Aihe: Mikä siinä bassonsoitossa nyt on niin kauhean kivaa?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
sirdickyj
20.01.2005 09:25:46
Hä? Eiks ihan yhtä hyvin vois soittaa jotain muutakin? Mikä perkele siinä yhden äänen pumputtamisessa muka viehättää?
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Wil-J
20.01.2005 09:26:56
No ku en mä osaa soittaa haitaria.
Karlsson
20.01.2005 09:31:58
Saa piparii.
Jesus built my hot dog!
Anarkiapurilainen
20.01.2005 09:52:53

Helpompi huutaa yhtäaikaa..
Jani The Rock
20.01.2005 10:00:50

Silu Seppälän mukaan basistia ei huomaa kukaan, ennenkuin hän soittaa väärin, häneltä irtoaa piuha tai hän kaatuu... sopii ihmiselle, jonka on vaikeaa olla huomion keskipisteenä. Samaisen miehen mukaan basistit ovat kuin sahapukkeja - lava-akrobatiaa ei siis tarvita, vaan saa keskittyä siihen olennaiseen. Ja jos jatketaan, niin Silun mukaan musiikki ilman basistia olisi pelkkää pirinää ja kolinaa - basso on se dududuuduu siinä välissä. Ja just siinä välissä on kiva olla.
The road never ends for me, kid.
Jallu1*
20.01.2005 10:12:58
sopii ihmiselle, jonka on vaikeaa olla huomion keskipisteenä.

Niinku Lemmy? Tai se Nashville Pussyn entinen basisti, 2m pitkä, tulta syöksevä nainen, nyt nimeä muista... Entä Rancidin, oliko se nyt Matt Freeman? No joo miten sitä soittaa ja missä bändissä... bassolla kai helpompi hukkua taustalle, vetää sitä perus juttua "on 1st I go boom"

Itse pidän bassosta koska siinä on voimaa ja kiveksiä, saa lahkeet ja välillä koko jätkän lepattamaan :)
Only dead fish go with the flow.
Samu S.
20.01.2005 10:19:01
Minusta basson soitto verrattuna esimerkiksi kitaran soittoon on kivempaa siksku en ymmärrä melodioiden päälle mitn. Basso näyttäytyykin minulle henkilökohtaisesti ikään kuin rumpujen ja kitaran välimaastona. Tuossa maastossa olen kokenut olevani eniten kotona, vaikka soittaminen onkin minulle usein pelkkää virhettä - ei välttämättä suupielet ole ekstaattisessa virneessä koko ajan. Ah, tätä luomisen tuskaa.

Olen myös huomannut, että bassolla yksinkertaisemmat jutut kuulostavat hienommalta.

Vanhempani eivät teini-iässä ollessani suostuneet ostamaan minulle rumpuja, joten valintani kohdistui siihen seuraavaksi parhaimpaan (bändi)soittimeen. Katsoin julisteesta Jason Newstedin tuimaa ilmettä, ja totesin, että näin on hyvä.

Silu Seppälä on siitä kova basisti, että se on suurin piirtein saman kokoinen kuin bassokitara.
Veni, vidi, vixi.
Jani The Rock
20.01.2005 10:35:04

Niinku Lemmy? Tai se Nashville Pussyn entinen basisti, 2m pitkä, tulta syöksevä nainen, nyt nimeä muista... Entä Rancidin, oliko se nyt Matt Freeman? No joo miten sitä soittaa ja missä bändissä... bassolla kai helpompi hukkua taustalle, vetää sitä perus juttua "on 1st I go boom"

Joo, niitä on tietty basisteja ja basisteja. Mutta henkilökohtasesti tykkään nykyään enemmän kuulua (tai bassonsoiton olleessa kyseessä myös tuntua!) kuin näkyä. Siitä huolimatta eräs mun suurimmista bassosankareistani, Christer Hugo Häkkinen, ei ollut niitä näkymättömimpiä hänkään. Ja rockabilly- ja psykobändeissähän basisti on ehdoton keskipiste. Sanotaan vaikka niin, että kitaristi joka ei soita kitara niskan takana ja kielellä ja hampailla on monen mielestä tylsä, mutta basistilta ei mokomaa sirkuspelleilyä edes odoteta. Se vapauttaa. Kai Pulliainen tulee nyt ekana mieleen, jos puhutaan eleettömistä mutta silti tyylitietosista basisteista (niitä hirveitä kukkapaitoja lukuunottamatta).

Silu Seppälä on siitä kova basisti, että se on suurin piirtein saman kokoinen kuin bassokitara.

Juuri siitä syystä mä tunnenkin niin suurta hengenheimolaisuutta häntä kohtaan...
The road never ends for me, kid.
Nelikielipiru
20.01.2005 11:32:22

Ja just siinä välissä on kiva olla.

Eli tykkäät kimpoista?? =)

Sori OOOOOOOOOOft
Mikään ei voita depression voittamatonta heikkoutta.
Brian May jr.
20.01.2005 11:39:11
Onko tää threadi sarkasmia vai itseironiaa? Vai yhden äänen pumputtelua...pah.
Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi!
poppamies
20.01.2005 11:57:25

Minä soitan bassoa sen takia että silloin saa päättää melkein kaikesta. Harmoniasta, rytmistä...
"G-strings are for strippers"
Samu S.
20.01.2005 12:02:24
Onko tää threadi sarkasmia vai itseironiaa?

On.
Veni, vidi, vixi.
Typhus
20.01.2005 13:09:36
Jos basso on se ei kuulu, mutta jos sitä ei ole sen huomaa! :) ... bassossahan on parasta hyvä Groove!
"Vita est vitae"
Karlsson
20.01.2005 13:22:53
... bassossahan on parasta hyvä Groove!

Nii ihanteellisessa tilanteessa joo. Ei sitä vaa hirveen usein kuule.

(koskee myös allekirjoittaneen "soittoa")
Jesus built my hot dog!
absqua
20.01.2005 15:11:53
Hä? Eiks ihan yhtä hyvin vois soittaa jotain muutakin? Mikä perkele siinä yhden äänen pumputtamisessa muka viehättää?

Meikäläisen kokemuspohjalla parhaiden bassonsoiton myötä/ohessa koettujen elämyksien edelle yltää vain hyvä seksi.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
HC.Pälä
20.01.2005 15:28:24

Vanhempani eivät teini-iässä ollessani suostuneet ostamaan minulle rumpuja

Kaskas, sama täällä..
Siis olin antanut basson vaihtoehdoksi heti alussa.
Onneksi vanhemmat oli viisaita ja tiesivät että basso on mainio soitin, siispä näin kävi :)

(Olisiko se sittenkin vähän kuin kysyisi vanhemmilta jos pääsisi harrastamaan ultimate fight:ia tai poytätennistä ?)
Let the bass Kikzz.
Wil-J
20.01.2005 15:32:00
(Olisiko se sittenkin vähän kuin kysyisi vanhemmilta jos pääsisi harrastamaan ultimate fight:ia tai poytätennistä ?)
Joko vertaus ontuu tai mun aivot eivät toimi. Hä?
TeeTee
20.01.2005 15:33:15
Jotenkin vaan olen tuon basson soittamisen myötä löytänyt soittamisen riemun uudelleen.
Satis
20.01.2005 15:53:29 (muokattu 20.01.2005 15:54:10)
Basso on hieno soitin. Aikanaan lopetin viulunsoittotunnit basson takia enkä hetkeäkään ole sitä valintaa katunut. Jostain syystä basso tuntuu olevan juuri oikea instrumentti minulle.
"Omenan kohtalo on kara"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)