Aihe: "kannettavat" koskettimet
1 2
gh n
20.01.2005 19:38:10
Sonata Arctican kosketinsoittajalla on semmonen kannettava kosketinsoitin. Niin tietääkö joku mikä sen malli ja merkki on? Tai siis yleensä semmosien jotka on tommosia kannettavia.. Ja saako semmosia mistään suomesta? Ei ole ainakaan tullu vastaan..
Super_hevari )
20.01.2005 20:09:51
Toi on Rolandin Ax-1 kait...en oo varma. just tota mallia ei kait enää myydä mut thomannilla on myynnissä uudempi versio tosta, Roland AX-7
Kirjota thomannin sivulla hakuun AX-7 ni tulee ekana siinä listassa.
"Jos ooppera on musiikkia, katolta putoaminen on liikennettä." Alfred E. Neuman
baron
21.01.2005 01:09:03

On mullakin kannettavat.

Neljä riskiä jätkää kantaa ne sujuvasti.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
M.i.k.key
21.01.2005 02:35:51
Vanha versio AX-1 on punainen, uusi on valkoinen eli tuo 7. Mullapa onkin semmoinen punainen, ne on tulossa takaisin muotiin ja taidanpa ottaa taas keikoille messiin...
Mä lopetan nää hommat!
Windreaper
21.01.2005 12:18:34
Jea, back to 80s. Jos haluaa tuommoisen halvalla, niin Yamahan KX5:sta on ainaki ebayssa sinne vähän alle 150e hinnoille. Se on jopa ihan oikea kasarihirmu - neonvihreää tekstiä mustalla pohjalla, nam. Harmi, että noilla on suhteellisen vaikeaa soittaa ilman harjoittelua :/.
Cirya
21.01.2005 14:33:59
eikös tuossa ole bendauspotikkaa olleskaan? kun kattelin kuvia nii ei ainakaa mulle osunu silmään.. :(
Kuolema teinigooteille.. R.I.P Dimebag Darrell
Snowblind
21.01.2005 14:42:34

Nuo ax:t on aika rumia.. Mulla on hienompi:

http://koti.mbnet.fi/nsalakka/files/kuveja/hihnakorg.jpg
"Many musicians have dreamed of compact technological boxes, inside which all audible sounds, including noise, would be ready to come forth at the command of the composer" - John Cage 1942
Jabbe
21.01.2005 15:31:17
eikös tuossa ole bendauspotikkaa olleskaan? kun kattelin kuvia nii ei ainakaa mulle osunu silmään.. :(

Bendaus tapahtuu ribbonilla ja modulaatio kahvalla. Helppo käyttää ainakin mun mielestä, tosin modulaatiossa on sama ongelma kuin joystikeissäkin että vaikea saada sulavia liikkeitä, lähinnä voi käyttää joko arvoja 0 tai 127 eli eimitään ja täysillä. Pyörät (mod wheel) on niiiiin paljon kivempia ja tarkempia..

Mut joo. Mul on AX-7 jonka ostin käytettynä ja erittäin mukava peli. Uutena tuskin kannattaa ostaa (lähes 500€) mut jos käytettynä löytyy niin ainakin AX:t on hyviä.
Guild
21.01.2005 16:41:14
Kyllä tuo tuo jonkinlaista katu-uskottavuutta jos sitä hakee. Kivat maalaukset on kyllä AX:ään SA:n Henkalla.
Jea!
Ragorn
21.01.2005 22:15:35
Näin aloittelija kysyn että onko tuossa soudeja itessään, vai tuleeko ne jostan muusta synasta?
Jos tajusitte..?
Mikä vitun pastilli?
Super_hevari )
21.01.2005 22:20:52
Käsittääkseni toi on vaan controlleri, eli tarvis joko synamodulin tai synan kaverikseen.
gh n
22.01.2005 09:31:44
Hmm.. Kun en ole ikinä soittanut tommoista niin voiko sitä soittaa kahdella kädellä? Tuntuis ainakin vaikeelta
Adawolf
22.01.2005 11:46:58
Hmm.. Kun en ole ikinä soittanut tommoista niin voiko sitä soittaa kahdella kädellä? Tuntuis ainakin vaikeelta

No totta kai voi
Jabbe
22.01.2005 17:19:10

Voi mutta vähän hankalaa. Vasurille ei mikään maailman ergonomisin soittoasento, eli pääasiassa yhden käden soitinhan toi on.
Jabbe
22.01.2005 17:19:38
Näin aloittelija kysyn että onko tuossa soudeja itessään, vai tuleeko ne jostan muusta synasta?
Jos tajusitte..?

Ei ole. Se siis on vaan kontrolleri.
futureproof
25.01.2005 00:14:38 (muokattu 25.01.2005 00:16:30)
Soitin yhellä kasarikeikalla jumpin sillä, bassoäänet introssa ja väliosissa saatto ainaki soittaa vasurilla kaverina...
...kannattaa kokeilla, tulee semmonen kunnon kynäilyolo
...:)
Leikari
25.01.2005 08:40:20
Vasurille ei mikään maailman ergonomisin soittoasento, eli pääasiassa yhden käden soitinhan toi on.

sopii joko kitaristin rinnalle pyrkivälle hevitiluttajalle tai funkkaavalle synabasistille (- sh-101:stä kahvan kanssa olen tuohon itse käyttänyt)
Synth
26.01.2005 11:34:59
Nuo ax:t on aika rumia.. Mulla on hienompi:

http://koti.mbnet.fi/nsalakka/files/kuveja/hihnakorg.jpg

toihan on Korg X5D jota mm. Janne Warman (Children of Bodom, Warmen) käyttää... joku on vaa lyöny sihen remmin mut pääasiassahan toi ei oo luotu tommosta kantamista varten joten en ihmettele jos joku sanoo tota rumaks... kyl semmoses kannettavas mallis kuuluu olla jonkinmoinen vasemman käden sija... ja itekki harkitsen jos ostaiski tommosen kannettavan vaiko pitäiskö perinteisen kontrollerin sillai väärinpäin kakstaso tuplaristitelineessä jollasella nytki soittelen... ite kyl suosittelisin tota jälkimmäistä koska sillä ei tuota mitään ongelmaa soittaa molemmilla käsillä...

ja tosta rolandin kannettavasta sen verran että mun muistaakseni se ax-7 mikä lieneekään jota thomannilla myydään ni on vaan nelioktaavinen... että tietäiskö joku myydäänkö uusien listalla viisioktaavisia kannettavia kontrollereita...
Snowblind
26.01.2005 11:54:11

toihan on Korg X5D jota mm. Janne Warman (Children of Bodom, Warmen) käyttää... joku on vaa lyöny sihen remmin mut pääasiassahan toi ei oo luotu tommosta kantamista varten joten en ihmettele jos joku sanoo tota rumaks... kyl semmoses kannettavas mallis kuuluu olla jonkinmoinen vasemman käden sija...

X5 tuo on joo ja piti ihan kokeilumielessä iskeä hihna kiinni kun tuo on niin kevytkin. Pohjasta pari ruuvia pois, rikat ruuveihin ja hihna sujautetaan mukaan ja ruuvit takasi kiinni.
Soittomukavuus on taas sitten eri asia.. Mutta eipähän ainakaan muilla tollaista ole =)
"Many musicians have dreamed of compact technological boxes, inside which all audible sounds, including noise, would be ready to come forth at the command of the composer" - John Cage 1942
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)