Aihe: RMJ Apulanta su 9.1
1 2 3 4
Jani The Rock
17.01.2005 16:29:55

Melkeinpä liittyy keskusteluun.

Miksei liity? Samoista kinkereistä ja samalle yhtiölle levyttäneet bändit, joita on usein mediassakin käsitelty kuin paitaa ja persettä.
The road never ends for me, kid.
Heissi
17.01.2005 16:54:30
Miksei liity? Samoista kinkereistä ja samalle yhtiölle levyttäneet bändit, joita on usein mediassakin käsitelty kuin kalsaripaitaa ja persettä.
Sanguis bibimus / corpus edimus / tolle corpus satani / ave versus cristus / ave satani
Möö.
JCM
17.01.2005 18:27:30

Täällähän puhutaan asiaa ja ollaan kerrankin suht puolueettomia ja avoimin silmin liikenteessä. Satuin itsekin näkemään kyseisestä konsertista pätkän ja pakko oli kanavaa vaihtaa.

En oo _koskaan_ digannu pätkääkään apulannasta, mutta tämä oli kyllä sitä kauheinta apulantaa mitä oon nähny/kuullu.
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
sirdickyj
17.01.2005 22:39:47
Mutta oli Apis sentään parempi kuin tuo tämänpäivänen Tehosekoitin. Hyi vittu.

Anteeks, mutta sekö ei se sun rouvasi mitään kommentoinut sitten tästä Apulannasta? Kun nimittäin jos huonosta soittamisesta puhutaan, niin kyllähän sitä oli Apulannassa tyrkyllä kahmalokaupalla, mikään, siis yhtään mikään, ei toiminut yhtään. Tehosekotin nyt sentään kuulosti vielä bändiltä ja ne on jossain määrin -osa jopa runsaastikkin- hyviä soittajia. Apulannan kaikki soittajat on instrumenttiensa surkeimpia mahdollisia soittajia, joilla ei ole aavistustakaan mistään, kunhan kolistelevat. Paitsi Sipe on kehittynyt edes jonkun verran siellä pannujensa takana.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Nimismies
17.01.2005 23:06:26
Miksei liity? Samoista kinkereistä ja samalle yhtiölle levyttäneet bändit, joita on usein mediassakin käsitelty kuin paitaa ja persettä.

Aiheena oli Apulanta, ei Tehosekoitin. Älä viitsi, iso mies.
For those about to ballad - we salute you!
JCM
17.01.2005 23:18:25

Paitsi Sipe on kehittynyt edes jonkun verran siellä pannujensa takana.

Tsaijai, kova väite. Mun mielestä se vetää edelleen sitä samaa typerää komppia joka paikkaan. Mä en oo rumpali, mutta kuulostan varmasti paremmalta rumpujen takana.
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
Jani The Rock
17.01.2005 23:21:41

Anteeks, mutta sekö ei se sun rouvasi mitään kommentoinut sitten tästä Apulannasta? Kun nimittäin jos huonosta soittamisesta puhutaan, niin kyllähän sitä oli Apulannassa tyrkyllä kahmalokaupalla, mikään, siis yhtään mikään, ei toiminut yhtään. Tehosekotin nyt sentään kuulosti vielä bändiltä ja ne on jossain määrin -osa jopa runsaastikkin- hyviä soittajia. Apulannan kaikki soittajat on instrumenttiensa surkeimpia mahdollisia soittajia, joilla ei ole aavistustakaan mistään, kunhan kolistelevat. Paitsi Sipe on kehittynyt edes jonkun verran siellä pannujensa takana.

No sitähän ei kukaan oo väittänytkään, että Apulannan tyypit osaisivat soittaa. Kun eivät osaa niin eivät osaa. Mutta siitä huolimatta kattelin ja kuuntelinkin heidän esitystään mieluummin kuin Tehiksen. Wirtanen laulaa myös aivan päin helvettiä, mutta mun korvaani miellyttävämmällä tavalla kuin Tehiksen Otto, jota ei voi kuunnella ilman itkua ja hammasten kiristystä. Ja Apulannan biisit on mun mielestäni yleisesti ottaen parempia. Tota niiden lavashowta mä en kyllä edelleenkään ymmärrä.

Vaikka enhän mä kummankaan bändin varsinainen asiantuntija ole. Kommentoin niiden tuntemusten perusteella, jotka mulle on tullut siitä kun olen satunnaisesti nähnyt TV-esiintymisiä ja kuullut biisejä - ja etenkin nyt sitten näiden uusimpien TV-taltiointien myötä. Apulannan olen sentään kerran nähnyt livenä. Tarkalleen sanottuna 9 vuotta ja 18 päivää sitten.
sirdickyj
18.01.2005 08:25:16
No sitähän ei kukaan oo väittänytkään, että Apulannan tyypit osaisivat soittaa. Kun eivät osaa niin eivät osaa. Mutta siitä huolimatta kattelin ja kuuntelinkin heidän esitystään mieluummin kuin Tehiksen.

Jep, asia selvä, oikeestaan ei jää vastaväitteille sijaa. Ja näinhän se pitääkin olla.
JCM
19.01.2005 14:42:49

Tjaijai vaan taas.. Se on kyllä mukava huomata, että joukossamme ei juuri muita olekaan kuin tulenkatkuisia ammattimuusikoita.

No hei. Ei ihan kirjaimellisesti tarvitse ottaa kaikkea. Mutta (IMO) Sipe Santapukki kuulostaa ihan hirveältä kun se soittaa. *basari, haikka, snare, haikka...* and goes on like that always.

Mutta niinhän se pop-musiikissa menee, mahdollisimman junnaavalla kompilla pötkitään pitkälle. Oli ympärillä sitten lähestulkoon mitä tahansa.
sirdickyj
19.01.2005 15:36:33
No hei. Ei ihan kirjaimellisesti tarvitse ottaa kaikkea. Mutta (IMO) Sipe Santapukki kuulostaa ihan hirveältä kun se soittaa. *basari, haikka, snare, haikka...* and goes on like that always.

Johtuu varmaan pitkälti siitä, että ne levyt on niin pitkälti ProTolsin avulla väsatty, niin sinne on tungettu sitä konekomppia (+miljoonaa muuta asiaa, joiden vuoksi Jani The Rock tuomitsi mm. Tik Takin "autotunen mainosritsoiksi", vaikka hups vaan kehui Apulantaa tässä threradissa...no, joku logiikka kaiket tässäkin) joka sitten huonolla menestyksellä yritetään toistaa livenä. Siis; Sipe on aivan paska rumpali, joka kuitenkin on siinä Apulannassa parasta, ja tämä ei kerro Sipen hyvyydestä, vaan muiden huonoudesta. Mutta eipä se Nirvanassakaan haitannut, vaikkeivat mitään osanneet.
Jani The Rock
19.01.2005 16:25:55 (muokattu 19.01.2005 16:29:49)

Johtuu varmaan pitkälti siitä, että ne levyt on niin pitkälti ProTolsin avulla väsatty, niin sinne on tungettu sitä konekomppia (+miljoonaa muuta asiaa, joiden vuoksi Jani The Rock tuomitsi mm. Tik Takin "autotunen mainosritsoiksi", vaikka hups vaan kehui Apulantaa tässä threradissa...no, joku logiikka kaiket tässäkin) joka sitten huonolla menestyksellä yritetään toistaa livenä.

Jaaha. On tietysti ihan kiva kun sanomiset muistetaan. Ja näin fiksun miehen sanomiset on tietysti syytäkin muistaa. Mutta sen kummemmin en oo mielestäni Apulantaa kehunut kuin sanonut että Wirtasella on taito tehdä hyviä laulumelodioita, ja että kuuntelin/katselin mieluummin Apulannan kuin Tehiksen keikkaa. Ja tuo jälkimmäinenkään kommentti ei oikeastaan ole kehumista. Siitä syystä, että mä katselen mieluummin vaikka möhkösiirojen talvehtimisesta kertovaa luontodokkaria kuin Tehiksen keikkaa. Ja sen voin sanoa että yhtäkään Apulannan levyä mulla ei ole. Ehjä-ep:n ostin joskus silloin kun se ilmestyi, totesin turhan popiksi (olin meinaan aika vitun kova punkrokkari siihen aikaan) ja lahjoitin sen toverilleni. Että levyistä en tiedä, vaikka ne olisi väsätty Kumihuuli-Ahosen pihasaunassa pöllityllä kasiraiturilla.

EDIT: Joo, näköjään olin sanonut myös että Apulannan biisit on yleisesti ottaen parempia kuin Tehiksen. En siis sanonut niitä hyviksi, vaan paremmiksi kuin Tehiksen biisit. Mutta sen voin vielä sanoa, vaikka se ei ketään kiinnostakaan, että olen jopa tykännyt muutamasta Apulannan biisistä joita olen olosuhteiden pakosta joutunut kuulemaan. Tällaista ihmettä ei ole Tehiksen kanssa sattunut.
nikomati
19.01.2005 18:43:08

Mutta eipä se Nirvanassakaan haitannut, vaikkeivat mitään osanneet.

