ozmo 20.01.2005 21:25:40 | |
---|
Eli käytättekö mitään muita tuotteita bassojenne vahaukseen, kuin tota mehiläisvahaa? Itseäni kun se ei jostain kumman syystä oikein miellytä. losers do the best they can... winners go home and fuck the promqueen! |
mr.bungle 20.01.2005 21:44:10 | |
---|
Eli käytättekö mitään muita tuotteita bassojenne vahaukseen, kuin tota mehiläisvahaa? Itseäni kun se ei jostain kumman syystä oikein miellytä. Sitä saa eri koostumuksellisena ja hajuisena (tai hajuttomana). Miksipä se ei miellytä? Munsta se on oikein kivaa ainetta, mehiläisvahalevytkin tuntuu niin kivoilta :P bassolla hanuriin |
ozmo 20.01.2005 22:13:59 | |
---|
Sitä saa eri koostumuksellisena ja hajuisena (tai hajuttomana). Miksipä se ei miellytä? Munsta se on oikein kivaa ainetta, mehiläisvahalevytkin tuntuu niin kivoilta :P Emmä tiiä... Varmaankin se haju vaan ärsyttää. Jotenkin se vaan on himpunverran vastenmielistä tavaraa. (siis haju ja ehkä koostumuskin...) Pitääpäs kysellä noita erilaisia koostumuksia ja mielellään vielä hajuttomia sellaisia. :) Kellään mitään tietoo löytyykö ihan musakaupoista, vai pitääkö hommata jostain alan erikoisliikkeestä? Tähänmennessä olen siis käyttänyt sitä Warwickin mehiläisvahaa. Käytetäänkös tohon bodyn jynssäämiseen mitään öljyjä? Käsittääkseni ainakin otelautaa pitäisi öljytä jollain...? Soveltuiskohan se tavara tohon bodyynkin? losers do the best they can... winners go home and fuck the promqueen! |
Teijo K. 21.01.2005 00:16:46 | |
---|
No juurikaan mehiläisvahaa en nimenomaan käyttäisi, koska olen sillä yhden sbasson vahannut tukkoon. Yläpää hävisi täysin. Carnaubavahaa, joka muodostaa kovan kalvon puun pintaan tunkeutumatta sinne sisälle. Otelaudalle esim kiinanpuuöljyä. |
mr.bungle 21.01.2005 00:28:27 | |
---|
No juurikaan mehiläisvahaa en nimenomaan käyttäisi, koska olen sillä yhden sbasson vahannut tukkoon. Yläpää hävisi täysin. Carnaubavahaa, joka muodostaa kovan kalvon puun pintaan tunkeutumatta sinne sisälle. Otelaudalle esim kiinanpuuöljyä. Kuulostaa fyysisesti kummalliselta että viimeistelyyn tarkoitetulla vahalla sais soinnin tukkoon. Ettei sitä vahaa mennyt kieliin, tai sitten soitit sitä vahaisilla käsillä tms? bassolla hanuriin |
Teijo K. 21.01.2005 00:42:34 | |
---|
Kuulostaa fyysisesti kummalliselta että viimeistelyyn tarkoitetulla vahalla sais soinnin tukkoon. Ettei sitä vahaa mennyt kieliin, tai sitten soitit sitä vahaisilla käsillä tms? Tämä tapahtui useamman kuukauden aikana ja vaihdoin kieliä moneen otteeseen sen kestäessä. Ei se oikeasti kuulosta mitenkään kummalliselta. Mehiläisvaha nyt vain käyttäytyy tuollatavalla. Varsinkin jos sbassoa vahaa kovin usein. Yhden kaverin Warwickille kävi täsmälleen samalla tavalla. Jätkä vaihtaa kieliä kuukauden välein ja on tumpuin sbasso mitä olen ollut miksaamassa ikinä. Ja sbassosta kuulemma diskantit oli täysillä. Kompensoi vielä Hartken kamoilla mutta eipä auttanut. |
Wil-J 21.01.2005 07:42:47 | |
---|
Tämä tapahtui useamman kuukauden aikana ja vaihdoin kieliä moneen otteeseen sen kestäessä. Ei se oikeasti kuulosta mitenkään kummalliselta. Mehiläisvaha nyt vain käyttäytyy tuollatavalla. Varsinkin jos sbassoa vahaa kovin usein. Yhden kaverin Warwickille kävi täsmälleen samalla tavalla. Jätkä vaihtaa kieliä kuukauden välein ja on tumpuin sbasso mitä olen ollut miksaamassa ikinä. Ja sbassosta kuulemma diskantit oli täysillä. Kompensoi vielä Hartken kamoilla mutta eipä auttanut. Kuulostaa hyvin loogiselta. Mutta perin törkeää että Warwick myy tuotetta jolla pilaat bassosi. |
Johannes_t 21.01.2005 08:07:53 | |
---|
perin törkeää että Warwick myy tuotetta jolla pilaat bassosi. Niin, tai siis, VOI pilata basson. Voihan sitä myös esim. hiuksensa pilata hiustenhoitotuotteilla. |
Teijo K. 21.01.2005 09:31:49 (muokattu 21.01.2005 09:33:22) | |
---|
