Pacifig 17.01.2005 22:44:08 | |
---|
Eli hankinnassa noin 300€ +/- 60€ mikit rumpujen overhedeiksi, mutta myös akustisten soittimien satunnaiseen nauhoitukseen (kitara, piano, yms.) Katsoin haun kautta muutamia mutta mutta ei oikeen tärpännyt). Katselin seuraavia, joten kokemuksia ja muita malli ehdotuksia otetaan vastaan.. otetaan vastaan Sennheiser e614 - 349€ AKG C391b 300€ Oktava M-012 279€ Hyötyjä, haittoja, kokemuksia |
hoffe 17.01.2005 23:11:45 | |
---|
Eli hankinnassa noin 300€ +/- 60€ mikit rumpujen overhedeiksi, mutta myös akustisten soittimien satunnaiseen nauhoitukseen (kitara, piano, yms.) Itsekin haluisin kuulla eri vaihtoehtoja. Ideana siis sellaiset ovarit, joita voisi käyttää hyvin muussa nauhotuksessa. Vakiintuneita hyväksi koettuja. Kertokee isot poijaat! "Musta on paras väri, kunnes löytyy jotain tummempaa." |
Daunt 18.01.2005 08:59:36 | |
---|
Itselläni on Rode NT5 -pari ja sitä voin kyllä suositella. |
Niskamies 18.01.2005 09:05:24 | |
---|
Jotkut pallokuvioiset mittamikit voisi olla jees overheadeiksi. Ne vaan tuppaavat maksamaan:( Itse olen käyttäny DPA:n 4006:sia hyvällä menestyksellä. Behringerin ECM800 voisi olla kokeilemisen arvoinen valita. Pari kustantaa uutena Soundatalla 120 euroa. Meitsi on meshissä. |
gatehill 18.01.2005 09:56:38 | |
---|
Itseltäni löytyy Oktava M-012 ja olen ollut todella tyytyväinen. Ne ovat pienet ja kevyet esim. niitä voi laittaa kaksi samaan tavalliseen mikkiständiin ilman ongelmia tasapainon kanssa. Ja ne soundaa helvetin hyvältä =) Röden NT-5 pari oli mun toinen vaihtoehto. Niitä en ehtinyt koskaa kokeilla mutta olen kuullut paljon hyvää niistä. http://www.lostintears.com
andy at lostintears dot com |
Mikael 18.01.2005 10:13:16 (muokattu 18.01.2005 10:14:23) | |
---|
Mulla on tuollainen AKG C391b -pari ja se toimii varsin mainiosti melkeen missä tahansa (tai siis ei oo vielä tullut vastaan mitään missä ei olis toiminut). Noihinhan saa sitten ostettua vaihtokapseleita mikäli haluaa muita suuntakuvioita. Noista Røde NT5 -mikeistä ei tosiaankaan paljoa mitään huonoa ole kuulunut ja ne kannattanee myös tarkistaa. Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." |
hoffe 21.01.2005 20:57:15 | |
---|
"Musta on paras väri, kunnes löytyy jotain tummempaa." |
Kas behringeriltä tulossa konkkapari. http://www.behringer.com/C-2/index.cfm?lang=ENG Olisi mielenkiintoista kuulla millasta noilla tulee, varsinkin ku hinta näyttäisi olevan 60e! Phantom-syötöstä ei mainita missään sanaakaan, joten veikkaan et kyseessä on elektreettikapselinen vehje. Kapselin hinta on 1 euroa kpl sis alv, joten siinä jää vielä 29 euroa muihin osiin... Kertokaa joku jahka osuu käsiin, onko patterimeininki vai mikä. Ihan kivalta elektreetitikin kuulostaa, mut yleensä on palloja kaikki. |
milcoin 23.01.2005 23:39:10 | |
---|
Ite ottaisin noista varmaan ne Oktavat. Behkun mittamikit on kyllä hyviä johonkin (sello, kontrabasso, bassokaappi yms.) mutta overeina ei toimi ainakaan mulla yhtään. Eikä oikeastaan muutenkaan rummuissa. Lemppariovareita mulla olis: Neumann KM184 Shure SM81 Röde NT5 Akg C414 EB Oktava 012 Akg Solidtube Onko kellään mittavaa kokemusta SE300B/C451:stä (rok)overeina? Se vähä mitä olen kuullut, on ollut vakuuttavaa. Etenkin virvelin atakki toimii noissa. Puhutaan siis siitä herttakapselista. Nyt kun ne on niin halpoja... Pako - jazzittomien viimeinen lahjapaikka eiku.... |
Niskamies 24.01.2005 07:10:36 | |
---|
Onkos pallomikit muuten yleensäkään käytettyjä overeina? Funtsin vaan kun oilaan pari kertaa käytetty DPA:n 4006:sta hyvällä menestyksellä. Meitsi on meshissä. |
Ad libitum 24.01.2005 09:03:36 | |
---|
Eli hankinnassa noin 300€ +/- 60€ mikit rumpujen overhedeiksi, mutta myös akustisten soittimien satunnaiseen nauhoitukseen (kitara, piano, yms.) Katsoin haun kautta muutamia mutta mutta ei oikeen tärpännyt). Katselin seuraavia, joten kokemuksia ja muita malli ehdotuksia otetaan vastaan.. otetaan vastaan Sennheiser e614 - 349€ AKG C391b 300€ Oktava M-012 279€ Hyötyjä, haittoja, kokemuksia Oktavasta on pelkästään posiitiivisia kokemuksia, mutta miksi listalla ei ole akg c1000s ? Siinä mielestäni mainio yleistyökalu konkkapuolella ja paljon käytetty, niin livenä kuin studiossa. Toimii ovarina, ei ole kauhean kallis ja käy akustisille. Toimii elktriittinä (eli 9V patterilla) tai phanttomilla. Ja pelaa vaikka laulussa tai ambienssissä. Saesta lainattua: Overheads. Good condensor mikes make the best overheads. There are three main overhead mikes, the Neuman U87 for warmth, the AKG 414EB and the AKG 451 for crystal clarity. The AKG C1000 and the Roden are also a good budget condensor overhead mike except I find that both have a slightly tinny top end compared with the more expensive models. I would say the AKG 451 with a CK1 capsule and 10db pad is the most popular overhead mike. |
Mikael 24.01.2005 09:11:57 (muokattu 24.01.2005 09:12:30) | |
---|
Onko kellään mittavaa kokemusta SE300B/C451:stä (rok)overeina? Se vähä mitä olen kuullut, on ollut vakuuttavaa. Etenkin virvelin atakki toimii noissa. Puhutaan siis siitä herttakapselista. Nyt kun ne on niin halpoja... Ton SE300B:n kanssa on herttakapselina CK91 ja toi on se edullinen, jossa on vaihdettavat kapselit - C451b on sit vähän kalliinpi ja se on kiinteästi hertta. Mulla on ollut tuollainen SE300B+CK91 -stereopari nyt vähän toista vuotta ja oon siihen oikein tyytyväinen. Hyvän soudin lisäksi se on rakennettu kestävyydeltään myös live-käyttöönkin sopivaksi. Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." |