Aihe: Damn Seagulls
1 2 3 4 5 6
Ostinaatio
09.01.2005 23:14:16
Mennään nyt sitten vaikka off-topiciin mutta vaikkapa Ruotomieli pyyhkii "lokeilla" lattiaa tuosta vaan. Ja ihan samoilla aseilla. Tämä on toki oma vilpitön mielipiteeni. Mediarummutus ei vaan aina ole se laadun tae.

Niin onpa vähän ikäeroa bändeillä ja bändien herroilla. Lokeissa on varmaan hämmentänyt nopea kehitys.
"Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein
aivokuolio
10.01.2005 12:15:08
Niin onpa vähän ikäeroa bändeillä ja bändien herroilla. Lokeissa on varmaan hämmentänyt nopea kehitys.

Ööh, Ruotomielen jäsenistö on 18-24-vuotiasta, ja eiköhän DS:n tyypit aika samaa osastoa ole.
Ostinaatio
10.01.2005 23:01:22
Ööh, Ruotomielen jäsenistö on 18-24-vuotiasta, ja eiköhän DS:n tyypit aika samaa osastoa ole.

No, tuli aika pikaseen katottua, mutta luki tuolla historiikissa jotta:
"Syksyllä ´93 minä aloitin peruskoulun yhdeksännen luokan Kellon koulukeskuksessa ja Masa ja Musti seitsemännen. "

Eli minun matikallani 26 ja 24 vuotiaita, plus joku sälli jonka ikää en jaksanu tarkistella. DS:n keski-ikä on kai siinä jossai 21-22 paikkeilla (?)

Onpa noissa kyllä tyylierojakin, nyt kun tullut toiseen syvennyttyä, mutta tuollaisista ei taas voi kiistellä.
"Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein
Heavy Metal Machine
11.01.2005 10:48:32
rumpali -78
urkuri -82
saksofonisti -84
muut -83
Dead as dead can be
Chunga
14.01.2005 16:36:20

hieno yhtye, joka tosiaankin on soittanut jo kahdeksan vuotta yhdessä. Huomenna levyjulkkarit tavastialla. Tulkaa!
"Sound and technique, two different things, obviously. He(Joe Satriani) has both. I have... ...Volume" -Nigel Tufnel, Spinal Tap
Tuyomaz
15.01.2005 14:06:22
Damn Seagulls tänään pääesiintyjänä Rock'n'punk -festareilla Tavastialla, täytyy mennä katsomaan kun muitakin hyviä bändejä näyttää paikalla olevan.

Levyä on kehuttu lehdissä ja muissa medioissa paljon ja todella hyvältähän se kuullostaa. Radio Helsingissäkin usealla eri biisillä eniten soitetuimpien joukossa.

Hesarin NYT-liitteen arvostelu: http://www.nyt.fi/musiikki/artikkeli/1101978181019

www.damnseagulls.com
Janne F
17.01.2005 03:59:15
Jos joku oli lauantaina Tavastialla, niin tuskin tulee enää sanomaan, että bändiä on hypetetty turhaan. Aivan saatanan hieno keikka. I'm healed.
justus5
17.01.2005 08:54:32
Jos joku oli lauantaina Tavastialla, niin tuskin tulee enää sanomaan, että bändiä on hypetetty turhaan. Aivan saatanan hieno keikka. I'm healed.

Noooooh .. multa toi hypetys nyt on ehkä muutenkin mennyt ohi mutta Melrosen, Hero Dishonestin ja No Shamen suhteellisen adrenaliinipitoisen shown jälkeen toi "pääesiintyjän" tarjonta oli omasta mielestäni latteaa kuin pohjanmaa konsanaan. Pliisuja biisejä ja lavalla väkeä kuin torimarkkinoilla.

En ole aikaisemmin ko. bändiin tutustunut mutta eipä kyllä lauantain jälkeen suuremmin innostunut herännyt.
Remember to rebel against authorities, kids!
Janne F
17.01.2005 17:11:24
Noooooh .. multa toi hypetys nyt on ehkä muutenkin mennyt ohi mutta Melrosen, Hero Dishonestin ja No Shamen suhteellisen adrenaliinipitoisen shown jälkeen toi "pääesiintyjän" tarjonta oli omasta mielestäni latteaa kuin pohjanmaa konsanaan. Pliisuja biisejä ja lavalla väkeä kuin torimarkkinoilla.

En ole aikaisemmin ko. bändiin tutustunut mutta eipä kyllä lauantain jälkeen suuremmin innostunut herännyt.

Makuasia, sanoi koira. (Valittujen Palojen sananlaskulyhennelmä)

http://www.freebok.net/books/damnseagulls/view.html
Tarva
17.01.2005 18:08:19
Itse latasin yhtyeen sivuilta näytteen sinkkubiisistä

Niin minäkin ja täytyy sanoa, että Once Upon A Time kappaleesta tuli heti mieleeni The Clashin Jimmy Jazz.
Onko se hyvä vai huono asia... en tiedä.
Ilmainen viina on valkoisen miehen surma.
kivi
17.01.2005 21:02:30 (muokattu 17.01.2005 21:05:22)

Olit sitten varmaan baarin puolella "kuuntelemassa"?

Olen tutustunut bändiin aiemmin, itse asiassa about alusta asti, ja vaikka jo levyn kohdalla olin yllättynyt siitä, ettei se lainkaan vastannut odotuksiani (enkä ollut varma, hyvässäkö vaiko pahassa), vakuutuin tuolla keikalla, että kehitys on ollut myönteistä ja valtavin harppauksin on edetty.

Kyllä, mä myös olin aivan myyty. On aina hienoa nähdä, kun joku bändi astuu yleisön nähden seuraavaan divisioonaan - Damn Seagulls astui pari divaria ylöspäin, ja se vaikuttaa ainakin toistaiseksi hyvältä liikkeeltä.

Melrosen energistä settiä vaivasivat pienet rumpalointiongelmat, ja kun sitäkin bändiä on tullut about ekasta keikasta nähtyä, en osannut olla niin banaaneina vaikka tykkäsinkin.

No Shame taas... no niin, helvetin hyvä veto taas kerran, mutta kun oon heidätkin varmaan 60 kertaa lavalla nähnyt, niin olen nähnyt pari yhtä hyvää. Toki kärkiviisikossa mentiin, mutta te ette ole olleet kaikilla niillä keikoilla kotiyleisön edessä, Salossa... tai Lapin (ja Meri-Lapin) hullujen seurassa (terveisiä!)...

Hero Dishonest jäi näkemättä tungoksen takia. No, onhan ne tullut nähtyä hyvänä päivänä, ja tiedän millaista suunsoiton ja turboahdetun kaahauksen juhlaa se parhaimmillaan on.

Kyllä mulle RnP:n yllättäjä oli Damn Seagulls, joka lunasti satakertaisina parhaatkin odotukseni. Vielä kun fonistin typerän olkihatun salaisuus paljastui, niin mikään ei häirinnyt.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
justus5
17.01.2005 21:21:24
Olit sitten varmaan baarin puolella "kuuntelemassa"?

Umm, itseasiassa en ollut, vaan ihan salin puolella. Tosin 2/3 keikasta kuultuani suuntasin kyllä baarin puolelle em. kuuntelukokemukseen vedoten.

Mutta nämä nyt on taas niitä (surullisen)kuuluisia mielipideasioita ;)
Lähikauppias
17.01.2005 22:28:48

No, meninpä minäkin nyt kaiken hypetyksen ja tämän threadin vaikutuksesta kuuntelemaan noita klippejä. Hyvältähän tuo kuulostaa. Kiva ääni laulajalla ja mukseja melodioita.
Tupuna
18.01.2005 11:01:48
Harmi, kun Damn Seagulls ei voi esiintyä enää Lutakossa.

En ole uutta levyään kuullut, mutta liveaktina aika hauska yhtye. Energiaa pojilla tuntuu ainakin riittävän, mikä on aina hieno asia. Mieluummin sitä katsoo lavalla yhtyettä joka esiintyy ja antaa lippurahoille vastinetta (niin, mielestäni Office Building on tylsä lavalla).
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Avon
18.01.2005 13:00:51
Tsekkasiko kukaan muuten illan ekaa bändiä The Heartburnsia?
A little less conversation, a little more action.
justus5
18.01.2005 14:30:21
Tsekkasiko kukaan muuten illan ekaa bändiä The Heartburnsia?

Yup .. keikka oli, noh, lyhyt ja ytimekäs ;).
Avon
18.01.2005 14:35:41
Yup .. keikka oli, noh, lyhyt ja ytimekäs ;).

Mites tuo nyt pitäis tulkita?
A little less conversation, a little more action.
kivi
18.01.2005 16:39:46
soittivatpa encoressa yhden Skatalites (?) -coverin joka viimeistään sai Tavastian takaosankin porukat tanssimaan.

Tais olla The Mighty Quinn -teema tai vastaava jamaikan-standardi, jota on tulkinneet vaikka kekä, myös Skatalites. Encoren coveri oli Elvis Costello -mallinen Heart in my Sleeve, onkse nyt Bryan Ferryn (ex. Roxy Music -nokkamies) biisi vai kenen...

Eiköhän tavallisesti asioista perillä olevat henkilöt oio, jos ja kun erehdyn tai en muista jotain. Luotan siihen, ja se on musta kivaa.
:-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Janne F
18.01.2005 17:12:17 (muokattu 18.01.2005 17:14:01)
Tais olla The Mighty Quinn -teema tai vastaava jamaikan-standardi, jota on tulkinneet vaikka kekä, myös Skatalites.

Guns Of Navarone.

Encoren coveri oli Elvis Costello -mallinen Heart in my Sleeve, onkse nyt Bryan Ferryn (ex. Roxy Music -nokkamies) biisi vai kenen...

Heart On The Sleeve ja ihan Lauri "Dirty Larry" Elorannan biisi...

Harmi, kun Damn Seagulls ei voi esiintyä enää Lutakossa.

18.2. Bar 68, mee sinne.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)