Ootko sitä mieltä et Grohli ei osaa mättää rumpuja?
Keittoo!
sirdickyj
19.01.2005 20:01:32
Ootko sitä mieltä et Grohli ei osaa mättää rumpuja?

Itseasiassa en, on muuten huomattavasti kovempi rumpali kuin se Foo Fightersin rumpali, mistä syystä taitaakin soittaa Foo Fightersin levyillä monen biisin rummut itse.
Keppis
19.01.2005 20:58:49 (muokattu 20.01.2005 12:10:03)
Ehjä-ep:n ostin joskus silloin kun se ilmestyi, totesin turhan popiksi (olin meinaan aika vitun kova punkrokkari siihen aikaan) ja lahjoitin sen toverilleni.

Eipä oo apupaskalla tollasta levyä. Tarkotat varmaan hajonnut ep:tä?

Ei saatana, ku pystytään mistä vaan aiheesta pistään tämmönen vitun mielenkiintonen väittely pystyyn.

Mitä veikkaatte tuleeko tavallinen vai punanen lukko?

E: eiku juusiis on apulannalla ehjä levy, mutta ei sen nimistä ep:tä
Huonomuistisilla on vähemmän stressiä.
Jani The Rock
19.01.2005 22:07:37

Eipä oo apupaskalla tollasta levyä. Tarkotat varmaan hajonnut ep:tä?

No perhana, mähän muistan väärin. Oisko se ollut tuo sitten. Piirretty kuva oli kannessa ainakin. Minkäs bändin levy tuo Ehjä mahtaa olla, vai vedinköhän mä sen ihan omasta päästä?
sepeli
20.01.2005 02:24:05
No perhana, mähän muistan väärin. Oisko se ollut tuo sitten. Piirretty kuva oli kannessa ainakin. Minkäs bändin levy tuo Ehjä mahtaa olla, vai vedinköhän mä sen ihan omasta päästä?

Apulannalla on kyllä Ehjä-niminen täyspitkä albumi, mutta sen kansi ei ole piirretty. Tai näin ainakin Apulannan kotisivut näyttävät.

Heinola 10:llä on muuten ihan hyviä kappaleita minun mielestäni. Ja Sipen soololla, tai no, ainakin Tommi Liimatan ja Gösta Sundqvistin laulamat biisit.
I sure could use a vacation from this bullshit three ring circus sideshow of freaks | IMIK #22
Juzzu
20.01.2005 08:11:38 (muokattu 20.01.2005 08:12:01)
En jaksanut keikkaa katsoa kuin vähäsen alusta.

Minuun sen verran noiri että ehdin jo wanheta vähän liiaksi ennen kuin Apulanta aloitteli näillä piiskaus-piiseillään. Oikeastaan en välittänyt koko pumpusta ollenkaan ku sellainen teineily-punkki ei vähempää voinut kiinnostaa.

Myöhemmin, mitä nyt tynnyrissä elämiseltäni huomasin, oli Apulannasta tullut jonkinasteinen kovo nimi Suomessa, mitä syvästi ihmettelin mutte asia vielä hirveästi jaksanut kiinnostaa.

Sitten tapahtui jonkinasteinen ihme, Apulanta alkoi tekemään piisejä! Ainoastaan päntin julkinen imago ja teini-vetoinen touhuaminen esti innostumasta sen vertaa että olisin oikein levykaupan kautta kotia mennyt.

Nyt on vähän hämmentävät viilikset, jotenkin on sellainen odottava tunnelma josko tekisivät oikein kunnon plätyn sitten. Soittaisivat kovetusti hyviä piisejä, tekisivät musiikkia musiikin vuoksi, ei minkään larppikeikan takia.

Luottoa ei ole mutta saaa yllättää :o)
Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen
meitu
09.02.2005 22:31:11

Levy-yhtiön keskustelupalstalla on nyt kova suhina meneillään, väitetään että Tuukka olisi nyt vihdoin eronnut Apulannasta. Ei ollut kuulemma soittanut Goom-keikalla. Saapa nähdä miten asia oikeasti on.
Ne jotka soittaa, ne tietää.
nikomati
10.02.2005 13:12:55

Jaa, näinkö ne väittää...
Maailma on nii epäreilu. Koski täytti jo kaheksantoista.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)