Aihe: 60's kitaran kunnostus
1
eiaut
20.01.2005 08:17:38
Ostinpa Amerikasta Guyatone LG 100-mallisen kitaran vm. 1960. Tekniikka on kunnossa,kaula suora, nauhat hyvät ja soundit niinkuin pitääkin!
Nyt mietin että pitäisikö tuo kunnostaa myös kosmeettisesti, rungon voisi lakata (sunburst), metalliosat voisi kromata (niklata?), kaulalle riittää kiillotus (vahaus).
Miten käy kitaran arvon jos remontin tekee??. Mielestäni kaikki osat ovat alkuperäiset, vain vibran kampi puuttuu (mulla oli vastaava 2-mikkinen 60-luvulla Ibanez-merkkisenä).
Odotan hyviä neuvoja ja mielipiteitä joista kiitän jo etukäteen
t.nimim. neuvoton

Tuolla kuva:
http://www.topshelfmusic.com/S9906030027.jpg
poppamies
20.01.2005 08:24:21

Ainoa toimenpide mikä ei alenna kitaran arvoa on puhdistus.
Toki potikoita ja kytkimiä saa puhdistaa jos reistailee mutta muuten ei kannata tehdä mitään.
Minkä takia kitara pitäisi näyttää viime vuonna tehdyltä Korealaiselta reissukopiolta?
"G-strings are for strippers"
Jiaster
20.01.2005 09:25:51

Ostinpa Amerikasta Guyatone LG 100-mallisen kitaran vm. 1960. Tekniikka on kunnossa,kaula suora, nauhat hyvät ja soundit niinkuin pitääkin!
Nyt mietin että pitäisikö tuo kunnostaa myös kosmeettisesti, rungon voisi lakata (sunburst), metalliosat voisi kromata (niklata?), kaulalle riittää kiillotus (vahaus).
Miten käy kitaran arvon jos remontin tekee??. Mielestäni kaikki osat ovat alkuperäiset, vain vibran kampi puuttuu (mulla oli vastaava 2-mikkinen 60-luvulla Ibanez-merkkisenä).
Odotan hyviä neuvoja ja mielipiteitä joista kiitän jo etukäteen
t.nimim. neuvoton

Tuolla kuva:
http://www.topshelfmusic.com/S9906030027.jpg

Hienoltahan se näyttää juuri tuollaisena. Mun mielestä, jos kitara maksaa alle pari sataa, niin sitten sille voi tehdä mitä huvittaa, mutta sen arvokkaammille ei kannata ainakaan mun taidoilla... Tuolta topshelfmusicistako sen tilasit? Kiinnostaisi miten paljon kuluja tuli hinnan päälle lähetyksistä ja muista?
...mutta kuka on many many moore?
eiaut
20.01.2005 09:57:26
Tilasin Top Shelf Musicista, toimitus n. 8 vrk. Voinhan ostohinnankin paljastaa 499 USD, postikulut USD 59 ja Suomen tulli maksoi 95 EUR eli hintaa tuli n. 530 EUR.
Kuva vähän hämää, kitara ei ole aivan niin siisti kun kuvasta luulisi, pääasia on kuitenkin että tekniikka on kunnossa.
Juzzu
20.01.2005 13:37:53
Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)