Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: AVBasses
1 2 3 4 537 38 39 40 41
Wil-J
17.01.2005 16:58:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelinpa että nyt voisin aloittaa keskustelun joka on omistettu kokonaan tälle Aleš Vychodil nimiselle soitinrakentajalle, kun kiinnostusta on tuntunut riittävän, mutta keskustelu on käyty muiden aiheiden offtopickina. Sana on vapaa.
 
Tässä olen juurikin itse tilaillut Alesilta bassoa. Toimitusaika on n. 3kk, mikä on 3x pidempi kuin vuosi sitten (minimiitti viivästyy pahasti :(). Liekö suosio kasvanut? Luultavasti.. Hintaa bassolle tulee 800€, josta pitää 70% maksaa etukäeen, jotta hän voi olla varma siitä, että tilaaja lopulta ottaa basson.
 
Ongelmaksi on muodostunut se, miten basson saa sitten Suomeen siirrettyä. jonkin kuljetusfirman kautta tulisi tolkuttoman kalliiksi (FedEx 210€ esim.). Ongelmaan olen toivonut ratkaisua Balzaryn suunnalta :) Millonkas olet Tsekkeihin lähdössä?
 
pardy
17.01.2005 17:19:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ongelmaksi on muodostunut se, miten basson saa sitten Suomeen siirrettyä. jonkin kuljetusfirman kautta tulisi tolkuttoman kalliiksi (FedEx 210€ esim.). Ongelmaan olen toivonut ratkaisua Balzaryn suunnalta :) Millonkas olet Tsekkeihin lähdössä?
 
Onpa suolainen kustannus. Yllättävänkin. Kun joskus pari vuotta sitten lähetin basson Saksaan ihan normipostilähetyksenä, tuli hinnaksi 70€. Toimitus tosin oli halvin - eli siis samalla hitain - mahdollinen, jolloinka paketti löysi tiensä perille noin kuukaudessa. Ei sinänsä paha, jos vaan kärsivällisyyttä riittää. Ei kai sitä nyt välttämättä tarvitse heti seuraavana päivänä kotiovelle saada?
 
Basisti.
Wil-J
17.01.2005 17:21:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onpa suolainen kustannus. Yllättävänkin. Kun joskus pari vuotta sitten lähetin basson Saksaan ihan normipostilähetyksenä, tuli hinnaksi 70€. Toimitus tosin oli halvin - eli siis samalla hitain - mahdollinen, jolloinka paketti löysi tiensä perille noin kuukaudessa. Ei sinänsä paha, jos vaan kärsivällisyyttä riittää. Ei kai sitä nyt välttämättä tarvitse heti seuraavana päivänä kotiovelle saada?
 
No toi vaikuttaa lähes kohtuulliselta vaihtoehdolta! Mutta pitääpä odotella, että mitä tuo Balzary sanoo :)
 
balzary
17.01.2005 17:32:53 (muokattu 17.01.2005 17:34:54)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No toi vaikuttaa lähes kohtuulliselta vaihtoehdolta! Mutta pitääpä odotella, että mitä tuo Balzary sanoo :)
 
cacca homma että ei valmistu basso kuukaudessa, isäpappa köröttelee sinne just näihin aikoihin asuntoautolla ja olisi sen voinut tuoda. mutta ei heitetä kirvestä järveen, voi olla että saadaan sumplittua.
 
yksi mielenkiintonen mikä osui silmään liittyen alesiin. into luthmann tuo maahan furch -kitaroita, ja näihinhän ales on tehnyt helmiäisupotuksia. sisuksiani korventaakin ny ketutus etten ko. kitaroita testannut alesin kanssa paikallisessa musakaupassa käydessäni. niitä oli siellä aika liuta.
 
nimim. aksutinen olis kiva.
 
edit: jos vuosi sitten oli 1kk aikataulu, niin osasyynä voi olla se remppa, joka on ollu päällä puoli vuotta (ko. aikanahan se ei ole tehnyt basson bassoa, että on voinut tilauksia kasautua tms. )
 
Surviainen Operaatio: Livessä 20.1 !!!
Wil-J
17.01.2005 19:30:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cacca homma että ei valmistu basso kuukaudessa, isäpappa köröttelee sinne just näihin aikoihin asuntoautolla ja olisi sen voinut tuoda. mutta ei heitetä kirvestä järveen, voi olla että saadaan sumplittua.
 
Joo, tarkkaillaan tilannetta...
 
yksi mielenkiintonen mikä osui silmään liittyen alesiin. into luthmann tuo maahan furch -kitaroita, ja näihinhän ales on tehnyt helmiäisupotuksia. sisuksiani korventaakin ny ketutus etten ko. kitaroita testannut alesin kanssa paikallisessa musakaupassa käydessäni. niitä oli siellä aika liuta.
 
nimim. aksutinen olis kiva.

 
Joo, ja on muuten tehnytkin hienoja upotuksia! Mulle tulee eben otelautaan puinen upotus :)
 
edit: jos vuosi sitten oli 1kk aikataulu, niin osasyynä voi olla se remppa, joka on ollu päällä puoli vuotta (ko. aikanahan se ei ole tehnyt basson bassoa, että on voinut tilauksia kasautua tms. )
 
Niin no noinhan se varmaan on. Loogista.
 
marlow
17.01.2005 19:44:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle tuli tässä taannoin basso Glasgowsta DHL:n kautta ja postikulut oli 46 euroa. Soitin tuli kaula irroitettuna (kuulema halvempaa). En tosin tiiä toimiiko DHL Tsekeissä..
 
Wil-J
17.01.2005 19:58:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle tuli tässä taannoin basso Glasgowsta DHL:n kautta ja postikulut oli 46 euroa. Soitin tuli kaula irroitettuna (kuulema halvempaa). En tosin tiiä toimiiko DHL Tsekeissä..
 
Hoo, pitää ottaa selvää. Neckthrough bassosta ei kyllä kaula irtoa :)
 
kalzu
17.01.2005 21:16:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin aihetta sivute, kun oon ittellenikin sitä bassoa AV:lta jossain vaiheessa tilaamassa, niin mikkien valinta on luonnollisesti edessä. Ajattelin nauhatonta 5-kielistä bassoa. Onko nauhattoman ja nauhallisen basson mikeissä jotain eroa?
 
Ajattelin noita Bartolinin P45CBC soapbareja, niistä oon kuullut oikeestaan vain hyvää palautetta. Joten mielipiteitä niistä vielä? Onko hommaamisen arvoset? Ja miten on mikkien lukumäärän laita, joissain bassoissa on vaan yksi, joissain kaksi tuommoista mikkiä, joten onko siinä olemassa jotain nyrkkisääntöä miten kannattaa tehä?
 
Onko teillä arvoisat basistit hyviä ehdotuksia? Noista Kent Armstrongeista kun ei juuri kellään ole kokemusta, niin ei oikeen viittis niitäkään testaamatta hommata. Passiivielektroniikat ajattelin kuitenkin ottaa.
 
Rasisti? Fasisti? Basisti? Näistä tunnetusti fiksuin on Basisti. (Eikä sekään niin fiksu ole.)
balzary
18.01.2005 09:47:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko teillä arvoisat basistit hyviä ehdotuksia? Noista Kent Armstrongeista kun ei juuri kellään ole kokemusta, niin ei oikeen viittis niitäkään testaamatta hommata. Passiivielektroniikat ajattelin kuitenkin ottaa.
 
mikkien lukumäärä riippuu ihan siitä mitä haluat. toiset ei näe tarvetta useammalle, toiset tykkää äidistä. kyllä ne kent armstrongit oli ihan asialliset pelit nekin.
 
Surviainen Operaatio: Livessä 20.1 !!!
Wil-J
24.01.2005 09:22:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noniin. Nyt on alustavat piirrustukset bassosta tehty :) Ales on kiireissään ehtinyt sen luoda. Löytyy omakuvastani. Olen varma että monet ei pidä bodystä, mutta olen haaveillut pitkään singlecutista. Mun suunnitelmaan perustuu toi body.
 
pardy
24.01.2005 09:35:19 (muokattu 24.01.2005 09:37:57)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noniin. Nyt on alustavat piirrustukset bassosta tehty :) Ales on kiireissään ehtinyt sen luoda. Löytyy omakuvastani. Olen varma että monet ei pidä bodystä, mutta olen haaveillut pitkään singlecutista. Mun suunnitelmaan perustuu toi body.
 
Nojuu, itse en ole niitä jotka tykkää singlecutista, mutta hyvä jos sulle on mieleen. Näytti ihan kivalta tuo "yläsakarassa" oleva merkki, tuleeko se jollain helmiäisellä vai millä?
 
Muutenkin vähän turhan pölkyn näköinen mun makuun, tykkään semmosista siroista malleista, tyyliin Warwick Corvette (kappas!) ja Thumb.
 
Nii ja tämmösiä vielä: Millaset noi elektroniikat tossa on? Onks ne mikit nyt sitte Bartolinit vai Kent Armstrongit vai jotku ihan mikit X? Ja kuis monta nauhaa tossa on? Puut? Nauhallinen vai nauhaton? Vaikuttaa aika erinomaiselta vehkeeltä näinkin alkukantaisessa vaiheessa, voin uskoa että täpinät on aikamoiset... :)
 
Basisti.
Wil-J
24.01.2005 09:41:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nojuu, itse en ole niitä jotka tykkää singlecutista, mutta hyvä jos sulle on mieleen. Näytti ihan kivalta tuo "yläsakarassa" oleva merkki, tuleeko se jollain helmiäisellä vai millä?
 
Muutenkin vähän turhan pölkyn näköinen mun makuun, tykkään semmosista siroista malleista, tyyliin Warwick Corvette (kappas!) ja Thumb.
 
Nii ja tämmösiä vielä: Millaset noi elektroniikat tossa on? Onks ne mikit nyt sitte Bartolinit vai Kent Armstrongit vai jotku ihan mikit X? Ja kuis monta nauhaa tossa on? Puut? Nauhallinen vai nauhaton? Vaikuttaa aika erinomaiselta vehkeeltä näinkin alkukantaisessa vaiheessa, voin uskoa että täpinät on aikamoiset... :)

 
Jep, mä tykkään :) Toi merkki tarkoittaa rakkautta (yuo elämämme kantava voima) Tulee puusta kai... Pitää vielä keskustella siitä.
 
Passiivi elektroniikat. Ken Armstongin soap barit taitaa tulla. Luultavasti body walnuttia, kaula mahonkia, vaahteraa ja walnuttia. Pintaan bodyyn tulee joku nätti kuvioilla varustettu puu :) Nauhallinen, 24 nauhaa, 35" skaala.
 
Kyllä, täpinät ovat massiiviset :)
 
pardy
24.01.2005 09:44:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, mä tykkään :) Toi merkki tarkoittaa rakkautta (yuo elämämme kantava voima) Tulee puusta kai... Pitää vielä keskustella siitä.
 
Passiivi elektroniikat. Ken Armstongin soap barit taitaa tulla. Luultavasti body walnuttia, kaula mahonkia, vaahteraa ja walnuttia. Pintaan bodyyn tulee joku nätti kuvioilla varustettu puu :) Nauhallinen, 24 nauhaa, 35" skaala.
 
Kyllä, täpinät ovat massiiviset :)

 
Hops, ihan kivat speksit. Kyllä nyt viimeistään tää oli viimeinen varmistus sille että seuraava basso on ihan takuulla AV. Ja koko komeudelle tulee hintaa siis alle tonni? Voi simpura, kyllä nyt alko säästäminen! :)
 
Basisti.
Typhus
24.01.2005 10:24:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wil-j Paljonkos tuolle sitten tulekaan hintaa? alle tonni!? :O ... Missähän voin myydä Pernani että saisi rahaa ? :D
 
"Vita est vitae"
pardy
24.01.2005 11:06:23 (muokattu 24.01.2005 11:06:50)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wil-j Paljonkos tuolle sitten tulekaan hintaa? alle tonni!? :O ... Missähän voin myydä Pernani että saisi rahaa ? :D
 
Spermanluovutuksella saa ihan hyvin taskurahaa. Ja sitä voi tehdä varsin taajaankin, joitakin kertoja viikossa jos vaan irtoo kunnon satsit niin usein. Ettei tarvi sentään sisäelimiä luovuttaa. Paitsi jos on todella kova rahantarve, niin silloin kannattaa liftata Pietariin ja kaupitella puolikasta maksastaan tai toista munuaistaan, niistä siellä maksetaan ihan hyvin. Haimaa en suosittele antamaan, koska sitten eläisit diabeetikkona loppuelämäsi, eikä sillä haimalla kukaan mitään tekisikään kun ei haimansiirtoja osata vielä tehdä. Mutta jos joku siitä sopivasti tarjoaisi niin kyllä sitten. Ei se diabetes nyt niin ikävä tauti ole ettei sitä kestäisi jos vaan saa tarpeeks rahaa. Sydämistä saa melkeimpä kaikkein parhaiten rahaa, mutta kannattaa varmistaa että pääset samantien Suomeen tekosydämenasennusleikkaukseen. Kyllä hyvällä terveellä sydämellä saa melkeen jo useammankin basson. Munuaisella tai maksalla (tai osalla maksaa) saa varmaan ainakin yhden.
 
Toivottavasti tästä oli apua. :D
 
Basisti.
Typhus
24.01.2005 11:21:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spermanluovutuksella saa ihan hyvin taskurahaa.
 
olisinpa tajunnut aikasemmin! :O Olisin Miljonääri! :D
 
"Vita est vitae"
pardy
24.01.2005 11:31:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olisinpa tajunnut aikasemmin! :O Olisin Miljonääri! :D
 
Tulipa muuten mieleen, että voihan sitä myydä vaikka molemmatkin munuaisensa, käy vain loppuikänsä katalyysissä pari kertaa viikossa, pieni vaiva siihen nähden että sillä saa basson tai pari.
 
Maksan osaltahan tuoton voi monikertaistaa yksinkertaisesti siten, että yksinkertaisesti tutustut johonkin kirurgian opiskelijaan, ja pyydät tätä sitten avaamaan vatsasi. Käsket pistää maksan niin moneen osaan kuin mahdollista mutta että pienen köntin kuitenkin vielä sisälle. Lopuista maksakönteistä sitten kasvattaa uudet maksat kotona lämpölampun alla 0,9% suolaliuossäiliössä.
 
Monta maksaa=moninkertainen voitto. Yksinkertaisesti nerokasta. :D
 
Basisti.
Typhus
24.01.2005 11:44:06 (muokattu 24.01.2005 11:44:35)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Monta maksaa=moninkertainen voitto. Yksinkertaisesti nerokasta. :D
 
kyllä! ... tai sitten kävisi vain jostain spurgukulmilta "napsimassa" pari pummia ja veisi niiden osia... Hohoo... tässäpä ideaa :D ... onkohan tämä elimien viemisen alkuperäinen idea tullut siitä kun ei ole ollut rahaa bassoon? :D
 
edit: jooh, vois tietenki pysyä aiheessa... :)
 
"Vita est vitae"
absqua
24.01.2005 11:53:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyllä! ... tai sitten kävisi vain jostain spurgukulmilta "napsimassa" pari pummia ja veisi niiden osia... Hohoo... tässäpä ideaa :D ... onkohan tämä elimien viemisen alkuperäinen idea tullut siitä kun ei ole ollut rahaa bassoon? :D
 
Oisko toi ihan perinteinen työnteko mitään? ;-)
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
JK
24.01.2005 12:02:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Absqua vei sanat suustani.
Kasvakaa aikuisiksi ja menkää töihin.
 
"Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 537 38 39 40 41

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «