Aihe: G-Major efektilooppiin
1 2
Karvanaama-Zakk
17.01.2005 19:41:39

Hommasin tänään G-Majorin ja yritin saada sitä toimimaan Engl Tube Tonerin efektiloopin kautta mutta ei..Pitääkö Majorista laittaa joku asetus päälle että se tajuaa olevansa loopissa??
Karvojen kasvatus on miesten hommaa!!!!
januszian
17.01.2005 20:59:39 (muokattu 17.01.2005 20:59:56)

mites Tonerissa on se loop asetus?

Mulla on ENGL powerballissa loopissa G-Major ja hyvin soi. Voithan sä myös laittaa sen G-Majorin "serial" muotoon eli suoraan tubetonerin ulostulosta majorin sisääntuloon ja majorin ulostulosta päättärille.

äläkä nyt suutu tai revi pöksyjäs mut kai sä tiiät et loopin send pitää laittaa efektin inputtiin ja return outputtiin? :)
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
Karvanaama-Zakk
17.01.2005 21:04:44

no oon repiny jo :D...oon kaikkee mahdollista koittanu mutta ku ei...pelkään että tonerin looppi on paskana :(
Karvanaama-Zakk
17.01.2005 21:06:07

Siis...Mulla on vahvistimena Marshall 2203 -> Engl Tube Toner -> Kitaraan...eli siihen toneriin pitäs saada tuo Major...Mutta ku EI!!!!!!
ReBeat
17.01.2005 21:13:53

Eikös siinä Tubetonerissa oo line out tai joku recording out... eli useampi ulostulo joka tapauksessa? Kokeile kytkeä pelkkä G-Majorin input johonkin niistä ulostuloista. Soita kitaraa ja säädä G-Majorin input leveliä. Sen tasomittarissa pitäisi näkyä jotain liikettä. Mikäli mitään ei näy niin G-Majorin säädöissä tai raudassa on sitten jotain ongelmaa. Mikäli sisääntuleva signaali näkyy kun G-Majoria syöttää muilla ulostuloilla kuin efektilenkin sendillä, mutta ei sillä sendillä, niin vika viittaa efektilenkkiin.
Vaikka pojat kivittävät sammakoita huvikseen, eivät sammakot kuole huvikseen vaan tosissaan. -Plutarkhos-
Karvanaama-Zakk
17.01.2005 21:24:28

kaikilla tulee jotain signaalia...
JuSu
17.01.2005 21:31:48
kaikilla tulee jotain signaalia...

Kokeile vielä niin, että kytket G-Majorin Tube Tonerin ja Marsun väliin. Tuleeko ääni? Jos ei, niin vika lienee G-Majorin asetuksissa. Laita bypass päälle (paina Bypass -nappulaa oikeassa reunassa kerran, älä pidä pohjassa). Kuuluuko nyt?

G-Majorissa on useampi paikka, missä säätää volumeja, joten manuaalia selaamaan vaan... En pysty tässä enempää auttamaan, kun ei ole tuota omaa vehkettä käsillä.

JuSu
Minä olen myyrä.
Karvanaama-Zakk
17.01.2005 21:34:14

elikkäs...Balanced output menee Tonerin FX Loop Return...Balanced input menee Tonerin Mono Outputiin (FX Loop Send)...Marshall menee Tonerin To Guitar Amp koloon ja kitara menee Tonerin Inputtiin
Karvanaama-Zakk
17.01.2005 21:34:58

Kokeile vielä niin, että kytket G-Majorin Tube Tonerin ja Marsun väliin. Tuleeko ääni? Jos ei, niin vika lienee G-Majorin asetuksissa. Laita bypass päälle (paina Bypass -nappulaa oikeassa reunassa kerran, älä pidä pohjassa). Kuuluuko nyt?

G-Majorissa on useampi paikka, missä säätää volumeja, joten manuaalia selaamaan vaan... En pysty tässä enempää auttamaan, kun ei ole tuota omaa vehkettä käsillä.

JuSu

Kyllä se toimi nii että laitto sen tonerin ja marsun väliin
ReBeat
17.01.2005 21:41:49

Kokeile yhdistää Tubetonerin luuppi pelkällä piuhalla. Eliminoidaan mahdollisuus että vika olis luupin returnissa.

Eihän muuten G-Majorissa oo nyt tapahtunut tämä:
BYPASS ALL
Press to bypass all effects. Press and hold for approx. 1 sec to mute Outputs for e.g. silent tuning.
Vaikka pojat kivittävät sammakoita huvikseen, eivät sammakot kuole huvikseen vaan tosissaan. -Plutarkhos-
Karvanaama-Zakk
17.01.2005 21:59:20

kun tuossa majorin näytössä on tuo levels nii eikös siinä pitäs jotain tapahtua??mulla ei ainakaa tapahdu yhtään mitää...
hoffe
17.01.2005 22:03:15
kun tuossa majorin näytössä on tuo levels nii eikös siinä pitäs jotain tapahtua??mulla ei ainakaa tapahdu yhtään mitää...

Eikös se levels ole jokin parametrien 'suuruus'. Netistä löytyy manualit jos ei kaupan mukana sattunu tulemaan. Kato että sulla on analogisisääntulo päällä, ettei ole digitaalinen, on muistaakseni toisensa poissulkevat.
"Musta on paras väri, kunnes löytyy jotain tummempaa."
JuSu
17.01.2005 22:08:27

Pitäisi joo. Katsopas sieltä (muistaakseni) I/O Setupista Input ja Output range -valikot, koita eri arvoja.

Varmista myös, että Tube Tonerin looppi todella toimii. Heitä sinne vaikka joku pomminvarmasti ehjä spedu (esim. chorus tms) ja testaa sillä.

Kaukaa haettua, mutta voisiko Tube Tonerin looppi haluta balansoituja piuhoja? Jos löytyy, niin kokeile niillä (eli siis stereoplugipiuhoja).

JuSu
Minä olen myyrä.
Karvanaama-Zakk
17.01.2005 22:23:42

Eikös se levels ole jokin parametrien 'suuruus'. Netistä löytyy manualit jos ei kaupan mukana sattunu tulemaan. Kato että sulla on analogisisääntulo päällä, ettei ole digitaalinen, on muistaakseni toisensa poissulkevat.

Kyllä tuli manuaali ja oon kyllä lukenu sitä...Ja kaikki on analoogisia
ReBeat
17.01.2005 22:28:42 (muokattu 17.01.2005 22:33:40)

Näytössä on vaakatasossa ne pienet "levels" palkit. Niistä sanotaan:

LEVELS SECTION
These parameters refer only to the block being edited.
PPM - Peak Program Meter:
Indicates the peak level of the effect block currently being edited.
IN Meter:
Indicates the block Effect Input Level.
OUT Meter:
Indicates the Effect block Output Level.
MIX Meter
Indicates the Effect Block Mix level.

En muista ihan varmaksi, että näkyykö niissä mitään sillon jos mikään efekti ei ole päällä.

Paina LEVELS ALL nappia ja tarkista, että GLOBAL OUT LEVEL ei ole offilla (-100dB) vaan lähempänä 0dB. Varmista että mikään efekti ei ole päällä ja noisegate ei ole päällä.

EDIT: Onhan G-Majorin ulostulossa kytketty piuha siihen LEFT ulostuloon, koska sitä pitää käyttää monoliitäntöihin?
Karvanaama-Zakk
17.01.2005 22:32:40

globalout on 0...noise gate ei oo päällä...taitaa olla looppi paskana...saiskoha sitä kuntoon
Jormaz
17.01.2005 23:06:20
Mä kytkin G-Majorin Eglin E530:n luuppiin ja kun ei kuulunu mitään niin pistin suoraan etusen ja päätteen (Carvin TS100) väliin. Siinä se on vieläkin. Onko siitä luupista mitään iloa? Saisko siihen pistettyä vaikka jonkun spedun ja asetuksista valitseen luuppi päälle/pois, niinku ADA MP-1:ssä sai?
Dragonheros - Autumn in the Temporary Labyrinth
Niskamies
18.01.2005 08:34:09
Mäkin kytkin G-majorin Mesa/Boogien looppiin, mutta ei kuulunut mitään. Sitten katoin ohjekirjaa missä sanottiin että se pitäisi kytkeä etusen ja päätteen väliin, eikä etusen looppiin.
Meitsi on meshissä.
Karvanaama-Zakk
18.01.2005 11:13:15

Ahaa...No täytyypi sit olla laittamatta se Looppiin...Kiitoksia neuvoista!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)