baron 18.01.2005 21:40:41 | |
---|
Soita Caravan. Ellingtonia???? Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
R.Syke 18.01.2005 21:44:14 | |
---|
Ellingtonia???? -Niinpä. Ja rautalankana kolmin kitaroin. |
baron 18.01.2005 21:47:31 | |
---|
-Niinpä. Ja rautalankana kolmin kitaroin. Eipä silti, mä tykkäsin kyllä rautalanka (särökitara?)versiosta Hatsaturjanin miekka/sapelitanssista. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
poppamies 18.01.2005 22:10:01 (muokattu 18.01.2005 22:12:22) | |
---|
No minulla on kerran ollut laitettavana Hofnerin varhainen 60-luvun lankku. Aivan tajuton peli rautalankaan. Se oli sellainen merkillinen, vinyyli päällysteinen missä valkoinen saumahauha kulki pitkin saumaa. Kaula oli musta. Body todella ohut. En ole koskaan soittanut paremmin rautalankaan sopivalla kitaralla. Soundi oli täsmälleen oikea, aivan sama mihin vahvistimeen sen kytkit. Se oli sellainen yksilö joka sillai oudolla tavalla vie soittajan mukanaan ja soittaja jotenkin vain soittaa paljon paremmin mitä oikeasti osaa. Malli oli jotain noitten välistä... http://users.argonet.co.uk/users/st … allery/gallery2/gallery9/ga111.html http://vintagehofner.mysite.wanadoo-members.co.uk/solids/sol6.html"G-strings are for strippers" |
R.Syke 18.01.2005 22:11:58 | |
---|
|
poppamies 18.01.2005 22:17:01 (muokattu 18.01.2005 22:18:24) | |
---|
-No helvata. Kyllä noilla kelpaa. Mihin Hofnerin pistit? No sehän ei ollut minun. Oli mulla vain sen aikaa kun laitoin sen soittokuntoon. Haluaisen kyllä sellaisen. Oikeastaan en haluaisi mitään muuta sähkistä.... "G-strings are for strippers" |
WanhaWetäjä 18.01.2005 22:43:29 | |
---|
-Rautalanka on rautalankaa. Progetilutukset ovat oma lukunsa. -Yksinkertainen, karu melodia ja sitten yksinkertainen kansaan menevä impro. Köh. Siinä se. Köh. -Soita Caravan. Oisko noi piikkilankasoittajatkin sitte myös vähä yksinkertasia... Caravania oon soittanut parissakin bändissä semmosena hirveenä paskajatsikapakkarautalankaversiona,oon kyllä kuullu sen "oikeen"piikkilankasovituksenkin joskus,enkä aio myöskään sitä soittaa,kulunut biisi mikä kulunut ;-) Hei,oisko rautalanka vähä niinkun jääkiekko,yksinkertaisten miesten yksinkertainen peli... |
Sandy 18.01.2005 23:09:36 | |
---|
Hei,oisko rautalanka vähä niinkun jääkiekko,yksinkertaisten miesten yksinkertainen peli... Täällä taas provotaan oikein olan takaa.. "Miks kaikki kaunis on niin naiivia?" Miksi rautalankaa joko rakastaa tai vihaa, kas siinä probleema! Ainakin rautalankapiirien puritaanisuus aiheuttaa ärsytystä mikä myös itseäni joskus muinoin alkoi korpeamaan... Muuten vaikea sanoa. Monet noista biiseistä on kyllä mielestäni edelleen hienoja ja siinä kitarasaundissa on jotain taikaa. Mutta ei sitä kyllä koko iltaa jaksa kuunnella! Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto) |
Kukko 18.01.2005 23:42:36 | |
---|
No minulla on kerran ollut laitettavana Hofnerin varhainen 60-luvun lankku. Aivan tajuton peli rautalankaan. Se oli sellainen merkillinen, vinyyli päällysteinen missä valkoinen saumahauha kulki pitkin saumaa. Kaula oli musta. Body todella ohut. En ole koskaan soittanut paremmin rautalankaan sopivalla kitaralla. Soundi oli täsmälleen oikea, aivan sama mihin vahvistimeen sen kytkit. Se oli sellainen yksilö joka sillai oudolla tavalla vie soittajan mukanaan ja soittaja jotenkin vain soittaa paljon paremmin mitä oikeasti osaa. Malli oli jotain noitten välistä... http://users.argonet.co.uk/users/st … allery/gallery2/gallery9/ga111.html http://vintagehofner.mysite.wanadoo-members.co.uk/solids/sol6.html Mulla on roikkunu semmonen hofneri kohta vuoden koskematta tuossa seinällä.On ollu "pitkässä" lainassa vanhemmalta soittajalta. Siinä on vaa niin pirun ohuet kielet ja aivan merkillinen vibra, etten ole jaksanu juuri vahvistimeen laittaa..Täytyykin hetimiten hommata uudet kielet. Jos vaikka ostais pois kuleksimasta?? Olen miettinu jonkin sortin kitaran rakentajana, että miten ihmeessä semmonen vinyylipinnoitteinen body voisi soida?? Väriltään vehje on semmone raju punainen ja keskellä tosiaan valkoinen sauma. Humpparimikkejä kolme ja kaikissa tyly katkaisija mallia hong kong... "Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- |
WanhaWetäjä 18.01.2005 23:45:54 | |
---|
Täällä taas provotaan oikein olan takaa.. "Miks kaikki kaunis on niin naiivia?" Miksi rautalankaa joko rakastaa tai vihaa, kas siinä probleema! Ainakin rautalankapiirien puritaanisuus aiheuttaa ärsytystä mikä myös itseäni joskus muinoin alkoi korpeamaan... Muuten vaikea sanoa. Monet noista biiseistä on kyllä mielestäni edelleen hienoja ja siinä kitarasaundissa on jotain taikaa. Mutta ei sitä kyllä koko iltaa jaksa kuunnella! En mä vihaa rautalankaa,joutuuhan sitä edelleen vetään muodossa tai toisessa...olen jopa soittanut ihan oikeessa rautalankabändissä sillon kun se oli erittäinkin epämuodikasta musaa,eli joskus 74-75...oltiin aikaamme pahasti edellä,tai sitten jäljessä ;-) Mutta mua alkaa vaan tympiin se sama kitarasaundi lähes joka iskelmässä mitä tänä päivänä tehdään,vaikka olenkin kitaristi,tai ehkä just siks ;-) |
clave 19.01.2005 07:26:34 | |
---|
Onhan se kitara tärkeä elementti kitarabändissä, vähän niinkuin pillu naidessa. Tanssimusassa se ei taas ole niin välttämätön kapistus. Ja voihan niitä rautalankabiisejä taitavimmat luutistit sovittaa haasteellisemmin; soittaa karavaanin vaikka wes montgomery-stylellä ja sitten lisää seuraava askel, vielä haasteellisemmin koittaa vetää komen oktaavin kera. "Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan" |
uruttaja 19.01.2005 09:36:09 | |
---|
Onhan se kitara tärkeä elementti kitarabändissä, vähän niinkuin pillu naidessa. Tanssimusassa se ei taas ole niin välttämätön kapistus. Ja voihan niitä rautalankabiisejä taitavimmat luutistit sovittaa haasteellisemmin; soittaa karavaanin vaikka wes montgomery-stylellä ja sitten lisää seuraava askel, vielä haasteellisemmin koittaa vetää komen oktaavin kera.
Komppaan voimakkaasti. Apuna on. |
Mutta mua alkaa vaan tympiin se sama kitarasaundi lähes joka iskelmässä mitä tänä päivänä tehdään,vaikka olenkin kitaristi,tai ehkä just siks ;-) Joo, vähän samoilla linjoilla. Johtuneeko se iskelmissä siitä, että uusi sovittajasukupolvi on juuri kitaristeja?
|
pure humppa 19.01.2005 09:50:37 | |
---|
Joo, vähän samoilla linjoilla. Johtuneeko se iskelmissä siitä, että uusi sovittajasukupolvi on juuri kitaristeja? Ikävä kyllä ja nämä kitarapellet on yleensä laput silmillä touhottavia tolloja. Kunhan vaan kitara kuuluu, se on tärkeintä. Humppa päivässä pitää miehen tiellä. |
Sertzo S 19.01.2005 10:01:20 | |
---|
Ikävä kyllä ja nämä kitarapellet on yleensä laput silmillä touhottavia tolloja. Kunhan vaan kitara kuuluu, se on tärkeintä. Hmmm, mutta puhaltimia voitaisiin enemmän käyttää ja vielä kaivaa naftaliinista vanhat Hammonditkin kehiin, jos joku on ymmärtänyt ne säilöä, eikä vaihtaa digitaalipeleihin. |
pekkajau 19.01.2005 10:12:11 | |
---|
Mikko Kuustosen levyillä soi taustalla hammondit aika mukavasti ja pieteetillä. Helinin Seppo kai niitä sinne soittelee? Hirveästi itse en kyllä pidä Kuustosen laulutyylistä ja varsinkaan siitä nykivästä "yliartikuloinnista". Mutta taustat ja sovitukset on aina olleet OK! There`s no bisnes in showbisnes! |
Sertzo S 19.01.2005 10:16:39 | |
---|
Mikko Kuustosen levyillä soi taustalla hammondit aika mukavasti ja pieteetillä. Helinin Seppo kai niitä sinne soittelee? Hirveästi itse en kyllä pidä Kuustosen laulutyylistä ja varsinkaan siitä nykivästä "yliartikuloinnista". Mutta taustat ja sovitukset on aina olleet OK! Samaan olen kiinittänyt huomioita, siis nykivään artikulointiin. Ei tuo ole tuo mikään miellyttävä tyylikeino ja saattaa saada vain lisää matkijoita...mene ja tiedä. |
pekkajau 19.01.2005 11:51:19 | |
---|
Vanhoja Esko Linnavallin sovituksia kun kuuntelee niin niissä minua henk.koht viehättää vetopasuunoiden osuudet. Ne prööööt...."matalat töräykset" on mukavia! There`s no bisnes in showbisnes! |
Sertzo S 19.01.2005 11:55:27 | |
---|
Vanhoja Esko Linnavallin sovituksia kun kuuntelee niin niissä minua henk.koht viehättää vetopasuunoiden osuudet. Ne prööööt...."matalat töräykset" on mukavia! Samoiten kuin barska pieraisee niin mukavalta tuntuu. |
baron 19.01.2005 11:57:36 | |
---|
Samoiten kuin barska pieraisee niin mukavalta tuntuu. Tartte aina vinoilla toisen gluteeni-intoleranssista. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |