kyse on demojen taustoista.

Demohin riittää vaikka esim. vain Band In A box.
Hullu mikä hullu!
KoskPaavo
21.01.2005 20:38:44
Itselläni on Solton MS100, ihan käypä peli, noita saa suht halvalla, ehkä 500 -600 €. Omiakin komppeja , ainakin mulla mahtuu n. 30 kpl. Ja tehtaan komppeja on 99.
Soittaja selviää aina.
clave
22.01.2005 00:28:23

Itselläni on Solton MS100, ihan käypä peli, noita saa suht halvalla, ehkä 500 -600 €. Omiakin komppeja , ainakin mulla mahtuu n. 30 kpl. Ja tehtaan komppeja on 99.

Heh, mihin noin montaa rumpukomppia tarttee? Vähän sama kuin soinnutuksessakin pätee eli noin viidellä pärjää. Itse myöskään en osaa sen enempää.

Mutta koskahan markkinoille tulee sellainen urkuvärkki joka soittaa joka ilta erilaisen rumpusoolon?
"Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan"
Riksteri
22.01.2005 00:37:02
Heh, mihin noin montaa rumpukomppia tarttee? Vähän sama kuin soinnutuksessakin pätee eli noin viidellä pärjää. Itse myöskään en osaa sen enempää.

Mutta koskahan markkinoille tulee sellainen urkuvärkki joka soittaa joka ilta erilaisen rumpusoolon?

No tanssijatkin käyttävät vain muutamaa perusaskellusta ja niihin hyvin riittää selkeät peruskompit. Liika sooloilu basson tai rumpukompin kanssa saa ihmisiltä vaan jalat sekaisin. Uruissahan on paljon muita soittimia, joilla soundia saa rikastettua siten, ettei peruskomppi häiriinny.
Mama always said life was like a box of chocolates, never know what you're gonna get.
Eddy
22.01.2005 00:41:49

No toi ei olis ees kovin vaikea toteuttaa.Kone arpoisi täysin satunnaisesti saundin ja iskujen paikat.Ja täys resoluutio päälle,niin varmistetaan se puoli,ettei mitään puuduttavaa aikakorjattua fiilistä pääse syntymään...
Koskettelen soittimia...
clave
22.01.2005 00:43:27

No toi ei olis ees kovin vaikea toteuttaa.Kone arpoisi täysin satunnaisesti saundin ja iskujen paikat.Ja täys resoluutio päälle,niin varmistetaan se puoli,ettei mitään puuduttavaa aikakorjattua fiilistä pääse syntymään...

Se kurnutinvärkki vois päräyttää sen Hyväkkäiden legendaarisen rumpufillin tai jotain yhtä avantgardea:)
clave
22.01.2005 00:45:29

Kone arpoisi täysin satunnaisesti saundin ja iskujen paikat

Hohohoo, tässä onkin oivallinen perusohje rumpusoolon päräyttämiseen. Hyvä.
Riksteri
22.01.2005 00:52:11
Arabic scale olisi kiva ylläri :)
Mama always said life was like a box of chocolates, never know what you're gonna get.
kurmo
22.01.2005 05:22:03
Uruissahan on paljon muita soittimia, joilla soundia saa rikastettua siten, ettei peruskomppi häiriinny.

PERKELE. Urut on urut. Ymmärrä se.
"En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy
KoskPaavo
22.01.2005 11:04:59
Itse tein tuon vanhan Yleisradion väliaikapimputuksen kompiksi , jota kone kirnuaa aina tauot....
Soittaja selviää aina.
R.Syke
22.01.2005 14:11:25 (muokattu 22.01.2005 14:12:27)
Itse tein tuon vanhan Yleisradion väliaikapimputuksen kompiksi , jota kone kirnuaa aina tauot....

-SE EI, SAAKUTIRALLAA, OLE MIKÄÄN PIMPUTUS, VAAN SÄVELLYSKILPAILUN TULOS. keuhksprh.

Mitkä korvaukset!
Rantsu
22.01.2005 16:37:05
Uruissahan on paljon muita soittimia, joilla soundia saa rikastettua siten, ettei peruskomppi häiriinny.

Tässähän on aivan kuningaslause! Taidan vaihtaa allekirjoitukseni... :)
"Ehke parempi mine kotona."
clave
22.01.2005 16:43:15

Tässähän on aivan kuningaslause! Taidan vaihtaa allekirjoitukseni... :)

Mä olen miettinyt vähän samaa...soitatko riksteri mitään instrumenttia vai kulutatko musiikkia muuten vaan?
Rantsu
22.01.2005 18:27:00
-SE EI, SAAKUTIRALLAA, OLE MIKÄÄN PIMPUTUS, VAAN SÄVELLYSKILPAILUN TULOS.

Kun muistaakseni siinä lasikaapissa, missä se alkuperäinen pimputin nykyään Isossa Pajassa on, sanotaan jotain muuta, mutta nyt en enää muista, mitä... Oliko se jonkun ehdotus vaan ei sävellys; kansansävelmäkö peräti? Kovalevy ei ole entisensä, samperi... Onko sulla faktaa; muistanko ihan väärin?
"Ehke parempi mine kotona."
KoskPaavo
22.01.2005 21:47:32
Se biisi on muistaakseni Erkki Salmenhaaran kirjassa "Soinnutus", kirja on pölyttynyt yli 20 vuotta kirjahyllyssäni, tämän sieltä poimin.
Soittaja selviää aina.
Neekermaisteri
23.01.2005 06:17:08
Hauskin keskustelun aihe aikoihin! Tuollainen laite jos jonkun kotoa löytyy niin tappaa varmasti talossa ja puutarhassa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)