Aihe: Ei aina Ibanez RG, miten ois EDR, S, SA tai SZ?
1 2 3 4 5
hanipai
26.04.2003 21:53:15
Suurin osa hemmoista menee ostamaan sen RG:n, mutta minua se ei miellytä niin paljoa, joten kysyisinkin teiltä kokemuksia/tietoa EDR,S,SA,SZ malleista? Tietouteni on kasvanut RG-malleista, mutta olisiko näistä kepukoista mihinkään?

T:Hannu
Jormaz
26.04.2003 22:00:31
Rhapsodyn Luca Turillihan käyttää S-sarjan keppejä. Niissä on käsittääkseni aika ohut body, ohuempi kuin RG:ssä.
Back to the 80's
-K-
26.04.2003 22:17:41
S sarjasta on kokemusta, samoin sz520sta. Kepit ovat ihan mukavia käteen, mahonki-bodyt soivat aika tummasti ja les pauli niistä tulee hieman mieleen, S/SZssa on ehkä hieman ohuempi soundi. Mikit eivät ole oikeen hyvät, metalliosat tuntuvat hyviltä ja elektroniikka on kai hyvää, ei ole ns. heikkoa lenkkiä kuten esmes joidenkin RG:den 5-asentoinen mikinvalitsin jossa olen monessa kepissä huomannut pientä kosketushäiriötä.
Ei suotta elämys.
Reddie
28.04.2003 12:06:59
Itse olen onnellinen SA260jbn omistaja. Tommosta mallia ei kyllä ibanezin sivuilta löydy että saattaa olla että omistan sa160 kitaran. Ei aina voi muistaa. =)

http://www.ibanez.co.jp/world/guitar/sc_sa/pages/sa160.html

Mutta anyways asiaan: Mielestäni todella hyvä kitara. Maksoi vanhaa rahaa 4600.-. Rakenne on todella kevyt, kitara on erittäin nopea ja siro, sopii meikäläisen käteen todella hyvin. Soundista tykkään erittäin paljon. SAn kaulu on todella meikäläisen makuun eli semmoinen litteä ja helppo soittaa.

Ainoa miinus mitä on meikäläisen uran aikana tullut tän kitaran kanssa vastaan on se että tahtoisin siihen ehkä vähän erottelukykyisemmän tallamikin, muuten kyllä lähtee hyvät komppiäänet.
JuSu
28.04.2003 12:18:30
Itse olen onnellinen SA260jbn omistaja. Tommosta mallia ei kyllä ibanezin sivuilta löydy että saattaa olla että omistan sa160 kitaran. Ei aina voi muistaa. =)

Ei löydy, mutta on olemassa kuitenkin. Jos kitarassasi on reunalistat (binding), niin se on SA-260.

Mulla on myös Ibanezin sivuilta löytymätön SA -malli, SA-360. Suurimmat erot on tuohon SA-260:een ovat liimakaula ja Duncan Designed -mikit.

JuSu
"One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man."
Reddie
28.04.2003 13:05:36

Jos kitarassasi on reunalistat (binding), niin se on SA-260.

Mitäs noi reunalistat oikein on, ihan näin mielenkiinnosta? Pystynkö ihan silmin havaitsemaan?
Fortune
28.04.2003 13:08:09

Mitäs noi reunalistat oikein on, ihan näin mielenkiinnosta? Pystynkö ihan silmin havaitsemaan?

Pystyt:

http://www.glguitars.com/options/neck-binding.asp

http://www.warmoth.com/Guitar/Bodies/binding.htm
Aki
28.04.2003 13:26:16

Tuo SZ kolahti kyllä allekirjoittaneeseen melko lujaa. Saattaa täytyä käydä hankkimassa. Son käsittämätöntä miten paljon floydin olemassa olo heikentää kitaran sointia ja fiilistä.

SZ tuntu melkein ontolta, se soi niin avoimesti. Voi kun tossa olis se 5-asentoinen vipu, lisäsoundeista ei ole koskaan haittaa. Vaikka itseasiassa musta ne mikit tuntu vallan asiallisilta. EMG:t 1100e:n LTD:ssä ei pärjänny luonteessa ja monipuolisuudessa ollenkaan.

-Aki.
Ostakaa mun Boss SD-1 ja TW-1! :o)
hanipai
17.01.2005 18:08:09
Nostan ylös tän aiheen, koska tällä hetkellä mua kiinnostaa Ibanez S470DX ja teidän kokemuksenne kyseisestä mallista.

Hannu
Carpe Diem
jpaa
17.01.2005 18:29:35
Mulla oli aikasemmin EDR470EX ja hyvinhän tuo pelitti. Ainua asia joka otti pattiin oli kammen mutterikiinnitys, joka jätti ikävän välyksen. Nykymalleissa taitaapi ollakin ihan painettava kampi. Mikkikytkimessäkin oli vähäsen kosketushäikkää. En tiiä mikä siinä sitten oli mutta kävin vieraissa ja ostin RG:n. Kyllä ruoho on vihreempää aidan toisella puolen.
hanipai
17.01.2005 18:39:21
Mulla oli aikasemmin EDR470EX ja hyvinhän tuo pelitti. Ainua asia joka otti pattiin oli kammen mutterikiinnitys, joka jätti ikävän välyksen. Nykymalleissa taitaapi ollakin ihan painettava kampi. Mikkikytkimessäkin oli vähäsen kosketushäikkää. En tiiä mikä siinä sitten oli mutta kävin vieraissa ja ostin RG:n. Kyllä ruoho on vihreempää aidan toisella puolen.

Aijaa mä taas aattelin hommata S470DX:n RG620 tilalle :)
Carpe Diem
Lego
17.01.2005 18:41:52
Jup, ostat multa tuon SA 160:n ja oot tyytyväinen, end of story.
makoskela
17.01.2005 18:44:30
Ehkäpä paras vastaan tullut Iba on nykyinen Radiukseni. Malli on 540R. Se on Satriani-malliston edeltäjä lähes identtisellä olemuksellaan. Eroja toki on, mm. mikityksissä.
Suosittelen.
GAS ei ole sairaus - se on elämäntapa =)
Boltsa
17.01.2005 20:19:09 (muokattu 17.01.2005 20:22:30)
omistan EDR170 ja hintaisekseen aivan loistava!
pidän tämän tyylisistä kauloista, jotka ovat aika ohuita.
Ibanez by EMG mikit tekivät isoimman yllätyksen, luulin että ne ovat vain huonot valmismikit mutta yllätyin; antavat mielestäni todella hyvän soundin. Harvoin törmää näin hyviin "tehdasmikkeihin".
miinuksena sanon tallan (170 mallissa ei ole floikkaria) suht. huonot säädömahdollisuudet, vain tallan korkeutta pystyy säätämään, yksittäisten kielien ei. tietysti tuohan korjaantuisi tallapalat vaihtamalla mutta vakiopaloilla ei korkeutta siis pysty säätämään.
(sitten vain joku haukkumaan mielipiteeni maan tasalle...)
No jo on ristuksen isoo krilli sanoo lapualaanen ku mäkronaldsin näki!
hanipai
18.01.2005 01:11:13 (muokattu 18.01.2005 01:21:40)
Oon tullut kitaroiden kanssa niin vaativaksi, ettei mulle kelpaa enää muut kun mahonkikitarat ja milellään set-neck tai neck-thru, tosin Ibanez on poikkeus niiltä hyväksyn pulttikaulasenkin. siksi olen nyt aatellut vakavasti hommata RG:n tilalle S470DXQM:n. Tuosta olen kuullut pelkkää hyvää.
Jos bollerin mielestä EDR170 on hyvä kitara niin se on hyvä. Tärkeintähän on se mihin itse tyytyy/mikä itselle riittää. Kyllä mullakin oli alkuun joku washburnin halpismalli ja kyllähän silläkin soitteli. Nyt on vaan ruokahalu kasvanut syödessä ja entistä tärkeämmäksi noussut kitaran akustinen soundi. RG620 soi hyvin akustisestikin, mutta uskoisin S470:sen soivan vielä paremmin, miinuksena 22-nauhaa, plussana pehmeemmät linjat ja mahonkirunko yhdistettynä ohueen hyvin muotoiltuun bodyyn

P.S. Mitä enemmän luet muusikoiden.nettiä sitä vaativammaksi tulet ja sitä useammin GAS meinaa purkaantua:)

