Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Etno, proge, latin »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pohjolan Pekka
1 2 3 4 521 22 23 24 25
PekKampela
26.02.2003 17:36:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tutustunut vasta livelevyyn Heavy Jazz ja jonkin sortin kokoelmaan, New Impressionistiin.
Eli kiinnostasi tietää herran kovimmista albumeista sekä muusikoista, eritoten kitaristeista.
 
Kirjoitan todella harvoin,mutta kun kirjoitan,teen sitä harvoin.
BaariMikko
26.02.2003 17:48:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma suosikkini on Pohjolan debyytti, Pihkasilmä kaarnakorva. Oikeastaan aika erilaista musaa kuin Pohjolan myöhemmät tuotokset, ja varhaisena levynä vielä jotenkin raa'an oloinen, mutta jotain maagista siinä on.
 
Tietoa Pohjolan levytysurasta ja levyillä soittaneista muusikoista löytyy ainakin täältä:
 
http://members.surfeu.fi/mmerilai/wigwam/discography/index.htm#pohjola
 
Taon yksin sieluni mustaa varjoa...
Joonas
26.02.2003 19:06:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omia kokemuksia P.Pohjolasta:
 
Wigwamin biisissä Petty Bourgeous (poroporvari)
Pohjola vetelee aika hyvin. Mainitsinpa vain.
Löytyy albumilta Being.
 
P.Pohjolan Wiews albumi on aika hyvä, ja siellä lauleskelee
mm.Sami Saari. Albumi on hieman klassiseen musiikkiin
viittaava (ainakin mun korvaan) ja tälläiselle basistin
retkulle aiheutti pienoiden pettymyksen, kun "guru" ei
loistanut bassollaan joka biisissä. Ihan jees albumi kuitenkin.
(Paljon jousia).
 
Space Walz (albumi) sai kuupan hajoamaan kauheilla, siis
_kauheilla_ syntikkä ja kitara saundeillaan. Biisit saattoivat
olla hyviä, mutta palautin levyn (kirjastoon) parin läpikuunte-
lun jälkeen, kun saundit repi multa korvat...
 
Hyviä Pohjolan levyjä on ne, joissa on vesiväreillä tai
puuväreillä maalatut kannet :) eli ainakin Harakka
Bialoipokku, Pihkasilmä Kaarnakorva sekä Kätkävaaran
lohikäärme.
 
Ei mitään oikeaa sanottavaa, taaskaan...
 
Joonas.
 
"I´m just a musical prostitute my dear" -Freddie Mercury
PekKampela
26.02.2003 19:52:32 (muokattu 21.07.2005 21:20:54)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...
 
...
 
Kirjoitan todella harvoin,mutta kun kirjoitan,teen sitä harvoin.
Progress
26.02.2003 20:38:52
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa Tsekata ainakin Pihkasilmä Kaarankorva, Harakka Bialoipokku ja Keesojen lehto. Niistä, kun on olemassa vielä hienot uudelleen remasteroidut versiot cd muodossa. Ehdottomasti parasta Pohjolaa.
 
Jester
26.02.2003 20:39:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä fidua!?...
 
...Space Waltz on 80-luku saundeista huolimatta hieno levy. Risto-biisi kyseiseltä levyltä on helmi.
 
Visitation on aivan ehdoton Pohjola levy. Tehty muistaakseni 1979 eikä ole vanhentunut päivääkään; edes saundeissa.(CD-version remasterointi ei kuitenkaan ole maailman paras. Vinyyli soi paremmin.)
 
Jokamies/ Everyman- levyllä on Peter Lerchen hienoa kitarointia Blues for Vernerissä. Muuten Jokamies on hiukan turha. Huom! Blues for Verneri löytyy myös Space Waltzin CD-versiosta.
 
Myös Pewit ja Kätkävaaran Lohikäärme ovat loistavia.
 
Tuo em. vanhempi tuotanto (Pihkasilmä kaarnakorva ja Harakka Bialoipokku ovat aika HC:tä rupisten soundien vuoksi. Eikä niissä kitaraa kuulu, vaan torvet tuuttaa! (Sekoilu Seestyy on poikkeus)
 
Mursuviiksi
26.02.2003 21:25:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tutustunut vasta livelevyyn Heavy Jazz ja jonkin sortin kokoelmaan, New Impressionistiin.
Eli kiinnostasi tietää herran kovimmista albumeista sekä muusikoista, eritoten kitaristeista.

 
Minun totuuksieni mukaan olet jo parhaaseen Pohjolan levyyn tutustunut. Itse en ainakaan ole Heavy Jazz liven voittanutta löytänyt. Markku Kanerva on niin vakuuttava kitaristi tällä livellä, että meinaa jokaisen kuuntelukerran jälkeen lähteä omat kitararomppeet myyntiin...
 
+7min
Peki
26.02.2003 21:40:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ite en ole kyllä yhtäkään huonoa Pohjolan levyä kuullut. Hänpä onkin kyllä yksi all-time-suosikeistani ja suurimmista idoleistani. nuo uudemmat levyt kyllä poikkeaa melkolailla noista alkupään levyistä. ihan tosi että Pihkasilmä kaarnakorvalla esimerkiksi ne torvet tuuttaa aikalailla, mutta kyllä se ja Harakka B. ovat melkeinpä suosikkilevyjäni. Keesojen lehto on täynnä oivia sävellyksiä Oldfieldin pidemmän päälle puuduttavasta pilittelystä huolimatta. kylläpä ne on kaikki tsekkaamisen arvoisia. ellei muuten, niin soittajien takia. muistaakseni Urban Tango-levyllä kuullaan jopa hra Peter Lercheä ja Leevi Leppästä ;)
 
"Jaa minä apea?" -Alfred E. Neumann
lxi
26.02.2003 21:58:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pihkasilmä kaarnakorva on todellakin loistava. Kätkävaaran lohikäärmeestä pidin myös.
 
Vastaus kysymykseesi löytyy osoitteesta http://www.google.com.
Notefix
26.02.2003 22:05:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pohjola on ollut suosikkini jo 20 vuotta. Ehdottomasti kovin ns. kevyen musan nimi Suomessa. Olen fani!

Aikanaan Imppu's Tango sai kiinnostumaan ja se soolo-osuus hienoine harmonioineen kolisee vieläkin. Leevi Leppänen soittaa aivan helvetin hyvin tuossa.

Jokamiehestäkin diggasin pirusti. Agnus Dei saa vieläkin kylmät väreet meikän niskaan...huh.

Space Waltz teki vielä vaikutuksen, mutta sitten tuli muutama levy, jotka eivät oikein iskeneet. Nyt tämä uusin, Views, kolisee taas kovaa. helvetin hieno platta sävellyksellisesti.

Paras Pohjolan levy mulle on kyllä silti joko Visitation tai Urban tango.
 
Speedy
26.02.2003 22:09:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heavy Jazz, ja Views.. Kyllä Nykänen pistää tykittämällä...=)
 
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
Dr. Funkenstein
27.02.2003 00:33:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen kovin tykästynyt miehen kahteen uusimpaan, Pewitiin ja Viewsiin...
 
Lonesome
27.02.2003 11:58:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seppo Tyni soitti kitaraa Pohjolan bändissä 80-luvulla. Herrojen keikka v.-85 Treen Yo-talolla on jäänyt mieleen ehkäpä elämäni parhaana live-kokemuksena. Tyni oli kovassa kunnossa. Strato ja Megaboogie saivat kyytiä. Ei ollut muuten miehellä varakitaraakaan messissä. Kielen vaihto ei tosin tunnelmaa laskenut. Se oli musiikkia se. Ei pelkkää teknistä taituruutta, vaan myös suorastaan hauskaa iloittelua näillä Pohjolan melodioilla. Tuon ajan levyjä Space Waltz ja Fligt of the Angel tuli myös diggailtua. Sittemmin mielenkiinto vähän hiipui, mutta eipä se ollut pelkästään Pekan vika. Kiinnosti muutkin musiikkityylit.
 
70-luvun levyjä suosittelen tietysti ja Wigwam ajalta on nyttemmin saatavana tämä erinomainen tupla Fresh Garbage, jossa on mm. Yleisradion tekemiä live-tallenteita. Esim. Losing Hold on uskomatonta soittoa. Kyseessä siis Pohjola, Jukka Gustavson ja Ronnie Österberg.
 
mow skwoz
27.02.2003 18:59:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

heavy jazz, pewit ja views kolisevat parhaiten. etenkin pewit, jolla jokainen sävellys on niin perkeleen hyvä. toimivat muuten aika hyvin noi viewsin biisit livenäkin keväällä tavalla. loisto keikka.
 
Dr. Funkenstein
27.02.2003 19:01:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

toimivat muuten aika hyvin noi viewsin biisit livenäkin keväällä tavalla. loisto keikka.
 
samaa mieltä. harmi että pekka on "keikkansa jo heittänyt"
 
Peki
28.02.2003 08:15:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


harmi että pekka on "keikkansa jo heittänyt"

 
tuskin..
 
"Jaa minä apea?" -Alfred E. Neumann
Ananias
01.03.2003 18:28:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kätkävaaran lohikäärme, Harakka Bialoipokku,
Keesojen lehto. Hyviä on.
 
Mehukatti RUSSCHIAN!
Dr. Funkenstein
01.03.2003 19:06:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


tuskin..

 
Näin siis itse miehen suusta on lipsahtanut. Meidän onneksemme taitaa lupaus rakoilla silloin tällöin, sillä XL:n pojat roudaavat miehen keikoillensa aina ajoittain.
 
Ja toisaalta olihan herra Tavastialla keikalla viime keväänä, niinkuin aiemmin topiikissa oli puhetta.
 
joku
01.03.2003 21:48:21
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Ja toisaalta olihan herra Tavastialla keikalla viime keväänä, niinkuin aiemmin topiikissa oli puhetta.

 
On Pekka rampannut Tampereellakin viime vuonna pariin kertaan. Viimeksi syksyllä.
 
hörhö
02.03.2003 11:22:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Changing waters on kyllä kärkipäätä
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 521 22 23 24 25

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «