re infecta 18.01.2005 00:03:42 (muokattu 18.01.2005 00:04:04) | |
---|
Tarvitsisi rakennella kanavan vaihtamista varten (clean/lead) pedaali yhdellä kytkimellä ja led-valolla. Kaupassa pentele veloittavat 30 € mokomasta laitteesta. Kolvi pysyy juuri ja juuri kädessä, joten mahdollisimman yksityiskohtainen ohjeistus olisi tarpeen. :) Mitä ja minkälaisia osia tarvitsen? Mikä kytketään mihinkin (mainitkaa värikoodit tms. jos mahdollista)? Kiitän avustanne jo etukäteen! |
LaXu 18.01.2005 00:10:44 | |
---|
Muistelisin, että siinä yksinappisessa Marsun pedaalissa ei sisällä ole muuta kuin kytkin ja ledi? Korjatkaa jos olen väärässä. |
re infecta 18.01.2005 00:15:06 | |
---|
Muistelisin, että siinä yksinappisessa Marsun pedaalissa ei sisällä ole muuta kuin kytkin ja ledi? Korjatkaa jos olen väärässä. Niin minustakin. Juuri tästä syystä 30 juuroa tuntuu ryöstöltä. |
Niq 18.01.2005 07:20:21 | |
---|
Kyllähän tuolle hintaa helposti tulee: Uraltonelta Carlingin DPDT kytkin 13,5e, hammondin kotelo 10e, piuhaa 5m 2-4e ja vielä ledikin. Ei jäädä kauas siitä marsun hinnasta. Paitsi jos saat jostain väsättyä itse kotelon. Muah! |
re infecta 18.01.2005 09:21:51 | |
---|
Kyllähän tuolle hintaa helposti tulee: Uraltonelta Carlingin DPDT kytkin 13,5e, hammondin kotelo 10e, piuhaa 5m 2-4e ja vielä ledikin. Ei jäädä kauas siitä marsun hinnasta. Paitsi jos saat jostain väsättyä itse kotelon. Totta, mutta ei välttämättä tarvitse olla 10 euron kytkin. Itse olen käyttänyt 2½ euron tapauksia ja hyvin ovat toimineet. Tosiaan tuon kotelonkin voi kehitellä itse. Niin, minkälaisin speksien minun tulisi ostaa nuo osat ja miten juotan ne toisiinsa? Tunne yli tekniikan. |
Niq 18.01.2005 10:10:51 | |
---|
Niin, kyllähän ne halpiskytkimet toimii, ainakin aluksi, kuitenkin carling on laadukkaimpia mitä löytyy ja luultavasti kestää kymmenen kertaa kauemmin kuin nuo halpikset, näinollen tulee jopa halvemmaksi tuo carling. ;) Lähinnä tuolla kustannusarviolla hain sitä, että ei se marshallillekaan ole ilmaista tehdä koteloa ja maalata sitä, puhumattakaan markkinoinnista, logistiikasta jne. Ja jonkun pitää vielä saada palkkakin tuon tekemisestä. Ei se siihen nähden kallis ole, varsinkin kun käyttävät ihan hyvälaatuisia kytkimiä noissa. Muah! |
SaBer 18.01.2005 10:21:19 | |
---|
Ensinnäkin sinne menee SPDT kytkin. Partcolta saa SPDT jalkakytkimen hintaan 3,70. Mulla ne on toiminu ihan hyvin. Pienen (riittävän kokoisen) alu-kotelon saa kuudella eurolla. Siellä Marsun kanavanvaihtajassa on ledi ja vastus. Olisiko ollut niin, että toisessa asennossa virta kulkee ledin ja vastuksen läpi, jolloin virta ei riitä kanavanvaihtoreleelle. Toisessa asennossa virta menee suoraan kytkimen läpi, jolloin rele kytkeytyy. Vastuksen arvoa en muista. Hyvä vaihtoehto voisi olla 2k trimmeri, josta voi sitten säätää sopivan arvon. "En ainakaan kokeilematta testaisi." ..."Tarkoitin tietysti että en ostamatta testaisi." -Niskamies |
|
Joel Harald 18.01.2005 16:33:02 | |
---|
Olen tietämätön ja haluaisin tietää että mistä tuo ledi saa sen virtansa? R.I.P Dimebag Darrel |
vrajala 18.01.2005 22:17:55 (muokattu 18.01.2005 22:20:37) | |
---|
Just laitettiin viikko takaisin kaverille tollanen paketti kasaan, joskin ilman vastusta ja Laneyn nupille. Mä silti veikkaisin, että tuon vastuksen tarkoitus on ennemminkin toimia ledin esivastuksena kuin releen virtaa syömässä. Ainakin tuossa Gypsyn kaaviossa. Laneyssä jännite oli kuitenkin niin pieni että aateltiin pärjätä ilman vastusta ja hyvinhän se toimi. Toisaalta jos cleanilla vaihtajan läpi kulkee virta eikä toisinpäin, niin kaipa tuo releen ohjausvirran pudottaminen on helpoin tapa. Mulla ei ole kokemusta kuin noista vehkeistä joissa särö on päällä ohjausreleen (diodin?) ollessa kytkettynä. EDIT: Jokke 69:lle: tuo ledi saa siis virtansa siitä samasta ohjausjännitteestä jota tuolla kytkimellä säädetään. Juu, varmast näi, mää kysyi? |
SaBer 19.01.2005 14:51:17 | |
---|
Mä silti veikkaisin, että tuon vastuksen tarkoitus on ennemminkin toimia ledin esivastuksena kuin releen virtaa syömässä. Ainakin tuossa Gypsyn kaaviossa. Joo, tietenkin se on siinä etuvassstuksena, mutta tulisi helposti väärinkäsityksiä, jos en mainitsisi tuota viiran (ja jännitteen) pudotusta. Joku voisi luulla, että pedaali on aina päällä. Laneyssä jännite oli kuitenkin niin pieni että aateltiin pärjätä ilman vastusta ja hyvinhän se toimi. Marsussa taisi olla 12V =/ Toisaalta jos cleanilla vaihtajan läpi kulkee virta eikä toisinpäin, niin kaipa tuo releen ohjausvirran pudottaminen on helpoin tapa. Jos ledi tai vastus jostain kumman syystä pamahtaa niin tuo kytkentä toimii silti. Sama se kai on miten noita tekee, kunhan toimii! "En ainakaan kokeilematta testaisi." ..."Tarkoitin tietysti että en ostamatta testaisi." -Niskamies |
Hannu H. 20.01.2005 11:29:12 (muokattu 20.01.2005 11:29:38) | |
---|
"May the tone be with you" IHKK #19 |
spyykko 20.01.2005 13:01:34 | |
---|
Eli mulla on omassa kanavanvaihtopedaalissa kotelona tommonen tonnikalapurkki. Mä tein aikoinani Fenderiin yksinappisen kanavanvaihtajan rosterisesta soppakauhasta. Ite olis taas tarvinnu tehdä |