Aihe: Behringer bossin varpaille
1 2 3 4 5 6 711 12 13 14 15
kulmahiomakone
21.01.2005 12:53:45
Näinhän se onkin helppo kuitata kaikki. Yeah.

Ei tietenkään edellytä, koitas lukea uudestaan _omasta_ tekstistäsi se kohta jonka lainasin ja vastaukseni siihen. Ei, ei ja ei, no perkele ei tietenkään edellytä, sehän oli mun pointti.

Mä sanoin: Ei ole pakko harrastaa musiikkia jos ei ole siihen varaa.

Sä sanoit: Tämä line herätti kiinnostukseni, väität siis että jos ei omista Gibson Les Paul Customia ja muita ihan saatanan kalliita värkkejä niin ei saisi nauttia siitä että sais tehtyä omaa musaa.

En väittänyt. Sinä väitit minun väittäneen. Tuollaista rakennelmaa nyt vaan kutsutaan olkiukoksi. Syytön minä siihen olen.

Kyllä nyt työnsit kätes syvälle paskaan, sanon ma.

En työntänyt. Kts. edellinen vastaus.

Ota huomioon että kaikki ei ole syntynyt se kultalusikka suussa, eikä näin ollen pysty hankkimaan niitä vitun gibsoneita ja marsun fullstäkkejä ja niitä "alkuperäisiä" (ja aivan liian ylihinnoiteltuja) Bossin pedaaleja stäkille kaveriksi..

Sanoin, että "ei ole pakko harrastaa musiikkia, jos ei ole siihen varaa". Jos ei ole varaa johonkin tuotteeseen, mutta haluaa sellaisen, saako sen varastaa?

Musiikin harrastaminen ei vaadi kohtuuttomia taloudellisia satsauksia, vaikka hankkisi moraalisesti kestävällä pohjalla olevia tuotteita. Musiikin harrastaminen hinnakkailla merkkivehkeillä sen sijaan on kallista. Jos olisin kuin sinä, tai jos argumentoisin kuin sinä, väittäisin sinun väittäneen, että "kitaransoittoa ei voi harrastaa ilman Gibsonin LEs Paul Customia ja Marshallin vahvistinta". Ymmärrätkö? Paljastuitko?
Lego
21.01.2005 12:59:30
Mä sanoin: Ei ole pakko harrastaa musiikkia jos ei ole siihen varaa.

Sä sanoit:

En väittänyt. Sinä väitit minun väittäneen. Tuollaista rakennelmaa nyt vaan kutsutaan olkiukoksi. Syytön minä siihen olen.

En työntänyt. Kts. edellinen vastaus.

Sanoin, että "ei ole pakko harrastaa musiikkia, jos ei ole siihen varaa". Jos ei ole varaa johonkin tuotteeseen, mutta haluaa sellaisen, saako sen varastaa?

Musiikin harrastaminen ei vaadi kohtuuttomia taloudellisia satsauksia, vaikka hankkisi moraalisesti kestävällä pohjalla olevia tuotteita. Musiikin harrastaminen hinnakkailla merkkivehkeillä sen sijaan on kallista. Jos olisin kuin sinä, tai jos argumentoisin kuin sinä, väittäisin sinun väittäneen, että "kitaransoittoa ei voi harrastaa ilman Gibsonin LEs Paul Customia ja Marshallin vahvistinta". Ymmärrätkö? Paljastuitko?

Tuohon varastamiseen on ihan pakko puuttua, mitä varastamista siinä on jos ostaa samat soundit Behkulta halvemmalla kuin esim. Line6:lta tai tässä tapauksessa Bossilta? Minun mielestäni se on vain tervettä järkeä.

Myönnän toki tuon kärjistetyn esimerkin Gibsoneista ja marsuista mutta itse annoit sen kuvan kirjoituksellasi aikaisemmin.
P = U * I
kulmahiomakone
21.01.2005 13:28:48
Tuohon varastamiseen on ihan pakko puuttua, mitä varastamista siinä on jos ostaa samat soundit Behkulta halvemmalla kuin esim. Line6:lta tai tässä tapauksessa Bossilta? Minun mielestäni se on vain tervettä järkeä.

Mitä varastamista siinä on, että kopioi levyt kirjastosta kun ne kaupassa maksavat paljon? Mielestäni se on vain tervettä järkeä.

Onko se niin vaikea ymmärtää, että voi varastaa, ilman että rikkoo lakia. Siis: voi tehdä väärin, ilman että se olisi laitonta. Multa loppuu pian rautalanka...

Myönnän toki tuon kärjistetyn esimerkin Gibsoneista ja marsuista mutta itse annoit sen kuvan kirjoituksellasi aikaisemmin.

Älä syytä muita omista tulkinnoistasi.
Exhausted
21.01.2005 13:31:04

hoh, olipas hauskannäkösiä. hinta ja laatu molemmat tuttua behringeriä. miltähän nuo kuulostavat?
Lego
21.01.2005 13:32:51
Olkoon, en minä siallekaan yritä selittää mikä on satelliitti, ei se kuitenkaan ymmärrä.
P = U * I
Migo
21.01.2005 13:32:56
Ihme narinaa taas tälläisestä..Miettikää kuinka paljon on vastaavanlaisia tapauksia maailmassa. Mutta jos nämä behringerin kamat olisivat olleet lähellekkin samoissa hinnoissa kun nyt bossin niin tätä keskustelua ei olisi jatkettu näinkään pitkäksi..Maailma on paha paikka sen kaikki varmaan tietää tai tulee tietämään.
Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....?
Nazareth
21.01.2005 13:51:00 (muokattu 21.01.2005 13:57:28)
Ohhoh, saattavat olla ihan käyttökelposta tavaraa.

Oon samaa mieltä Migon kanssa. Eihän noita ole pakko ostaa.
"man who buys a drowned cat pays for wet pussy"IMIK #27
Pitkavirta
21.01.2005 13:59:57 (muokattu 21.01.2005 14:00:54)
Halpojahan nuo.
Tremolo ja viritin on ollu hakusessa jo pitkään.

Kertokaa, mikä tremolossa vois olla 'huonompaa' laitteesta riippuen? Muu kuin komponenttien laatu sekä soundivalikoiman laajuus..?

Voihan se prakaa helpommin jos se on huonopaskalaatuinen, mutta tolla hinnalla siitä voi tehdä vaikka polkupyörään 'räpättimen'. prkl.

Ja näin köyhällä ei ole varaa moraaliin näissä asioissa.
Lupaan, että kun saan joskus oikeesti rahaa toimeentuloon, niin ostan vaikka kaikki mahdollisesti ostamani behkut vastaavina Bossin tuotteina.

Sitäpaitsi vois kuvitella että toi olis Bossille ihan hyvää mainosta, vähän niinku netissä semmoset pikku pätkät biiseistä. Jos noi soundaa yhtään esikuviltaan, ja hajoaa nopeasti, ehkä jengi ostaa seuraavaks sen saman spedun mut 'ison B:n' orkkisversiona..?
there's only one colour
the colour of human skin
different shades of darkness
are frightening only the weak
Exhausted
21.01.2005 14:05:12

tai sitten vaikutus voi olla päinvastainen, tyypit kuuntelee että kylläpä tää bossin ds-1 on paska, onneks en tuhlannu rahojani siihen aitoon, vaikka todellisuudessa se mallinnus saattaa olla miten paljon tahansa pieleen. vähän sama homma line6-juttujen kanssa. jos mallinnus menee pieleen niin saattaa tulla huono kuva koko vahvarista.
-K-
21.01.2005 14:25:55 (muokattu 21.01.2005 14:26:34)
Joo no ei line6 ja behringer ole mielestäni tehneet niistä mallinnuksista edes alkuperäisen kuuloisia. Kuitenkin loppupeleissä aika mahdotonta. Ei se tarkoita silti sitä etteikö niistä saisi irti käyttökelpoisia soundeja. Kyllä aito on aina aito ja veikkaan että noi behkun pedaalit eivät kovin lähelle alkuperäisiä pääse, mutta ei tarvitsekkaan. Onhan line6 yrittänyt mallintaa toisia pedaaleja esimerkkinä dm4. Ovatko ne mallinnukset kuulostaneet alkuperäisiltä ? -Eivät, mutta kyllä niistä ihan käyttökelpoisia särinöitä on saanut aikaan.

Tuskin nuo behkun pedaalit nyt tulevat syömään bossin osuuksia pedaalimarkkinoilla. Korkeintaan kaikujen osalta.
Ei suotta elämys.
Pitkavirta
21.01.2005 14:27:01 (muokattu 21.01.2005 14:28:32)
tai sitten vaikutus voi olla päinvastainen, tyypit kuuntelee että kylläpä tää bossin ds-1 on paska, onneks en tuhlannu rahojani siihen aitoon, vaikka todellisuudessa se mallinnus saattaa olla miten paljon tahansa pieleen. vähän sama homma line6-juttujen kanssa. jos mallinnus menee pieleen niin saattaa tulla huono kuva koko vahvarista.

Joo, ei mulla ollu mikään tarkotus puolustella tota behku-juttua, koitin vain kaivaa jonkin positiivisen näkökulman esiin. :) Mä oon niin positiivinen.

EDIT

Hei, pitäis järjestää joku sokkotesti noista. Seuraavaan miittiin otatte Bossit Ja Behringerit ja kaikki mukaan, sit vaan sokkotestiä kehiin..!
Joo. Olishan se siistii.
there's only one colour
the colour of human skin
Tympee Huttunen
21.01.2005 14:30:26 (muokattu 21.01.2005 14:30:48)
Hei, pitäis järjestää joku sokkotesti noista. Seuraavaan miittiin otatte Bossit Ja Behringerit ja kaikki mukaan, sit vaan sokkotestiä kehiin..!
Joo. Olishan se siistii.

Edelleenkään kukaan ei tiedä varmasti pitäisikö noiden edes kuulostaa esikuviltaan:)
Zarmo
21.01.2005 14:38:56

Edelleenkään kukaan ei tiedä varmasti pitäisikö noiden edes kuulostaa esikuviltaan:)

toivottavasti eivät kuulostaa. Ois lisää syitä ostaa noita behkujakin
Pitkavirta
21.01.2005 14:42:59

No niin joo...

I'll get me coat.

Hyvää viikonloppua.
there's only one colour
the colour of human skin
Trebla
21.01.2005 14:50:21
Tuollaiset hinnat mahdollistavat sen, että koululaiset, opiskelijat yms. tulorajoitteiset pääsevät pienemmin kustannuksin tutustumaan erilaisiin efekteihin ilman, että joutuu miettimään seuraavan hernekeittokupillisensa saamista. Ei tarvitse aina ostaa sitä "zuumin multiefektihärveliä".
Jos joku efekti kuulostaakin hyvältä, niin sitten voi sijoittaa hieman enemmän ja maksaa ne tuotekehittelykustannukset ostamalla "se aito".
Toisaalta, jos joku purkki tuntuukin muutaman viikon leikittelyn jälkeen turhalta, ei suurta taloudellista tappiota ole tapahtunut.
"Before you play two notes learn how to play one note - and don't play one note unless you've got a reason to play it." - Mark Hollis (1998)
tunkki
21.01.2005 14:55:19

Muuten,

en ikinä usko, että esim tuo "vintage phaser vp1" olisi esikuvansa tapaan analoginen phaseri.

Muissakin malleissa voi löytyä ihan ihme kamaa sisältä.

Aivan. Kummastuttaa tuo sanapari "modeled after" noissa... Liekö käyttävät jotain mallinnuksia?
Tuhannen megawatin totuus!
kulmahiomakone
21.01.2005 15:01:05 (muokattu 21.01.2005 15:01:59)
tupla
kulmahiomakone
21.01.2005 15:01:42
Olkoon, en minä siallekaan yritä selittää mikä on satelliitti, ei se kuitenkaan ymmärrä.

Ongelma on siinä, että sinä et osaa selittää mikä on satelliitti. Et ymmärrä lukemaasi saati edes sitä mistä itse kirjoitat. Sitten kun joku toteaa sinun kirjoittavan paskaa, niin syytät siitä ettei tämä ymmärrä, vaikka totuus on, että kirjoitat paskaa.

Jos hyväksyy kopioimisen, hyväksyy kopioimisen. Sillä ei ole mitään merkitystä mistä alasta on kyse - teollisuudesta tai kulttuuriteollisuudesta. Se, että hyväksyy kopioimisen, mutta ei hyväksy kopioimista, on tekopyhää. Sitä yritin kertoa. Ja lisäksi sitä, että B:n toiminta perustuu osaltaan kopioimiseen. Samoin kuin Tokain ja monien muiden valmistajien.

Mulle on aivan paskan hailee, minkä merkkisiä laitteita tai kitaroita ihmiset ostavat, mutta toimiensa merkitys ja seuraukset olisi hyvä ymmärtää. Ymmärtäminen on kuitenkin vaikeaa, jos elää itsepetoksessa tai on liian tyhmä ymmärtääkseen.
Sammo
21.01.2005 15:45:58
Mitä varastamista siinä on, että kopioi levyt kirjastosta kun ne kaupassa maksavat paljon? Mielestäni se on vain tervettä järkeä.

Ilmeisesti tämä analogia kusee ainakin kasettimaksun ja kirjastokorvauksen osalta (ottamatta ollenkaan kantaa onko oikein kopioida kirjaston levyjä omaan käyttöön)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)