Aihe: Lisenssifloikan kirot
1
luopio
20.01.2005 22:56:52
Nonii, nyt kertokaa mehevimmät yksityiskohdat kokemuksistanne näiden perkeleiden kanssa. En siis tarkoita mitään näitä perinteisiä "ei pysy vireessä"-juttuja, koska sehän on näitten rimpuloitten arkipäivää. Eli nyt peliin nämä vähän erikoisemmat viat mitä niistä on soittaessa löytynyt ja mistä syistä hermot on menny näitten laitteitten kanssa.
Itse voisin aloittaa kertomalla kokemuksistani jacksonin rx10 kahvan kanssa, vaikka en kyl tiedä kuinka yleisiä nämä "viat" sitten ylipäänsä ovat.

Se helvetin floikka naksahtaa aina siin alussa ku sitä rupee vääntämään.(aika tavallista varmaa)
Kun floikan kiristää jäykäksi se ei siinä kaua pysyy jos siitä vähänkin vääntää.
Ja tää mun suosikki: ku kieliä bendaa floikka joustaa vitusti (liikaa)mukana, siis enemmän ku useimmissa. (varmaa johtuu kyl jousista.)

No mut pistäkäähä tulee jos on jotai parempii juttuja.
räppärit vituttaa
Migo
20.01.2005 23:01:55 (muokattu 20.01.2005 23:10:49)
Nonii, nyt kertokaa mehevimmät yksityiskohdat kokemuksistanne näiden perkeleiden kanssa. En siis tarkoita mitään näitä perinteisiä "ei pysy vireessä"-juttuja, koska sehän on näitten rimpuloitten arkipäivää. Eli nyt peliin nämä vähän erikoisemmat viat mitä niistä on soittaessa löytynyt ja mistä syistä hermot on menny näitten laitteitten kanssa.
Itse voisin aloittaa kertomalla kokemuksistani jacksonin rx10 kahvan kanssa, vaikka en kyl tiedä kuinka yleisiä nämä "viat" sitten ylipäänsä ovat.

Se helvetin floikka naksahtaa aina siin alussa ku sitä rupee vääntämään.(aika tavallista varmaa)
Kun floikan kiristää jäykäksi se ei siinä kaua pysyy jos siitä vähänkin vääntää.
Ja tää mun suosikki: ku kieliä bendaa floikka joustaa vitusti (liikaa)mukana, siis enemmän ku useimmissa. (varmaa johtuu kyl jousista.)

No mut pistäkäähä tulee jos on jotai parempii juttuja.

No voe voe. Mulla ei ole ollut mitään onkelmia tuon lisenssikammen kanssa(ltd kh-203). Ainut vaan et pitäis noi kielet siihen vaihtaa ja se tietää ensimmäisiä harmaita hiuksia.
Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....?
superfly
20.01.2005 23:03:25
No hö.... Mulla on lisenssifloikka joka toimii aivan täydellisesti ja jouheesti. Pysyy jopa vireessä. Hajotkaa...
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
trih
20.01.2005 23:04:54
Ei ehkä suoranainen lisenssifloikka-ongelma mutta...Yritin säätää soittokuntoon kaverin jotain rx rhoadsia mutta tuli tenkkapoo kun floikkaa ei saanut ruuvattua matalemmalle koska runko tuli vastaan. Kyllä, floikalle oli oma upotuksensa mutta eivät olleet tehneet routtausta tarpeeksi joka kohdasta ja härpäkkä otti kanteen kiinni etukulmista. Kielet jäivät siis korkealle.
luopio
20.01.2005 23:07:17
No voe voe. Mulla on ei ole ollut mitään onkelmia tuon lisenssikammen kanssa(ltd kh-203). Ainut vaan et pitäis noi kielet siihen vaihtaa ja se tietää ensimmäisiä harmaita hiuksia.

No ei kai se nyt pitäis olla mikää ongelma... ite sain kyl tehtyä sen siinä missä floikattomaanki. No mut eipä tosta floikasta mulle sillee "varsinaista" harmii oo ollu ku en sitä juurikaan käytä. Ja floikallisen ostin ku halval sain.
räppärit vituttaa
Migo
20.01.2005 23:12:09
No ei kai se nyt pitäis olla mikää ongelma... ite sain kyl tehtyä sen siinä missä floikattomaanki. No mut eipä tosta floikasta mulle sillee "varsinaista" harmii oo ollu ku en sitä juurikaan käytä. Ja floikallisen ostin ku halval sain.
No eihän se nyt mikään ongelma olekkaan. Ainut vaan kun tulee eteen ekan kerran tuo kielten vaihto tuohon floikalliseen malliin niinq tiäxxxä?
luopio
20.01.2005 23:21:20
No eihän se nyt mikään ongelma olekkaan. Ainut vaan kun tulee eteen ekan kerran tuo kielten vaihto tuohon floikalliseen malliin niinq tiäxxxä?

No, joo enpä mäkään oo tohon ku kerran kerenny vaihtaa. Mut ei se niin hurja juttu oo ku kaikki liiottelee. Seki jätkä jolta ton piiskan ostin sano jotai tyylii ett kannattaa musaliikkees vaihattaa ku on niin vaikeeta... olin kyl vähä ihmeissäni siitä.
räppärit vituttaa
Gypsy
21.01.2005 00:22:23
Ei ehkä suoranainen lisenssifloikka-ongelma mutta...Yritin säätää soittokuntoon kaverin jotain rx rhoadsia mutta tuli tenkkapoo kun floikkaa ei saanut ruuvattua matalemmalle koska runko tuli vastaan. Kyllä, floikalle oli oma upotuksensa mutta eivät olleet tehneet routtausta tarpeeksi joka kohdasta ja härpäkkä otti kanteen kiinni etukulmista. Kielet jäivät siis korkealle.

Sitten lisää kulmaa kaulaan.
Migo
21.01.2005 00:28:57
No, joo enpä mäkään oo tohon ku kerran kerenny vaihtaa. Mut ei se niin hurja juttu oo ku kaikki liiottelee. Seki jätkä jolta ton piiskan ostin sano jotai tyylii ett kannattaa musaliikkees vaihattaa ku on niin vaikeeta... olin kyl vähä ihmeissäni siitä.
Joo eipä se vaikeeta ole kunhan vaan tietää mitä tekee. Jep jep.
trih
21.01.2005 01:10:53
Sitten lisää kulmaa kaulaan.

Juu mutta tuo oli todella tökerö valmistusvirhe. Olisihan siitä voinut viilata ylimääräisen maalin ja puun pois mutta... Koriste-esine taisi lähinnä olla muutenkin. Ja yksi huonoimmista kitaroista johon olen törmännyt.
LaXu
21.01.2005 01:22:51
Lähinnä kuusiokoloruuvien pyöristyminen..tosin kitara onkin 16 vuotta vanha Ibanez RG550. Sinänsä itse lisenssifloikassa (Ibanez Edge) ei ole mitään vikaa, tuo ruuvijuttu voi tapahtua ihan missä vaan tallassa.

Niissä Ibanezin wanhoissa Lo-TRS talloissa tuntui kampeaminen siltä, kuin talla olisi halunnut haljeta kahtia koska tahansa. Eli ei ollut sellaista jämäkkyyttä kuin paremmissa lisenssifloikissa.
BenGlenton
21.01.2005 09:16:56
reilun kymmenen vuoden aikana ei ole ollut mitään ongelmia tuon Jacksonini lisenssi-floikan kanssa. Kunhan pitää säädöt kunnossa, niin luulisi pääsevän pitkälle.
Supreme Court , The Point Reason Kill -EP:ltä ladattavissa kotisivuilla!
Huonokitara
21.01.2005 09:29:43

ei täälläkään päin mitään onkelmia lisenssin kanssa, skitta on ibanezin rg570excp talla taitaa olla edge pro, vireessä kestää vaikka miten kampeet kuhan intonaatio on vaan säädetty viimesen päälle
"Kreikan meri, meri Kreikan"
Sammo
21.01.2005 09:54:42
Ibanezin Edgestä (vm -87 tai jotain) katkesi kerran kampi ... "jengoihin" jäänyt pala oli yllättäävän helppo saada pois teflonprikkojen ja pohjassa olevan reijän ansiosta. Tosin niistä prikoista johtuen kammen jäykkyyttä ei voinut sitten mitenkään säättää, paitsi ostamalla uusia prikkoja.

Kahlerin floikkakopiossa taas on ilmennyt että kuusiokolot on ensinnäkin tuumamitoitettu joten sopivia avaimia ei löytynyt ihan joka kaupasta. Ja toisaalta kuusiokolot on tietenkin kuluneet, mutta onneksi niissä tapeissa on urat joten niitä voi kiristää pienellä kolikolla tai isolla ruuvimeisselillä. Ja lukkosatulan reunat oli kovin terävät ja hetken kesti siihen totutella (kipu on hyvä motivaattori). Nekin sai hiottua poois. Samoin myös tässä kammen jäykkyyttä on ikävä säätää.

Oikeata floikkaa ei ole koskaan ollut joten siihen en osaa verrata.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)