Jonkin verran kai se sustain paranee, kun vedetään kielet rungon läpi, mutta tuollaisessa kitarassa kielet lähtevät heti tallalta alaspäin, joten tuki plekukädelle on huonompi, jos sellaiseen on tottunut. Lähinnä kai tuossa on kyse makuasiasta. Itse lepuuttelen kättä aina siinä tallan päällä, niin nuo string-thrut ei ole mun juttu. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
Perinteinen on parempi, koska se on helpompi asentaa. No ehkä se sustain paranee, mutta tuo on (lähes) täysin mielipidekysymys. Tuo sustainin paraneminenkin ny on vähän niin ja näin jos kielille tulee kova kulma tallalle. Ainakin kulman jyrkkyys vaikuttaa soundiin ja taajuuksien toistoon tavallisessa stop-tail -virityksessä. Voitte vaikka kokeilla testaamalla taval. vs. 'wrap-around'-tyyliin kietaistuna. Itse pidän enemmän tavallisen soundista ainakin toistaiseksi. Kova kulma tallalla vaikeuttaa myös intonaation säätöä, kun kieli tekee kuitenkin pienen mutkan tallapalan kohdalla. Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen |