Aihe: Skulaatko millä vaan?
1 2 3 4
poppamies
20.01.2005 13:20:06

Oikeestaan tärkeintä on vaahteraotelauta, mä en löydä muista oikeita nauhavälejä. ...

Niin, empä tullut tuota näkökantaa ajatelleeks.
Vaahterakaula ja mustat 7mm dotsit on tietenkin perusvaatimus...
"G-strings are for strippers"
Jani The Rock
20.01.2005 13:24:09

Niin, empä tullut tuota näkökantaa ajatelleeks.
Vaahterakaula ja mustat 7mm dotsit on tietenkin perusvaatimus...

Vaahterakaulakin menee, kunhan se on maalattu mustaksi.
The road never ends for me, kid.
FoolOnTheHill
20.01.2005 13:27:30
Tuo pätee tietysti myös ei-niin-koviin soittajiin. Meikäläisenkin soitto kuulostaa aina siltä samalta räpellykseltä, oli käsillä sitten mimmoiset überkamat tahansa.

Jå, samma här. Meinasin vaan nimenomaan sitä soundia, en soittotyyliä. Eli näpeistä se on lähtöisin loppujen lopuksi, niin paljon kuin se harmittaakin.
Ylläri
20.01.2005 13:40:02
Meinasin vaan nimenomaan sitä soundia, en soittotyyliä.

Nii määki. Mun soundini on räpellystä.
Dimebag Darrell 1966-2004
Wil-J
20.01.2005 14:32:08
Mä olen itsestäni havainnut että mä kuulostan samalta kaikilla kamoilla ja soitan ihan yhtä hyvin(/huonosti) millä tahansa kepukalla. Olen tyytyväinen tähän asiaan, sillä pidän soundistani. Myös nuppien ja nappien ruuvailu tuntuu joskus turhalta kun aina kohta on taas se sama saundi. Ehkä se johtuu röytämisestä? ;)
Johannes_t
20.01.2005 14:36:08

kuulostan samalta kaikilla kamoilla ja soitan ihan yhtä hyvin(/huonosti) millä tahansa kepukalla.

Mitäs kun vastaan tulee soitin, jossa säädöt/kielet ovat itselle aivan väärät?

Oon törmännyt semmosiin kuminauhakieliin (ja nyt ei puhutas Ashburysta, se on hieno peli, pääsin kokeilemaan!) joihin ei kertakaikkiaan saa minkään näköstä tatsia.
Karlsson
20.01.2005 14:38:39
(ja nyt ei puhutas Ashburysta, se on hieno peli, pääsin kokeilemaan!)

Eiks joo jyty?
Jesus built my hot dog!
Johannes_t
20.01.2005 14:46:41

Se om miäletö! Perunajauhoja tms. kehiin, niin jo alkaa silikonikin luistamaan.
Keny
20.01.2005 14:48:17

Oon törmännyt semmosiin kuminauhakieliin (ja nyt ei puhutas Ashburysta, se on hieno peli, pääsin kokeilemaan!) joihin ei kertakaikkiaan saa minkään näköstä tatsia.

Juu toi ei toimi mulle ollenkaan jos on ihan eri säädöt mihin on tottunu.Tietty jos soittaa suoraakasia niin saatta mennä ihan jees mut jos on vaikeita kuvioita ja rytmejä niin vaikeeta on.

Kumikielet niinku mitkä esim?kiinnostaa.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Keny
20.01.2005 14:48:57
Eiks joo jyty?

O...vielläkin leuka kipee kun tipahti ku vejit ekat sävelet.
Wil-J
20.01.2005 14:53:01

No sanotaan nyt niin että jos säädöt on ihan päin persettä/infernaaliset niin sitten jätän soittamatta :P Mutta perussäädöillä soitan kyllä. Omassa jazzarissa alkaa olla sellanen jousipyssy fiilis kun ilmasto tekee tehtäviään...
Karlsson
20.01.2005 14:54:22
O...vielläkin leuka kipee kun tipahti ku vejit ekat sävelet.

