Aihe: Celestion V30:set saivat väystyä..
1 2
svilo
18.01.2005 22:23:51 (muokattu 18.01.2005 22:24:24)
...ja tilalle Cel G12H ja Weber Blue AlNiCo, kysessä siis 2x12 kaappi, jossa molemmat elementit ovat erillaiset. Suositten kokeilemaan jos on mahdollisuus. V30:set olivat kyllä hyvät, mutta hain enemmän semmoista vanhan Marshallin ja Vox:n sekoitusta, kuuntele itse, mitä mieltä olet: http://www.vilo.net/mp3/ampsamples/Cornford/G12H+WeberBlueAlNiCo/

Vahvistimena Cornford MK50H nuppi ja strato jossa Fralinin VH:t

jaahas, tuli typo otsikkoon :)
- when I see a 100 watt amp on the stage of a 150 seat venue, I know
that I am in for trouble ... most of the time -
Jackie
18.01.2005 22:30:05
Mie en vintageista luopuis enää millään. Tykästyny niihi nii paljo. Miulle ainaki parhaat mitä rahalla saa. Ehdottomasti.
Vittu siks ku mul on parempi saundi!!
svilo
18.01.2005 22:31:54
Mie en vintageista luopuis enää millään. Tykästyny niihi nii paljo. Miulle ainaki parhaat mitä rahalla saa. Ehdottomasti.

...jos ei tiedä paremmasta :)
Jackie
18.01.2005 22:35:40
...jos ei tiedä paremmasta :)

Kyllä noi vintaget toimii parhaiten ainakin minun käytössä. Mikäs oli suurin saundi ero kun vaihdoit?
Vittu siks ku mul on parempi saundi!!
svilo
18.01.2005 22:38:22
Kyllä noi vintaget toimii parhaiten ainakin minun käytössä. Mikäs oli suurin saundi ero kun vaihdoit?

alapää tuli tiukemmaksi, G12H antaa mukavasti räyhää, alnico taasen kompressoi mukavasti, ja tuo voxia mukaan, kertakaikkiaan selkeämpi saundi. Ei anna anteeksi :)
Jormaz
18.01.2005 22:39:50
Missä kaapeissa toi G12H tulee vakiona?
Dragonheros - Autumn in the Temporary Labyrinth
svilo
18.01.2005 22:42:09
Missä kaapeissa toi G12H tulee vakiona?

Ei taida tulla missään....

joissain vanhoissa Marshallin kaapeissa voi olla
LaXu
18.01.2005 23:18:50 (muokattu 18.01.2005 23:19:35)
Hyvältähän se kuulostaa. G12H-sarjan Celestionit ovat meikäläisen suosikkeja enkä oikein ymmärrä, miksi V30:t löytyy melkein jokaisesta kaapista. G12T-75:sta en niinkään välitä.
Jormaz
18.01.2005 23:21:18
Mä vaihoin Marsun 1936:een V30:t. Ei oo niin "harsh & cold" kuin ne G12T75-elementit.
Dragonheros - Autumn in the Temporary Labyrinth
tforsell
19.01.2005 00:09:09
Tämä voi olla loukkaus teitä herroja vintageja kohtaan, mutta kun tämä oli ainoa keskustelu, missä oli kaiuttimista kysymys, niin:

Onko kukaan verrannut noita Behringerin 4*12 (jensen) -kaappeja johonkin hyvään 4*12-kaappiin (esim. ENGL) joillain hyvillä kamoilla, esim ENGLin/Boogien/Orangen vahvistimilla?

Pinnoitteet näyttävät tosin kuvissa sellaisilta, että ne on paskana ekan kolhun jälkeen? Onko kokemuksia?
januszian
19.01.2005 03:03:47

Keskusteluun liittyäkseni, onko jonkun mielestä V30:sen ylämiddlepää aikas korviin porautuva?

Mulla on Mesan 4x12 Rectifier Standard kaappi jossa pitäisi nimenomaan olla vaimennettu se ylämiddle piikki joka tekee Marshalleista sietämättömän. Mutta silti se puskee sieltä aikas kovaakin välillä.

Oon kelannu että jos vaihtasin ylemmät 2 elementtiä Celestionin Classic Lead 80:siksi. Ne alemmat V30:set on jotenki rauhallisemmat tossa Mesassa. (siis korva kaapin vieressä hiljasemmalla volalla)
Setä Celestion itse sitä suositteli V30:sen kaveriksi. Siis tota Classic Lead 80:stä.

Harmony-Centralissa kaikki puhuu että myös noi G12T75:set sopii myös V30:sen kanssa hyvin yhteen. Classic lead on vähemmän ylämiddlepiikki kuin 75:set.

Ja www.watfordvalves.com on tyypannut elementtejä erinäisissä kaapeissa ja sanoo että 75:set ei ole loistavia millään alueella vaan ihan ok kaikessa.

muistaakseni siis. :)
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
Tompsi
19.01.2005 08:44:45
Itselläni on tuollaisessa vanhassa Marsun kaapissa 4x G12h100 elementit ja onhan niissä alapäätä aivan järkyttävästi sekä todella railakas yläpää. Ei kuitenkaan sitä Marsulle ominaista *ngggh* middleä joten vaihdan Eminence Governoreihin taikka Private Jackeihin kunhan rahaa riittää.
Hanok
19.01.2005 09:36:14
Keskusteluun liittyäkseni, onko jonkun mielestä V30:sen ylämiddlepää aikas korviin porautuva?

Itse asiassa olen vähän kironnut tuota samaa. Minulla on Marsun 1936 jossa V30-elementit ja nuppina VHT Pittbull Fifty/ST. Olen joutunut leikkaamaan EQ:lla 4 kHz:n kohdalta sellaista ikävää sirinää pois. Toisaalta taas bassopäätä joutuu leikkaamaan reilusti jotta soundista saisi selkeämmän, mutta tämä johtunee lähinnä nupin tukevasta ominaissoundista.

Olen testaillut nuppia greenbackeilla varustetun 412-kaapin kanssa ja soundi on ollut aivan mahtava. Kunpa olisikin rahaa hankkia sellainen...

V30 on epäilemättä hyvä elementti ja sopii moneen tarkoitukseen, mutta olen alkanut tulla siihen tulokseen ettei se ole paras mahdollinen vaihtoehto omaan käyttööni.
kulmahiomakone
19.01.2005 10:15:57
Tuota G12H:ta pidetään maailman foorumeilla hyvänä kaverina monelle elementille, myös V30:lle ja varsinkin C:n alnico bluelle. Itse asiassa G12H & alnico blue näyttävät tämän talven trendien mukaan olevan "se" elementtiyhdistelmä... G12H tuo tarvittavan (selkeän) alapään, joka monesta elementistä yksinään puuttuu. Toisaalta ainoana käytettynä elementtimallina monet pitävät G12H:ta liian bassovoittoisena a.k.a. "tumppuna".
goose
19.01.2005 12:04:51
Vahvistimena Cornford MK50H nuppi ja strato jossa Fralinin VH:t

Miten mikit? Molemmat kartiot erikseen vai ovarilla?
mielenkiintosta rompetta myytävänä!! tsekkaa pois.
MrGuitarist
19.01.2005 12:23:26
Hyvältähän se kuulosti ja tuntui soittopuolikin olevan kunnossa soittajalla! Vielä kun olisi näytteitä siitä, miltä kaappi kuulosti niillä v30:llä, niin olisi helpompi hahmottaa millätavalla se soundi muuttui. Sitä on niin hankala aina sanoin kuvailla.

Olen itse vähän suunnitellut greenback-blue alnico / eminencen "punainen" alnico - kaapin rakentelua. Mitenhän tuollainen yhdistelmä toimisi?

Eihän sulla svilo sattuis olemaan 2 kpl V30 myynnissä ;)
goose
19.01.2005 13:06:53 (muokattu 19.01.2005 13:11:39)
Olen itse vähän suunnitellut greenback-blue alnico / eminencen "punainen" alnico - kaapin rakentelua. Mitenhän tuollainen yhdistelmä toimisi?

Saattaisi toimia hyvinkin. Mä kokeilin Greenbackia Blue Alnicon kaverina voxissa ja toimi oikein hyvin. Tuli pientä särmää voxin muuten niin pyöreeseen soundiin. Suosittelen tota Red Fangia. Se on soundeiltaan melkein Blue Alnicon tasoa, mutta hinta on vain murto-osa.

EDIT:
Vielä kun olisi näytteitä siitä, miltä kaappi kuulosti niillä v30:llä, niin olisi helpompi hahmottaa millätavalla se soundi muuttui.

Eiköhän ne näytteet löydy tosta:
http://www.vilo.net/mp3/ampsamples/Cornford/
täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa...
Shaft
19.01.2005 13:19:32
Aika toimivalta yhdistelmältä vaikutti. Tuo mikityspuoli kiinnostaisi itseänikin.
LaXu
19.01.2005 14:13:06
Itselläni on tuollaisessa vanhassa Marsun kaapissa 4x G12h100 elementit ja onhan niissä alapäätä aivan järkyttävästi sekä todella railakas yläpää. Ei kuitenkaan sitä Marsulle ominaista *ngggh* middleä joten vaihdan Eminence Governoreihin taikka Private Jackeihin kunhan rahaa riittää.

Mielenkiintoista. Tuossa kaappina käyttämässäni Yamaha DG combossa on G12H-100 elementti eikä minulla sen keskialueesta ollut valittamista DSL50-nupin kanssa. Melko tasapainoiselta vaikutti soundi. Olisikohan kaapin rakenteella jotain tekemistä asian kanssa?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)