Aihe: Behringer bossin varpaille
1 2 3 4 511 12 13 14 15
Migo
20.01.2005 22:52:26
Onkos Behringerillä edes yhtään tuotetta, joka ei ole kopioitu jostain muusta?
No eihän sillä ole mitään merkitystä jos vain toimii. Eiköstä vaan?
Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....?
Teme007
20.01.2005 22:55:24
No eihän sillä ole mitään merkitystä jos vain toimii. Eiköstä vaan?

Näi o, harvemmin tulee markkinoille muusikolle hintaystävällisiä laitteita. Vai onko muusikko moralisoiva ja ylikansallisten yhtiöiden puoltapitävä otus, joka mielellään maksaa vähän enemmän, että johtajat pääsee golfreisulleen Bahamalle vähän useammin. =0)
Ruotsi on muuten kiva paikka, mut ku siellä on vaan niin paljon niitä ruotsalaisia.
Daunt
20.01.2005 23:09:50
Menivät sitten kopioimaan ulkoasun yhdestä markkinoiden rumimmista päätteistä :D

http://www.alesis.com/products/ra300/index.html
http://www.behringer.com/A500/index.cfm?lang=ENG
Dauntless -Death/Thrash Metal-
Mikko Kankaanpää
20.01.2005 23:22:33

Mielestäni tuo kopionti on todella törkeää oli kyseessä isojen firmojen tuotteet tai ei. Ei kauheasti tee mieli firmojen kehittää tuotteita jos ne kopiodaan samantien ja menee tuotekehittelykustannukset (osittain) hukkaan. Tämä syö koko alaa...

Itsellä on yksi kunnon kokemus behkuista ja se ei ole järin positiivinen. Hintansa arvoisia ovat, kun eivät juuri mitään maksa, muuta ei tuo mikseri kyllä mikään kovin kummoinen ollut...

Kehottaisin välttämään koko firmaa ja heidän tuotteitansa. Säästyy rahat, luonto, hermot, hyvä meininki ja hyvät soundit sekä mikä tärkeintä - katu uskottavuus!

Ja nuo EH:n pedaalithan on kai aikoinaan kehitelty aikalailla nyrkkipaja meiningillä ja pienillä resursseilla ja siltä ne vaikuttaakin.-)) Eli tuoreutta ja omaperäisiä ideoita löytyy...

Mikko
http://www.uraltone.com
-K-
20.01.2005 23:25:06
Noh kyllä behkulla muutama hyvä tuote on . S-sarjan 4x12" kitarakaappi, muut kaapit kuraa ja V-amp PRO.
Ei suotta elämys.
Lego
20.01.2005 23:30:12
Kehottaisin välttämään koko firmaa ja heidän tuotteitansa. Säästyy rahat, luonto, hermot, hyvä meininki ja hyvät soundit sekä mikä tärkeintä - katu uskottavuus!

HOHO! Meinasin kirjoittaa tähän pidemmänkin kirjoituksen mutta tyydyn vain tuohon yhteen hohoon.
P = U * I
Zarmo
20.01.2005 23:32:30

Noh kyllä behkulla muutama hyvä tuote on . S-sarjan 4x12" kitarakaappi, muut kaapit kuraa ja V-amp PRO.

no kyllä meilläkin pa-räkissä on behkun mikseri, hyvin toimii
-K-
20.01.2005 23:40:48
no kyllä meilläkin pa-räkissä on behkun mikseri, hyvin toimii

Joo keskityin nyt kitarakamoihin. On minullakin firman dj-mikseri. Eniten kanavia tuohon hintaan.
Ei suotta elämys.
kulmahiomakone
20.01.2005 23:54:22
Näi o, harvemmin tulee markkinoille muusikolle hintaystävällisiä laitteita. Vai onko muusikko moralisoiva ja ylikansallisten yhtiöiden puoltapitävä otus, joka mielellään maksaa vähän enemmän, että johtajat pääsee golfreisulleen Bahamalle vähän useammin. =0)

Joku kirjoitti tässä ehkä kuukausi takaperin HS:n mielipidepalstalle näkökulmaa avartavan kirjoituksen kuluttajan vastuusta. Pointti oli jotakuinkin siinä, että niin kauan kuin ostaa hyödykkeensä kaiken maailman lidleistä ja h&m:sta ja niin kauan kuin ne ostetut hyödykeet ovat behringerejä ynnä muita vastaavia tuotteita - vähän tulee pitkä virke, toivottavasti pysytte mukana - niin ei ole stna oikeutta valittaa siitä, että kun itse ja kaverit ja sukulaiset saavat kenkää suomalaisista yrityksistä, jotka siirtävät tuotantoaan Aasiaan.