P.S.2 huvitti muuten lukea toi mun alkukommentti....menin itsekin ostamaan RG:n. (9.-luokkasen pojan suusta: " Ai sil on RG, no mut nehän nyt on ihan legendoja"
Carpe Diem
Velli
18.01.2005 15:07:53
Oon tullut kitaroiden kanssa niin vaativaksi, ettei mulle kelpaa enää muut kun mahonkikitarat ja milellään set-neck tai neck-thru, tosin Ibanez on poikkeus niiltä hyväksyn pulttikaulasenkin. siksi olen nyt aatellut vakavasti hommata RG:n tilalle S470DXQM:n. Tuosta olen kuullut pelkkää hyvää.
Jos bollerin mielestä EDR170 on hyvä kitara niin se on hyvä. Tärkeintähän on se mihin itse tyytyy/mikä itselle riittää. Kyllä mullakin oli alkuun joku washburnin halpismalli ja kyllähän silläkin soitteli. Nyt on vaan ruokahalu kasvanut syödessä ja entistä tärkeämmäksi noussut kitaran akustinen soundi. RG620 soi hyvin akustisestikin, mutta uskoisin S470:sen soivan vielä paremmin, miinuksena 22-nauhaa, plussana pehmeemmät linjat ja mahonkirunko yhdistettynä ohueen hyvin muotoiltuun bodyyn

Vaihdat laadussa huonompaan jos vaihdat RG620:n S470:een. Tuo RG on näet tehty Japanissa vs. S470 made in Korea (ISO ero). Myös mikit ovat huonommat S470:ssä (Powersound) kuin RG:ssäsi (Vintage-mikit).

Tuossa nyt ainakin pari juttua miksi ei kannata S470:tä ostaa. Käytetyn S540:n jos löydät, niin avot! Ne on made in Japan ja mikit ovat jo tehdasasenteisina ihan välttävät.
Myynnissä mm. Ibanez S540ltd.
hanipai
18.01.2005 15:27:14 (muokattu 18.01.2005 15:33:43)
Vaihdat laadussa huonompaan jos vaihdat RG620:n S470:een. Tuo RG on näet tehty Japanissa vs. S470 made in Korea (ISO ero). Myös mikit ovat huonommat S470:ssä (Powersound) kuin RG:ssäsi (Vintage-mikit).

Tuossa nyt ainakin pari juttua miksi ei kannata S470:tä ostaa. Käytetyn S540:n jos löydät, niin avot! Ne on made in Japan ja mikit ovat jo tehdasasenteisina ihan välttävät.

Vaihtasin mikit kuitenkin eikä mua toi made in Japan tossa niin paljon paina. Tosin kiinnostais tietää sun vertailus S540 ja RG620 välillä. Sun nimimerkkis pitäis olla RG-mies:) sen verran on tota kokoelmaa kertynyt. S540 on myyty mutta hirveen näkösinä neon keltasta jne.
Voi tosin olla, että hommaan jonkin lyhytskaalasen, koska pidän enmmän lyhytskaalasista enkä tiedä onko tolla floikalla niin paljon käyttöä.
Carpe Diem
hanipai
18.01.2005 15:34:31 (muokattu 18.01.2005 15:35:17)
Hiukan on siis harkinnan alla.:)
Carpe Diem
Velli
18.01.2005 15:39:15 (muokattu 18.01.2005 16:00:45)
Vaihtasin mikit kuitenkin eikä mua toi made in Japan tossa niin paljon paina. Tosin kiinnostais tietää sun vertailus S540 ja RG620 välillä. Sun nimimerkkis pitäis olla RG-mies:) sen verran on tota kokoelmaa kertynyt. S540 on myyty mutta hirveen näkösinä neon keltasta jne.
Voi tosin olla, että hommaan jonkin lyhytskaalasen, koska pidän enmmän lyhytskaalasista enkä tiedä onko tolla floikalla niin paljon käyttöä.

Taisipa olla se bongaamasi neonkeltainen juuri mun vanha jonka juuri myin pois ;). Se oli kyllä loistokitara sen jälkeen kun vaihdoin vähän mikkejä. Kyllästyin vain siihen kun se ehti olla mulla niin monta vuotta. Ostin sitten JPM:n tilalle. Vaihtelu pitää mielen ja kropan virkeänä ;).

S540 ja paremman luokan RG:t ovat laadultaan saman tasoisia. Erot ovat ainoastaan specseissä ja muotoilussa. Soundillisesti S on mahonkibodynsa ansiosta ehkä hieman lämpimämmän kuuloinen kuin RG, joka on useimmiten lehmusta. Myös mikit ovat S:ssä tehdasasenteisina hieman laadukkaammat kuin RG:ssä (Qm vs. V). S:n ohut body ja muotoilu on kyllä todella mukavan tuntuinen.

Väittäisin kyllä että et mikkien vaihdon jälkeen huomaa suurtakaan eroa S:ssä kuin tuossa RG620:ssä, koska tuo RG:n Nato-bodyn soundi on niin lähellä mahonkia. Mutta kuten jo aiemminkin totesin, vaihtelu kyllä virkistää...
Myynnissä mm. Ibanez RG420FAWN.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)