Niin, tai siis, VOI pilata basson. Voihan sitä myös esim. hiuksensa pilata hiustenhoitotuotteilla. Joo, siis tässä Warwickin tapauksessa oli kyseessä suorastaan maaninen wahan lewittäminen pari kertaa viikossa parin vuoden ajan. Minulla oli taas kyse omatekemästä sbassosta jossa oli vahaukseen aivan liian pehmeästä puusta tehty runko. Silti en enää luota mehiläisvahaan soittimessa, vaan Carnaubavahaa ja kiinanpuuöljyä käytän. Ps. Miulla siis oma vika, joka sai tutustumaan aiheeseen puiden erilaiset ominaisuudet hiukan tarkempaan. |
ozmo 21.01.2005 11:29:21 | |
---|
Carnaubavahaa, joka muodostaa kovan kalvon puun pintaan tunkeutumatta sinne sisälle. Otelaudalle esim kiinanpuuöljyä. Löytyykös näitä tuotteita ihan musakaupoista? losers do the best they can... winners go home and fuck the promqueen! |
Karlsson 21.01.2005 11:50:46 | |
---|
Löytyykös näitä tuotteita ihan musakaupoista? Carnaubaa saa, yllätys yllätys, autotarvikeliikkeestä. Tai jopa lähimmältä huoltsikalta. Jesus built my hot dog! |
Johnny Buzz 21.01.2005 11:55:26 | |
---|
Mistäs tuota kiinanpuuöljyä sitten saa? Pitäisi tuo jazzin kaula varmaankin öljytä. Kuinkas usein tuo kaula olisi hyvä öljytä ja mitkä sen öljyämisen käytännön hyödyt ovat? Suht tietämätön olen tuosta asiasta. |
Carnaubaa saa, yllätys yllätys, autotarvikeliikkeestä. Tai jopa lähimmältä huoltsikalta. Juuu, mutta ehdottomasti sellasita joka sopii puulle. Ei niitä joissa lisäaineena esim silikoniöljyä tms. mädättää vielä puun. Noita saa myös huonekalupintakäsittelyyn erikoistuneista putiikeista. |
absqua 21.01.2005 12:20:02 | |
---|
Sille lehmäbassolle pitäisi tehdä Brasilialainen vahaus. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Teijo K. 21.01.2005 13:38:17 | |
---|
Sille lehmäbassolle pitäisi tehdä Brasilialainen vahaus. Bikini wax? Hih, eihän Muu, kuten ei omistajansa käytä bikinejä vaan onpi naturisti. |
Teijo K. 21.01.2005 13:41:35 | |
---|
Mistäs tuota kiinanpuuöljyä sitten saa? Pitäisi tuo jazzin kaula varmaankin öljytä. Kuinkas usein tuo kaula olisi hyvä öljytä ja mitkä sen öljyämisen käytännön hyödyt ovat? Suht tietämätön olen tuosta asiasta. Niin tämä. Kerran-pari vuodessa otelauta, jos on nauhaton ja ei halua sitä "Jaco" narinaa. Jos on lakat kaulan takaa hiottu pois, niin sama. Nauhalliseen otelautaan laittaisin öljyä vain, mikäli kuivumisen merkkejä ilmiintyy, ts. halkeilua jne. Hyötynä ei lika tartu nin helposti, ei tule kuivumisen takia halkeamia. Suomen talvi on kovaa aikaa kaikille puusta tehdyille esineille. Sbassot mukaanlukien. |
Johnny Buzz 21.01.2005 13:47:31 | |
---|
Niin tämä. Kerran-pari vuodessa otelauta, jos on nauhaton ja ei halua sitä "Jaco" narinaa. Jos on lakat kaulan takaa hiottu pois, niin sama. Nauhalliseen otelautaan laittaisin öljyä vain, mikäli kuivumisen merkkejä ilmiintyy, ts. halkeilua jne. Hyötynä ei lika tartu nin helposti, ei tule kuivumisen takia halkeamia. Suomen talvi on kovaa aikaa kaikille puusta tehdyille esineille. Sbassot mukaanlukien. Kiitos hyvistä neuvoista. Tuo jatsini on siis nauhallinen. Varsinaisia halkeamia otelaudassa ei ole, mutta se näyttää melko kuivalta. Voisihan tuota öljyämistä ihan vakavasti harkita. |
BSJPMH 21.01.2005 13:56:38 | |
---|
D`Andrea Lemon Oil Mitäs toi tökötti on? Onko jollain kokemusta ? "Sen tuntee kun se ei lähe" -Idols tuomari-
Mitä tapahtuu jos soittaa 8 tuntia päivässä? Tyttöystäväsi raivostuu. |
Teijo K. 21.01.2005 13:57:50 | |
---|
D`Andrea Lemon Oil Mitäs toi tökötti on? Onko jollain kokemusta ? Tuosta sitruunaöljystä löytyy hyvin ristiriitaisia arvioita eri auktoriteeteilta. Enpä ole kokeillut. |
FoolOnTheHill 21.01.2005 17:22:17 | |
---|
Tuosta sitruunaöljystä löytyy hyvin ristiriitaisia arvioita eri auktoriteeteilta. Enpä ole kokeillut. Suosittelevat ainakin Alembicin kotisivuilla mitä tahansa kirkasta sitruunaöljyä, joten pitäisi toimia. Itse olen käyttänyt Dunlopin (?) öljyä otelautaan kaksi kertaa vuodessa, eli aina kielten vaihdon yhteydessä. Öljyää ja puhdistaa huolellisesti, soittaa pari päivää vanhoilla kielillä ja sitten vaihtaa uusiin. Tulee kummasti lisää treenimotivaatiota, kun basso näyttää, tuntuu ja kuulostaa uuden veroiselta :) |