Aihe: Mistä hyvät Hammond-/Leslie soundi-mallinnukset?
1 2 3
musamies
17.01.2005 13:55:15
B4 softa ok!

Saundia voi siinä fiksata jonkin verta mieleisekseen ja esim. leslien ylä- ja alapäiden nopeudet saa säätää erikseen mieleisekseen.

En ole päässyt vertaamaan kyllä noihin rautavehkeisiin mitä mainitsit, mutta vielä enempi rautavehkeeseen eli MS-Audiotronin leslieen olen päässyt vertailua tekemään.
_pexi_
17.01.2005 21:17:35

-Nord Electro??

Tuohon olen jotenkin mieltynyt. Sellainen iso soundi. Ei se oikealle Hammondille vedä vertoja, mutta on kätevä lavalla.
Leikari
17.01.2005 22:23:44
M.i.k.key
17.01.2005 23:43:57
Keyboardin november 2004 -numero

http://www.keyboardmag.com/archive/1104/1104_f1.htm

Mahtavaa! Kiitos muistutuksesta. Tuota lehteä hypistelin mutta jäi kuitenkin sillä kertaa ostamatta ja sitten unohdin koko artikkelin... Ei muuta kuin nyt lukemaan...
Mä lopetan nää hommat!
samulijp
18.01.2005 12:59:28
Hitto, loppu juttu puuttu. Täytyy käydä kirjastossa.
Lepa pitäs ostaa...
.::COB - Children Of Baron::. My name is Baron, Samuli Baron!
lukeman
18.01.2005 14:47:11
Hitto, loppu juttu puuttu. Täytyy käydä kirjastossa.
Lepa pitäs ostaa...

Sulla näyttäisi olevan Nord Lead 2. Millainen lepa-mallinnus tuossa on?
timoorg
18.01.2005 17:01:35
Minulla on ollut aitojen vermeitten lisäksi Hammondin
vanhempia clooneja ja testailin VK-7:n( ja VK-8 :nkin myöhemmin)ennen digitaalivehkeen hankintaa.Päädyin CX-3:een.Korg CX-3 on kohtuullisen hyvä ja soi oikealla leslielläkin ihan mukavasti.En käytä lesliesimulointia ollenkaan.Osa digivehkeistä mukeltaa oudosti oikean leslien
kautta.Nordlead:sta ei ole kokemuksia mutta soundi kuulostaa turhan kirkkaalta minun korvaan.

Uusin Hammond XK-3 olisi joskus mukava testata,siinä
on putkietuaste,joka varmaankin parantaa aiemmissa
cloneissa ollutta suttuista tai ponnetonta säröä.Minun mielestä VK-7 ei muuten kuulosta Hammondilta ollenkaan.

Vertailusoittimena minulla on A100(vm67)jaM3(vm59)ja
Leslie 147.
samulijp
18.01.2005 18:01:52
Sulla näyttäisi olevan Nord Lead 2. Millainen lepa-mallinnus tuossa on?

Aika oskillaattori pohjainen :)
Electrossa taasen on niin hyvä ettei tee mieli laittaa sen kummempaa boksia väliin. Tosin jos vehkeelle on vähäkin enemmän käyttöä, niin suosittelen oikeeta lepaa.
.::COB - Children Of Baron::. My name is Baron, Samuli Baron!
lukeman
18.01.2005 19:37:29
Aika oskillaattori pohjainen :)

-No niinpäs näkyykin. :))

Electrossa taasen on niin hyvä ettei tee mieli laittaa sen kummempaa boksia väliin. Tosin jos vehkeelle on vähäkin enemmän käyttöä, niin suosittelen oikeeta lepaa.

-Käyttöä tuskin kovin paljon tulee olemaan, sen takia joku mallintava.
Fuzzy Boner
19.01.2005 08:24:26
-Käyttöä tuskin kovin paljon tulee olemaan, sen takia joku mallintava.

No sit electro. Se on palvellu satoja remppoja. Toimii!
Mää oon Barskan poika
maza
19.01.2005 13:20:46

Uusin Hammond XK-3 olisi joskus mukava testata,siinä
on putkietuaste,joka varmaankin parantaa aiemmissa
cloneissa ollutta suttuista tai ponnetonta säröä.Minun mielestä VK-7 ei muuten kuulosta Hammondilta ollenkaan.

XK-3 kyllä kuulostaa todella hyvältä. Kuunnelkaa itse:

http://www.b3monaco.com/saw.htm

Tossa on kyllä sitten oikea Leslie perässä. Mutta niinhän sen pitää ollakin! (ainakin meitsin mielestä.) Perhana kun XK-3 on niin ylihinnoiteltu Euroopassa (Thomannilla 2800e pyöreästi), Jenkeissä maksaa alle kaks kiloegee.
SLTe
19.01.2005 14:10:42
XK-3 kyllä kuulostaa todella hyvältä. Kuunnelkaa itse...

Juu! Tuolta Hammondin pitää kuulostaa. Kyllä nousee nostalgianhiki kun huomaa, että _vihdoin_ Hammond(-Suuzzuki) on saanut palikat kohdalleen. Eihän siinä mennytkään kuin 30 vuotta. Ei tartte enää puhua "koskettimesta jossa on urkusoundi" vaan voi sanoa Hammondiksi hyvällä omallatunnolla.

Kuten jo sanottu, Leslie on minunkin mielestäni vähintään sen 50% soundia. Itse olen soitellut Voce V5:lla H&K Tube Rotospheren läpi ja aina on jäänyt vähän vajaaksi. Kaverin kanssa mietitty, että ko. boksi sopii urkuakin paremmin kitaran perään (ja moni kitaristihan sitä käyttääkin). Suurin tekijä tuossa lienee oikeanlaisen särön puute. No reverbikin vaikuttaa: Lesliessähän ääni resonoi ja kaikuu puisen kopan sisällä ja ennenkaikkea tilassa.

Hammond-(esivahvistin)särö muokkaa soundia myös ihan olennaisesti ennen ulostuloa ja monissa klooneissa tuntuu ainoastaa "kova särö" onnistuvan. Vähän sama juttu tuon Rotospheren kanssa. Semmoista silkkistä bluesmatto-pörinää ei tunnu tulevan mistään. Mutta sitä vartenhan on oikea puinen Leslie putkietusella/takasella. Aito Leslie kuulostaa klooninkin perässä todella hyvältä. Olen onnekas päässyt testaamaan.
maza
19.01.2005 14:37:54

Itseasiassa oikein säädetty, ehjä AO-28-etunen ei särje ollenkaan, vaan särö syntyy Lesliessä. Uskokaa tai älkää.

Esim. Steppenwolfin jätkät sitten ajoivat Lepaa ilman toista pääteputkea, jolloin rupea tietysti tulee aivan törkeän paljon lisää. Jon Lord käytti Marshallin kitaranuppia ja -kaappia Leslien sijaan useimmilla levyillä.
hessu16
12.02.2009 20:07:22
XK-3 kyllä kuulostaa todella hyvältä. Kuunnelkaa itse:

http://www.b3monaco.com/saw.htm

Tossa on kyllä sitten oikea Leslie perässä. Mutta niinhän sen pitää ollakin! (ainakin meitsin mielestä.) Perhana kun XK-3 on niin ylihinnoiteltu Euroopassa (Thomannilla 2800e pyöreästi), Jenkeissä maksaa alle kaks kiloegee.

Kyllä Hamusen uusin versio XK-3C on taas paljon parempi mm. säröiltään ym. kuin vanhempi XK-3 puhumattakaan Nordin teelmyksistä.

Power-Sound Ky Somerolla on tuonut maahan Hammondit kolmisen vuotta ja hyvään hintaan lähtee, alle sakujen hintojen.

http://www.power-sound.fi/index.php?cPath=82_177
AoA
12.02.2009 23:42:37
jos nord tai vk8 pitäisi valita niin ehdottomasti jälkimmäinen.
Bronks
12.02.2009 23:52:32

Kyllä Hamusen uusin versio XK-3C on taas paljon parempi mm. säröiltään ym. kuin vanhempi XK-3

Lepasimulaatio siinä on myös paljon parempi kuin vanhassa mallissa.
Don't take me serious, I'm just playing.
Torsti Suomi
13.02.2009 11:12:18
Nord Electron leslie-simu on ihan ok, joskin drawbar-säädöistä riippuen se tuntuu joskus hieman päälleliimatulle. Kaiuttimet antavat tietenkin sen loppuefektin ja soundin suuruuden tai pienuuden.
mad laika dawg
13.02.2009 13:51:09 (muokattu 13.02.2009 14:49:00)
jos nord tai vk8 pitäisi valita niin ehdottomasti jälkimmäinen.

Mulla on ollu vk8m (moduuli) jostain '04 lähtien. Urkumallinnus on mainio, mutta lepa ei oikein vakuuta ainakaan nopeella. Nyt oon sitte miettiny että pitäsköhän hankkia electro kakkonen ku niitä alkaa aika halvalla saamaan ja kunnon sähköpianosaundeillekin olisi tarvetta. Ei vaan oikein huvittaisi luopua tosta rolandista ennen kuin tiedän tarkalleen että electron urut miellyttää vähintään yhtä paljon.

Lepasimun (rotosphere varmaankin) vois kyllä hankkia joka tapauksessa, jos raaskis. Olen kyllä vähän ajatellut että nordissa olis hitusen parempi se mallinnus kuin rolandissa, mielipiteitä? B4:n leslie mua on miellyttänyt joskus ainakin rolandia enemmän, varsikin se "dual" setting päällä yms. Mutta softaratkaisu ei oikein ole mahdollinen mulle sillä olen tietokoneeton mahdollisesti vielä ihan jonkun aikaa.

Ai niin, ja Rolandin drawbareihin tottuneena en kyllä niistäkään haluaisi luopua. :-)
B4:äänhän saa toki sen bundlen.

Jos jota kuta kiinnostaa toi vk8m, niin pikaviestillä saa mun yhteystiedot. Mutta kuten tästä postauksestani varmaan selvisi, en tiedä miten ajankohtaista siitä luopuminen on. Minkäslaisia hintoja niistä maksellaan nykyisin? Uutena se oli muistaakseni jotain 1200, siitä vähintään puolet olisi kieltämättä kiva saada takaisin jos siitä aion luopua...

EDIT: ja sori, ei tän ollut ainakaan alunperin tarkoitus olla mikään myynti-ilmoitus :-D
EDIT2: enkä muuten edes tajunnut aloituspostin olevan vuodelta 05. dear eki-setä, missä on vika?
BaariMikko
13.02.2009 15:44:37

Nord Electron leslie-simu on ihan ok, joskin drawbar-säädöistä riippuen se tuntuu joskus hieman päälleliimatulle. Kaiuttimet antavat tietenkin sen loppuefektin ja soundin suuruuden tai pienuuden.

Kolmosessa on kyllä erittäin hyvä, varsinkin kun säätää kiihtyvyyden hitaalle. Säröytyykin paljon nätimmin kuin kakkosessa, jonka simu ei sekään mikään huono ole.
http://maihinnousu.net/tellus
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)