Kosminen 19.01.2005 23:14:38 | |
---|
Hoh vähänkö vieläpä tekis mieli ihan ilkeyttään teettää sen syvyiset rummut ettei kenelläkään ole, kaikkea 7½ tuumaa jne.. "Hän tiesi että hänelle valehdellaan, mutta hän ei halunnut kuulla totuutta." - Catrabbits: Kynnys |
Hoh vähänkö vieläpä tekis mieli ihan ilkeyttään teettää sen syvyiset rummut ettei kenelläkään ole, kaikkea 7½ tuumaa jne.. olet sen suhteen myöhässä ruska on kaunis väri |
eljohnny 20.01.2005 14:00:28 | |
---|
Eräs ystäväni tilasi noin vuosi sitten virvelin Kumulta ja kun sellaisia minkä hän halusi ei ollut ennemmin valmistettu niin merkki oli Singature (+jotain) omalla nimellä. Pitäähän sitä sitten joskus hankkia koko setti Kumua, siis sitten kun rahaa Venyttely on kaiken A ja O. |
Kosminen 20.01.2005 15:32:51 | |
---|
olet sen suhteen myöhässä Ihan esimerkkinä pistin. Kyllä sieltä joku koko löytyy mitä ei ole tehty, kolmasosatuumia ja silleen mut annetaanpa olla.. "Hän tiesi että hänelle valehdellaan, mutta hän ei halunnut kuulla totuutta." - Catrabbits: Kynnys |
Lord Torment 20.01.2005 16:37:10 (muokattu 20.01.2005 16:38:26) | |
---|
juu kumu.fi onhan kumuja aika monella ganska bralla kannuttelijalla joista mieleen muistuu vaan Kuoppis ja Amorphiksen kannuttelija jonka nimi ei muistu. jossakin lehtösessä (ettei olis ollu hml kaupunki uutiset tai joku tollane) näiden rumpujen valmistaja kertoi merkistä ja minun muistaakseni niiden sanottiin olevan halvemmat kuin jotkut huippumerkit riippuen tietty että tahtooko dream theater setin taikka mitenkä. itse ajattelin hankkia tuollaset kumut. sen verran pieni virma on kyseessä että se paja on Hämeenlinnan Olympiakadulla muistaakseni |
lindo 20.01.2005 16:50:48 | |
---|
I don't belive anything, if i don't see it first |
Heikki j. 21.01.2005 01:45:51 | |
---|
Mitä puuhooppeihin tulee, niin olikohan se nyt juuri Kuoppamäki joka tuosta sanoi, jotta kestävät kaikki iskut ihan hyvin. Että siinä mielessä puu ei ainakaan jää teoriassa metallin jalkoihin. Ja Kuoppiksen puheista vielä se, että hän vetelee omien sanojensa mukaan keikat mieluummin Kumuilla kuin Gretscheillä, jotka hän omistaa myös (ks. uusin tai toiseksi uusin Riffi). Kertonee jotain sekin. Ja mitä itse rumpuihin tulee, niin itseäni juuri kiinnostaa mahdollisuus vaikuttaa niin paljon rummun yksityiskohtiin. Ja onhan materiaalina kotimainen koivu, joka ainakin meikäläisen sydäntä on soundinsa puolesta lähempänä kuin vaahtera. Ja mitä nyt olen rahojani laskeskellut ja settiä suunnitellut, niin perussetti Kumulta tulisi halvemmaksi kuin esim. Pearlin MMX:t Thomannilta. Ja minulta ei ainakaan tarvitse kahta kertaa kysyä kummat ottaisin. Hatunnostoa vain herra Helaselle aikaansaannoksistaan suomalaisilla soitinmarkkinoilla. Kumut on hienoja ja persoonallisia instrumentteja kaikki. "the total inaccessibility of silence, it shines in the
wallmirror when you've left, and disappears
when you return." |
Dr.Rubber 21.01.2005 08:43:36 | |
---|
Tosiaan, noiden Kumujen hinta. Mitä olen itse vertailua tehnyt, niin voisinpa niiden kuvitella olevan kalliimpiakin, kuin mitä ovat. Kyttä on poliisi! |
Bacchus 21.01.2005 13:37:58 | |
---|
Tosiaan, noiden Kumujen hinta. Mitä olen itse vertailua tehnyt, niin voisinpa niiden kuvitella olevan kalliimpiakin, kuin mitä ovat. Näin on, samaan hintaan niitä saa kuin esim. Taman ja Pearlin huippusarjoja. Ei paha hinta siitä, että saa itse vaikuttaa rumpujen kokoihin ja viimeistelyyn makunsa mukaan, ja jos tulee huolto-ongelmia tai muuta problematiikkaa on apu lähellä. - |
Dr.Rubber 21.01.2005 16:36:12 | |
---|
Näin on, samaan hintaan niitä saa kuin esim. Taman ja Pearlin huippusarjoja. Ei paha hinta siitä, että saa itse vaikuttaa rumpujen kokoihin ja viimeistelyyn makunsa mukaan, ja jos tulee huolto-ongelmia tai muuta problematiikkaa on apu lähellä. Joo, ja näitä rumpuja ei kasata pienillä käsillä jossain, missä työntekijän oikeuksia ei mitenkään valvota. Tällaista innovatiivista yrittämistä Suomi tarvitsee! Kyttä on poliisi! |
Comic 21.01.2005 19:12:41 | |
---|
kuinkahan puuvanne kestää, jos on lyöntitekniikka päin vittua ja kantti kolisee enemmän ja vähemmän tarkoituksella. virvelissä siis. ja ylipäätään, metalliin sopiva kumu virveli olisi hankinnassa, mut kun sivuilta en saa ainakaan tolkkua, kun oon niin idiootti. |
Bacchus 24.01.2005 13:01:57 | |
---|
Joo, ja näitä rumpuja ei kasata pienillä käsillä jossain, missä työntekijän oikeuksia ei mitenkään valvota. Tällaista innovatiivista yrittämistä Suomi tarvitsee! Totta, innovatiivisuus ja rohkeus kunniaan! - |
Muovinen 24.01.2005 17:32:44 | |
---|
Onkohan Kumuissa Joutsenmerkit kyljessä? ;) "Its´s like I´d been in a coma and I´m just waking up" -Lester Burnham |
Velli 27.01.2005 16:35:29 | |
---|
Onkohan minussa jotakin vikaa, kun en tähän mennessä ole juurikaan noihin Kumuihin ulkonäöllisesti ihastunut? Varmasti uskomattoman hyvät, - ja mikä tärkeintä - kotimaiset rummut, mutta silti itse kallistuisin Pearleihin, jos pitäisi joku tuon hintatason setti hankkia. Jokin noissa häiritsee meikäläisen silmää. Mulla vähän sama juttu noiden Kumujen kanssa. Pearleissa taas tökkii se tomien ripustus. Tämän vuoksi kallistunkin Yamahaan ja Premieriin. Myynnissä mm. Ibanez RG420FAWN. |
Alpha 27.01.2005 16:44:57 | |
---|
|
Bacchus 27.01.2005 16:52:39 | |
---|
- |
ddrum54 27.01.2005 17:37:47 | |
---|
Taitaa olla ihan Starclassic Limited Edition Snare... Eiku vakio starkku se on. Omituista on tuo hoopien lakkaus. Meinaan ettei ole pitkään noin hieno. Tuo lakka ei kestä kanttilyöntejä. 2`n 4 |
Alpha 27.01.2005 17:43:19 (muokattu 27.01.2005 17:44:41) | |
---|
Paitsi että lugit, badge ja väri on erilaisia. Eli eipä taida olla.=) No voi vitura. Ens kerralla lupaan pitää silmäni auki. EDIT:Ja eipä tosiaan näytä olevan, kun noilla kahdella värityksellä noita Starkkuja... |
-samuli- 27.01.2005 20:05:12 | |
---|
sain omat kumuni tuossa viime lokakuussa ja täytyy sanoa, että parempaa soundia saa hakea. 20x15 basari on kuin tykki, vaikka soittelis hiljempaakin.... ääni on oikeasti täyteläinen ja lämmin. sidehole (mikitysreikä sivussa) ei vaikuta soundiin mitenkään, eikä rumpua tarvitse millään lailla dempata! ja herkempiä pikkurumpuja saa hakea, mikä pekka tekee. ja vielä kollegakin duunissa sanoi, että 'noi tomithan oikeesti soi!', kun rummut vein treenikämppään ja niinhän se on... loistavaa soundia. se ammattitaito mitä pekka laittaa rumpujen tekemiseen, on mahtavaa. hienoa, että meillä on tämmöinen taituri!! kumu-pekkaa vois kehua loputtomiin.. niin ja mitä tulee wood- tai superwoodhooppeihin, niin pekka sanoi ettei ole saanut yhtään puuhooppia takaisin, taatusti on kestävää kamaa! |
eino mutku 28.01.2005 14:58:16 | |
---|
Mä oon päättänyt että yhdet rummut vielä joskus ja ne on Kumut, speksit ja kaikki on jo muuten katottuna, mutta väriä on yllättävän vaikea päättää. Toisaalta ois hieno jos kellään muulla ei olis samanlaisia, mutta toisaalta tämmösiin hienoihin custom-rumpuihin sopis klassinen väritys, sellainen että ne näyttäis vielä 30 vuodenkin päästä hyvältä. Piano Black tai White Marine Pearl on tällä hetkellä vahvoilla... ...mutta onpa tässä vielä aikaa miettiä, siinä samalla kun miettii että miten sais rahat säästöön. Kukaan ei kuuntele sinua, kunnes teet virheen. |