Aihe: JCM-800 2203 inputit
1
maza
18.01.2005 11:59:33

Kun pääteputkien anodivirta kasvaa (eli soitetaan kovalla) AB-luokan putkivahvistimessa, virtalähde kyykkää (anodijännite laskee) - etenkin putkitasurilla varustetuissa koneissa. Tämä kuitenkin ilmenee myös puolijohdetasasuunnatuissa koneissa, varsinkin, mikäli virtalähteen suodatus ei ole riittävän suuri. Juuri tästä on nyt kyse.

Joku voisi siis pitää uudemman JCM-800:n soundia parempanakin! Riippuu varmaan runsaasti musatyylistä. Headroomihan tuossa vähenee.
Volle
18.01.2005 12:12:15
Mä en jaksanut etsiä skemoja, ja varmistaa miten asia tässä tapauksessa on, mutta mun ymmärtääkseni konkkien määrän vähentyminen ei automaattisesti tarkoita, että kokonaiskapasitanssi muuttuisi.

Jotenkin tuntuu monissa tapauksissa, että kun vahvistimen kytkentää muutetaan oikeasti jopa parempaan suuntaan (kestävämmäksi esim., saundihan on makuasia), vintits-miehet ovat aina sitä mieltä, että vanhan saundi ja tatsi oli parempi. En tietenkään tiedä kuinka tässä on laita.

Mitenhän noi jcm-800 reissuet, kumpaa disainia ne on? Onko nekin huonoja?
Nam.
Ben_D
18.01.2005 12:14:23

Kun pääteputkien anodivirta kasvaa (eli soitetaan kovalla) AB-luokan putkivahvistimessa, virtalähde kyykkää (anodijännite laskee) - etenkin putkitasurilla varustetuissa koneissa. Tämä kuitenkin ilmenee myös puolijohdetasasuunnatuissa koneissa, varsinkin, mikäli virtalähteen suodatus ei ole riittävän suuri. Juuri tästä on nyt kyse.

Joku voisi siis pitää uudemman JCM-800:n soundia parempanakin! Riippuu varmaan runsaasti musatyylistä. Headroomihan tuossa vähenee.

Ok. Mulla on aikasemmin ollut muistaakseni vuodelta -84 yksikanavainen JCM-800, jossa oli inputit päällekkäin. Soitan vanhankoulukunnan thrashmetallia eli sounditkin ovat osittain aika 80-lukumaiset. Näin vaan vertauksena olen nähnyt kuvia, joissa Slayerin Kerry King soittaa just näillä vierekkäisinput JCM-800:lla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)