Aihe: Suositelkaa kitaraa!
1
randy
27.02.2003 09:50:12
Suositelkaa mulle jotain kitaraa joka täyttää nää ominaisuudet:

24 nauhaa,
jotkut hyvät humbuckerimikit (siis vakiona),
Mielellään joku ibanez tai jackson,
alle 500 €
ja muutenkin hyvä kitara.

Ei taida kovin hyviä humbuckereita olla alle 500 kepissä...no mutta kuitenkin tässä yks vaihtoehto monista
Ibanez rg270dx:
-24 (jumbo?)nauhaa
-mikeistä ei tietoa (check it out: http://www.ibanez.com)
-jonkin sortin floikka
-hienot inlayt
-hinta uutena muistaakseni 3600 markkaa, eli 5?? neuroa
Mulla on joskus ollut tuo kyseinen skitta. Erittäin mukava soittaa...
Kossu
27.02.2003 10:39:42 (muokattu 27.02.2003 10:41:26)
Olen tuossa ihmetellyt miksi 24 nauhaa on niin oleellinen vaatimus nuorille kavereille. Tarvitko niitä kahta tai kolmea ylimmäistä puolisävelaskelta oikeasti koskaan. OK ne voivat olla käytössä suosikki soolossasi, jota soittelet joka päivä, mutta senkin voi soitaa kokosävel askeleen alempaa ja taas soi(tai sitten soitat jotain muuta).

Jos löytäisit muuten hyvän kitaran mutta siinä olisi vain 22 nauhaa, kuten lähes kaikissa kitaroissa on, jättäisitkö ostamatta?

Toinen juttu on, että kun olet ostamassa kitaraa älä aloita rajaamalla heti mahdollisuuksia Jackson ja Ibanez ovat OK, mutta ei niissä ole mitään ihmeellistä, mitä vikaa vaikka ESP:n tai Yamahan kitaroissa mielestäsi on.

Ei ne tähtien Ibat ja varsinkaan Jacksonit ole samanlaisia kun ne joita voit ostaa kaupasta.

Muute voisit tuolla hinnalla saada jo kohtalaisen kitaran jos jättäisi kammen pois.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
Juzzu
27.02.2003 10:52:03
Olen tuossa ihmetellyt miksi 24 nauhaa on niin oleellinen vaatimus nuorille kavereille

Mulla on tuossa PRS:ssä 24 nauhaa, mutten näe niille parille ylimääräiselle kyllä juuri mitään käyttöä. Ehkä ainut seikka on tuo visuaalisuus, silmä on tottunut 24-nauhaisiin prseihin paremmin kuin 22-nauhaisiin - jotenkin ne näyttävät nätimmiltä.

Tuossa olen alustavasti funtsinut 25"-skaalaisen LP-johdannaisen tekemistä. Näyttäisi vähän siltä, että jos aikoo pitää mikkien paikat ja kaulan loppumiskohdan samalla paikalla kuin perinteisessä LP:ssä, tulee kitaraan 23 nauhaa! Ainakin uniikkia :o)
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
LaXu
27.02.2003 13:12:44 (muokattu 27.02.2003 13:14:38)
Eipä tule mieleen kuin käytetty Ibanez RG5xx, tarkastapa Keltainen Pörssi, siellä taisi pari kolme noita pyöriä.

Vielä noista nauhoista..24-nauhaisissa skeboissa on yleensä soololovi hieman syvempi, joten 22 jne. nauhoille ylettyminen on hitusen helpompaa. Vaikka eipä tuota 24-nauhaisuutta kannata pitää minään ehdottomana kriteerinä, harvemmin niitä kahta lisänauhaa tulee käytettyä.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
Tumppi38
27.02.2003 13:32:59
Suositelkaa mulle jotain kitaraa joka täyttää nää ominaisuudet:

24 nauhaa,
jotkut hyvät humbuckerimikit (siis vakiona),
Mielellään joku ibanez tai jackson,
alle 500 €
ja muutenkin hyvä kitara.

Sanoiko joku jo Charvel ? Japonian 80 luvun Charvelit ovat sika hyviä ja älyttömän halpoja.
There are a lot of good things in life, but Music is the best !
Dumb
27.02.2003 14:04:31

Vielä noista nauhoista..24-nauhaisissa skeboissa on yleensä soololovi hieman syvempi, joten 22 jne. nauhoille ylettyminen on hitusen helpompaa.

Tuli sama juttu mieleen koulussa ja piti se nyt kotiin päästyä tänne kirjoittaa, mutta ehdit ensin.

Vaikka eipä tuota 24-nauhaisuutta kannata pitää minään ehdottomana kriteerinä, harvemmin niitä kahta lisänauhaa tulee käytettyä.

Ihan totta tämäkin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)