Yrityksiltä kyllä vaaditaan yhteiskuntavastuuta, eikä tuotantoa saisi siirtää halvan työvoiman maihin. Mutta sehän on ihan hlvtin tekopyhää, jos itse kulutuskäyttäytymisellään tukee juuri halpatyövoimaa ja kopiotuotteita.

En nyt ota tuohon behringeriin sen enempää kantaa. Kyllä mulla on B:n tuotteita ja pidän niitä hyvinä. Todennäköisesti ostan niitä jatkossakin, koska a) muuhun ei ole varaa b) jotta aasialaisilla olisi töitä.
Mikko Kankaanpää
21.01.2005 00:29:27

niin kauan kuin ostaa hyödykkeensä kaiken maailman lidleistä ja h&m:sta ja niin kauan kuin ne ostetut hyödykeet ovat behringerejä ynnä muita vastaavia tuotteita - vähän tulee pitkä virke, toivottavasti pysytte mukana - niin ei ole stna oikeutta valittaa siitä, että kun itse ja kaverit ja sukulaiset saavat kenkää suomalaisista yrityksistä, jotka siirtävät tuotantoaan Aasiaan.

Aivan, tässä koko homman ydin.

En nyt ota tuohon behringeriin sen enempää kantaa. Kyllä mulla on B:n tuotteita ja pidän niitä hyvinä. Todennäköisesti ostan niitä jatkossakin, koska a) muuhun ei ole varaa b) jotta aasialaisilla olisi töitä.

Säilyy aasialaisilla töitä (ilman työehtosopimuksia tai mitään etuuksia) ja vielä jopa seitsemän päivää viikossa 12 tuntia per päivä...

Mikko

ps
No, mikäs minä olen moralisoimaan (lidl, spar, bauhaus yms yms kaupoissa asioineena), mutta jos rahaa on niin kyllä sitä kannattaa miettiä mihin sitä sijoittaa. (meillä) köyhillä ei aina ole varaa valita...

ps2
Muuten lidl:ssä tai HM:ssä asiointi tuo aika paljo enemmän rahaa suomeen kun behkujen ostaminen Thomanillta...
http://www.uraltone.com
Migo
21.01.2005 00:48:52
Aivan, tässä koko homman ydin.

Säilyy aasialaisilla töitä (ilman työehtosopimuksia tai mitään etuuksia) ja vielä jopa seitsemän päivää viikossa 12 tuntia per päivä...

Mikko

ps
No, mikäs minä olen moralisoimaan (lidl, spar, bauhaus yms yms kaupoissa asioineena), mutta jos rahaa on niin kyllä sitä kannattaa miettiä mihin sitä sijoittaa. (meillä) köyhillä ei aina ole varaa valita...

ps2
Muuten lidl:ssä tai HM:ssä asiointi tuo aika paljo enemmän rahaa suomeen kun behkujen ostaminen Thomanillta...

Katos tää on nykyaikaa..Asiat muuttuvat, eikä aina niin hyvään suuntaan.
Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....?
kulmahiomakone
21.01.2005 00:49:46

Vaan että ay-liikkeen syntyminen edellyttää, että tarpeeksi suuri osa työkykyisistä myös tekee töitä. Niin kauan kuin tehtaan oven takana on jonossa porukkaa odottamassa työpaikkaa, ei tehtaan työntekijällä ole mitään mahdollisuutta kritisoida työolosuhteitaan.

Vastuuntunoisina kuluttajina meidän tulee siis pitää huoli siitä, että aasialaisilla on enemmän töitä kuin he pystyvät tekemään. Näin edesautamme ay-liikkeen syntyä Aasiassa ja voimme vaikuttaa aasialaisten työläisveljimme ja -siskojemme työolosuhteisiin. Tällä kertaa muistan hymiönkin ;-)
Jormaz
21.01.2005 04:51:43
Bongasin just saman jutun Harmoonicentraalista. Järkyttävää. Nyt pedalboard-hihhulit voi laajentaa pedalboardinsa vaikka Uralille asti, ei oo rahasta kiinni.
Dragonheros - Autumn in the Temporary Labyrinth
Hohhoijaa
21.01.2005 08:31:10
Heh, naurahdin tälle.

http://www.behringer.com/MT100/index.cfm?lang=ENG

Tulee mieleen japanilainen feikkipedaali, jonka tekstissä on joku virhe.
Kalamies #12 >-)))>
PIM
21.01.2005 08:53:23
Onkos Behringerillä edes yhtään tuotetta, joka ei ole kopioitu jostain muusta?

