slopez 20.01.2005 15:01:11 | |
---|
Tere, Tässä yhtä vahvistinta katselin ebay:sta. Onko kellään kokemuksia tuolta esim. vahvistimen tai kitaran ostamisessa? Uskaltaako tommosista paikoista ostella? Onko kellään kokemuksia Western Union Money Transferista? Miten olette hoitaneet maksun? |
UltimateFlavor 20.01.2005 16:06:00 (muokattu 20.01.2005 16:06:54) | |
---|
Enpä ole tilannut, mutta saksan e-baystä löytyy kyllä pirun halpoja vahvistimia. Esim. fenderin silveraface twinejä menee sillä 800 kummatakin puolelta, eli reilusti alempana hinnat, kuin suomessa. Noita olen itse katsellut. Kyllä olen tässä harkitsemassa, jos vain saisi tuon nykyisen alta pois.. Mielellään otan kokemuksia vastaan. Noista maksu ja toimitustavoista/varmuudesta en ole kyllä tietoinen. EDIT. kirotusvihre |
askomiko 20.01.2005 16:06:30 | |
---|
Eihän Ebay sinällään ole paikka josta tilataan, mutta kumminkin, ostin saksalaiselta hemmolta vahvarin, ja sain sen kotiin asti. |
fox 20.01.2005 16:13:38 | |
---|
Eihän Ebay sinällään ole paikka josta tilataan, mutta kumminkin, ostin saksalaiselta hemmolta vahvarin, ja sain sen kotiin asti. Näin nimenomaan. Tuosta Western Unionista: olenkohan kaks artikkelia Westernin kautta maksanu, toimii mutta kuluja tulee. Mieluummin PayPal tai suora rahan siirto, tosin Jenkkeihin, josta ilmeisesti oot hommaamassa, on maksuliikenne "vanhanaikasta" jos ei onnaa PayPalilla maksu.. Ja eBay on pääasiassa huutokauppa, tosin jotkut liikkeet myy suoraankin.."Buy Now"-optiolla.. tarjousta jättämään vaan! Muuten, halvemmalla saa Euroopasta ku jenkeistä... :) |
slopez 20.01.2005 16:26:55 | |
---|
joo siis tarkotin justii että onko kukaan ostellu mitään. jees. |
Western Union on tyyris (kuulemma Kreikassa maksaa vain kiinteän pikkusumman!). Paypalilla olen maksanut, vaikka kulunsa siinäkin. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
Tomtom 20.01.2005 17:20:19 (muokattu 20.01.2005 17:26:18) | |
---|
Kannattanee vilkaista tuo kitaran tilaaminen USA:sta- säie. Vastaukset aika moneen kysymykseen. Edit: no ei ehkä ihan.. Itte oon ostanut kolme yli K€:n kitaraa, yhden saksasta ja kaks jenkeistä. Joka kerta meininki on ollut ihan suht.luotettavaa, joskin saksasta homma hoituu justtinsa eikä melkein. Efektejä oon ostanu mm. Music123:sta Ebayn kautta siis. Nopeaa, mutta kalliit kuljetukset. WU:n maksu määräytyy siirrettävän rahasumman mukaan, mutta on ainakin nopeaa. Maksoin kerran jenkkeihin jotain 1500-1800 ja kulungit oli muistaakseni jotain 50€, eli periaatteessa aika paljon. Paypalilla et maksa kuluista, koska myyjä maksaa ne useimmiten. Kai. Kertaakaan ei oo kusetettu. Vielä... "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
freesurf 20.01.2005 17:49:42 | |
---|
Tilasin gibsonin, en luottanut mihinkään paypallin internet-tileihin joten maksoin WU:n kautta. tonnin luokassa jotain 50€ maksu. Mielummin 50€ kun annan luottokortin numeron, päätymispäivän ja nimeni nettiin....huh hirvittää!! Toimii hyvin Ebay siis, kannattaa valita joku kokenut kauppaaja, eli heppu jolla on hyvät meriitit (näkyy käyttäjän fileissä). |
wilo 20.01.2005 19:09:19 (muokattu 20.01.2005 19:10:59) | |
---|
