Tinmo 19.01.2005 17:03:55 | |
---|
Eli onko kyseessä pekästään tottumiskysymys noiden potikoiden, jakin ja vibrakammen sijainnin kanssa? Soittaako täällä kukaan tuolla tavalla "väärinpäin"? Onko tuolla lavan "väärinpäisyydellä" mitään tekemistä kielten kireyden kanssa? Tuolla tavalla skulaaminenhan syö vähän käden ulottumiskykyä korkeimmille nauhoille, mutta enhän mä juuri koskaan A-blues-skaalaa ylemmäs menekkään.. Iiro Seppänen on pään verran liian pitkä. |
seventh son 19.01.2005 17:50:18 | |
---|
itse soitin aluksi oikeakätisella ja oon vasuri... aika ikävästi ainaki mulla tuntu nuo potikat ranteessa pidemmän ajan jälkeen, ja siihen ei saa hihnaa.... prööt.... |
Tinmo 19.01.2005 18:37:08 | |
---|
Mikä esti vaihtamasta hihnatapin paikkaa siihen toiseen sarveen? Iiro Seppänen on pään verran liian pitkä. |
Vapour 19.01.2005 18:48:00 | |
---|
En omaa ensikäden kokemusta asiasta, mutta kuullut olen, että käänteinen kruunu vaikuttaa kyllä hieman alakielien artikulaatioon ja yläkielten bendattavuuteen Mene ja tiedä sitten, kuinka merkittävistä eroista on kyse. Ainakin se on IMO stratossa tietyllä tapaa viileämpi... |
Antroid 19.01.2005 19:00:28 (muokattu 19.01.2005 19:36:52) | |
---|
En omaa ensikäden kokemusta asiasta, mutta kuullut olen, että käänteinen kruunu vaikuttaa kyllä hieman alakielien artikulaatioon ja yläkielten bendattavuuteen Mene ja tiedä sitten, kuinka merkittävistä eroista on kyse. Ainakin se on IMO stratossa tietyllä tapaa viileämpi... Öö, siis mikä? En kyllä akkiseltään keksi syytä, miksi oikeakätiseksi muutettu vasuri olisi jotenkin erilainen kuin oikeakätinenkään, siis muutenkuin rungon muodon, potikoiden yms. osalta. Jos sen osaa vain oikein säätää, vaihtaa satulan, säätää tallapalat oikein, niin ei siinä pitäisi mitään hämärää olla. |
Juzzu 19.01.2005 19:03:23 | |
---|
Pointti tuossa taisi olla se että reverse-lavalla kielien venymäpituus ennen viritappia on käänteinen tavalliseen verrattuna. Taitaa olla ero aika teoreettinen kuitenkin, onhan 3+3 -lavoissa aina lyhyt pituus ohuellakin E-kielillä. Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen |
Vapour 19.01.2005 19:11:48 | |
---|
Öö, siis mikä? Meinaan siis oikeakätisen stratossa reverse -lapa. |
Tinmo 19.01.2005 19:38:56 | |
---|
...onhan 3+3 -lavoissa aina lyhyt pituus ohuellakin E-kielillä. Aivan, mietin vain sitä, että yleensä 3+3 -lavat ovat viisteellisiä, kun taas Fenderin tapana on ollut nuo kielten "alasvetimet" tai "kieliohjurit" (mitä liekään virallisesti). Nooh, ei kai sellanen mua haittais, kun ei Jimiäkään... Hoho. Iiro Seppänen on pään verran liian pitkä. |
kampeaminen ja korkeitten äänien soittaminen siinä taitaa radikaalimmin muuttua. ostetaan:danelectro tuna melt tremolo, lace sensor Red myydään: WhammyII |
Kuha 19.01.2005 20:54:06 | |
---|
Njaa..mä soittelen kaikenlaisilla, ei niistä haittaa ole, jos ei kohta hyötyäkään. Muistakaa venytellä. |
Anti 19.01.2005 21:11:35 | |
---|
Mie ostin kaverilta halvala semmosen squieri stratokopion tuossa joku aika sitte. Kyllä hihnan saapii siihe, ei ollu ko ottaa se vanha tappi pois ja kylmästi ruuvata uuteen paikkaan. entiä sitte miten muissa kitaroissa että halkeaako. Tulee soitettua erilaisia juttuja ko "oikealla" vasurikepillä, muuta haittaa ei ole mutta välissä huomaa että vahingossa volumea hinkkaa pienemmälle |
Tinmo 19.01.2005 21:17:39 | |
---|
Niinpä siis. Uskoinkin ettei se nyt niin kauheaa olisi niiden potikkojen kanssa. Jos volume-hana meinaa vahingossa vääntyä, niin siitähän voi nakata sen nupin hittoon ettei se käänny niin herkästi. Oikeakätisessä Stratossahan ne namikat on ihan hevon kuusessa (SG-soittajja puhuu...HOHO) Iiro Seppänen on pään verran liian pitkä. |
lexa53 20.01.2005 08:36:31 | |
---|
Mulla on tällä hetkellä rakenteilla Telecaster, joka on muuten oikeakätinen, mutta ostin siihen vasuri tallan, saadakseni mikin toisinpäin vinoon. Aika näyttää, kuinka paljon on vaikutusta soundiin (toivottavasti löytyy hakemani soundi). K100#9 |
Juzzu 20.01.2005 08:59:16 | |
---|
Mulla on tällä hetkellä rakenteilla Telecaster, joka on muuten oikeakätinen, mutta ostin siihen vasuri tallan, saadakseni mikin toisinpäin vinoon. Aika näyttää, kuinka paljon on vaikutusta soundiin (toivottavasti löytyy hakemani soundi). Oveluutta! Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen |
Rämppy 20.01.2005 09:06:21 | |
---|
Mikkien magneettien porrastus on päinvastoin, jos kääntää straton toistepäin. Olettaen, että stratossa on perinteiset mikit, joissa magneettien korkeus on porrastettu kullekin kielelle erikseen. Vaikuttaa soundillisesti kielten väliseen balanssiin. Jotkut henkkafriikit kääntää mikit toistepäin (edellyttää mikkikolojen lisäjyrsintää perinnestratossa), jotta soundi olisi enemmän jimi ilman, että joutuisi kääntämään koko luutun nurinpäin. Sinänsä strato on helppo tapaus -voi huoletta kääntää nurinpäin, kunhan vaihtaa/kääntää satulan. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |