nieminse 20.01.2005 10:28:47 | |
---|
Onko jollain kokemusta millaisia ovat noi minicombot.Hintahan ei niillä ole hirveä, kun 40-60 euroo kpl.Olis kiva kuulla mielipiteitä joltain jolla moinen peli on. |
ei semmosia. osta minulta behringeri! :D Jos täällä yksikään osaa soittaa kitaraa paremmin kuin minä niin.........se ei ole mikään ihme.
ois myynnissä behringer GX-108 firebird 45€.pistä viestiä jos kiinnostaa. |
käsi 20.01.2005 11:08:57 | |
---|
mulla on sellanen tosi pieni yamahan pikkuvahvistin, näppärä matka vahvistin mutta muuten hyödytön jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni |
Vapour 20.01.2005 11:27:29 | |
---|
Pistä hintaa toinen moinen, niin se on Micro cube, josta mulle on kertynyt n. 1kk. kokemukset. Aivan pirun hyvä vehje (tosin omassani on kotelon tiivistyksissä ilmeisesti häikkää, muutamat nuotit lähtee säröillä resonoimaan pahasti. No, takuuta vielä 9kk.) Nuilla pikkupatterimarsuilla yms. ei mielestäni tee yhtään mitään ns. normaalikäytössä. Johonkin Lo-fi -äänitykseen oon kuullu käytettävän joskus, muttei "oikeisiin" soundeihin siitä ole (sori sananvalinta, en keksi tähän hätään parempaa). |
nieminse 20.01.2005 12:10:58 | |
---|
Joo niin ajattelinkin, että taitaa mennä eurot hukkaan noissa halvimmissa. Tuo Micro cube alkoi kiinnostaa, tää tulis ihan kotihommiin, mulla on kyllä kohtuullinen putkipeli, mutta se on liian äänekäs, eikä siinä ole kuulokeliitäntää. Mistä olet hommannut ton Micron? |
Vapour 20.01.2005 12:25:51 | |
---|
Mistä olet hommannut ton Micron? Hellaksesta, 125€ (eli silloinen thomannin hinta postikuluineen). Ainakin joulun alla oli kaikki loppu, mutta sanoivat muistaakseni, että helmikuussa tulee lisää. |
Klezberg 20.01.2005 12:32:58 | |
---|
Pistä hintaa toinen moinen, niin se on Micro cube, josta mulle on kertynyt n. 1kk. kokemukset. Aivan pirun hyvä vehje (tosin omassani on kotelon tiivistyksissä ilmeisesti häikkää, muutamat nuotit lähtee säröillä resonoimaan pahasti. No, takuuta vielä 9kk.) Itselläni matalat resonoi myös. Oletko huomannut että siinä on bassorefleksiputki. Sillä voi olla vaikutus. Kannattaa myös kokeilla vaihdella vahvistimen sijoitusta. Pois lattialta ja seinien vierestä. Tuolille tai pöydälle keskemmälle huonetta. |
Vapour 20.01.2005 12:43:49 | |
---|
Itselläni matalat resonoi myös. Oletko huomannut että siinä on bassorefleksiputki. Sillä voi olla vaikutus. Kannattaa myös kokeilla vaihdella vahvistimen sijoitusta. Pois lattialta ja seinien vierestä. Tuolille tai pöydälle keskemmälle huonetta. Testailtu on, parilla eri kitaralla ja siellä täällä, jopa niin, että olen roikuttanut sitä ilmassa. Pahin ongelma on soittaessa rectifier -modella B-C# -muteja. Ääni on jotakuinkin sellainen thump-->WHROUUMMB, which is not nice. Mielestäni takuun alainen vika. |
dropD 20.01.2005 12:45:45 | |
---|
Tuo Micro cube alkoi kiinnostaa, tää tulis ihan kotihommiin, mulla on kyllä kohtuullinen putkipeli, mutta se on liian äänekäs, eikä siinä ole kuulokeliitäntää. Mistä olet hommannut ton Micron? Kotikäyttöön mitä mainioin peli. Mulla kanssa liian äänekäs putkipeli, joten hankin tuon kotiin. Jos nyt tikulla kaivetaan, niin 3-alueinen EQ olisi tuossa nykyistä hälläpyörää parempi. Mutta ei tuohon hintaan voi kaikkea vaatia. Toimii myös mainiosti äänityskäytössä. Samalla saa PS nelosen EQ:lla korjattua tuota mainittua puutetta. Omani hankin musamaailmasta 125 euron hintaan. ...bändikäytössä 2W jäi kyllä vähän warppistackin katveeseen;-) |
LassiÖ 20.01.2005 15:21:37 | |
---|
thump-->WHROUUMMB tuota on esiintynyt vanhalla kitaralla myös flextonella, ainoastaan E sävelessä kylläkin, ei haitannut ollenkaan koska tuo whrouummb tulee vasta niin jälkeen Syö, ja testaa uudestaan IMIK #26 |
Pitkavirta 21.01.2005 13:16:46 | |
---|
Onko jollain kokemusta millaisia ovat noi minicombot.Hintahan ei niillä ole hirveä, kun 40-60 euroo kpl.Olis kiva kuulla mielipiteitä joltain jolla moinen peli on. Hihhei. Veikkaan että noissa jos jossain merkki maksaa. Jos nyt puhutaan samoista vehkeistä..? Ihan tosi, mitä muuta niissä (esim. Marsun mini'stäkeissä') on kuin nimi? Kotelo, piuhaa, pieni vahvistin, elementti? vai löytyykö jotain muuta sisältä? Hienojahan nuo ovat, sen verran on pakko myöntää. there's only one colour the colour of human skin different shades of darkness are frightening only the weak |
midprice 21.01.2005 13:24:30 (muokattu 21.01.2005 13:26:55) | |
---|
Hihhei. Veikkaan että noissa jos jossain merkki maksaa. Jos nyt puhutaan samoista vehkeistä..? Ihan tosi, mitä muuta niissä (esim. Marsun mini'stäkeissä') on kuin nimi? Kotelo, piuhaa, pieni vahvistin, elementti? vai löytyykö jotain muuta sisältä? Hienojahan nuo ovat, sen verran on pakko myöntää. Mulla on tollanen marsun ministäkki. Ostin joskus -97, ennen inttiin menoa, jotta voi sitten treenailla intissä iltasin. Ihan p:stä on soundit, mutta kyllä se ääntä vahvisti sen verran että treenata pystyi. Säröllä ei tolla vehkeellä pysty soittovirheitä peittämään, jos jotain positiivista haetaan. EDIT: microstäkki taitaa olla kuitenkin, eikä ministäkki |
Tympee Huttunen 21.01.2005 13:41:05 | |
---|
Mulla on kovia kokenut Danelectron Honeytone. Laitteessa on yksi pieni vika. Se on niin kevyt, että se tippuu usein muuntajan johdon kanssa lattialle. Ja kun se tippuu tästä syystä lattialle, on ensimmäisenä maan kanssa kontaktissa muuntajan plugi, josta seuraa vahvistimen hajoaminen, koska adapterin reikä on suoraan piirilevyssä kiinni. Kerran jo vian korjasin ja jälleen kerran tiputin vehkeen lattialle. Tuloksena jälleen ns. kylmäjuotos. No jälleen korjaamaan...korjatessani olin hieman kovakourainen ja yksi potentiometreistä (gain) hajosi. Nyt en tiedä yhtään mistä saisin edes suurinpiirtein samanlaisen potikan. Elektroniikkakauppa ei ainakaan tarjonnut vastaavaa. Kahdesta kerrasta kuitenkin viisaantuneena aion jälleen kolvata muuntajaröörin kiinni, mutta samalla juotan johdot siihen, jotka liitän suoraan sen "määränpäähän". Näin ohitan piirilevyn "reitin" ja vahvistimen jälleen kerran tippuessa lattiaan se ei hajoakaan. Ehkä. Kunhan saan ensin kovia kokeneen Honeytonen kuntoon. Olisiko kellään ideaa mistä saisi potikan? Voin laittaa omakuvaan jossakin välissä kuvan ja sen arvot. |
kk80 21.01.2005 14:06:48 | |
---|
En valitettavasti voi auttaa sinua, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen millainen peli se Honeytone oikein on? Ulkonäkö ämyrillä ainakin on ihan ok, mutta ovatko äänet siedettävät kotikäyttöä silmälläpitäen? |
Tympee Huttunen 21.01.2005 14:20:43 | |
---|
En valitettavasti voi auttaa sinua, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen millainen peli se Honeytone oikein on? Ulkonäkö ämyrillä ainakin on ihan ok, mutta ovatko äänet siedettävät kotikäyttöä silmälläpitäen? No en usko, että missään patterivahvarissa on kotikäyttöön hyvät soundit. Onhan niissä ihan siedettävä, mutta varsin karmiva kuitenkin. Tosi nätti kyllä. Enemmän nuo on sellaisia hauskoja juttuja omistaa, kuin mitään käyttöesineitä. Ainakin musta. |
Tompsi 21.01.2005 14:31:57 | |
---|
No en usko, että missään patterivahvarissa on kotikäyttöön hyvät soundit. Onhan niissä ihan siedettävä, mutta varsin karmiva kuitenkin. Tosi nätti kyllä. Enemmän nuo on sellaisia hauskoja juttuja omistaa, kuin mitään käyttöesineitä. Ainakin musta. Roland Microcube on patterivahvari ja kepittää 100-0 kaiken muun kotisoittohärpäkkeen. |
Tympee Huttunen 21.01.2005 15:14:51 | |
---|
Roland Microcube on patterivahvari ja kepittää 100-0 kaiken muun kotisoittohärpäkkeen. Joo, siltä vaikuttaa: Roland Micro Cube battery guitars Combo, 5"loudspeaker, 2Watts, 7 Amp Modellings, 6 effects, record Out, digitaltuning fork, guitars entrance knows also for micro uses tobecome,Dimension 24,4x22,6x16,6cm, weight 3,3kg, inclusivestretcher belt and power pack Ihanko se yhdellä 9Voltin patterilla toimii? Kauankohan kestää? |
Vapour 21.01.2005 15:18:44 (muokattu 21.01.2005 15:19:56) | |
---|
Ihanko se yhdellä 9Voltin patterilla toimii? Kauankohan kestää? Käyttää 6:tta AA -patteria, ja väittävät sen kestävän 20h. EDIT: Mainio puistokaveri, jos ei akustisella viitti aina ulkona veivata. |
...And Justice For All 21.01.2005 16:22:34 | |
---|
Mulla on tää Crate GX 15R, 15w combo, 100 euroo. Ihan hyvä kotivahvariks mutta ei siitä ääntä lähde. Se särö on siinä aivan paska, purkkia vaan eteen niin pelaa. ...And Justice For All |
N33m0 17.05.2007 21:20:32 | |
---|
Nostelen tässä kuollutta ja kuopattua threadia... Tarkotus ois hommaa reissuvahvari, patterikäyttönen siis. Marsun MS-sarja vaikuttaa sen verran rimpulaiselta että ihan unpluggedina parempi. Rolandin micro cube on saanu paljon kehuja ja on varmasti hyvä jos on vähänkään samanlainen ku tuo oma cube 30, ainoa miinus on koko (joka on aika ratkaiseva tässä asiassa). Orangelta on hiljattain ilmestyny micro crush, siitä ei arvosteluja tunnu löytyvän eikä sanaa suuntaan tai toiseen. Kokemuksia, vinkkejä? "Distortion always starts with the amp. Pedals just sit on top of the sound. They don't feel like a full part of it, just some fuzz on top." - James Hetfield |