Aihe: Raumanmeri 04: Tehosekoitin
1 2 3 4
Rakkikoira
17.01.2005 21:22:06 (muokattu 17.01.2005 21:22:28)
Dodii.. Tupla
naitti
17.01.2005 21:26:33
Repesin aika hyvin. Mun mielestä on aivan vitun kova laulaja, mutta tämä on vaan oma mielipiteeni.

Juu minustakin aika helvetin kova. Parhaita suomalaisia laulajia. Ja Tehis on ollu minun lempi bändini niin kauan kun muistan, mutta tykkäsin kyllä enemmän siitä vanhemmasta livemeiningistä kun mitä tossa RMJ:ssä ja Ankassa oli. Provinssissa ne kyllä mielestäni vetivät tänä vuonna enemmän siihen vanhaan tyyliin, mikä on vaan hyvä.
Ni!
scottie
17.01.2005 22:08:08
Nämä viimekesän keikat ovat lähes ainoata tehistä joka todella kolahti minuun, hammond/rhodes ja kitara jammailua juuri haluankin kuulla.. Ne tosin eivät todellakaan edusta sitä 'sekoitinta, josta yleensä fanit pitävät.
Gas, grass or ass, no one rides for free!
sirdickyj
17.01.2005 22:22:27
Repesin aika hyvin. Mun mielestä on aivan vitun kova laulaja, mutta tämä on vaan oma mielipiteeni.

On muuten ihan hyvä laulaja ja karismaattinen sälli, mutta laulamisen eräs perusasioista, eli nuotilleen laulaminen, ei suju pätkääkään. Ja kun se vetää vielä sillä puhtaalla soundilla, niin se on vielä karmeemman kuuloista.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Jenka
17.01.2005 22:25:59

On muuten ihan hyvä laulaja ja karismaattinen sälli, mutta laulamisen eräs perusasioista, eli nuotilleen laulaminen, ei suju pätkääkään. Ja kun se vetää vielä sillä puhtaalla soundilla, niin se on vielä karmeemman kuuloista.

Vähän takkuamista aina välillä tosiaan laulamisessa, mutta sitä ei välttämättä karismalta tulee niin huomanneeksi. Tai sen ottaa niin, että se kuuluu asiaan.. Omalla tyylillään ihan hyvä.
-Spade-
18.01.2005 09:56:14
Mä olen jonkun sortin Tehis-fani, ja mä olin totaalisen pettynyt tuohon keikkaan. Samoin olin siihen Ankan keikkaankin. En pitänyt enää nykyisestä livemeiningistä. Klubikeikallakin oli lopun enteet nähtävissä viime keväällä, toki itse paikan päällä olleena on aina ihan erilaista kuin tv:stä katsottaessa.

Mä olen aika armoton Tehis-fani, mutta eipä tuo loppuaikojen livemeininki oikein vakuuttanut. Itse kävin kesällä katsomassa Tammerfestin ja Kuopiorockin keikat ja ne olivat jopa väsyneempiä kuin tuo Rauman keikka.

Odotankin oikeastaan ihan mielenkiinnolla Matin mahdollista uutta tuotantoa.

Samoin, loistava biisintekijä.
Mongo mogo!
nikomati
18.01.2005 10:53:01

Juu minustakin aika helvetin kova. Parhaita suomalaisia laulajia. Ja Tehis on ollu minun lempi bändini niin kauan kun muistan, mutta tykkäsin kyllä enemmän siitä vanhemmasta livemeiningistä kun mitä tossa RMJ:ssä ja Ankassa oli.

Niin, samma här. VAIKKEI tuo viime kesäinen mitään huonoa ollutkaan. Pelattiin vaan hiukan eri nyansseilla.
Liti on pulsu.
depe
18.01.2005 12:05:12
Nämä viimekesän keikat ovat lähes ainoata tehistä joka todella kolahti minuun, hammond/rhodes ja kitara jammailua juuri haluankin kuulla.. Ne tosin eivät todellakaan edusta sitä 'sekoitinta, josta yleensä fanit pitävät.

Prkl, Tehiksen keikalle kuuluu ne showpainijat, tulenlieskat ja rouheasti säröytyvä(t) kitara(t), juu ja yhtäaikaiset hypyt rumpuständiltä. Ja keikan pitää alkaa biisillä Fiksu ja kypsä. Hymiö.

Niiden levyiltä voi sitten kuunnella sitä jatsia, bluesia ja kantria. Toinen hymiö.
Ilman hauskaakin voi olla alkoholia.
hanhjelm
18.01.2005 12:10:18
En nyt oikein tajunnut pointtiasi.
Onko siis se Tehosekoittimen keikan laatu jotenkin riippuvainen muiden saavutuksista? Siis kuulostaako se paskalta vain jos itse soitan paremmin? Muuttuuko juuri se keikka paremmaksi jos en ole koskaan soittimiin koskenutkaan?

Pointti oli...

Täällä on ilmoitettu että tehosekoitin oli niin perseestä että sen kuuli jo toisesta huoneesta toisella korvalla kuuntelemalla. Tämä todistaa että nämä arvostelijat ovat kovia muusikoita ja niinpä odottelenkin innolla heidän esiintymisiään.
kusipäisyys on verissä...
depe
18.01.2005 12:25:20
Pointti oli...

Täällä on ilmoitettu että tehosekoitin oli niin perseestä että sen kuuli jo toisesta huoneesta toisella korvalla kuuntelemalla. Tämä todistaa että nämä arvostelijat ovat kovia muusikoita ja niinpä odottelenkin innolla heidän esiintymisiään.

Kai sen nyt kuulee, jos joku kuulostaa huonolta, vaikka ei itsellä välttämättä olisikaan levytysdiiliä ja Raumalla juhannusaattona keikkaa. Toki makuasioitahan nämä...
Ilman hauskaakin voi olla alkoholia.
hanhjelm
18.01.2005 13:28:56
Kai sen nyt kuulee, jos joku kuulostaa huonolta, vaikka ei itsellä välttämättä olisikaan levytysdiiliä ja Raumalla juhannusaattona keikkaa.

Väitinkö ettei voisi kuulla? Ja nyt kuultiin siis se että teharit soittivat perseelleen, siis väärin. väärin soitettu on eri asia kuin muuten vaan huono musiikki. Tosin väärin soitettu kuulostaa yleensä myös huonolta, mutta nyt puhuttiin käsittääkseni juuri väärin soittamisesta?
Ja jätetään nyt noi levytysdiili ja festarijutut sivummalle, en alunperin ihan sitä välttämättä tarkoittanut. Tai jos tarkoitin niin anteeksi, olen tyhmä :)
dazed
18.01.2005 13:39:07
Kuten se basisti sanoi, kun laitetaan nauha pyöriin ni nakit jäätyy heti.

Itse olen aina dikkaillut Mattia, hyvä tai huono.
I didn't mean to take up all your sweet time I'll give it right back one of these days.-J.H
hanhjelm
18.01.2005 13:53:07
Itse olen aina dikkaillut Mattia, hyvä tai huono.

Matti on kyllä viilee rock kitaristi. En ole mikään hirvee tehari fani mutta Matista tykkään ihan soitonkin kautta!
Jani The Rock
18.01.2005 14:18:40 (muokattu 18.01.2005 14:41:02)

Joo kyllä on ollu levydiilit ja niin saatanan kova muusikko olen että on tehty levyjä ilman diiliäkin. Keikkojakin on takana varmasti sen verran että tiedän mitä keikkailu on. Olen ollu lavalla sekä laulajan, basistin että kitaristin ominaisuudessa. Joskaan en välttämättä noiden kaikkien ominaisuudessa samalla keikalla. Nyt mä oon saanut keikkailusta hetkeksi aikaa tarpeekseni, mutta sitten kun seuraava keikka on tulollaan tai julkaistaan jotain matskua, niin mä paan sulle sitten heti pikaviestiä. Ok?

Tai ehkä tässä onkin kyse siitä, että se oli nimenomaan Tehosekoitin jonka surkeus oli kuultavissa toisesta huoneesta. Jos se oliskin ollut vaikka Janos Valmunen, Petri Munck tai Mamba, niin asia olis ollut aivan eri. Nimittäin niiden paskuudenhan kuulee jokanen wannabe-muusikkokin vaikka viiden metrin betoniseinän läpi, eikö vaan? Jos mä olisin kritisoinut niitä, niin jengi olis nyökkäillyt ja sanonut että just näin, tässä on meillä kunnon mies.

Joo vittu. Mä meen tästä vaikka tonne yleistä-palstalle haukkumaan Smurffeja ja Antti Tuiskua. Ehkä mä saan sitten sen kallisarvosen rispektini takasin.
The road never ends for me, kid.
dazed
18.01.2005 15:09:58
No, onneks tää on vaan musiikkia.
I didn't mean to take up all your sweet time I'll give it right back one of these days.-J.H
rockitsb
18.01.2005 16:12:20
Nonii, sieltä tuli taas legendaarinen puolustelu omalle lempparibändille kun ei enää muuta keksitä: "Niinno noniin... no vedä ite paremmin!, ..onkos sulla levytysdiiliä?, ...montas levyä oot myyny?" Hyvillä bändeilläkin on huonoja keikkoja ja tuo oli juuri sellainen.

Otto ei näyttänyt ollenkaan läsnäolevalta tolla keikalla, välillä meni ihan häiritsevästi laulu päin vituja ja joutu venyttämään tyhmän kuulosesti sanoja että pääsi takasin rytmiin ja tuommoista muuta pientä kivaa. Ehän tuommoiset nyt periaatteessa haittaa, jos kokonaisuus on kunnossa, mutta näytti kaikki olevan enemmän tai vähemmän ulapalla.
Musima Multistar Deluxe
18.01.2005 21:00:40
Ainakin minulle tuon muutoin hienon esityksen tehoja söi tarpeettoman alas miksattu basso. Omissa korvissani juuri Hanskin bassottelu on ekoilta ep:iltä viimeiseen sinkkuun asti ollut avain kyseisen bändin perussointiin. Alkuaikoinaan yhtye vaikutti todella bassovetoiselta, kun mukana ei vielä ollut Teron kaltaista ammattirumpalia ja kitarapuoli oli Arskan varassa. Myöhemmin juuri bassoa on voinut ajatella ehkä yhdeksi tekijäksi, joka on tehnyt yhtyeen harrastamista tyylilajikokeiluista luontevampia, kuin mitä ne kenties olisivat olleet muussa tapauksessa.

Yhtyeen loppuaikojen keikkasovitukset oli orkestroitu aika ilmaviksi, joten myös tästä syystä basson kuulumattomuus korostui tuolla RMJ-televisioinnilla. Jos kitara ja koskettimet tuottavat vain joitakin soinnahduksia sinne tänne, rytmiryhmän olisi pakko päästä esille ettei tulos olisi aivan ponneton. Bändi itsessään oli tietysti aina mahtavista mahtavin.
Kitare panee diu-diu!
hanhjelm
19.01.2005 09:31:36
Joo vittu. Mä meen tästä vaikka tonne yleistä-palstalle haukkumaan Smurffeja ja Antti Tuiskua. Ehkä mä saan sitten sen kallisarvosen rispektini takasin.

Tiedätkö, se on ehkä ihan hyvä idea!

Mä mielestäni just ilmaisin että ne mun festari ja levydiili kommentit olivat turhia. Joten en ymmärrä ongelmaa. Tosin mitään levydiili kommentaja en edes kirjoittanut. Mutta jos sä nyt vittuunnuit elämään täysin ja paiskit siellä näppäimistöä niin olen kovin pahoillani.
nikomati
19.01.2005 10:32:15

näytti kaikki olevan enemmän tai vähemmän ulapalla.

Aijaa, mitenköhän...? Mielsestäni se ei ole ulapalla olemista, jos miksaus on tehty silleen että sointi on ilmavaa.
Liti on pulsu.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)