Reclez 16.01.2005 14:20:07 | |
---|
mitä mieltä olette Bc Richeistä? Ostin lokakuussa yhden ja olen ollut erittäin tyytyväinen Jos jalat kastuu niin kurkku ei toimi, jos kurkku kastuu niin jalat ei toimi |
elbowski 16.01.2005 14:31:05 | |
---|
noh, silloin n. 10 vuotta sitten tämähän oli vielä huippumerkki mutta nyt kymmenen vuoden aikana merkki on alkanut kaartua pahasti halpismerkin suuntaan. Rumia ne on mutta kyllä jos minäkin tr00hevanderi olisin niin kai tuollaisella soittaisin. R.I.P. Darrell Lance Abbot AKA Dimebag Darrell
20.8.1966 - 8.12.2004
| Ei kai se vaan ollut... Pastilli??? | IMIK #25 |
Kimmo72 16.01.2005 14:39:44 | |
---|
Sillon joskus kasariaikoina, kun Kramerkin vielä oli loistossaan, Beeceet oli myös hyviä ja jopa hienoja. Kaveri raahasi ameriikasta yhden, mikälie malli olis ollu kyseessä.. en tiedä. Väri oli kaunis semmonen helmiäis valkoinen. Mutta silloin se body oli vielä semmonen "perus stratomallinen" hieman pyöristetty kuitenkin. Soitettavuus siinä oli kyllä kohdallaan. Olin kade :) No näistä uusista en osaa oikeen sanoa, kun näyttävät olevan vähän kummallisen näköisiäkin. Eipä siinä mitään. Kai niitä edelleenkin on hyviä malleja. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
minimies 18.01.2005 17:43:07 | |
---|
Oma mielipide richeistä on erittäin posiitiivinen!!! Mukava soitella ja hieno ulkonäkö. Itse omistan NJ Neckthru warlockin, johon just vaihoin emg hz:at, jolloin soundi parani kummasti. Totuus teille bc richien haukkujille, että kokeilkaapa joskus muitakin kuin halvimpia malleja... (vaikka itse kyllä pidän m7 kaulasta, jossa on huomattava ero muihin halpa malleihin) MIKSI tehdä kaikki selvinpäin... |
Super-Jari 18.01.2005 19:44:08 | |
---|
Mulla oli BcR NJ-sarjan seitsemänkielinen warlock. Todella hyvä keppi oli soittaa ja soundikin oli hyvä vakiomikeilläkin. Syy miksi möin sen pois oli floikka. Se vei hermot muutaman kerran. Bc Rich lienee tällä hetkellä samalla hapella kuin jackson eli jos haluat Kitaran niin älä osta korea-ritsoja. Roll up, roll up for the mystery tour. |
zepeteus 18.01.2005 20:01:36 | |
---|
Hirveitä hevirumiluksia useat noista torrakoista ;) Siitä huolimatta, tuo telineessä seisova Bernie Rico Jr:n käsintekemä custom Warlock on omalla tavallaan kaunis. Mahonkirunko loimuvaahterakannella, eebenpuinen otelauta abalooniupotuksin, bindingit ympäri kitaran...koko kitara huokuu laatua ja soi todella hyvin. Ennen tuota kitaraa oli BC Richin muotomaailma turhankin radikaali itselleni, mutta tämän kun ottaa käteen, pakko on ihastella miltä se näyttää ja tuntuu soittaa. Hyvin tehty saa näemmä tekemään myönnytyksiä. Exclusive ja Eagle sekä superstratot Gunslinger ja Assasin ovat kuitenkin lähempänä minun makutottumuksia kuin nämä kulmikkaammat mallit. |
- Oka - 18.01.2005 20:08:15 | |
---|
Oon vähän ajatellu tuollasen Mockingbirdin ostamista vaan kun tuppaavat jakautua halpisritsoihin ja jenkeissä käsintehtyihin ökyri++ malleihin niin on vähän hankalaa. Tuollasta NJ-sarjalaista oon vähän katellut vaan kun tuntuvat olevan vähän kiven alla jenkeissäkin. Kellään tietoa mistä noita voisi saada kohtuuhinnalla? Entäs käyttökokemuksia noista NJ-richeistä? Homon mielestä nainti on poikaa. |
ReBeat 18.01.2005 20:12:36 | |
---|
Mua... potentiaalisena asiakkaana ajatellen... tuo kitaravalmistaja on tehnyt liikeideaa ja imagoaan kehittäessään virheen. Mulle on nimittäin syntynyt mielikuva, jossa BC Rich yhdistyy aina niihin hevikirveen näköisiin malleihin. Ne ovat mun mielestä niin naurettavan näköisiä, ettei sellaisella kehtaisi soittaa edes yksin kotonaan. Siltä pohjalta en viitsisi edes vilkaista koko merkin tarjontaa, mikäli kitaran hankkimiselle olisi tarvetta. Tyhmä asiakas... mutta näin täällä. Vaikka pojat kivittävät sammakoita huvikseen,
eivät sammakot kuole huvikseen vaan tosissaan. -Plutarkhos- |
kivelae 18.01.2005 20:23:19 | |
---|
Juccizta odotellessa... ite kyllä tykkään monien Bc Richien ulkonäöstä. wanha |
minimies 18.01.2005 20:54:14 | |
---|
Tuollasta NJ-sarjalaista oon vähän katellut vaan kun tuntuvat olevan vähän kiven alla jenkeissäkin. Kellään tietoa mistä noita voisi saada kohtuuhinnalla? Entäs käyttökokemuksia noista NJ-richeistä? Kannataa kysellä thoomanilta, niillä on huomattavasti halvemmat hinnat, kuin suomessa... Vanhat NJ:t oli ainakin hyviä, mutta kyllä tuo speedloader taitaa kanssa toimia... Platinium prossa kylläkin löytyy lisenssi floikka... MIKSI tehdä kaikki selvinpäin... |
trih 18.01.2005 22:34:14 (muokattu 18.01.2005 22:36:13) | |
---|
Hesassa ainakin hankala löytää richejä kun dlx ei ole halukas niitä liikkeeseensä ottamaan ja luthman (maahantuoja) suosittelee tilaamaan dlx:ään. Aikamoinen dilemma :) Eli saksasta pitää tilata jos haluaa ja vieläpä inhimilliseen hintaan. Niin taitaa tuo viimisin NJ-sarja olla ihan kelpo kamaa kun on aito floikkakin ja eebenpuuotelauta ja mahonkirunko ja viilukansi ja hintaa vähän yli 600€. |
luopio 18.01.2005 22:56:55 | |
---|
Yhtä oon kokeillu, hyvä oli soittaa, mutta en juuri tämän ulkonäön vuoksi itse laittaisi rahojani semmoseen. Ei sillä mitään rokkikeikkaaa kehtais heittää. räppärit vituttaa |
trih 18.01.2005 23:03:27 | |
---|
Ei sillä mitään rokkikeikkaaa kehtais heittää. Älä ny. Slashikin veti punasella mockinbirdillä rokkia. |
fox 19.01.2005 03:16:05 | |
---|
Ei sillä mitään rokkikeikkaaa kehtais heittää. Nuo "vanhat" jenkki- Bernie Chavez Ricot oli tuossa 80-luvulla tosi kovia rokkipelejä. Eaglet, Mockingbirdit ja vallanki RichBichit. Kyllä niillä soitteli muutkin kuin Slash. Sitäpaitsi niissä oli todella kehittyny elektroniikka, aivan huippua aikanaan. Hyviä kitaroita, tosin Suomessa jenkki BCRichit tuolta ajalta kovin harvassa.. |
Hohhoijaa 19.01.2005 08:15:00 | |
---|
Älä ny. Slashikin veti punasella mockinbirdillä rokkia. Jahas, nyt sekin selvisi, että millä hirviöllä se vetelee Appetite For Destructionin kansilehdessä. >-)))> |
Kossu 19.01.2005 09:32:23 (muokattu 19.01.2005 09:33:41) | |
---|
Alkuperäsillä BC Rich-kitaroilla soittivat aikanaan "kaikki" jenkki-rokkarit Perrystä Derringeriin. Firma oli myös yksi ensimmäisiä jotka ryhtyivät tarjoamaan kaukoidässä tehtyjä halpis-versioita omista kepeistään. Systeemihän onkin sitten pilannut kaikkien muidenkin Amerikkalaisten kitaroiden brandin (paitsi Gibsonin). Alkuperäinen Ricon paja oli hyvin pieni ja kitarat olivat täysin käsityötä ja niiden täysin perusteltu maine oli tehnyt niistä erittäin näkyviä ja haluttuja. On oikeastaan jopa kummallista ettei tunnetuimmista BC Rich malleista ole - ainakaan tietääkseni - muiden valmistajien kopioita. Parhaat Rich-mallit ovat loistava esimerkki siitä että kitara voi näytää erilaiselta, mutta olla silti hyvän näköinen ja hyvin muotoiltu - no onhan niilläkin paljon rumiluksia. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
Milkop 19.01.2005 10:07:11 | |
---|
BC Richit ovat mun mielestä yksiä maailman rumimmista kitaroista, ainakin nämä uudet mallit. Edustaa sellaista kitaramuotoilua, jota mä en voisi kuvitella ostavani. Jollekin Kerry Kingille tuommoinen sopii kuin nyrkki otsaan, mutta henk.koht. olen saanut tarpeeksi noista hevisuunnikkaista. "I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
R.I.P. Dimebag Darrell |
ravensoul 19.01.2005 11:21:49 | |
---|
Laajempaa kokemusta ei ole, mutta tätä halvinta Warlockia (Bronze) olen kokeillut. Hintaisekseen käypä värkki tuntui olevan. Esim. mukavamman tuntuinen kuin saman hintainen Epin Les Paul Special II. Varsinkin jos tykkää Jackson-tyyppisestä "kantti"kaulasta. Mutta ovathan ne kyllä ulkonäöltään sellaisia etten itelleni ostaisi.. Minulle -- v**tuillaAN! |
Älä ny. Slashikin veti punasella mockinbirdillä rokkia. Olisikohan kellään tallessa sitä Gunnareiden -90-luvun alun konserttitaltiointia Pariisista, jossa Slash soittaa You Could Be Minea tuollaisella Mockingbirdin muotoisella floikka-kepillä, jonka lavassa _lukee_ minun muistikuvan mukaan, että Gibson? Saisi ainakin selvää siitä, muistanko taas väärin. Slashilla varmasti on B.C. Richin tekemiä keppejä ainakin useiden nettisivujen mukaan, mutta en ihmettelisi, jos ison Ärrän päälle olisi liimattu ne kuuluisat kuusi kirjainta, joista ensimmäinen on G. Täältähän http://www.edromanguitars.com/rant/ghost.htm löytyi mielenkiintoista tietoa: A California luthier named "MAX" Ghostbuilds most of Slash's guitars that say Gibson on them..... ....It pisses me off to no end that some 14 year old kid goes out and buys an expensive Schecter overpriced imported guitar. Just because he saw someone in "Creep" playing it. He assumes incorrectly that the company who's name is on the headstock actually built that instrument. He assumes incorrectly that if he buys that guitar it will be the same guitar that his guitar hero owns. In some cases that might be true like Alembic's Jerry Garcia tribute guitars or their John Entwistle bass. Most of the time however the poor hapless customer gets reamed. Make money, not love.:) |
Tompsi 19.01.2005 12:39:05 | |
---|
Tjoo, herra Romanhan on alalla tunnettu huijari. En uskoisi mitään hänen sivuiltaan bongattua, teksti on aina vähintään puolivalheellista ja dissauksen kohteena yleensä merkit jotka ovat hänen kanssaan kieltäytyneet yhteistyöstä. Esim. mies väärensi PRS-kitaroita -> PRS lopetti Edin touhut -> Edin mielestä uudet Perssit ovat helvetin paskoja. |