Ostin eräältä saksalaiselta myyjältä ebay-huutokaupan perusteella ibanez artistin (kiitti muuten fox hyvistä neuvoista!). Kuvia rakkaasta lapsesta... http://kitara.kaappi.net/artist/index.html Kauppa sujui hyvin, maksoin EU-maksuna suoraan myyjän tilille. Raha siirtyi muutamassa päivässä, jonka jälkeen tavara siirtyi ups:llä myöskin muutamassa päivässä. Hankaluutena oli riittävien tietojen saaminen myyjältä, koska olimme molemmat ensikertalaisia ulkomaankaupossa. Lisäksi oli hieman kieliongelmia (en osaa saksaa) ja toisaalta hän ei ollut jatkuvasti sähköpostin tavoitettavissa, ei edes joka päivä. Niinpä esisählinkeihin menikin ylivoimaisesti eniten aikaa, muistaakseni yli kaksi viikkoa. Myyjältä kannattaa kysyä seuraavat tiedot: - nimi (luonnollisesti!) - osoite - puhelinnumero (ei pakollinen, mutta esim. pankin rahasählinkien varalta) - pankin SWIFT-koodi - pankkitilin IBAN-numero - pankin ja konttorin täsmällinen nimi - pankin osoite Kaikkia näitä tietoja ei tarvinnut EU-pankkisiirtoa varten, mutta muualle tehtävää kansainvälistä siirtoa varten kyllä. Mun kokemusten mukaan ebay-myyjät ovat useimmiten asiallisia kaupantekijöitä. Muualle kuin Eurooppaan en tosin kauppaa kävisi, olisi luotettavuuden lisäksi tullit ja verot huolena. Edit: ja mieluiten hoitaisin raha-asiat suorana tilisiirtona. Pienemmän summan voisi maksaa paypalilla tai vastaavalla, joskin silloin tarvitsee luottokortin. |
Collapsed 20.01.2005 19:41:24 | |
---|
Ostin Saksan eBaysta vähän aikaa sitten kitaran (vuoden -91 Ibanez RG550 LTD). Maksoin EU-tilisiirtona. Soitin tuli kotiovelle asti vajaassa viikossa, toimituskulut oli UPS Standardilla jotain 23 €. |
Juzzu 20.01.2005 19:58:28 (muokattu 20.01.2005 19:59:30) | |
---|
tosin Jenkkeihin, josta ilmeisesti oot hommaamassa, on maksuliikenne "vanhanaikasta" jos ei onnaa PayPalilla maksu.. Mä oon maksellut jenkkeihin ihan tilisiirrolla, IBAN/SWIFT- ja muut koodit ja tiedot vaan haltuun niin nettipankin kautta voi suorittaa maksun eikä kulutkaan ilmeisesti ole kovin suuret kun en ole omasta tiliotteesta edes niitä huomannut - vaikka maksaakin laskun "OURS" -maksuna jolloin maksajalle tulee kaikki siirtokulut. Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen |
sihvoh 20.01.2005 20:32:47 (muokattu 20.01.2005 20:38:54) | |
---|
Japanista olen ostanut kolme kitaraa ja yhden basson eBay huutokaupoista. Jenkeistä parit mikit ja pientä roinaa. Joka kerta on homma mennyt asiallisesti. Tavara on sitä mitä on kerrottu ja perille tulee 3-6 päivässä Suomen tullin kuppailun viedessä yleensä 1,5 päivää. eBay huutokaupoissa pitää tutkia tarkkaan myyjän aikaisemmat diilit. Jos kaveri on myynyt 100 kitaraa ja kaikki ovat tyytyväisiä niin silloin tuskin tulee vedätystä tälläkään kertaa. Myös huijareita on liikkeellä ja ihan kenelle tahansa ei kannata pistää rahaa pankkitilille. Paypal on hyvä maksutapa, koska siinä on myös maksuturvaa mukana. Jos tule kusetetuksi niin Paypal korvaa tappion tiettyyn summaan saakka. Myös kauppiailla voi olla Paypal-turvasopimus. Elikkä jos käyt eBay huutokauppoja, lue lävitse ensin mitä myyjä on myynyt ja mitä palautetta hän on saanut. Epäselvissä tilanteissa lähetä kysmyksiä ja katso mitä saat vastaukseksi. Jos olet huutamassa kitaraa niin silloin kannattaa huutokauppoja seurailla jonkin aikaa, jottaa saa käsityksen hinnoista joita joutuu/kannattaa maksaa. Koska huutokaupat perustuvat viimeiseen huutoon on paras taktiikka seuraava: 1) Mieti mitä olet valmis maksamaan 2) Älä nosta hintaa turhilla huudoilla 3) Odottele aivan rauhassa 4) Katsele kuvia rauhassa ja hartaasti, suurennettuna, jne... 5) Jätä se maksimihuutosi viimeisen minuutin loppupuolella Sitten joko voittaa tai häviää, mutta ei tule mitään paniikkia. EDIT: Juu ja olenhan tosiaan Saksastakin ostanut esim. Tweed kitaralaukun, jossa maksu meni tilisiirrolla ja sekin toimi loistavasti. I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