On niillä, sen kummemmin miettimättä tulee mieleen ainakin mm. DDX3216, ADA8000, PowerPlay kuulokevahvistimet (btw: näitä on kopioinut ainakin Alto), BCF2000, BCR2000, BCA2000, Feedback destroyer. Ultracurve....
Autokuume iski, kamat myyntiin. Klikkaa nimimerkkiä ja tsekkaa kuvauksesta mitä on tarjolla. Jos joku tavara kiinnostaa niin tee tarjous tai kysy päivän hintaa.
Chemo
21.01.2005 08:59:06

Myös mä vierastan tämmöisiä suoria kopioita. Noissa on feikki-/piraattituotteen fiilis.

Osassa noista en edes ymmärrä, minkä takia on pitänyt lähteä tuolle tielle. Miksi ihmeessä esim. viritysmittarista pitää tehdä kopiotuote? 23 euron hintainen pedaalimallinen mittari olisi ollut aivan varmasti kiinnostava ilman mitään mielleyhtymiä Bossin hittituotteeseen - nyt tuo ulkonäkö karkottaa mun kaltaiseni potentiaalisen asiakkaan (olen oikeasti hommaamassa uutta viritintä lähiaikoina - hintaluokkana toki jotain muuta kuin parikymppiä, mutten pidä mahdottomana että hyvää voisi joskus saada halvallakin).

Siitäkin huolimatta, että Holy Grail-kokemuksen jälkeen mulle jäi EHX:n laadusta suuhun todella paha maku, pidän tärkeänä että raha jäisi innovaatioiden luojille. Hmm... mitenköhän ne Strobostompit...

Mikäköhän tuote piratisoidaan seuraavaksi. Gibson Les Paul? ;-)
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
PIM
21.01.2005 09:25:34
Mielestäni tuo kopionti on todella törkeää oli kyseessä isojen firmojen tuotteet tai ei. Ei kauheasti tee mieli firmojen kehittää tuotteita jos ne kopiodaan samantien ja menee tuotekehittelykustannukset (osittain) hukkaan. Tämä syö koko alaa...

No onhan noi Bossin pedaalit ollu jo kolmekymentä vuotta tuon näköisiä. Eiköhän niistä ole sinä aikana jo saatu tuotekehityskustannukset moneen kertaan takaisin ja eikös patenttijärjestelmä ole juuri tätä varten olemassa. Jos kerran muilla aloilla, esim. autoteollisuudessa, tämä kilpajuoksu on ollut arkipäivää ja toiminut kuluttajan hyväksi jo sata vuotta niin miksei myös musalaitebisneksessä.

Itsellä on yksi kunnon kokemus behkuista ja se ei ole järin positiivinen. Hintansa arvoisia ovat, kun eivät juuri mitään maksa, muuta ei tuo mikseri kyllä mikään kovin kummoinen ollut...

Mulla taas on pelkästää hyviä kokemuksia Behringereistä. Mm. digimikseri DDX3216, etuaste ADA8000 ja kuulokevahvistin HA jotain on ollut paljon enemmän kuin hintansa arvoisia tai ainakaan miltään muulta valmistajalta ei ole ollut tarjota mitään vastaavaa lähellekään samalla hinnalla.

Toisaalta hinnat pysyy myös korkealla ikuisesti ja moni harrasta joutuu tulemaan toimeen käytetyillä paskoilla tai kalliimmilla laitteilla. Mitähän mahtaisi tuollainen perusmikserikin nykyään maksaa jollei Behringer olis alkanut tuottaa jokapojan kukkarolle sopivia vaihtoehtoja.
Autokuume iski, kamat myyntiin. Klikkaa nimimerkkiä ja tsekkaa kuvauksesta mitä on tarjolla. Jos joku tavara kiinnostaa niin tee tarjous tai kysy päivän hintaa.
PIM
21.01.2005 09:28:31
Mikäköhän tuote piratisoidaan seuraavaksi. Gibson Les Paul? ;-)

Eikös se ole piratisoitu jo 60-luvulla?
Chemo
21.01.2005 09:52:35

Eikös se ole piratisoitu jo 60-luvulla?

Jeh, siitä se hymiö :-)

(Meinasin vaan sitä, että kopioiminen on tällä(kin) liikkeenharjoittamisen alalla ikäänkuin alalle vakiintunut käytäntö).

Voisin lisätä vielä, että myös mulla on ihan OK kokemuksia Behringeristä noin muuten. Laulukaikuna meillä toimii mun vanha Virtualizer, ja kompurana Composer Pro. Mikserikin on B-merkkinen, se on osoittautunut vähän heppoiseksi vaikkei halvinta Behkua olekaan, mutta hintaansa nähden välttää kyllä. Mulla ei ole tiedossa, onko noihin kopsattu johonkin tiettyyn tahoon yhdistettäviä innovaatioita, vai ovatko vai "perustason tavaraa niihin olosuhteisiin, joihin se riittää" - jälkimmäisinä noihin on kuitenkin päädytty.
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)