Leppis 18.01.2005 10:55:22 | |
---|
Olen kohdannut uuden ongelman. Kapulat on ruenneet liukumaan kätösissä. Ja vielä kumpaankin suuntaan. Välillä lentävät kaaressa, ja välillä huomaa pitävänsä kiinni kapulaisen keskiosasta. Olisikos kenelläkään viisaalla vinkkejä tämän asian helpottamiseksi? *onhan se ihan söpö mutta se kusee kädelle* |
Saukki 18.01.2005 11:08:01 (muokattu 18.01.2005 11:11:28) | |
---|
Mullakin on joskus aluksi, kun esimerkiksi tulee ulkoa kylmillä käsillä paukuttelemaan, niin ei kapulat pysy millään käsissä. ja sitten pitää puristaa niin ***keleesti varsinkin jotain nopeampaa soiteltaessa, että tulee oikein kädet kipeäksi. Mutta kun kädet siitä vähän lämpeää ja hikoontuu, niin kyllä ne kapulat siinä sitten pysyy. Kerran kokeilin kiertää erkaa (sitä mitä jääkiekkomailaan... kyllä te sen tiedätte) kapulan ympärille siihen kohti mistä pitää kiinni, mutta se EI ollut hyvä idea... nahka lähti käsistä.....tuskaa.... |
Magetsu 18.01.2005 11:20:48 | |
---|
Jos käytät lakkapintasia patukoita niin hio rikki pinta siitä kohtaa mistä pidät kiinni.., yleensä kyllä noissa lakkapintasissa on ihan hyvä grippi, mutta eihän se aina kaikille sovi... Isselläniki tulee tuota samaa valumis-ilmiötä pro-markien kanssa ja johtuu ihan tuosta pinnasta, tosin niissä ei ole mitään lakkapintaa, mutta tuo puu on vain jokseenki niin kuivan tuntusta... Späng ' Läng |
HeavyMachinery 18.01.2005 11:23:46 | |
---|
Mulla pysyy ainakin parhaiten juuri lakkapintaiset kapulat käsissä. Dave Weckl evolutionit on sen takia hyvät. Minä tiedän - siis pelkään ! |
Muovinen 18.01.2005 11:28:34 | |
---|
Kuinka kovaa soitat? Jos soitat erityisen dynysti niin voi olla että käsistäsi vain loppuu voimat. Eli siis tekniikkatreeniä jos näin on. "Its´s like I´d been in a coma and I´m just waking up" -Lester Burnham |
pasij66 18.01.2005 12:41:45 | |
---|
Mulla pysyy ainakin parhaiten juuri lakkapintaiset kapulat käsissä. Dave Weckl evolutionit on sen takia hyvät. Samat kokemukset täällä. Vekkulin singnaturet pysyy hienosti räpylässä :) Hyvä Urmas hipin surmas |
anstir 18.01.2005 13:49:40 | |
---|
Kannattaa kokeilla myös Regal Tip-kapuloita. Mun mielestä parempi lakka kuin Vic Firthin signatureissa.. |
fox 18.01.2005 15:24:42 | |
---|
Kerran kokeilin kiertää erkaa (sitä mitä jääkiekkomailaan... kyllä te sen tiedätte) kapulan ympärille siihen kohti mistä pitää kiinni, mutta se EI ollut hyvä idea... nahka lähti käsistä.....tuskaa.... Sotkee kätöset mustaan töhnään..Jotku käyttää magnesiaa, sitä mitä jumpassa..itte kietasen semmosen pitkän kumirenksun sinne palikan häntään. Konsteja on yhtä monia ku soittajia. Kokeile Leppis sitä kumirenksua. :)
|
pasij66 18.01.2005 16:18:29 | |
---|
Kannattaa kokeilla myös Regal Tip-kapuloita. Mun mielestä parempi lakka kuin Vic Firthin signatureissa.. Joo niissä on hyvä lakka ja pysyy kädessä hyvin. Ainoo miinus on mun kokemuksien mukaan, et ei oo kovin kestäviä. Halkee milloin mistäkin, voi olla että on käyny huono tuuri vaan, en tiedä :) Hyvä Urmas hipin surmas |
rakki 18.01.2005 16:34:27 | |
---|
Käsien pesu treenauksen lomassa voi auttaa. Ei oo niin lismaset tassut ja muutenki kämmenet virkistyy. Jos ei toi auta, niin voi veistää rumpukapuloihin vaikka kätevät rivat! Hei kuule, pelle, kuule, onko sulla uudet sandaalit? |
puufin 18.01.2005 16:40:28 | |
---|
Mä käytän Zildjianin 7A Dip kapuloita missä on sielä kapulan toisessa päässä sellanen musta dippi. Siinä pysyy hyvin kiinni. Kyllä mullakin tuppaa liusumaan kapulat sillee eteenpäin et joskus huomaa et kädessä on enää 2cm sitä kapulaa. Mut kyllä toi pitää paremmin. |
Joo niissä on hyvä lakka ja pysyy kädessä hyvin. Ainoo miinus on mun kokemuksien mukaan, et ei oo kovin kestäviä. Halkee milloin mistäkin, voi olla että on käyny huono tuuri vaan, en tiedä :) Joo pitää olla tosi tarkkana ku valitsee noita kapuloita. Mutta mieluummin silti vaihdan vähän useammin, kuin soitan kapuloilla jotka ei pysy hyvin käsissä :) |
bluesman86 18.01.2005 17:15:54 | |
---|
mulla taas se että jos on lakkaa kapulan pinnassa niin lentoon ne lähtee elikkä mulle paras on ihan pelkkä puupinta. ja mitä kosteempi käsi niin sitä parempi pito. Ihmiset (kaikki on kusipäitä
kunnes toisin todistetaan).
-Frank Zappa- |
fmcruelty 18.01.2005 17:52:09 | |
---|
Mä vedän aina gripit kapuloihin jeesusteipillä. Pysyy vaikka vauhti ois kuinka kova, eikä oo kallista. Kirjoitan parhaillaan päättötyötä ja ressiä pukkaa... Jos huono säkä käy, niin saatan jopa käyttäytyä väkivaltaisesti. |
Youni 18.01.2005 18:25:02 | |
---|
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] |
mufaza 18.01.2005 18:56:15 | |
---|
Itelläniki oli joskus toi sama ongelma mut sitte pistin erkkaa kapulaa, ni johan lähti. Eli mun vinkki osta valkoista erkkaa ja pistä sitä kapulaan kohtaan josta pidät kii.. valkosta siks ku mustasta tuppaa lähtee se väri käsii.. Tai sitte jos oot valmis maksamaan vähä rahaa ni osta ne Aheadin rumpuhanskat tai kävisköhä siihe samaan tarkotukseen sitten esim. jotkut nappulahanskat.. en sit tiiä. Itelläni noi hanskat on hyväks oon ne kohdannu. Punk is dead,
But we're still dying... |
Stratton 18.01.2005 19:51:09 (muokattu 18.01.2005 19:53:53) | |
---|
Lieneekö rutinoitumisen puutetta vai mitä, mutta joskus, lähinnä koulun kapuloilla, kakkoskrässiä (sijaitsee ridestä viistosti ylähäällä) lyödessä kapula lentää ties minne. Ilmeisesti keskittyminen sitten herpaantuu juuri ratkasevalla hetkellä, on helvetin noloo kesken biisin alkaa haeskelemaan uutta kädenjatketta. Älä jätä mitään soittamatta tänään minkä voit mokata huomisella keikalla |
jäykkis 19.01.2005 08:34:31 | |
---|
Olen kohdannut uuden ongelman. Kapulat on ruenneet liukumaan kätösissä. Ja vielä kumpaankin suuntaan. Välillä lentävät kaaressa, ja välillä huomaa pitävänsä kiinni kapulaisen keskiosasta. Olisikos kenelläkään viisaalla vinkkejä tämän asian helpottamiseksi? Konstit on monet, niin kun tästäkin ketjusta huomaa. Käsien pesu on varmaan hyvä jos kädet on niin hikiset että kapulat liukuu siitä syystä. Itsellä on aivan päin vastoin, ei missään nimessä pesua joka kuvattaa entisestään käsiä. Sen sijaan käytän käsivoidetta (Erioil tms) ensin treenin alussa kun kädet on kuivat ja kylmät. Voide avittaa niin pitkälle että kädet alkaa lämmetä sen verran että niihin tulee luonnollinen pito. Maalarinteippiä kokeilin joskus ja hirveäksi totesin. Nahat lähtee ja ahistaa. |
Bobana 19.01.2005 08:39:30 | |
---|
Haiskahtaa vähän siltä että kapulaote ei ole kunnossa. Aiheesta varmaan löytyy paremmin haku-toiminnon kautta. Ite pidän näin eivätkä karkaa mihinkään: eli alussa kämmen alaspäin. Sitte käännetään kiertäen rannetta n. 45 astetta ulospäin. Laitetaan kapula etusormen keskinivelen kohdalle ja painetaan peukalo suurinpiirtein kapulan suuntaisesti kiinni siten että kapula pysyy jättäen keskarin, nimettömän ja pikkurillin vapaiksi. Kapula tavallaan kelluu kahden sormen varassa, kapulan pään nojatessa kämmenen pohjaan eli tippiosa pyrkii painumaan alas. Eli karkeasti otekohta on 1/3 - 1/4 kapulan päästä. Kapuloiden koosta johtuen oikea pitokohta haetaan lyömällä kalvoon ja kokeilemalla että missä kohtaa soittaminen tuntuu vaivattomimmalta. Tää oli niinkun perus ote joka sitten jokaisella soittamisen myötä muotoutuu omanlaiseksi. Eli kapulan vapaata liikettä ei saa tappaa. Jos puristaa keppiä nyrkissä, liike-energia suuntautuu ranteeseen/käteen eikä kalvoon/peltiin niinkuin olisi tarkoitus. Tällöin lähtee varmasti tikut lentoon ja soittaminen on tuskallisen raskasta ja nopeuskin kärsii dramaattisesti. Toiv. osuu basistiin eikä kitaristiin... öhö öhö... |
käreyndanni 19.01.2005 08:49:50 | |
---|
Itselläni oli sama ongelma, varsinkin uusien Pro-markkien kanssa. Vic Firtheissä on parempi lakkaus, mutta kun on löytänyt hyvän tuntuiset Pro-markit, niin niitä tulee käytettyä. Ongelman saa ratkaistua sillä tapaa, että valelet jotain mahdollisimman sokerista liuosta kapuloihin ja annat sen kuivua (esim. jotain mehua tai mehutiivistettä). Sen jälkeen pitäisi kapulan pinta olla pitävämpi. HUOM! Älä missään nimessä pidä kapulasta liian kovin kiinni (tsekkaa Dave Wecklin uusi opetusvideo!!!!) - reboundi kärsii. Mitä kovemmin soitat, sen avoimempi ote kapulasta ja päin vastoin. |