...että se pitäisi kytkeä etusen ja päätteen väliin, eikä etusen looppiin. Mitäs eroa näillä kytkennöillä käytännössä on, esim jos puhutaan tavallisesta vahvistimesta ? Kyllä se loopissa toimia pitäisi, mulla ainakin on. I want to be the king and queen of cheese |
januszian 18.01.2005 15:50:16 | |
---|
loopissa efekti on rinnan kun taas etusen ja päätteen välissä se on sarjassa eli joka osa peräkkäin. Tota rinnan arvoa voi sitten säätää tod. näk. tosin joissain efekti looppikin on sarjassa eli siitä ei sillon oo mitään hyötyä. Sitten taas jossain vehkeissä se on putkibufferoitu joten tulee lisää hifiä. :) korjatkaa jos puhuin potaskaa. "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles. |
Karvanaama-Zakk 18.01.2005 15:58:43 | |
---|
En osaa muuta sanoa että G-Major syö Engl soundia ku ne on peräkkäin...Uskon että ku saan sen Looppiin se ongelma häviää Karvojen kasvatus on miesten hommaa!!!! |
JuSu 18.01.2005 16:08:10 (muokattu 18.01.2005 16:08:23) | |
---|
loopissa efekti on rinnan kun taas etusen ja päätteen välissä se on sarjassa eli joka osa peräkkäin. Öööh...? Siis tarkoititko nimenomaan Tube Tonerin looppia? Käsittääkseni kuitenkin useimmat efektiloopit ovat nimenomaan sarjalooppeja. Lisäksi G-Major toimii huonosti rinnakkaisloopissa. Vehkeessä kun on pieni prosessointiviive (kuten digivehkeissä usein on), mikä rinnakkaisloopissa heittää prossessoidun soundin ja kuivan soundin eri vaiheeseen, eli soundista tulee kakkaa ja pierua. JuSu Minä olen myyrä. |
januszian 18.01.2005 22:18:19 (muokattu 18.01.2005 22:20:13) | |
---|
Yleistin. Mulla on ENGL Powerballissa loopissa tuo G-Major ja toimii. Powerballissa on nupilla säädettävä "rinnan" tai "sarjassa" toiminto. nuppi täysillä looppi on sarjassa ja täysin toisessa suunnassa koko looppi on OFF. Ja sit siinä on ne siltä väliltä rinnan vaihtoehdot. Mutta mä oon testannu tota Majoria aikasempien viritysten kanssa sarjassa ja rinnan ja ei kyllä syönyt saundia sitten pätkääkään. Muistaahan kaikki että ketju on vain yhtä vahva kuin sen paskin ja pisin piuha? Itelläni väleissä oli ja on nykyäänkin Planet Wavesin 30 cm hapettomia ja kullattuja patch piuhoja eikä kyllä häviä mitään korvin kuultavaa. "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles. |
kunnasja 18.01.2005 23:12:14 | |
---|
Annetut oireet viittaisivat siihen, että luuppi on paschkena, tai jokin asetus nupista on pielessä luupin suhteen. Sivuavaa tietoa (joka saattoikin olla jo esillä, mutta...): G-Forcessa on mahdollisuus kytkeä laite myös digitaalisesti stereo-RCA-piuhalla, esim äänipöytään miksausvaiheessa. Tällöin pitää (muistaakseni) I/O-valikoista kaivella "input" tjsp -> digital. Jos G-majorissa on sama ominaisuus, niin tarkistapa asetus. |
Niskamies 19.01.2005 07:01:08 | |
---|
G-Forcessa on mahdollisuus kytkeä laite myös digitaalisesti stereo-RCA-piuhalla, esim äänipöytään miksausvaiheessa. Tällöin pitää (muistaakseni) I/O-valikoista kaivella "input" tjsp -> digital. Jos G-majorissa on sama ominaisuus, niin tarkistapa asetus. G-majorissa on sama asetus. Meitsi on meshissä. |
Satariel 19.01.2005 10:20:09 | |
---|
Lisäksi G-Major toimii huonosti rinnakkaisloopissa. Vehkeessä kun on pieni prosessointiviive (kuten digivehkeissä usein on), mikä rinnakkaisloopissa heittää prossessoidun soundin ja kuivan soundin eri vaiheeseen, eli soundista tulee kakkaa ja pierua. JuSu Onko tuo viive sitten aivan selvästi havaittavaa, ja todella sotkee soundin? Olen tässä juuri kaavaillut rinnakkaislooppiin tuota G-majoria, mutta tuollainen tuomio pistää kyllä harkitsemaan uudelleen.
|
JuSu 19.01.2005 10:31:15 | |
---|
Onko tuo viive sitten aivan selvästi havaittavaa, ja todella sotkee soundin? Olen tässä juuri kaavaillut rinnakkaislooppiin tuota G-majoria, mutta tuollainen tuomio pistää kyllä harkitsemaan uudelleen. Ei sitä viivettä korva havaitse, mutta sen vaihevirheen aiheuttaman soundin sotkeutumisen kyllä. Tosin joku tuolla kertoili käyttäneensä vehjettä rinnakkaisloopissakin menestyksellä. Itse huomasin tuon, kun tyrkkäsin laitteen säädettävään looppiin. About potikan väliasennossa (eli kun n. puolet signaalista meni G-Majorin kautta) tapahtui soundissa suurinta (ja selvää) häviötä, ääriasennoissa ei lainkaan. JuSu Minä olen myyrä. |
Satariel 20.01.2005 14:14:11 (muokattu 20.01.2005 14:14:36) | |
---|
Ei sitä viivettä korva havaitse, mutta sen vaihevirheen aiheuttaman soundin sotkeutumisen kyllä. Tosin joku tuolla kertoili käyttäneensä vehjettä rinnakkaisloopissakin menestyksellä. Itse huomasin tuon, kun tyrkkäsin laitteen säädettävään looppiin. About potikan väliasennossa (eli kun n. puolet signaalista meni G-Majorin kautta) tapahtui soundissa suurinta (ja selvää) häviötä, ääriasennoissa ei lainkaan. JuSu Aivan. Tuosta Diezelin ohjekirjasesta lukaisin, että rinnakkaislooppiin pitää vaiheongelmien välttämiseksi olla efekti näin: "Important: You must set the mix control on the effects unit to 100% wet when using the parallel loop. Otherwise there will be nasty phasing problems resulting in unsatisfactory tone. The signal portion that is unaffected by the mix control in the effects unit would reach the amplifier at a different time due to the cabling, and cause phasing cancellations." Tiedä sitten miten paljon tuo korjaa tilannetta, vai korjaako lainkaan... |
Mutiainen 21.01.2005 16:34:52 (muokattu 21.01.2005 16:35:28) | |
---|
Tulivaan mieleen et thomannil näky olevan g-major 399€ ja g-minor 105€ eli yhteensä 504€ ja sitten se g-major set (sisältää g-majorin ja g-minorin) maksaa 511€ |
Fortune 21.01.2005 18:34:56 | |
---|
Tulivaan mieleen et thomannil näky olevan g-major 399€ ja g-minor 105€ eli yhteensä 504€ ja sitten se g-major set (sisältää g-majorin ja g-minorin) maksaa 511€ Ei taida Thompan pojilla ja tytöillä pysyä valikoiman laajuudesta johtuen tuommoisten pakettitarjousten ja niiden sisältämien osien erillishintojen yhtäpitävyys/järjellisyys hallussa. Tuohon hintaan G-major on kyllä multiefektilinjalla enemmän kuin hintansa väärti. Oli se jo sillä 600 eurolla, millä itse sen vuonna 2002 ostin aikanaan. G-minoriin en sijoittaisi, satkulla saa vaikka Bossin pienemmän midipedaalin, joka on varmasti käyttökelpoisempi. |