Kassu 20.01.2005 20:34:38 | |
---|
Ben_D ostaa päräytti Jenkkijaskan tuolta. En itse kyllä uskaltaisi. |
Tomtom 21.01.2005 09:28:08 | |
---|
Mä oon maksellut jenkkeihin ihan tilisiirrolla, IBAN/SWIFT- ja muut koodit ja tiedot vaan haltuun niin nettipankin kautta voi suorittaa maksun eikä kulutkaan ilmeisesti ole kovin suuret kun en ole omasta tiliotteesta edes niitä huomannut - vaikka maksaakin laskun "OURS" -maksuna jolloin maksajalle tulee kaikki siirtokulut. Ai jaa?! Emmää tiennytkään että tuo onnistuu jopa jenkkeihin. Miksikö hyö sitä kutsuu, ilmeisesti vaan siis money transfer tjs. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
Juzzu 21.01.2005 09:37:03 | |
---|
Ai jaa?! Emmää tiennytkään että tuo onnistuu jopa jenkkeihin. Miksikö hyö sitä kutsuu, ilmeisesti vaan siis money transfer tjs. money bank transfer. Viimeks äijjä vähän päkisteli kun en halunnu paypalilla maksaa mutta kysy sitten pankistaan koodit niin sain sille rahat. Laitto itse asiassa kamat tulemaan ennen kuin näki edes rahat tilillään, joten luottoa löytyy molempiin suuntiin. Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen |
Torniojaws 21.01.2005 09:47:00 (muokattu 21.01.2005 09:52:51) | |
---|
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies"
- Charles Baudelaire |
Mikko Kankaanpää 21.01.2005 09:47:05 | |
---|
Olen ostanut joitakin kitaroita ja vahvistimia ja hyvin on homma aina toiminut. Tai kerran meni kuukausi ilman että myyjä vastasi viesteihini maksettuani soittimen. No laitoin sitten saksalaisen kaverin soittamaan hänelle ja kitara olikin jo lähtenyt matkaan... Sen olen huomannut että kannattaa varautua siihen että kamat on vähän huonommassa kunnossa kun mitä kuvista olettaa, joten itse ainakin huudan vain sen verran että pikku huoltamisenkin jälkeen tavara on halpaa. Mitä paremmat kuvat tuotteesta on, sitä korkeammaksi hinnat nousee. Mikko http://www.uraltone.com |
Mikko Kankaanpää 21.01.2005 09:49:07 | |
---|
Olen jutellut tuosta paypal asiasta muutaman eri maan kansalaisen kanssa ja kaikki sanoivat ettei mitään ongelmia ole koskaan ollut. Tosin muistelisin että juuri paypal:sta, sen alkuaikoina, hakkerit saivat visanumeroita läjän käyttöönsä. Tosin ainakaan suomalaisille ei tullut rahallista tappiota. Voi olla että muistan firman väärin. http://www.uraltone.com |
Ben_D 21.01.2005 12:36:04 | |
---|
Olen ostanut Ebaysta toistasataa tuotetta (mm. Jackson kitarani) eikä kertaakaan ole ollut ongelmia. Toi PayPalSucks on ihan paskapuhetta. |
weelie 21.01.2005 14:42:46 (muokattu 21.01.2005 14:43:57) | |
---|
Ainakin kun itse asiaa joskus selvittelin (yhtä nimomaista ostoa varten), tilisiirto USAan oli kalliimpi kuin Paypal. Maksoin tosi sekä vastaanottajan että omat kuluni, sekä paypalissä että tilisiirrossa oli kumpiakin. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |