Aihe: Fenderin modaus..
1
Eqi
20.01.2005 18:19:35

Terve.

Enpäs tiedä onko tämä nyt hyvä osasto tälle mutta kokeillaan.

Eli tänään aloitettiin pientä projektia fenderin osalta.
Kitara palasiksi ja odottamaan inspiraatiota sekä visioita siitä mikä on kitaran kohtalo ja tulevaisuus.

Jos jotakuta kiinnostaa niin tein jonkinmoisen weblog-virityksen asian tiimoilta.

Kommentteja otetaan vastaan mielihyvin kuin myös kokemuksia hionnasta, maalauksesta, maaleista, lakoista/lakkauksesta sekä elektroniikan kunnostuksesta.

Sivut projektista löytyvät osoitteesta http://www.ekinet.com/fender/

-Eki
Mase
20.01.2005 18:48:18
Elektroniikka ja soitinrakennus olis tälle varmaan parempi paikka, mutta... Pikaisesti vilkaisin ja tuonne http://gallery.ekinet.com/fender/ -hakemistoon ei ollut oikeuksia, ei siis tarvinnut kuvia katsella :(
Myydään: Inssiopiskelijalle kirjoja. Katso tori/muut.
MKK
20.01.2005 18:48:48
Kitara palasiksi ja odottamaan inspiraatiota sekä visioita siitä mikä on kitaran kohtalo ja tulevaisuus.

Ensimmäinen seikka on varmaankin miettiä se, että mitä haluat ja miksi aloit tähän "palapelin kasaamiseen/tekemiseen"?
Onko speksien pääpaino siinä, että kitara ei nykyisellään miellytä vai siinä, että on liikaa vapaa-aikaa? :)

No joo... toivotan hauskoja hetkiä palapelisi kanssa. Itse olen jonkusenkin kepukan modannut ja ensimmäistä täysin omaani rakentamassa... hauskaa ajankulua :)

t,
Mika
Kadonneen soundin jäljillä....
Eqi
20.01.2005 23:21:10

Elektroniikka ja soitinrakennus olis tälle varmaan parempi paikka, mutta... Pikaisesti vilkaisin ja tuonne http://gallery.ekinet.com/fender/ -hakemistoon ei ollut oikeuksia, ei siis tarvinnut kuvia katsella :(

Joopa Apachen säätäjä ollut varmaan kännissä ko unohtanut tärkeitä asioita.
Nyt pitäisi taas gallerian toimia..

-E
JuSu
21.01.2005 09:04:00

Jonkin verranhan tuota on jo aiemmin viritelty, humbuckeria asenneltu tallaan...

Jos tarkkoja ollaan, niin itseasiassa tuo on ilmeisestikin Meksiko Squier. Mulla on samanlainen, ja Fenderinä minä(kin) sen ostin, vaan sittemmin tällä palstailla joku (taisi olla Weelie) asian selvitti. Siellä lavan päässä lukee pienellä "Squier Series", mutta sulta se teksti on näköjään hiottu pois..?

Muistaakseni historia meni näin: Aikanaan, kun Meksikon tuotantolinjaa kehitettiin, myytiin edellisvuoden Fenderit Squiereina ulos. Näihin oli jo (ainakin osaan) painettu isolla Fender-logo, jota sitten korjailtiin tuolla pienellä lisäyksellä lavassa. Korjatkaa tietäväisemmät, jos jotain meni pieleen.

Aikanaan maksoin kitarasta uutena vuonna -96 tarjouksessa 1995 markkaa, ovh oli 2995. Ensimmäinen stratomallinen kitarani, ja on mulla vieläkin aktiivikäytössä. Tuskin tästä ikinä luovun. Kaula on mielestäni kerrassaan oivallinen, jos joskus tulee teetettyä kitara, niin tässä on kaulan malli.

Monenlaista muutosta on omanikin käynyt läpi, alkuperäistä ovat enää puut ja jakkikuppi, esim. mikit ovat vaihtuneet useaan otteeseen.

Mitä projektiisi tulee, niin ehdottaisin vaihtamaan virittimet (mikäli alkuperäiset) sekä tallan asialliseen teräsblokkiseen. Huomaa, että talla on kapeampi kuin jenkkistratoissa. Uusi pleksi tuo ilmettä, esim. SP-Elektroniikasta peilipleksi 13 euroa. Mikkejä nyt sitten voi vaihdella mielen ja maun mukaan, mutta jos noissa ei isompaa vikaa ole, pitäydy niissä.

JuSu
Minä olen myyrä.
Pitkavirta
21.01.2005 12:58:17
http://irc-galleria.net/view.php?nick=pitkavirta&image_id=1585046

mä tein tommosen.
elikkä maalit pois kunnolla, hioontaa ajankuluks.
sit vaan puuöljyä pintaan ja se on siinä. plekusuojaan tökkäsin mustaa öljyväriä joukkoon.

toi on tosin ihan paska, tai ainakin kaula. mielummin ostan uuden kitaran ku alan kaulaa vaihtamaan.

Kannattaa lakata se sit lopuks, toi on aika nehrun näkönen lakkaamattomana.. (siis toi mun)
there's only one colour
the colour of human skin
different shades of darkness
are frightening only the weak
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)