Juuh, olisittepa kaikki nähneet Kenyn ilmeen ko tökkäsin ton kiinni EBS-läjään ja alkoo seinät resonoimaan...
Jesus built my hot dog!
Johannes_t
20.01.2005 14:54:41

Kumikielet niinku mitkä esim?kiinnostaa.

Ihan mitkä vaan kielet väärässä bassossa. Jos kaulan mensuuri on lyhyt ja bassoon lyö kiinni kovin ohuet kielet, ei homma oikein toimi.
Karlsson
20.01.2005 14:56:28
Ittellä kun on tua tatsi aika kova ja bassot sen mukaisissa säädöissä, niin mulla kovin usein muiden soittimissa menee pelkäksi kolinaksi. Tosin olen tatsia yrittänyt keventää, mutta kuitenkin.

Esmes just Kenyn bassojen kaa saa olla tarkkana, ovat nii hergästi soitettavia.
Jesus built my hot dog!
Keny
20.01.2005 15:10:11
Ihan mitkä vaan kielet väärässä bassossa. Jos kaulan mensuuri on lyhyt ja bassoon lyö kiinni kovin ohuet kielet, ei homma oikein toimi.

Juu hiffasin.Tyttärellä sellanen lyhytkaulanen ja valittaa et kielet on liian löysät....tottunu jo mun fenkkuihin:)
Neon tosiaan tatsiltaan kummaliset.
hemmo
20.01.2005 16:02:05

Ensin mä ajattelin reteesti, et, perkele, miehän vedän millä vaan, mutta kun näitä teidän hyviä perusteluita lukee, niin asia ei taidakaan olla ihan niin.

Kyllä lähtökohtia ovat joku oma sbasso sekä spedulauta. Voisin hätätapauksessa lainata jonkun Passoa tai Jassoa, mutten ikuna mitään aktiivipeliä.

Kimppakeikoillakin olen useimmijen niin laiska, ettei jaksa roudata omaa vaffariläjää, vaan tyydyn paikalla olevaan, jos mökää lähtee tarpeeksi. Tavallaan teurastan säröilläni kuitenkin sen vaffarin perussaundin.
Kysyn aina kuitenkin paikalla olevan vehkeen tason ja laadun, ja jos tarjolla on jotain alumiinikartiota tai kihinävehkeitä, otan mieluusti kuitenkin jotkut omat kamat.
Momster-hemmo!
Satis
20.01.2005 16:05:23
Omalla bassolla on kieltämättä mukavinta soittaa. Joskus joissain jameissa yms. on joutunut soittamaan toisten bassoilla ja vähän oudoilta ne on tuntuneet vaikka ihan hyvin niiden kanssa on pärjännyt. Vahvistinpuolellakin omat kamat tuntuu parhaimmilta, kun en ole mitenkään erityisen taitava vieraiden kamojen säätämisessä.
"Omenan kohtalo on kara"
absqua
20.01.2005 16:07:30 (muokattu 20.01.2005 16:14:19)
Nii, kuinka omakamariippuvainen olet?

Eipä niillä kamoilla juurikaan ole väliä, kunhan ovat tarpeeksi tehokkaat.

Asia riippuu tietty hieman siitä minkälaista musiikkia soitetaan - jos pitää vetää jotain hankalampaa materiaalia, jossa lavasoundin/soittotatsin pysyminen optimaalisena on tärkeää, niin silloin olisi tietenkin mukavaa jos kamat olisi omat tai jos olisi aikaa tutustua kunnolla niihin lainavehkeisiin. Yleensä sitä aikaa ei ole.

EDIT: Jäi käsittelemättä lainasoittimet. Niitä mä yritän vältellä tuomalla aina oman mukanani. Lainameisseliin sopii ihan sama filosofia kuin kamoihinkin eli soitettavan musiikin haasteellisuus noin niinkuin suoritusteknisestä näkökulmasta vaikuttaa oleellisesti siihen mikä fiilis on lainawehkeillä soitella.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Teme007
20.01.2005 16:11:55
Peruskasi lähtee millä vaan, muuta en sitten osaakkaan.
Ruotsi on muuten kiva paikka, mut ku siellä on vaan niin paljon niitä ruotsalaisia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)