LaKu 16.01.2005 22:49:02 | |
---|
Onhan Jussi livenä ihan rockändrollin näköinen rumpali, mutta ei se hyvä rumpali ole. Koko 69Eyes bändinä jotenkin tökkää.... keinotekoista meininkiä. Jotkut hitit ihan Radio Nova-kamaa... ja sitäpaitsi Type 0 Negative paistaa selvästi läpi. Jos kotimaisista "showrumpaleista" puhutaan, niin katsokaa Peer Guntin Erkinharjua, siinä mies joka OSAA soittaa, ja soitto myös näyttää hyvältä. Ihan eri luokassa kun tämä meikkipelle... |
Woodoo 16.01.2005 23:36:00 (muokattu 16.01.2005 23:38:09) | |
---|
Jos haluaa visuualista soittoa, nii siihen voi vaikuttaa todella paljon rumpujen asettelulla ja niiden määrällä. Istuu korkeammalla tomit niin alas kun saa, peltejä ei lykkää eteen haikka mitä seimmiten soitta oikealle niin voi riehua vapaammin käsien kanssa. Korkeammalla istuminen mahdollistaa tämän ihanan moshaamisen paremmin. Mutta tuo jussi69 :/ enpä oikein tiedä. Heiluis vähemmän niin soitto vois sujua huomattavasti paremmin... On hienon näöistä jos kummallakin puolella on china aika korkealla ja lähestulkoon pystyssä. Niitä on mukava hakata siten ja se on näyttävää :) Tuli muuten mieleen vielä että se on todella rumaa jos rumpali seisoo aivan tuppisuuna ja aivan paikallaan, muuten eu tuolla ole niin väliä. Karman rumpalilla on hieno tyyli ilmehtiä soiton aikana. Työpäivän pelastus -muusikoiden.net- |
Bacchus 16.01.2005 23:47:58 | |
---|
Huvittavaa kun teinisuosikkibändin rumpalista keskustellaan, niin heti tulee kommentteja tyyliin "eihän sillä pysy time ollenkaan", "soitto kuulostaa ihan paskalta ja tekniikka on kateissa". Mittaatteko te metronomilla rumpalien soittoa vai häh? Luulen että syy on enemmänkin siinä, että joku ensimmäinen kommentoi kaverin niin väitetysti huonoa timea ja muut siihen lämpimikseen yhtyvät. Mulla ei sitten vissiin ole mitään rytmitajua, mutta livenä bändin, ja jussin soitto kulkee vallan mainiosti. Eipä paljoa tullut ainakaan omalla kohdalla ns. heilahtelevaa tempoa keikalla havaittua. Ehkä kuuntelenkin musiikkia, enkä tapita rumpalia silmä kovana ja tule nettiin miestä haukkumaan. Mun mielestä on hienoa että rumpalilla on showmeininkiä, tulee eloa soittoon roimasti. Ilmeet, eleet, kaikki merkkaavat. - |
mr_b 17.01.2005 00:24:03 (muokattu 17.01.2005 00:24:28) | |
---|
Mun mielestä on hienoa että rumpalilla on showmeininkiä, tulee eloa soittoon roimasti. Ilmeet, eleet, kaikki merkkaavat. Näin. Huomautan myös että Jussi lienee aika ainoita rumpaleita joka on todella onnistunut tunkemaan itsensä bändin eturiviin. Siis oikeasti eikä vain jonkun rumpuharrastajien mielestä. Kudosta (heh, vatsakudosta...) miehelle tästä. Tämä sama mollailuilmiö oli jossain Yleisen ketjussa, jotenkin vähän ryydyttää. Ja vaikka minusta henkilökohtaisesti 69 Eyes on aika paskaa, niin täytyy myös kunnioittaa sitä miten yhtye on itse luonut oman skenensä ja menestyksenä käsittämättömän sitkeällä puurtamisella. Tehkää perässä vaan ja vaikka ihan kunnon timessä... Kalium Kalzium Eisen Magnesium Carbohydrat Protein A-B-C-D Vitamin |
Mr. Morrow 17.01.2005 08:58:19 | |
---|
Odotinkin jo kuka tän topicin alottaa. Olin jo ite alottelemassa, mut aattelin, että tehköön joku sen puolestani... Täytyy sanoo, että en oo itekään mikään kova kannuttaja, mut Jussi69:ä en pidä minään! Eikä se sen heiluminen edes ole hienon näköstä! Naurettavaa pelleilyä. If You´re Not Into Metal You Are Not My Friend... |
hollmi-5 17.01.2005 09:49:22 | |
---|
On hienoa, että bändi menestyy. Jussilla on iso osa bändin suosiosta. Savonlinnan keikalta jäi moni tyttö pois, kun Laku oli turaamassa. Moni menee Jussia katsomaan. Jussi ei ole "rumpaleiden rumpali", jota siis rumpalit menisivet vartavasten katsomaan, mutta saa monet innostumaan rumpujen soitosta. Hyvä mainosmies meidän hienolle harrastukselle siinä mielessä. Kuitenkin joku saattaa jäädä siihen luuloon, että rumpujen soitto pitääkin näyttää juuri tuollaiselta :-) Kapula, kalvo ja symbaalikauppahan siitä sitten vilkastuu. Mika Hollström |
J. Andersson 17.01.2005 12:00:40 | |
---|
Hieno ihminen ja hieno rumpali. Aika harva täällä kirjoittaneista arvostelijoista on saanut lähellekään niin paljon aikaan kuin JS69. Menkää itseenne ja hävetkää! |
hgr 17.01.2005 12:35:44 | |
---|
Aika harva täällä kirjoittaneista arvostelijoista on saanut lähellekään niin paljon aikaan kuin JS69. Mitä sitten? |
Silvio Dante 17.01.2005 13:57:59 | |
---|
Hyvä mainosmies meidän hienolle harrastukselle siinä mielessä. Kuitenkin joku saattaa jäädä siihen luuloon, että rumpujen soitto pitääkin näyttää juuri tuollaiselta :-). Onhan meillä ollut Remu. Jenkkilässä Peter Criss. Kyllä aloittelijat jossain vaiheessa sisäistää että meneekö johonkin musaopistoon oppimaan sitä oikeaa soittoa vai mennäkkö kantapään kautta kädet ja jalat heiluen. Tuulimylly osaston rumpaleista tietty tulee aina mieleen Tommy Lee. Kapulanpyörittelyt lienee marssibändissä soittamisesta peräisin? Myös hänen rumpusoolot silloin Mötley Cruen kulta-ajan rundeilla oli aikamoista visuaalista tykitystä. Se oli huimannäköistä kun se setti pyöri ylösalaisin ja T.Lee senkun pisti menemään. Eric Singer osaa kans ton showmeiningin ihan hienosti. Sitten tulee mieleen vielä saksalainen rumpali nimeltä Fritz Randow joka vetää kolmella kapulalla yhtäaikaa, sillälailla että yksi kapula on kokoajan ilmassa, niinku jonglööri hommaa! But you've gotta admit, he was one hell of a santa |
miän vain 17.01.2005 14:33:24 (muokattu 17.01.2005 14:33:49) | |
---|
Aika harva täällä kirjoittaneista arvostelijoista on saanut lähellekään niin paljon aikaan kuin JS69. Aika sama. Silloinko rumpali muuttu hyväksi soittajaksi, kun levyt alkavat myydä ja bändillä on riittävästi skenepisteitä? Kohta joku varmaan tulee väittämään, että ollaan vaan kateellisia. :/ Like I was a bird midflight
Fast and smooth and out of sight
-------
Monochromatic |
Preesus 17.01.2005 14:54:54 | |
---|
Kohta joku varmaan tulee väittämään, että ollaan vaan kateellisia. :/ Oote kateellisia:)!
Lyöminen on terapiaa! |
hollmi-5 17.01.2005 16:05:51 | |
---|
Niin ollaankin :-) Mika Hollström |
fifehole 17.01.2005 17:01:15 | |
---|
No niin kuin on tullut aikaisemmin mainittua ettei ole varaa haukkua muita rumpaleita, eikä paljon tarvettakaan. Mun mielestä Jussi on hyvä tyyppi ihmisenä ja just oikeanlainen rumpali 69:iin. Visuaalinenpuoli on livenä erittäin tärkeää ja se että muusikko näyttää nauttivan hommastaan. Itse en ainakaan mene kuuntelemaan bändejä virheitä huomatakseni ja viihdyn huomattavasti paremmin jos bändi myös näyttää hyvältä. Ei millään pahalla mutta itse en halua koskaan tulla niin hyväksi rumpaliksi että rupean haukkumaan huomattavasti menestyksekkäämpää rumpalia saatika sitten ketään heikompaa. Head for an eye |
ÄM 17.01.2005 17:18:24 | |
---|
Joo, täysin ennalta arvattava keskustelu jälleen. Mä oon ittekkin miettiny, että pystyykö se muka vetämään hyvin tolla heilumisella, jota olen vain videoilla nähnyt. Tämä keskustelu ei siinä kysymyksessä auttanut, mutta herätti kyllä kiinnostusta. Eli täytyy yrittää saada osumaan kohdalle joku livetaltiointi. Niin paljon ei kiinnosta, että keikalle menisin (2xteini-ikäinen). Mutta aina oon ajatustasolla arvostanut sitä, että mies panostaa visuaalisuuteen. Se pitäis itse kunkin soittajan ymmärtää, että paikallaan seisominen näyttää kuolleelta ja saa koko vedon vaikuttamaan siltä. Pienetkin liikkeet, eleet ja ilmeet elävöittää kummasti. Ei tietenkään väkisin ketään pakoteta ilveilemään ja vääntelehtimään keikalla; mulle soittaminen on vaan niin hemmetin hauskaa, että se tulee luonnostaan se "joraaminen". |
Mielestäni rumpali saa ja pitääkin vetää pikkasen shouta! The Francinen rumpali Tude Usvaala vetää asiallisesti, koko setin hyväksikäyttäen, meiningillä ja taidolla! Siinä ei soundi heilumisesta ja mossaamisesta ainakaan huonone, päinvastoin... (ps.tykittää vissiin aina paljain jaloin.) Tuolta löytyy Francinen musavideoita, mistä voi ite tsiigata miltä meno näyttää. http://francine.daug.net/ |
Roberto 17.01.2005 18:24:12 | |
---|
Naurettavaa pelleilyä. Ai vähä niinku Makkaran lätkäjengissä? |
HCW 17.01.2005 19:14:40 | |
---|
Yksi hyvä showrumpali on Abe Laboriel JR. Vaikka laajat ovat kaaret, on tekniikkakin hyvin hallinnassa. Kuten myös Princen rumpali John Blackwell. *. Vaikka tosin joskus soittelee "vähän" yli. http://www.strangefruitband.net |
AoA 17.01.2005 20:35:46 | |
---|
Moon heilui hienosti. |
Jaska 17.01.2005 22:16:37 | |
---|
Niin paljon ei kiinnosta, että keikalle menisin (2xteini-ikäinen). Äläs nyt; meitsinkin uuden vuoden lupaus oli mennä kattomaan Antti Tuiskua :D ruska on kaunis väri |
huuppve 17.01.2005 22:40:24 | |
---|
Jos kotimaisista "showrumpaleista" puhutaan, niin katsokaa Peer Guntin Erkinharjua, siinä mies joka OSAA soittaa, ja soitto myös näyttää hyvältä. Näin viime kesänä Twist Twist Erkinharjun livenä peer guntin kanssa, olipa melkosta meininkiä. Suomen kärkikastiin kuuluvia rumpaleita. Voiko soittaminen enää näyttää HELPOMMALTA. Rokken roll |