Aihe: Metalliosien ja potikoiden maalaus
1
geeta shredda
27.02.2003 13:35:02
Onko mahdollista/kannattaako maalata esim. kultaisella spraymaalilla kitaran metalliosia kuten talla, virittimet jne. "Kullatut" osat olisivat kyllä erittäin hienot. JOs vaikka purkaisi kaiken pieniksi osiksi ja maalaisi kerroksittain useita kertoja. JOs joku on kokeillut, niin olisi hauska kuulla kommentteja, pysyykö maali, millainen oli lopputulos, kiiltääkö hyvin, miten maalasitte, kannattaako yrittää??
Juzzu
27.02.2003 13:48:32 (muokattu 27.02.2003 13:49:58)
Taitaa nämä teollisetkin "kultaiset" osat olla värjättyjä kromin päälle, ja niiden kultainen sävy lähtee ilmeisesti aika helposti pois l. rätillä kunnolla hankaamalla, jos nyt oikein tieten tahtoen tahtoo sen sävyn pois.

Tuollaiset kotoista konstit olnee siinä mielessä hankalia, nottei pinnasta saa välttämättä kovin tasaista taa kiiltävää. Muistaakseni tosin joku pienoismallimaalivalmistaja, olisiko ollut Humbrol, teki ainakin joskus näitä metallisävyisiä maaleja, joihin loppukiilto tehtiin sitten kiillottamalla niin kuin "oikeissa" metallimaaleissa. Voisi ehkä toimia, saisi valmiiksi vielä sopivan pienissä pöntöissä. Pensselin tosin sopii unohtaa, ja maalata kunnollisessa ruiskulla.

Tuossa maalaamisessa voisi olla sekin etu, että parin sadan myyn pinta tiekentaisi varmaan leppoisasti noiden osien sovitteita. Ainakin ne tune-o-maticit mitä itse olen päässyt hipelöimään oli aika isoilla sovitteilla tehty. Mutta tiedä sitten, käytännön ilo tuostakin olnee aika pieni jos ei ihan olematon.

Edit: mua ei ainakaan kuluminen haittaa, tuosta ykkösestä on tallassa kromauskin kulunut "hikoamisen" johdosta (taitaa kyllä johtua tuo kuluminen ihan vaan hankauksesta). Lisää vaan karsimaa kitaraan sopiva kuluminen, varsinkin kun sen on itse saanut aikaan :o)
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)