Aihe: Bodomilta uus levy 29.08.2005
1 2 3 4 5
Mijau
14.01.2005 23:14:45
Voi teitä kurkuttajia *sekaisin Mijausta*
*kurnau*
bass-man
20.01.2005 13:32:00
Pakko hankinta! Helkutti. Kun knuckleduster ja trashed, lost & strungout olivat kumpikin kovii biisei nii kovaa kamaa tiedossa.
"Ei se hevi niin vakava asia ole"
Cirya
20.01.2005 15:30:19 (muokattu 20.01.2005 15:30:51)
no sehän nyt on aivan mielipidekysymys

Tän ku täällä muutkin tajuais.

aamen
Kuolema teinigooteille.. R.I.P Dimebag Darrell
KanZuu
20.01.2005 17:33:04
Pakko hankinta! Helkutti. Kun knuckleduster ja trashed, lost & strungout olivat kumpikin kovii biisei nii kovaa kamaa tiedossa.

Olen samaa mieltä, että nuo ovat kovia biisejä, mutta muistaakseni luin Laihon sanoneen, että noista ei kannata arvata tulevan levyn linjaa (?). Tietääkö kukaan, että tuleeko noista kumpaakaan uudelle levylle? Tai miten yleensä ep:ssä menetellään, että tuleeko biisejä seuraavalle levylle?
luopio
20.01.2005 17:48:33
Olen samaa mieltä, että nuo ovat kovia biisejä, mutta muistaakseni luin Laihon sanoneen, että noista ei kannata arvata tulevan levyn linjaa (?). Tietääkö kukaan, että tuleeko noista kumpaakaan uudelle levylle? Tai miten yleensä ep:ssä menetellään, että tuleeko biisejä seuraavalle levylle?

Noista kumpikaan ei viimeisien tietojen mukaan tulossa levylle. Ihan erillinen projekti piti olla.
räppärit vituttaa
Lego
20.01.2005 17:56:36
....niin miksi et voi myös myöntää sitä tosiasiaa, että Children of Bodom oli yksi ns. rankemman rääyntä-vokaaleilla varustetun melodisen metallin edelläkävijöitä ja tyylin kehittäjiä. Monet ovat kyllä kopioineet sitä vaihtelevin tuloksin....

B-U-L-L-S-H-I-T!!!

Se on kyllä niin että CoB on ollut se kopioiva osapuoli, mitä tuohon "rääyntä-melodinen-metalli" akselille mennään...
Ja muutenkin Bodom on köyhä kopio Stonesta, koitappa kuunnella sooloja, kappalerakenteita, sonnikööriä etc etc...

Sitä paitsi Suomimetalli on vimosen päälle lastenkengissä kun verrataan esim. rakkaaseen naapurimaahamme ruotsiin ynnä muihin jossa metallikulttuuri on paljon pidemmälle vietyä.
P = U * I
Goodfellas
20.01.2005 18:10:31
B-U-L-L-S-H-I-T!!!

Se on kyllä niin että CoB on ollut se kopioiva osapuoli, mitä tuohon "rääyntä-melodinen-metalli" akselille mennään...
Ja muutenkin Bodom on köyhä kopio Stonesta, koitappa kuunnella sooloja, kappalerakenteita, sonnikööriä etc etc...

Sitä paitsi Suomimetalli on vimosen päälle lastenkengissä kun verrataan esim. rakkaaseen naapurimaahamme ruotsiin ynnä muihin jossa metallikulttuuri on paljon pidemmälle vietyä.

Ja Stone sitten ei ole "kopioinut" mitään muilta alan (jenkkilän) edelläkävijöiltä?? Se nyt vaan on niin, että 2000-luvulla kun kovin paljon uutta ei varsinaisesti metallin saralla ole keksitty niin kyse taitaa olla siitä, kuka parhaiten hyödyntää vanhaa pohjaa lisäten siihen sen oman touchinsa. Ja sitäpaitsi, jos kuuntelee esim. Hatebreederiä niin on pakko todeta, että levy on hyvin lähellä täydellistä metallialbumia kaikilla osa-aluieilla. Vaikutteita on napattu varmasti moneltakin yhtyeeltä, mutta kokonaisuutta kantaa koko ajan juuri se OMA juttu. Tyylillinen muutos suoraviivaisempaan Wylde-henkiseen mättöön on mielestäni erittäin hyvä asia. Ohan se selvää, ettei kitara/syna-tiluttelulla kolmen ekan levyn jälkeen ollut paljon uuttakaan annettavaa, että sillä linjalla olisi jatkettu. Luulen, että kesällä 2005 uutta levyä ostaessani en juurikaan mieti keneltä tämä riffi tai biisi muistuttaa, vaan jos lätty on yhtä kovaa metallia, mitä nuo aiemmat levyt, kuuntelen sitä todennäköisesti helvetisti! Eiköhän se kuitenkin ole niin, että suurin osa heavyriffeistä ja jutuista ole jo keksitty 80-luvulla?! Nyt eletään 2000-lukua ja silti huomaan ostavani ja nauttivani yhä useammasta uudesta levystä (vaikka kasarifani olenkin) ja näin sen kuuluukin mennä! Musiikki etusijalle ja turhat narinat romukoppaan!
Love On The Rocks. She`s My Shot!
KanZuu
20.01.2005 18:26:59

Minulla kyllä reilusti suurin osa metallista mitä kuuntelen on suomalaista ja vaikka olen jonkin verran kuullut niin yksikään ruotsalainen bändi ei ole niin iskenyt, että ostaisin levyn, kuinka metallikulttuuri on pidemmälle vietyä? Ei ne perustelut ikinä haittaa tee.
Lego
20.01.2005 18:28:12
No onneksi sinä olet enemmistö.
P = U * I
Deathrace King
20.01.2005 21:54:38

B-U-L-L-S-H-I-T!!!

Siis en sitä tarkoittanut ettei Bodom ole kopioinut mitään tai ketään. Varmasti jokainen bändi on ottanut jostain vaikutteita musiikkiinsa. Bodom on vain luonut omankaltaisen konseptin ja monet ovat juuri tätä konseptia yrittäneet kopioida vaihtelevin tuloksin. Ja jos käyt johonkin Stoneen vertaamaan niin huhhuh! Ihan eri genreissäkin liikutaan. Jotain samaa kyllä löytyy, ja hyvä niin. Köyhä kopio :) Ehkä hiukan paremmin on Bodomi tainnut kyllä menestyä, että voipi olla sana köyhä hiukan väärä..(kaikella kunnioituksella Stonea kohtaan)

Suomella ja Ruotsilla menee kummallakin metallikulttuurissa hyvin. Vaikea nyt käydä suoralta kädeltä vertaamaan. Jos näistä isommista nimistä käydään tutkimaan, niin Suomella on Nightwish, CoB, Stratovarius, Finntroll jne. Ruotsilla taas The Haunted, In Flames, Dark Tranquillity, Arch Enemy, Hypocrisy, Soilwork, Dismember jne. Ehkä Ruotsi vie musiikillisessä mielessä isomman korren, mutta se onkin sit kevyesti Euroopan kärjessä. Suomellakin kyllä hyvin pyyhkii!

Ps. Goodfellakselle napsahti plussaa hyvästä kommentista.
Haetaan (soolo)kitaristia thrash metal bändiin (Lpr).
overtake
20.01.2005 23:23:33
Siis en sitä tarkoittanut ettei Bodom ole kopioinut mitään tai ketään. Varmasti jokainen bändi on ottanut jostain vaikutteita musiikkiinsa. Bodom on vain luonut omankaltaisen konseptin ja monet ovat juuri tätä konseptia yrittäneet kopioida vaihtelevin tuloksin. Ja jos käyt johonkin Stoneen vertaamaan niin huhhuh! Ihan eri genreissäkin liikutaan.

Eikä liikuta. Samaa riffittelyä se pohjimmiltaan on. Örinä ja koskettimet vain lisänä. Kannattaa tutustua Stonen tuotantoon tarkemmin niin huomaat kuinka tuttuja riffejä ja soolonpätkiä sieltä löytyykään.
basistivol666
21.01.2005 09:39:16
Kyllä se näin kuitenkin on että mitään täysin uutta ei metallimusiikissa saada aikaan enään. Kaikki tulee olemaan ja on enemmän tai vähemmän vanhan kopioimista! Mutta ei pidä lannistua.
Ja Metalli Virtaa!
luopio
21.01.2005 16:48:50
Suomella ja Ruotsilla menee kummallakin metallikulttuurissa hyvin. Vaikea nyt käydä suoralta kädeltä vertaamaan. Jos näistä isommista nimistä käydään tutkimaan, niin Suomella on Nightwish, CoB, Stratovarius, Finntroll jne. Ruotsilla taas The Haunted, In Flames, Dark Tranquillity, Arch Enemy, Hypocrisy, Soilwork, Dismember jne.

Mielestäni Suomen kärki on hieman terävämpi mutta ruotsilla on osaajia laajemmalti. Plussaa tästäki.
räppärit vituttaa
Deathrace King
21.01.2005 18:09:21

Eikä liikuta. Samaa riffittelyä se pohjimmiltaan on. Örinä ja koskettimet vain lisänä. Kannattaa tutustua Stonen tuotantoon tarkemmin niin huomaat kuinka tuttuja riffejä ja soolonpätkiä sieltä löytyykään.

Äähh. Tällä hypoteesillä voidaan vaikka sanoa että Metallica kuulostaa ihan Iron Maidenin kopiolta :) Kyllähän minä sekä Bodomin että Stonen tuotantoon olen tutustunut ja yhtäläisyyksiä löytyy joistain jutuista, mutta en silti ole samaa mieltä. Kumma kun ei aikaisemmin tällaisia väittämiä näkynyt.. Liekö Roopen liittyminen Bodomiin hämännyt ihmisiä?
overtake
21.01.2005 18:16:14 (muokattu 21.01.2005 18:19:24)
Äähh. Tällä hypoteesillä voidaan vaikka sanoa että Metallica kuulostaa ihan Iron Maidenin kopiolta :) Kyllähän minä sekä Bodomin että Stonen tuotantoon olen tutustunut ja yhtäläisyyksiä löytyy joistain jutuista, mutta en silti ole samaa mieltä. Kumma kun ei aikaisemmin tällaisia väittämiä näkynyt.. Liekö Roopen liittyminen Bodomiin hämännyt ihmisiä?

Onhan tästä nyt puhuttu iät ja ajat kuinka paljon Stonemaista Laihon kitarointi on ja muutamia juttuja kopionut lähes suoraan Stonen biiseistä. Mutta ei kai tuo ihme ole kun Laiho on Stonen ja Latvalan usein maailman huipuiksi ylistänyt.
Ja samahan tuo. En minä valita. Nyt vielä kun Latvala itse on Bodomin riveissä niin eiköhän se loppupeleissä ole vain hyvä asia kun siellä sitä Stoneakin vähän kuuluu. Toivottavasti vain Latvalalla on tulevalla levyllä hieman suurempi rooli kuin tuossa uusimmalla videolla. :)
Deathrace King
21.01.2005 18:24:57

Ja samahan tuo. En minä valita. Nyt vielä kun Latvala itse on Bodomin riveissä niin eiköhän se loppupeleissä ole vain hyvä asia kun siellä sitä Stoneakin vähän kuuluu. Toivottavasti vain Latvalalla on tulevalla levyllä hieman suurempi rooli kuin tuossa uusimmalla videolla. :)

Ok. Hyvä asia se on minustakin. Itse ainakin uusimmalla videobiisillä kuulin jotain Slayer ja Stone-vaikutteita ja toivotaan että sitä linjaa jatketaan täyspitkänkin parissa. Latvalan rooli voisi tietenkin olla hiukan suurempi, mutta pitää muistaa että koko Bodom on periaattessa Laihon projekti ja visio. Eiköhän sieltä laatumäiskettä tule niinkuin ennenkin.
Ullukka
25.01.2005 13:55:10
Onhan tästä nyt puhuttu iät ja ajat kuinka paljon Stonemaista Laihon kitarointi on ja muutamia juttuja kopionut lähes suoraan Stonen biiseistä. Mutta ei kai tuo ihme ole kun Laiho on Stonen ja Latvalan usein maailman huipuiksi ylistänyt.

Minä kun en oikeastaan ole mikään tämän alan asiantuntija, mutta sen verran täytyy sanoa että jopa minä kuulen stone vaikutteet bodomista. Ja mä olen tällaisen musiikin satunnainen kuuntelija. Mutta jostain kait kaikki ottaa vaikutteita... ja kierrätys vähentää roskan määrää.
luopio
25.01.2005 17:56:44
kaikkihan sitä jostain omat ideat ja vaikutteet ammentaa, ei kukaan voi ihan tyhjästä mitään keksiä...
räppärit vituttaa
Super-Jari
25.01.2005 18:26:31
Ikinä kuullukaan mistään Deicidestä. Eikä kiinnosta kun Bodom on parempi joka tapauksessa.

Tämä kommentti ansaitsee plussan.
When all else fails, we can whip the horse's eyes and make them sleep, and cry.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)